Följ Black Week på SweClockers
Permalänk
Robot

DragonHead Case

började med en "drake i frigolit som slutade med att den såg ut som en stor gris som krockat ..

imorse satta jag igång på nytt ..
denna gång med en fantasy drake som kommer få plats med en del hårdvara..

Kolla in galleriet här!

Permalänk
Medlem

Mycket begåvat, Skit bra GoTaLL!

Synd bara att inte jag kan göra sånt där

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

du är duktig... men en drake???

jag vet inte men det är något med drakar som skrämmer mig kanske är det för att de sprutar eld men jav är inte riktigt säker

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk
Medlem

Bra jobbat, i början var jag lite orolig att spetsen på munnen skulle se dåligt ut men blev helt ok fatkiskt!
Resten av den är mkt mkt bra gjort *tummen upp!*

Hoppas delen med datorkomponenterna blir snygg den med

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Den lådan kommer bli gigantisk ju Inget man släper med sig på det lilla lanet precis (eller stora för den delen).

Men helt klart ett snyggt jobb

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Hahah du är sinnessjuk karl! När kommer GoTaLL-skolan så vi slipper fler ghetto-mods överallt?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Som vanligt ser allt spännande ut till en början. När du sedan lackar så kvaddar du hela bygget. Sen vet jag ju inte vad du eftersträvar, om det är en fantasy look så kan jag tipsa om matt finish, förutsatt att draken i fråga inte är en hejjare på att blända folk.

Visa signatur

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR

Permalänk
Medlem

Well... Kan man säga någor annat än att detta nog kommer att bli riktigt tufft när det blir klart, jag har bara två åsikter. För det första så tycker jag som många andra verkar det som, att lacken är aldelles för blank. Visst kan det vara snyggt men om jag skulle göra detta bygge och ha mål att få den att likna en fantasy drake, skulle jag göra den mycket mattare (och i en snygg blåsvart nyans men det är vad jag tycker).
Det andra som jag också skulle gjort är att göra de hornen du verkar ha planer på att lägga till på huvudet lite större. För det är något som jag tror skulle se rent utsagt helt sjukt ut. Mer som taggar inte horn....
Den är grym redan som den är och hoppas du blir klar snart så man kan få se resultatet och lycka till med bygget!

Visa signatur

Bettah be strong sence moneh esn't all!

Permalänk
Medlem

fint , men hur orkar du ladda upp alla bilder:D, vad var det för "deg" som låg på stolen på första bilden i tråden i forumet?

Visa signatur

Asus Zenbook UX32VD-R4002V.

Permalänk
Medlem

"degen" kommer bli en logg så småningom

Permalänk
Medlem

Hade du gjort ett par snälla ögon till draken ser det ut som gamen i den tecknade Robin Hood som sänds på julafton i Kalle Ankas jul. Han som säger att gamla bettan är säkrad Mycket snyggt i alla fall!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

så kan man se det

Permalänk
Medlem

Nice bygge! Trodde alldrig den skulle bli så bra efter att kollat på dom första bilderna:D

Och grym lack tycker jag, den ser mer levande ut i blankt.

Visa signatur

1. Core i5 q6600, r280x, 4gb ram ddr3, 22tum benq widescreen.
2.P4 3.2ghz(zalman kylning) ,19" skärm crt hundai med mer.
4.Commodore 128!

Permalänk
Medlem

Vad för spackel är det du använder? Och vad för glasfiberspackel eller väv?

Permalänk
Medlem

fint glasfiberspackel från biltema och även grövre glasbiberspackel.

Permalänk
Medlem

Skärmen ser nästan normalstor ut i förhållande till chassiet :D.
Du har verkligen lagt ner din själ i det här projektet, tycker lite synd om dig ifall det ska avyttras på DH.

Visa signatur

Modifikationer blir alltid dyrare än man tänkt sig.

Permalänk
Medlem

vi får se

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt jobbat. Hade dock velat sett fler bilder på innandömet och baksidan när allt var klart. Känns nu som det blev ett litet snabbhopp i byggloggen där detta fattas.

Permalänk

snygt! om du vill ha några tanka tyker jag du borde matta ned den lite o gröpa ur ögonen o set röda leds där som du låter arbeta när den tenker! iaf enormt snygt arbete!

Visa signatur

sl är gud, jag är sl, vad är du?

Permalänk
Medlem

smygg, men inte f*n skulle jag våga ha den brediv mig när jag vaknar
10p för arbetet
9 p för den färdiga produkten, bara för att du är grym på att karva så får du inte bättre:P

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk

Snyggt, fan va med jobb.. 10 poeng, Ovationer!!

Permalänk
Medlem

Va ha du riktigt byggt den till?? menar de e ju inte någe man bara knåpar ihop;)
men duktigt nice va den 10p

Visa signatur

Fractal Design Define R5 , I7 4790K@4800mhz ,Corsair vengeance 2400Mhz@2600 CL 11 16GB ,Cooler master V850 , Fury X ,MSI Z97 Gaming 9 AC , Samsung 840 Evo 500GB +1tb hdd , Corsair H100i.
Asus vn247h

Permalänk
Medlem

Hur startar man datan, drar man i skärmen elle

Permalänk
Medlem

Haha var är det man säger? för mycket fritid?
men riktigt nice gjort

Permalänk
Medlem

Fyfan va snyggt de blev, du är rikitgt duktig! 10/10 lätt

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk

nice work^^
måste fråga^^
varför har du dina Steelsound i förpackningen? eller har du inte öppnat dom än?

Permalänk

Det var bland det finaste jag sett inom mods! Riktigt grymt gjort! Mumsigt Mästerverk!

Permalänk
Avstängd

jadu länken för detta är borttagen så det va svårt o se resultatet altså bild galeriet

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Medlem

as cool 10p!!!!

Visa signatur

As a famous actor once said: ‘There can be only one…’

Permalänk
Medlem

Fick du all hårdvara gratis eller? skitsnyggt

Visa signatur

Teori är när man vet allt men inget funkar.Praktik är när allt funkar men ingen vet varför. Här blandas båda, inget funkar och ingen vet varför.