The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk

Man måste börja om. Det går att ju ändra sina attribut, "class" o.s.v. via konsolen, men det är inte rekommenderat eftersom det kan strula till saker och ting.

Permalänk
Medlem

Ahapp.. Då måste jag göra om allt... gud vad man tappar spelglädjen.. Lär sluta som allt annat då.. typ lägga ner?

Visa signatur

<<||>> Intel Core2 Duo@3000MHz E6400 Overclocked <<||>> Radeon X1900XT 256mb 675/775mhz <<||>> 2048mb Corsair Extreme2 800mhz <<||>> 74GB Raptor, 320GB Western Digital, 250GB Maxtor <<||>> Asus P5BP965 <<||>> HDA Mystique 7.1 <<||>> Hiper Type M@580w <<||>> Samsung DVD+RW 18x 4x Dual Layer <<||>> 3dMark05: 12182<<||>>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazzve
men den pekar bara på oblvion gaten.....
men utanför oblvion gaten i den vanliga världen alltså så säger dem att jag måste stänga den.

när jag går in i oblvion världen ir vad det nu är ser ut som helvetet så snackar jag med en person som sitter fst i en bur och han säger att jag måste ta en nyckel från en fet gubbe så att jag kan öppna en dörr i ett högt torn

var är den där feta gubben?

Det är ingen särskilt fet gubbe..
Om du går upp i tornet så högt du kan kommer du att hitta en låst dörr.
I samma hall/nivå finns det en dörr till "plane of Oblivion" där det är en smal bro
över till ett annat torn med en gubbe i en bur och en dremoravakt.
Det är dremoravakten som har nyckeln, "Sigil key" eller nått sånt.
Ta nyckeln, gå tillbaka till den låsta dörren och fortsätt uppåt i det stora tornet.

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
Det är ingen särskilt fet gubbe..
Om du går upp i tornet så högt du kan kommer du att hitta en låst dörr.
I samma hall/nivå finns det en dörr till "plane of Oblivion" där det är en smal bro
över till ett annat torn med en gubbe i en bur och en dremoravakt.
Det är dremoravakten som har nyckeln, "Sigil key" eller nått sånt.
Ta nyckeln, gå tillbaka till den låsta dörren och fortsätt uppåt i det stora tornet.

Mvh

ser gubben nu har dödat honom tidigare finns bara ett problem nu... han hängre längst in på en sån där tag så jag kommer inte åt honom... aja har sparat en halvtimme innan så det är ganska lungt men fasiken vad jobbigt haha

tack för all support

Permalänk
Medlem

Kan man se någonstans vilka ens Major Skills är?

Visa signatur

<<||>> Intel Core2 Duo@3000MHz E6400 Overclocked <<||>> Radeon X1900XT 256mb 675/775mhz <<||>> 2048mb Corsair Extreme2 800mhz <<||>> 74GB Raptor, 320GB Western Digital, 250GB Maxtor <<||>> Asus P5BP965 <<||>> HDA Mystique 7.1 <<||>> Hiper Type M@580w <<||>> Samsung DVD+RW 18x 4x Dual Layer <<||>> 3dMark05: 12182<<||>>

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mnc
Kan man se någonstans vilka ens Major Skills är?

ja.
tryck cirkel,tryck sen LT/RT tills du kommer till den sidan där du ser vilken klass du är,liv,mana osv,sen är det bara att bläddra höger tills du kommer till dina skills.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

fattar ändå inte varför det blev "Class - " när jag vet att jag tog Warrior som klass!!!! Gud vad det stör mig

Visa signatur

<<||>> Intel Core2 Duo@3000MHz E6400 Overclocked <<||>> Radeon X1900XT 256mb 675/775mhz <<||>> 2048mb Corsair Extreme2 800mhz <<||>> 74GB Raptor, 320GB Western Digital, 250GB Maxtor <<||>> Asus P5BP965 <<||>> HDA Mystique 7.1 <<||>> Hiper Type M@580w <<||>> Samsung DVD+RW 18x 4x Dual Layer <<||>> 3dMark05: 12182<<||>>

Permalänk
Medlem

Nu så här lite efter. Vilken ras tycker ni är vassast ?

Permalänk
Medlem

svår fråga.. Jag kör på Imperial.. Skulle vilja vara Imperial thief men de får man väl dra nästa gång

**VARNING**
--- Spoiler ----

Är på en rad rätt tråkiga quests, bland annat när man ska hitta 30st Nirnroot och sen har Fighters Guild fått Konkurrens,

Min fråga är hur man får tag på 5st Potions of Ecroplasm.. I det där questet då 3st Guildmedlemmar fightas på en bar.. Då råkade jag naturligtvis säga att jag skulle fixa jobb åt dom, och det kan jag inte göra något åt nu alla med tips är välkomna!

Visa signatur

<<||>> Intel Core2 Duo@3000MHz E6400 Overclocked <<||>> Radeon X1900XT 256mb 675/775mhz <<||>> 2048mb Corsair Extreme2 800mhz <<||>> 74GB Raptor, 320GB Western Digital, 250GB Maxtor <<||>> Asus P5BP965 <<||>> HDA Mystique 7.1 <<||>> Hiper Type M@580w <<||>> Samsung DVD+RW 18x 4x Dual Layer <<||>> 3dMark05: 12182<<||>>

Permalänk
Medlem

Ectoplasman hittar du på spöken. Dom blir som en hög "vatten" när du dödar dom.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

åfan.. då får jag vänta med det questet lite.. bara så sjukt jobbigt att ha 30 olika ouppklarade quests på Gång.. Men det känns som om spelet borde vara klart snart ungefär.. har knappt gjort något på Mainquest.. Bara massa sidequests överallt.. i säkert 10timmars speltid.. Och då känns d som om man borde vara klar.. Och då har jag inte gjort något sidequest i Bruma, Imperial City än.. Samt någon mer stad jag glömt nämna.. Fattar inte hur lång tid de tar att göra ALLT?

Kan man gå med i flera guilds också??

Visa signatur

<<||>> Intel Core2 Duo@3000MHz E6400 Overclocked <<||>> Radeon X1900XT 256mb 675/775mhz <<||>> 2048mb Corsair Extreme2 800mhz <<||>> 74GB Raptor, 320GB Western Digital, 250GB Maxtor <<||>> Asus P5BP965 <<||>> HDA Mystique 7.1 <<||>> Hiper Type M@580w <<||>> Samsung DVD+RW 18x 4x Dual Layer <<||>> 3dMark05: 12182<<||>>

Permalänk
Medlem

Japp, du kan gå med i flera guilds samtidigt

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mnc
åfan.. då får jag vänta med det questet lite.. bara så sjukt jobbigt att ha 30 olika ouppklarade quests på Gång.. Men det känns som om spelet borde vara klart snart ungefär.. har knappt gjort något på Mainquest.. Bara massa sidequests överallt.. i säkert 10timmars speltid.. Och då känns d som om man borde vara klar.. Och då har jag inte gjort något sidequest i Bruma, Imperial City än.. Samt någon mer stad jag glömt nämna.. Fattar inte hur lång tid de tar att göra ALLT?

Jag hade över 120 timmars speltid med min nuvarande karaktär innan jag gjorde min första quest:)

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

haha SID! Får man fråga vad du pyssla med? Extreme Sports? Hoppa me hästen mellan berg och så? Utforska världen.. Känns lite lord of the rings Slog ihjäl vargar? Nä hur man dödar 120timmar utan att göra en enda quest är bara helt otroligt!

Var ser man speltimmar? allså inte spelets speltimmar utan riktiga

Visa signatur

<<||>> Intel Core2 Duo@3000MHz E6400 Overclocked <<||>> Radeon X1900XT 256mb 675/775mhz <<||>> 2048mb Corsair Extreme2 800mhz <<||>> 74GB Raptor, 320GB Western Digital, 250GB Maxtor <<||>> Asus P5BP965 <<||>> HDA Mystique 7.1 <<||>> Hiper Type M@580w <<||>> Samsung DVD+RW 18x 4x Dual Layer <<||>> 3dMark05: 12182<<||>>

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mnc
Nä hur man dödar 120timmar utan att göra en enda quest är bara helt otroligt!

Man går runt i grottor och dödar goblins och rövare för att bygga upp sin level. Man kan ju också bara ströva omkring för att upptäcka världen.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mnc
haha SID! Får man fråga vad du pyssla med? Extreme Sports? Hoppa me hästen mellan berg och så? Utforska världen.. Känns lite lord of the rings Slog ihjäl vargar? Nä hur man dödar 120timmar utan att göra en enda quest är bara helt otroligt!

Var ser man speltimmar? allså inte spelets speltimmar utan riktiga

Det var faktiskt ganska mycket tråkig power-levling, dvs jag sprang runt och använde så mycket olika färdigheter som möjligt för att få maximala höjningar av grundegenskaperna när jag gick upp level. (jag vägrar använda mig av spelets inbyggda "Trainers" eftersom jag anser att det är fusk:))

Sedan så ville jag inte göra quests vid låg level eftersom nästan alla quests har level-baserad belöning, dvs om du gör en quest när du är level 5 och får en magisk ring så kommer den inte att vara speciellt bra, om du däremot gör samma quest vid level 45 så kommer ringen vara fläskigt mäktig.

Men självklart så fick jag större delen av världen utforskad på samma gång och det är ju bara en bonus:)
När jag till slut nådde level 46 så gjorde jag min första quest...

Jag ligger på ca 150 timmar med min tredje karaktär just nu.
Mina två tidigare karaktärer ligger på mellan 150 och 200 timmar.

När du sparar eller laddar så kan du se din totala speltid på varje "Save"

Oblivion Junkie? Jupp!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

jo oblivions levelsystem är jättedåligt faktiskt.. Asså det är inte kul att alltid veta att man spöar motståndarna typ.. Hade varit bättre att om man helt plötsligt stod emot ett omöjligt troll var tvungen att springa å levla först innan man kunde ta sig ann trollet os v.. Samt ha flax och hitta en überbra hjälm i början.. Typ som NWN.. fast där är det lite väl mycke tur.. I 1:an kändes det som om de va slumpade prylar i alla kistor et c.. Skoj ju

Finns det ingen alchemist som säljer Potions of Ecroplasm(?) ?!.. Måste ha en ca 5st sånna potions rätt snabbt.. Finns ju ingenstans! Jag kan itne blanda nåra avancerade potions heller..

Visa signatur

<<||>> Intel Core2 Duo@3000MHz E6400 Overclocked <<||>> Radeon X1900XT 256mb 675/775mhz <<||>> 2048mb Corsair Extreme2 800mhz <<||>> 74GB Raptor, 320GB Western Digital, 250GB Maxtor <<||>> Asus P5BP965 <<||>> HDA Mystique 7.1 <<||>> Hiper Type M@580w <<||>> Samsung DVD+RW 18x 4x Dual Layer <<||>> 3dMark05: 12182<<||>>

Permalänk
Medlem

jo oblivions levelsystem är jättedåligt faktiskt.. Asså det är inte kul att alltid veta att man spöar motståndarna typ.. Hade varit bättre att om man helt plötsligt stod emot ett omöjligt troll var tvungen att springa å levla först innan man kunde ta sig ann trollet os v.. Samt ha flax och hitta en überbra hjälm i början.. Typ som NWN.. fast där är det lite väl mycke tur.. I 1:an kändes det som om de va slumpade prylar i alla kistor et c.. Skoj ju

Finns det ingen alchemist som säljer Potions of Ecroplasm(?) ?!.. Måste ha en ca 5st sånna potions rätt snabbt.. Finns ju ingenstans! Jag kan itne blanda nåra avancerade potions heller..

Visa signatur

<<||>> Intel Core2 Duo@3000MHz E6400 Overclocked <<||>> Radeon X1900XT 256mb 675/775mhz <<||>> 2048mb Corsair Extreme2 800mhz <<||>> 74GB Raptor, 320GB Western Digital, 250GB Maxtor <<||>> Asus P5BP965 <<||>> HDA Mystique 7.1 <<||>> Hiper Type M@580w <<||>> Samsung DVD+RW 18x 4x Dual Layer <<||>> 3dMark05: 12182<<||>>

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mnc
jo oblivions levelsystem är jättedåligt faktiskt.. Asså det är inte kul att alltid veta att man spöar motståndarna typ.. Hade varit bättre att om man helt plötsligt stod emot ett omöjligt troll var tvungen att springa å levla först innan man kunde ta sig ann trollet os v.. Samt ha flax och hitta en überbra hjälm i början.. Typ som NWN.. fast där är det lite väl mycke tur.. I 1:an kändes det som om de va slumpade prylar i alla kistor et c.. Skoj ju

Finns det ingen alchemist som säljer Potions of Ecroplasm(?) ?!.. Måste ha en ca 5st sånna potions rätt snabbt.. Finns ju ingenstans! Jag kan itne blanda nåra avancerade potions heller..

jag skriver som jag gjorde i den andra tråden: du ska inte ha "potions of ectoplasm" utan "portions of ectoplasms" dom hittar du på spöken och det är en alchemi ingrediens som heter "ectoplasm"

Permalänk
Medlem

AHHH Nu fattar jag! Tack christian.. Det var därför jag omformulerade frågan till var man kunde hitta färdiga Potions, men man skall allså ha portions.. Farligt lika varandra.. Man får vara på sin vakt! Då ska vi ut på ghosthunt ikväll då Tack igen!

Visa signatur

<<||>> Intel Core2 Duo@3000MHz E6400 Overclocked <<||>> Radeon X1900XT 256mb 675/775mhz <<||>> 2048mb Corsair Extreme2 800mhz <<||>> 74GB Raptor, 320GB Western Digital, 250GB Maxtor <<||>> Asus P5BP965 <<||>> HDA Mystique 7.1 <<||>> Hiper Type M@580w <<||>> Samsung DVD+RW 18x 4x Dual Layer <<||>> 3dMark05: 12182<<||>>

Permalänk
Medlem

Är ute på äventyr nu igen, har installerat allt som TOTO har rekommenderat - samt lite realismmoddar som t.ex. Realistic Archery, Realistic Force och Natural Weather - vilket har gjort Oblivion till ett otroligt skönt spel!

Tog en dump för några minuter sen som kanske kan bli en rolig bakgrundsbild.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

ser inte vad bilden ska föreställa, det är så mörkt :/

nån som har lyckats gjort en framgångsrik "hand to hand" gubbe?

jag har försökt ett par gånger, men när jag kommer till typ +/- lvl 10 så blir man alltid så pass underlägsen sina fiender att det inte går att spela mer...:(

några tips?

Visa signatur

Fuck, Shit, Jesus!

Permalänk
Medlem

funderar på att köpa något hus.. Men är husen bra till något eller bara lite skoj att ha?

Visa signatur

<<||>> Intel Core2 Duo@3000MHz E6400 Overclocked <<||>> Radeon X1900XT 256mb 675/775mhz <<||>> 2048mb Corsair Extreme2 800mhz <<||>> 74GB Raptor, 320GB Western Digital, 250GB Maxtor <<||>> Asus P5BP965 <<||>> HDA Mystique 7.1 <<||>> Hiper Type M@580w <<||>> Samsung DVD+RW 18x 4x Dual Layer <<||>> 3dMark05: 12182<<||>>

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mnc
funderar på att köpa något hus.. Men är husen bra till något eller bara lite skoj att ha?

tja,vissa hus erbjuder lite små uppdrag,tex det där huset som bara kostar 5000.
annars så är det mer till för att kunna ha någonstans att sova och lägga undan prylar osv.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

*Mindre spoiler*

Thieves Guild problem.
Jag gjorde för länge sedan "The Elven Maiden" som är det sista uppdraget man får av Armand Christophe i Waterfront District. Efter att det var över skickades jag vidare för att jobba för S'krivva i Bravil.
När jag vänder mig till S'krivva för att fortsätta arbeta för Thieves Guild hittar jag dock ej några uppdrag att göra.
Vad kan jag ha gjort fel eller misstagit mig angående? Eller är det helt enkelt ett fel som uppstått i spelet?
Om så är fallet, vad bör jag göra för att rätta till problemet?

Obs: Jag har sålt stöldgods för mycket mer än 200 gold som är minimumkravet.

Tackar på förhand

EDIT: Fin skärmdump du tagit Save.

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Medlem

Förlåt New att jag hoppar in här och tar plats..

ALLA SOM LÄSER DETTA HJÄLP ÄVEN NEW! (Jag vet inte hur man löser ditt problem, förlåt!).

Nu till mitt... Kan man installera Knights of the Nine redan nu? Trots att jag har mycket kvar på orginalet utan att tappa massa quests eller bli insnöad i något nytt? Kort sagt:

Innebär det problem att installera knights of the nine innan man klarat huvudquestet på vanliga oblivion?

Mvh Kristofer

Visa signatur

<<||>> Intel Core2 Duo@3000MHz E6400 Overclocked <<||>> Radeon X1900XT 256mb 675/775mhz <<||>> 2048mb Corsair Extreme2 800mhz <<||>> 74GB Raptor, 320GB Western Digital, 250GB Maxtor <<||>> Asus P5BP965 <<||>> HDA Mystique 7.1 <<||>> Hiper Type M@580w <<||>> Samsung DVD+RW 18x 4x Dual Layer <<||>> 3dMark05: 12182<<||>>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mnc
Förlåt New att jag hoppar in här och tar plats..

ALLA SOM LÄSER DETTA HJÄLP ÄVEN NEW! (Jag vet inte hur man löser ditt problem, förlåt!).

Nu till mitt... Kan man installera Knights of the Nine redan nu? Trots att jag har mycket kvar på orginalet utan att tappa massa quests eller bli insnöad i något nytt? Kort sagt:

Innebär det problem att installera knights of the nine innan man klarat huvudquestet på vanliga oblivion?

Mvh Kristofer

Inget problem, den lägger sig sen bara som en vanlig quest som man kan hitta genom att prata med folk.

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Avstängd

Har nyss börjat lira lite smått igen, är level 5
Jag har följande moddar:
Natural weather/water/vegetation/habitat och så har jag bytt 1024 texturerna mot 2048 texturer så att spelet ser betydligt bättre ut.
Sen märkte jag nyss att jag har ngn northernborderfort installerat.

Tips på moddar som förlänger eller förskönar spelet?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Har nyss börjat lira lite smått igen, är level 5
Jag har följande moddar:
Natural weather/water/vegetation/habitat och så har jag bytt 1024 texturerna mot 2048 texturer så att spelet ser betydligt bättre ut.
Sen märkte jag nyss att jag har ngn northernborderfort installerat.

Tips på moddar som förlänger eller förskönar spelet?

Oscuro's Oblivion Overhaul tycker jag tar spelet till en helt annan nivå. Du måste dock börja om med en ny karaktär för att undvika konstiga buggar och problem.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Vad gör denna mod skarm?

Visa signatur

<<||>> Intel Core2 Duo@3000MHz E6400 Overclocked <<||>> Radeon X1900XT 256mb 675/775mhz <<||>> 2048mb Corsair Extreme2 800mhz <<||>> 74GB Raptor, 320GB Western Digital, 250GB Maxtor <<||>> Asus P5BP965 <<||>> HDA Mystique 7.1 <<||>> Hiper Type M@580w <<||>> Samsung DVD+RW 18x 4x Dual Layer <<||>> 3dMark05: 12182<<||>>