Sony ner 94%, Nintendo upp 78%

Permalänk
Medlem

Sony ner 94%, Nintendo upp 78%

Citat:

Gamasutra is reporting on reporting, with financial information from some of the large gaming companies becoming available this week. Nintendo, who had already previously raised projections, saw their profits up 72% over last year. This dramatic increase was credited largely to the DS, with 10.9 million units sold in the first six months of this year alone. Sony, on the other hand, dropped profits by 94% over this time last year. The company attributes this largely to the battery recall and PS3 start-up costs.

Går inte så bra för sony just nu, undrar hur länge det kommer att ta innan dom går plus på PS3an? -366.6 miljoner dollar är mycket pengar.. Skönt iaf att Nintendo börjar gå uppåt igen!

Permalänk
Medlem

Stackars Sony:(

Permalänk
Medlem

250M+ av den där siffran beror enbart på batterierna. alltså nästan helt irrelevant i sammanhanget spel.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Permalänk
Medlem

rätt åt dem.

Permalänk

Wiiiehooo XBOX FTW inte ens med i listan.. men ärligt talat vem f*n bryr sig om Nintendo? inte jag iaf..

Visa signatur

Intel Core2Duo E8400 - Gigabyte EP35-DS4 iP35 - Corsair 4x2048MB PC2-6400 - Gainward 8800GT 512MB - Antec Sonata 500 -

Permalänk
Medlem

om de kräver så jävla mkt för sin fucking ps3:a o sen att man själv måste pröjjsa så extremt för en Tv som klarar den upplösningen och att de kommer ta betalt för att man kan unlocka nya bilar på den nya grand turismo så får de fan skylla sig sj, jag hoppas sony går i konkurs

Xbox verkar d gå bra för, de har iaf "reasonable prices" och bra kvalite på det de gör, skiter också fullständigt i nintendo kommer aldrig att skaffa den, för jävla svag, o int min smak o ps3 som sagt kan ta sig i röven bara miljonärer kan ju fan köpa d.....

Permalänk
Hedersmedlem

Angående Xbox och ekonomi: http://www.gamingeye.com/konsol/nyheter/nyhet.eye?id=64200

Dock är det ju lite halvbra siffror det här: Sony har ju lagt löjliga mängder pengar på utvecklingen av PS3, och sedan står det bara procentsatser vilket är lite vilseledande. Det går nog ingen nöd på Sony än, men om PS3:an går i botten så får man se hur det redan ekonomiskt stukade företaget Sony agerar. De har inte andra divisioner som väger upp alla röda siffror som Microsoft har, tvärtom: utan Playstation har Sony betydliga problem.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Stackars Sony:(

http://www.lik-sang.com/news.php?artc=3901

Stackars Sony var det ja...

Permalänk

Låt Sony dö

Sämsta företaget på länge.
De kunde inte ge min mamma support!
Bastards!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Låt Sony dö

Sämsta företaget på länge.
De kunde inte ge min mamma support!
Bastards!

Ja, låt Sony dö och ta död på den lilla konkurrens som nu finns på spelmarknaden... grym idé... Sony är kanske inte det mest omtyckte företaget som existerar, men som gamer hade det nog varit rejält mycket tråkigare om de inte hade funnits där... vilka hade då tvingat Microsoft att hela tiden utveckla sig? speciellt nu när Nintendo har nischat sig så hårt...

Om jag förstår det där rätt så har Sonys vinst gått ner med 94%? Och det under ett år då i stort sett allting har gått snett? Trodde de skulle visa röda siffror med tanke på det, rätt starkt att fortfarande gå med vinst imo...

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Medlem

Ganska värdelös jämförelse. % av hur mkt först och främst. Sen består Sony av mycket mer än bara Playstation. De har haft problem med batterierna och försäljning av tv-apparater och mediaspelare men det börjar ordna sig.

Visst är det kul att det går bra för Nintendo. De var rejält illa ute när gamecuben floppade men DS är en succe och Wii borde också sälja bra.

Jämför man Sony och Microsoft så är har Playstation varit en kassako och Xbox ett svart hål att släng ner pengar i.

Permalänk

Är det sony "gaming" eller sony i allmänhet? Sony gör ju mer än playstation & psp. Sen så står det att deras vinst jämfört med tidigare är har sjunkit med 94%.

Sen till alla er som klagar om liksang, de bröt mot det handelsavtalet som sony hade med sin psp. Kan verka dåligt men kan man läsa mellan raderna så är det för kundernas bästa. De vill minska "grå" importen av konsoller som inte har garanti, liksang är japanskt och japan till hör inte worldwide garantin. Detta för att fler ska få "reparerade" konsoller om något går fel. Ni undviker även den svenska momsne vilket gör att sony japan konkurerar ut den europeiska avdelningen för sony gaming. Det visste ni dock redan? Varför klagar ni? Ni tappar en butik där ni kan gråimportera spel & konsoller och slippa den svenska momsen och då få ett lägre pris.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Tummen upp för nintendo

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

Skillnaden är att Sony är ett enormt företag i hela elektronikbranchem, spel är bara en bråkdel av deras marknad.
Nintendo däremot är tvugna att tjäna även på hårdvaran för att inte gå i konkurs. Nintendo har bara denna lilla marknaden, misskyckas de med wii är oddsen stora för att vi förlorar en av våra viktigaste företag i branchen

Visa signatur

ubuntu 16.04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pauq
Skillnaden är att Sony är ett enormt företag i hela elektronikbranchem, spel är bara en bråkdel av deras marknad.
Nintendo däremot är tvugna att tjäna även på hårdvaran för att inte gå i konkurs. Nintendo har bara denna lilla marknaden, misskyckas de med wii är oddsen stora för att vi förlorar en av våra viktigaste företag i branchen

Nintendo är då inte i någon direkt penga kris, snarare tvärt om, dem säljer oändligt mycket handhållna spelmaskiner och en massa spel. Kan själv inte säga att jag är ett stort fan av nintendo då jag tycker att dem inte varierar sig i sina spel. Jag är en stolt ps3 anhängare som troligtvis kommer köpa en så snart som bara möjligt.

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem

Nintendo har ju "misslyckats" två gånger i rad, med en lyckad produkt mellan (DS) klarar de nog en fjärde gång också..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr0st
Nintendo är då inte i någon direkt penga kris, snarare tvärt om, dem säljer oändligt mycket handhållna spelmaskiner och en massa spel. Kan själv inte säga att jag är ett stort fan av nintendo då jag tycker att dem inte varierar sig i sina spel. Jag är en stolt ps3 anhängare som troligtvis kommer köpa en så snart som bara möjligt.

Hahhahahahaha, som jag sa tidigare. Till Nintendo kommer nya spel med samma karaktärer. Till Sony kommer samma spel med nya karaktärer.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
Nintendo har ju "misslyckats" två gånger i rad, med en lyckad produkt mellan (DS) klarar de nog en fjärde gång också..

Game cube och?

Visa signatur

ubuntu 16.04

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pauq
Game cube och?

N64. Som jag tyckte var helt okej faktiskt, men NES och SNES var ju steget bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nosnos
Ja, låt Sony dö och ta död på den lilla konkurrens som nu finns på spelmarknaden... grym idé... Sony är kanske inte det mest omtyckte företaget som existerar, men som gamer hade det nog varit rejält mycket tråkigare om de inte hade funnits där... vilka hade då tvingat Microsoft att hela tiden utveckla sig? speciellt nu när Nintendo har nischat sig så hårt...

Om jag förstår det där rätt så har Sonys vinst gått ner med 94%? Och det under ett år då i stort sett allting har gått snett? Trodde de skulle visa röda siffror med tanke på det, rätt starkt att fortfarande gå med vinst imo...

Ta död på den? På blir det Ms vs Nintendo som jag tycker är välldigt mycket bättre. Det ända Sony göra är att snor alla saker från varje konsoll och så slänger dom in lite onödigt som inget bryr sig på och sen skriver Sony på dom.

Permalänk
Sötast

-366 miljoner = 94% sämre vinst? Skulle tro att 366mille är vad dom tjänar i månaden

Permalänk
Medlem

är väl dollar skulle jag tro

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Vi skulle slippa större delen av all jävla prestandajakt och mer fokusering på spelupplevelsen istället. Precis som nintendo har insett. Vill du ha kul, spela ett roligt spel, vill du ha snygg grafik, kolla ut genom fönstret, för snyggare än "IRL" kommer du ändå aldrig få.

Enda anledningen, och då menar jag verkligen enda anledningen att folk klagar på GC är att den är för svår att piratkopiera till, men piratkopierande fjortisar förstör ändå bara så...

Permalänk
Medlem

Mjo, det är nog bara Nintendo som sattar på att skapa spel med härlig spelupplevelse... antar att Playstation 1 och 2 sålde mer i mer än 100 exemplar vardera bara för att spelen var så mycket snyggare än de till andra konsolerna? eller kanske var det hjärntvätt från Sonys sida? En global konspiration?

Man skäms ju nästan över att äga nintendos konsoler med tanke på den elitism som tycks frodas bland anhängarna. Att Nintendo skulle vara de enda som satsar på spelglädje är ju bara ett löjligt påstående. Spelglädje kan komma ur bättre grafik, ljud och större produktioner som fyller åtskilliga GB, men det kan såklart också komma från en fantastisk kontroll. Det ena utesluter inte det andra imo.

Det är väl fantastisk att vi har valmöjligheter iaf, skiter man i allt prestanda och snygg grafik skaffar man sig en Wii. Det kommer jag göra. Gillar man snygg grafik och allt som kommer med bra prestanda så skaffar man en 360 eller PS3, har 360 och kommer skaffa PS3... Fattar inte varför det måste vara så svart och vitt hela tiden. Kommer utan tvekan att släppas underbara spel till alla tre konsoler, precis som det släpps bra spel till alla maskiner i tidigare konsolkrig.

Citat:

Enda anledningen, och då menar jag verkligen enda anledningen att folk klagar på GC är att den är för svår att piratkopiera till, men piratkopierande fjortisar förstör ändå bara så...

Eller så kan det ju vara för att spelen de gillar inte släpps till GC och de inte tycker Metroid, Mario och Zelda? Förstår inte hur folk inte kan gilla Mario, Metroid och Zelda, men smaken är ju som baken.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Mjo, det är nog bara Nintendo som sattar på att skapa spel med härlig spelupplevelse... antar att Playstation 1 och 2 sålde mer i mer än 100 exemplar vardera bara för att spelen var så mycket snyggare än de till andra konsolerna? eller kanske var det hjärntvätt från Sonys sida? En global konspiration?

Man skäms ju nästan över att äga nintendos konsoler med tanke på den elitism som tycks frodas bland anhängarna. Att Nintendo skulle vara de enda som satsar på spelglädje är ju bara ett löjligt påstående. Spelglädje kan komma ur bättre grafik, ljud och större produktioner som fyller åtskilliga GB, men det kan såklart också komma från en fantastisk kontroll. Det ena utesluter inte det andra imo.

Det är väl fantastisk att vi har valmöjligheter iaf, skiter man i allt prestanda och snygg grafik skaffar man sig en Wii. Det kommer jag göra. Gillar man snygg grafik och allt som kommer med bra prestanda så skaffar man en 360 eller PS3, har 360 och kommer skaffa PS3... Fattar inte varför det måste vara så svart och vitt hela tiden. Kommer utan tvekan att släppas underbara spel till alla tre konsoler, precis som det släpps bra spel till alla maskiner i tidigare konsolkrig.

Nej, det har enbart med att göra att fler ägde PS1 eller PS2 istället för N64 eller GC. Varför? jo för att det är fjortisar som förstör spelvärlden genom att piratkopiera, eftersom det i princip var omöjligt de första åren med GC:n så valde folk PS2 istället.

N64 hade snyggare grafik än PS1 och GC hade snyggare än PS2 så..

Permalänk
Medlem

Nej jag kan inte använda de argumenten och det är precis min poäng... visst var det lättare att piratkopiera till PS1 och PS2 än N64 och GC, men jag tror inte de sålde 80 miljoner mer konsoler (PS2 vs GC) enbart pga att du kunde piratkopiera... isf borde det ju vara Xbox som dominerat iom att den var den absolut lättaste att piratkopiera till... Det släpptes och släpps fortfarande många otroligt bra spel till Playstation 2... Gamecube hade ju precis samma problem som N64 , det släpptes på tok för få bra spel. Det släpptes några fantastiskt bra till båda konsolerna, men det är svårt att sälja en konsol på ett fåtal bra spel om en konkurrent har en hel hög med riktigt bra spel, även om de kanske inte är fantastiska

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej jag kan inte använda de argumenten och det är precis min poäng... visst var det lättare att piratkopiera till PS1 och PS2 än N64 och GC, men jag tror inte de sålde 80 miljoner mer konsoler (PS2 vs GC) enbart pga att du kunde piratkopiera... isf borde det ju vara Xbox som dominerat iom att den var den absolut lättaste att piratkopiera till... Det släpptes och släpps fortfarande många otroligt bra spel till Playstation 2... Gamecube hade ju precis samma problem som N64 , det släpptes på tok för få bra spel. Det släpptes några fantastiskt bra till båda konsolerna, men det är svårt att sälja en konsol på ett fåtal bra spel om en konkurrent har en hel hög med riktigt bra spel, även om de kanske inte är fantastiska

Visst har PS2 även den väldigt bra spel, xboxen har inte ett enda enligt mitt tycke. Men som sagt, jag tror att det hade gått mycket mycket bättre för nintendo om alla konsollerna hade haft lika bra piratskydd som GC:n hade.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
N64 hade snyggare grafik än PS1 och GC hade snyggare än PS2 så..

Nintento fortsatte med sin miss att använda kasetter iställer för skivor. PlayStation kunde ha plats för mycket bättre texturer, CD-musik + filmer till spelen och även riktigt tal.

Nintendo lärde sig dock lite och fixade skivor till Game Cube, fast även dom är för små för att få plats med filmer och ljud i bra kvalité.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Nintento fortsatte med sin miss att använda kasetter iställer för skivor. PlayStation kunde ha plats för mycket bättre texturer, CD-musik + filmer till spelen och även riktigt tal.

Nintendo lärde sig dock lite och fixade skivor till Game Cube, även om dom var små.

Det var ingen miss med kasetter, jävlar vad mycket roligare det var att spela spel helt utan laddningstider och snyggare grafik än vad PS2:an klarade av. Se på Zelda ocarina of time, inte en chans att du skulle kunna köra det på en PS1:a. Att det sen går att klämma in förenderade sekvenser är väl inget krav eller? Zelda skulle bli skitlöjligt med såna sekvenser t.ex.