Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Jahapp, nu får jag ~250kbps i tptest... Betyder det att jag blivit uppgraderad från 8Mbps?
Jag börjar tappa tålamodet, det var trots allt mer än två veckor sen jag borde ha 24Mbps.

Får hoppas att Phunky har rätt ang Uppsala, att det blir fixat under nästa vecka.

Permalänk
Medlem

Hej och tack för ditt e-postmeddelande! Den tjänsten bör komma i början av årskiftet, inget är till 100% fastställt när lanseringen kommer att ske, men om det blir som det var sagt från början så är det då. Kan inte tänka mig annat än att ni också kommer att kunna ta del av den.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice
Stefan Högman

Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
Tel direkt: 0771- 55 00 00
Fax: 020-55 44 11
kundservice@comhem.com
www.comhem.se

Den Tjänsten = 100mbit

Permalänk

Haha, inte en chans, de säger dom enbart för att ha kvar kunder som fortfarande hoppas o hoppas.

Sånna enorma strul med bara 24/1 så de finns inte en chans med 100Mbit så snart. Början på 2008 kanske med lite tur.

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk

ÅÅÅÅÅ Vill ha mer upload. Vill ha nu.

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk

JAG ÄLSKAR COMHEM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dom har fattat att det är fel på min centrala gateway , har bara varit kund hoss dom i 2 veckor , och nu säger dom Den måste bytas .
UPC var medvetna om problemet men ville inte göra något åt det sa han på Comhem för att Comhem skulle ta över ganska tätt in på.

Det visade sig att den Cisco stationen jag får internet i från är ganska gammal och klarar inte av trycket .

Han sa till mig att jag skulle ringa 1 gång / vecka och se om det var på väg.

För byte var i alla fall nödvändigt , för annars skulle inte vi kunna ha Tele.

slutsats Comhem = 100 % bättre en UPC som har hållitut 1 år med att inte berätta felet

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kilos
alltid bra med påminnelse så gj buddy

fan va underbart kilos vet du, vet du från vilken uppkoppling jag sitter och skriver detta mess till dig ? ne det tror jag inte JAG gör det från min uppkoppling nu ! )
äntligen är det fixat

känns som att min hjärna har krympt pga att jag inte har något nät hemma
ne nu så ska det spelas lite och sen är det utekväll som gäller.

lycka till alla som inte har fått sin uppkoppling ännu

Visa signatur

Gammal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rahul
Ringde nyss till kundtjänst och nedgradera mig till deras bredband small (2mbit) och fick retroaktivt tillbaka en del pengar då jag inte kunnat få ut mer än just 2Mbit sen början oktober.

Ni som bor i majorna göteborg, hojta gärna till sen när dom får ordning på deras bredband så 24Mbit fungerar.

Hon jag prata med var inte förvånad att mitt bredband inte var specielt snabbt då Göteborg tydligen inte var klart ännu (som andra har sagt här med), konstigt bara att dom lät mig uppgradera då tillockmed deras 8/1 inte fungerade som det skulle under oktober....

aja, nu är det löst, får leva med 2Mbit ett tag. Får bara hoppas att vi får 24Mbit innan nästa år.

Jag bor i Guldheden o har 24 iaf....vad menar du med "göteborg inte klart"?. dom har problem i vissa områden iaf vad jag vet...skulle väl lösas nu i november har jag för mig...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloodfeast
Haha, inte en chans, de säger dom enbart för att ha kvar kunder som fortfarande hoppas o hoppas.

Sånna enorma strul med bara 24/1 så de finns inte en chans med 100Mbit så snart. Början på 2008 kanske med lite tur.

jo precis som jag skrev troligast också runt Q1 2008 .
men tekniskt är det ju inte omöjligt med en 100mbit tjänst !
så kanske " gör dom om och gör rätt !! "

Permalänk
Medlem

UPC var medvetna om problemet men ville inte göra något åt det sa han på Comhem för att Comhem skulle ta över ganska tätt in på.

Ville? Tror inte de fick så mycket pengar från moderbolaget till uppgraderingar nær en førsæljning var næra førestående. Sæljaren vill væl inte pløjja ned mer pengar æn absolut nødvændigt.

Det visade sig att den Cisco stationen jag får internet i från är ganska gammal och klarar inte av trycket .

Det "gamla" utstyret klarar det minst lika bra som det nyare cisco utstyret. Kapacitetsproblem (datahastighet) ligger inte i chassit utan i att fler antal kunder anvænder mer bandbredd och fyller den/de delade DS på den noden och i standarden. Enda løsningen ær segmentering av noden eller fler DS.

Førdelen med nyare modeller ær høgre densitet av DS per kubikmeter rack, lite nya finesser, redundans och framtidssækring.

slutsats Comhem = 100 % bättre en UPC som har hållitut 1 år med att inte berätta felet

Får hoppas att det inte tar 1 år innan de fixar det

Visa signatur

There are 10 kinds of people in the world,
those that can do binary arithmetic and those that can't.

Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera att man kollar sin faktura som skall betalas i slutet av november. Jag har haft comhem sen 2000 och det enda jag gjorde var att jag uppgraderade till 24Mbit. Och då helt plötsligt såg jag att min bredbandskostnad var nästan 900 spänn. Så efter ett par samtal till faktura avd hos comhem så löste dom det. Verkade som om dom har behandlat ärendet som om jag var ny kund. Så då fick jag betala för 6 dagar i oktober och 2 månader framåt. Detta är helt riktigt eftersom man betalar sina fakturor i förskott på bredbandet. Men jag hade ju redan betalt fram till 2006-11-30 för min 8Mbit tjänst. Så ni som uppgraderat kolla som sagt fakturorna och börjar dom som den förste jag snackade med att prata om att man måste betala för 2 månader första gången så får ni säga till men jag har ju redan betalt för min gamla tjänst så fixar dom till det.

Permalänk
Medlem

100 mbit 100 mbit ska skriva 100 mbit varje månad här tills comhem får sitt 100mbit som kommer om nån vecka .....

Permalänk
Medlem

Kan dröja flera år tills det så..

gl, hf b0znia :=9

Permalänk
Medlem

vet att jätte många är ledsna och håller på dör för att deras internet inte går i 24mbit spikat, men som plåster på såren kan jag tala om att min tjej som jag oftast är hos inte har varken något internet eller tv överhuvudtaget sen 2 veckor tillbaka och dem kommer inte återgärda det förns tidigast på fredag den 17e

sa att jag personligen kommer åka till deras kontor o trycka ner fakturan i halsen på den första jag ser, då sa han att han kunde dra av 2 veckor och ytterligare 2 veckor om jag ringer igen efter 2 veckor, mer kunde han inte göra...

tack för mig

Visa signatur

Chassi: BIGTower. CPU: Intel P4 3.0Ghz @ 3,9Ghz (30% överklock). RAM 1024 MB ddram Kingston (400Mhz). Moderkort: ASUS P4P800-E Deluxe. HDD: Div. hdd:s (3,9TB ATA100-133) Grafik: ATI X850XT. Ljud: SB Live 5.1. Skärm: Samsung SyncMaster 1200NF 22"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s____87
vet att jätte många är ledsna och håller på dör för att deras internet inte går i 24mbit spikat, men som plåster på såren kan jag tala om att min tjej som jag oftast är hos inte har varken något internet eller tv överhuvudtaget sen 2 veckor tillbaka och dem kommer inte återgärda det förns tidigast på fredag den 17e

sa att jag personligen kommer åka till deras kontor o trycka ner fakturan i halsen på den första jag ser, då sa han att han kunde dra av 2 veckor och ytterligare 2 veckor om jag ringer igen efter 2 veckor, mer kunde han inte göra...

tack för mig

sluta klaga du har en tjej det har inte vi

hoppas att det löser sig iaf det brukar det göra

Visa signatur

Gammal

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer

Dom har fattat att det är fel på min centrala gateway , har bara varit kund hoss dom i 2 veckor , och nu säger dom Den måste bytas .
UPC var medvetna om problemet men ville inte göra något åt det sa han på Comhem för att Comhem skulle ta över ganska tätt in på.

Det visade sig att den Cisco stationen jag får internet i från är ganska gammal och klarar inte av trycket .

Var det pga av dina ojämna pingtider (paketförluster) som du legat på dom om det?

Visa signatur

Sonata III Earthwatts 500w| Intel Core2Duo E6850 @ 3.5Ghz | Asus P5KC | Corsair XMS2-6400 DDR2 CL4 @ 880Mhz (4-4-4-12) | Gigabyte 460GTX 1GB @ 845Mhz | WD Raptor 74Gb | Samsung 160Gb Sata II | SB Audigy 2.......

Permalänk
Medlem

Fick också en miss med min faktura.
Skulle få dras combo gratis tele.

Telefoni Large
20061105 - 20061130 84,67
Telefoni Large
20061201 - 20061231 99,00

Combo-rabatt -84,67
Du sparar totalt -84,67

Att betala 99,00

Ringe till dem och så tog de bort den fakturan då jag inte skall betala nått för de.

Fick dubbla linjer samt large paketet gratis.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk

Shit vilka problem dom har nu, har inte gått att komma fram på telefon på hela dagen och hemsidan är seg som sirap...

Visa signatur

Mvh, Jakob

Permalänk
Medlem

Får också betala från 23 oktober även fast jag betalat min 8Mbit tjänst fram till 30 november.

Går inte komma från på supporten heller. Just nu är det många som ringer.

Permalänk
Medlem

Jag hade också fått en jäla hög faktura, 1004:-
Så jag ringde supporten o klaga på den,
han frågade mig om jag betalade med autogiro,
och det gör jag. Då hade dem justerat oktoberfakturan till 34:-
Men på Mina Tjänster så står det att jag har betalat fullpris.
Så den här fakturan på 1004:- gäller november o december o några dar i oktober.

Tänkte bara tipsa er andra om det

Kolla hur mycket ni betalade i oktober innan ni slösar eran tid i telefonkö

Hej Hej

Permalänk
Medlem

sådär ja nu kommer det 10mbit upload tackar comhem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0znia
sådär ja nu kommer det 10mbit upload tackar comhem

Va?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk

Nehe? Ge mej info!!!!!!

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krillepille2
Nehe? Ge mej info!!!!!!

Luktar myttoman..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk

Jo, det gör det

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0znia
sådär ja nu kommer det 10mbit upload tackar comhem

vakna du sen och märkte att månen var en tomat också? 10Mbit upload. yeah! sure!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
vakna du sen och märkte att månen var en tomat också? 10Mbit upload. yeah! sure!

Iof så är det inte helt omöjligt... Kommer själv ihåg att jag hade 10 Mbit/s ner under några veckor, vilket var för kanske tre år sedan, detta när jag endast betalade för 2 Mbit/s.

Visa signatur

[ 3.6GHz EM64T | 2GB DDR2 533MHz | 2x160GB 8MB | 256MB X850XT PE | Audigy2 ZS | 24" TFT | GigaWorks 7.1 | DVD+/-RW DL ]
[ 2.2GHz Northwood | 1 GB RDRAM | GF4 Tit 4600 | 1x80 2x120 1x250 | 19" Trinitron | 18,1" TFT ]
[ Börja om från början... Formatera om på nytt! ]

Permalänk
Medlem

jo da ring comhem så får ni höra mitt ska komma denna vecka vad glad jag blir men jag tror inte det gäller alla

:8

Permalänk
Hedersmedlem

Någon annan i Uppsala som lever kvar här i tråden?
Har blivit uppgraderad nu, fick 22/1 i tptest mitt på dagen idag, nu kommer jag dock inte över 10 och det känns lite (ibland mycket) segt att surfa.

Edit: 2.19Mbps i tptest nu, yay...

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk

b0znia är du UPC kund ?

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Någon annan i Uppsala som lever kvar här i tråden?
Har blivit uppgraderad nu, fick 22/1 i tptest mitt på dagen idag, nu kommer jag dock inte över 10 och det känns lite (ibland mycket) segt att surfa.

Edit: 2.19Mbps i tptest nu, yay...

Jadå, jag lever kvar

Mitt har varit åt helvete nu ikväll. Ligger väldigt lågt i mina hastigheter och får små minidropps hela jävla tiden och tappar då connection. Att det går lite segare kan jag ta, men fan när jag får connection lost eller timeout då blir jag galen. Finns inget mer irriterande!

Ska dra ett tp-test snart för skojs skull.