Permalänk
Medlem

Skulle inte Wii vara billig? 2700 kr för något de utvecklat på några veckor?

Permalänk
Medlem

Du menar att dom utvecklat Wii på ett par veckor??

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om man kan köra Wii komponentkabeln till en komponent -> SCART adapter och på så sätt få 480p upplösningen?
Om man nu inte har komponent i sin TV.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Empo
Är det någon som vet om man kan köra Wii komponentkabeln till en komponent -> SCART adapter och på så sätt få 480p upplösningen?
Om man nu inte har komponent i sin TV.

nej det går inte. köp RGB-kabeln om du nu har en sådan scartingång, den förbättringen är nästan lika bra som komponent.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soulis
Låter ju väldigt hyggligt mot de som står å köar... behöver jag säga att jag handlar min tv någon annanstans.

Det behöver du inte säga. Oavsett, gör det aldrig, handla aldrig där!

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hd8wa

TROLL!

Besvara inte det idiotiska inlägget. ALLS!

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Använder sig Wii av vanliga dvd-skivor eller duallayer?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swennis
Du menar att dom utvecklat Wii på ett par veckor??

Stycka en 3 år gammal laptop o sätt in i ett skal - voila! De har inga avancerade delar alls. Den kan för fan inte ens spela dvdfilmer. Microsoft har lagt miljarder på att göra xbox 360 och den kostar mindre än Wii. Känns det rimligt? Ska du ha en till pinne att vifta med kostar det 800 kr.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KulanZ

Förmodligen DL. Finns ingen anledning att inte använda det. Vad jag vet finns det väl inte ens DVD-läsare som inte klarar DL?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KulanZ

Vanliga dvd skulle jag tro, har aldrig hör något om att den ska kunna spela DL

Visa signatur

Fractal Design Define R4 || Asrock Z77 Extreme4 || Corsair HW 650W || Antec Kuhler H2O 620 || Intel i5-2500K @4GHz || 8GB Corsair Vengeance PC3-12800 || Sapphire HD7950 Vapor-X @ 1000/1400Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Förmodligen DL. Finns ingen anledning att inte använda det. Vad jag vet finns det väl inte ens DVD-läsare som inte klarar DL?

Finns det någon DVD-läsare som inte klarar av DVD-filmer? Ändå ska nintendo envisas med att inte installera dvd-codecs.

Edit: Ska vi få 100 sidor innan wiileasen?

Permalänk
Medlem

edit: Bah jag orkar inte, jag får väl använda mitt svammel som bidragande faktor att vi ska bräcka 100 sidor före lanseringen ^^

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem

dubbelpost ftw... Vet inte hur jag lyckades

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Finns det någon DVD-läsare som inte klarar av DVD-filmer? Ändå ska nintendo envisas med att inte installera dvd-codecs.

100 sidor tror jag är högst troligt med tanke på intresset.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är utvecklat under en längre tid än några veckor. Men håller med att Wii har blivit för dyr mot vad den igentligen skulle ha vart. det rann iväg då den passerade 2500 kr. Men jag kommer förmodligen köpa den ändå.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem

2995:- för mig, står som nummer tre på norrfoto i den lokala staden. 3 lakan är verkligen smärtgränsen.

Å andra sidan känns det helt okej, senaste konsollen som införskaffades var Nintendo 64 år '98.

Permalänk
Medlem
Citat:

tror Nintendo fixar det innan sommaren faktiskt, på grund av att många kommer begära dvd-stöd väldigt fort. Blue-ray kommer ta lång tid innan man köper sådana filmer, minst 2 år.

Visa signatur

mjau

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av data xp
Det är utvecklat under en längre tid än några veckor. Men håller med att Wii har blivit för dyr mot vad den igentligen skulle ha vart. det rann iväg då den passerade 2500 kr. Men jag kommer förmodligen köpa den ändå.

Det blev dyrare än dom hade tänkt sig att utveckla kontrollsystemet, hade gärna sett ett pris kring 2k men men, måste ha en iallafall

Visa signatur

Fractal Design Define R4 || Asrock Z77 Extreme4 || Corsair HW 650W || Antec Kuhler H2O 620 || Intel i5-2500K @4GHz || 8GB Corsair Vengeance PC3-12800 || Sapphire HD7950 Vapor-X @ 1000/1400Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eldarion
2995:- för mig, står som nummer tre på norrfoto i den lokala staden. 3 lakan är verkligen smärtgränsen.

Å andra sidan känns det helt okej, senaste konsollen som införskaffades var Nintendo 64 år '98.

Varför inte vänta nån vecka och köpa Wii på elgiganten för 2599:- och Zelda för 499:-. Bryr mig inte om jag får vänta nån vecka mer, sparar heldre några 100 lappar isåfall.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

“Something big is coming to the Virtual Console, something that, for the past decade, certain corners of the retro community have been crying out for. I wish I could say more, but the uncertainties of publishing schedules prevents me from spilling the beans too early. Nevertheless, if what we’ve heard turns out to be true, the virtual console is about to become a lot more interesting and looks like it might turn out to be much more valuable to dedicated retro gamers than we first thought.”

kass bild men ni kan läsa vad det står..
frågan är bara, undrar vad det är för nått hoppas på nått chrono eller earthbound kanske.

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Qué behold?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_tito
Varför inte vänta nån vecka och köpa Wii på elgiganten för 2599:- och Zelda för 499:-. Bryr mig inte om jag får vänta nån vecka mer, sparar heldre några 100 lappar isåfall.

Har pratat med Bergsala och dom hade inget spikat datum på leverans 2, och det kommer definitivt inte bli några stora mängder. Så vad får dig att tro att det bara är att promenera in i butik och köpa en billig Wii några veckor efter realease? Om man inte köar på release/2:a releasedagen får man nog ingen förrän i mitten på Januari

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem

Några dar kvar nu grabbar, sen smäller det!

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Qué behold?

ehm va?

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem
Citat:

Stycka en 3 år gammal laptop o sätt in i ett skal - voila! De har inga avancerade delar alls. Den kan för fan inte ens spela dvdfilmer. Microsoft har lagt miljarder på att göra xbox 360 och den kostar mindre än Wii. Känns det rimligt? Ska du ha en till pinne att vifta med kostar det 800 kr.

Har aldrig sett en så liten laptop faktiskt.
Förresten, var fanns det en Xbox 360 för 2700:- i December 2005?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

lord_tito, jag tror knappast att man kommer kunna vandra in en vecka efter release på elgiganten i hopp om att få ett exemplar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Behold_
“Something big is coming to the Virtual Console, something that, for the past decade, certain corners of the retro community have been crying out for. I wish I could say more, but the uncertainties of publishing schedules prevents me from spilling the beans too early. Nevertheless, if what we’ve heard turns out to be true, the virtual console is about to become a lot more interesting and looks like it might turn out to be much more valuable to dedicated retro gamers than we first thought.”

http://gonintendo.com/wp-content/photos/Picture_1.jpg

kass bild men ni kan läsa vad det står..
frågan är bara, undrar vad det är för nått hoppas på nått chrono eller earthbound kanske.

nej, helt omöjligt att läsa. (man borde ha en sån där automagisk antipicelerare de har i usla TV-deckare)

är det inte en vanlig emulator så man bara kan flutta in ROMs via SD-kortet kommer detta att bli den största "jahapp.."-upplevelsen sen Jesus inte kom tillbaka.. *mycket skeptisk*

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

suck.. ringde till bergsala för att kolla vad som gällde. enligt dom ställer dom inga krav på att man måste köpa ett spel samtidigt som man köper konsollen. men enligt den game-anstälda måste jag köpa minst ett spel eller en extra kontroll för att få ut wii:n. enligt killen på game så beror detta på bergsala. men jag är osäker på detta. bergsala har väll samma marginaler oavsett var eller när spelet säljs. dom enda som tjänar på detta är ju game som kan ta ett pris som ligger minst 100 kr över internetpriset. ska nog satsa på en wii från elgiganten först. zelda kostade runt 650 kr och wiin 2800.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
Har pratat med Bergsala och dom hade inget spikat datum på leverans 2, och det kommer definitivt inte bli några stora mängder. Så vad får dig att tro att det bara är att promenera in i butik och köpa en billig Wii några veckor efter realease? Om man inte köar på release/2:a releasedagen får man nog ingen förrän i mitten på Januari

Mjo det är iofs sant, men den ekonomiska delen utav min hjärna skulle begå seppeku om jag köpte den på game för 400 spänn mera, var garanterad en med jag avbokade den

För de 400 kr jag sparar så kan jag nästan ju köpa ett extra spel för

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andy Mcdee
suck.. ringde till bergsala för att kolla vad som gällde. enligt dom ställer dom inga krav på att man måste köpa ett spel samtidigt som man köper konsollen. men enligt den game-anstälda måste jag köpa minst ett spel eller en extra kontroll för att få ut wii:n. enligt killen på game så beror detta på bergsala. men jag är osäker på detta. bergsala har väll samma marginaler oavsett var eller när spelet säljs. dom enda som tjänar på detta är ju game som kan ta ett pris som ligger minst 100 kr över internetpriset. ska nog satsa på en wii från elgiganten först. zelda kostade runt 650 kr och wiin 2800.

Jag känner de nissarna som jobbar på en GAME butik brevid mig och de har fått ett mail ifrån deras huvudkontor där det klart och tydligt står att bergsala påtvingar dem att sälja Zelda bundlat. Nog för att GAME är ett litet skumraskensföretag som drar ner på personal, personalrabbatter och liknande, men att direkt ljuga för sina anställa tror jag inte att de gör.
Jag har förövrigt hört att Elgiganten kommer att få in i snitt 3 Wii´s per butik, EB snitta på 20-30, GAME på 20-40 och Teknikmagasinet runt 2 per butik.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum