En liten idee [dölja mellandelen av Aktivitetsfältet]

Permalänk

En liten idee [dölja mellandelen av Aktivitetsfältet]

när jag satt i skolan idag fick jag en liten snilleblixt som jag behöver hjälp med! jag skulle vilja så att den mellersta delen av taskbaren försvinner, så man bara har startknappen och fältet till höger kvar. någon som vet nått program som kan göra detta?

så här:

någon idee?

Ämnesraden redigerad av Kanel.
§ 3.1 - Välj ett ämne som tydligt visar vad tråden du skapar handlar om. Till reglerna >>

Visa signatur

"If One want to truely own, One most own in all games..*fading in echo*"

Permalänk
Medlem

WB=Windowsblinds

Permalänk

jag tankade det men jag kan inte lista ut hur man ska ta bort det.... någon som kan ge mig lite experthjälp?

Visa signatur

"If One want to truely own, One most own in all games..*fading in echo*"

Permalänk
Medlem

WB?

varför inte Objectdock ?

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

Känns som om det inte kommer bli någe bra. Program i maximerade fönster kommer ju anpassa sig till det aktivitetsfält som inte är där.

Visa signatur

Yertle the Turtle
Yeap.

Permalänk
Medlem

testat litestep? finns färdigateman med precis det du vill ha, "orginal" startmenyn och "orginal" aktivitetsfält, fast utan taskbaren

lycka till

Visa signatur

CloNe Me

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
WB?

varför inte Objectdock ?

med object dock tar man bort hela menyn där nere vilket jag inte vill...

edit:
nu testade jag att instalera litestep... men blev inte nöjd med resultatet, och nu uppstod ett nytt problem >.< kan itne ta bort det... är det nått speciellt man ska göra?

Visa signatur

"If One want to truely own, One most own in all games..*fading in echo*"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hajkaktus
med object dock tar man bort hela menyn där nere vilket jag inte vill...

edit:
nu testade jag att instalera litestep... men blev inte nöjd med resultatet, och nu uppstod ett nytt problem >.< kan itne ta bort det... är det nått speciellt man ska göra?

det är ju bara att göra en ny likadan ?!!

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

Kommer inte fönster fortfarande bli missformade i maximering? Vad hade du tänkt ha istället där? Ser annars ingen som helst användning för att ta bort den...

Visa signatur

Yertle the Turtle
Yeap.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tisselito
Kommer inte fönster fortfarande bli missformade i maximering? Vad hade du tänkt ha istället där? Ser annars ingen som helst användning för att ta bort den...

ser du nån användning för möss utan scroll?

Visa signatur

"If One want to truely own, One most own in all games..*fading in echo*"

Permalänk

Det där var ju helt hjärndött. Du kan ju få ta bort ditt aktivitetsfält. Spendera en helkväll med att läsa om hur och lösa alla problem som uppstår för att sedan inte gilla det och försöka ta bort det. Gärna för mig.

Visa signatur

Yertle the Turtle
Yeap.

Permalänk

<.< usch va tråkig du är...

Visa signatur

"If One want to truely own, One most own in all games..*fading in echo*"

Permalänk
Medlem

Har också letat efter bra lösningar på det ganska så länge nu och det absolut enklaste jag hittade va nog att helt enkelt köra GeoShell istället. Ingen aning om det ens är under utveckling längre dock.