Permalänk
Medlem

MSN i telefonen.

Halloj.
har några frågor om de här med MSN till mobilen.

Det som följer med telefoner är ju endast med 3 som operatör, och då är det ju gratis.
Men hur funkar de om man bara lägger in de i sin mobil (om de ens går)?

Sökte lite och fann att vissa hade lagt in andra msn klienter.
* Går detta?
* Vad kostar det?
* kr/data eller vadå?
* Funkar de på alla NYARE telefoner?

Har en Samsung SGH-z540. (3G telefon ej operatörslåst), använder tango mini som sim.

Permalänk

Om det finns en klient som funkar i din telefon så är kostnaden datakostnad + ev. kostnad för klienten. Det finns säkert nån gratis java-klient som funkar.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem

Jag använder mig33 i min k750i, grymt skönt. Det borde funka i din Samsung me men är inte säker.

www.mig33.com

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem

mig33 är nog den bästa gratis klienten jag hittat hitils iallfall.
Men det absolut bästa är nog Agile Messanger. Skitbra program.
Kostar ca 100 spänn att köpa men grymt bra.

msn, yahoo, icq, aim.. allt går i den.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

mig33 krånglar för mig, får att det är uppkopplings fel hela tiden :S

Permalänk
Medlem

för mig med ;/

Visa signatur

a925 bra grejor ;D

Permalänk
Medlem

mig oxå, blev sur på skiten och tog bort det men jag skulle gärna vilja ha det:)

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Medlem

saken e den att msn har grova problem på mobilen just nu efter jordbävningen i asien.

Live messenger funkar inte alls i stort sett.
o mig33 jävlas lite ibland.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

funkar mig33 till Nokia N73 också tror ni?

Visa signatur

MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel Core i7 2600K 3,4GHz | Anteck Twelve Hundred | MSI Radeon HD7970 3072MB Lightning | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz Vengeance LP | 650W Corsair CMPSU-650TXEU | Samsung 840 Evo 120 Gig

Permalänk
Medlem

Okej, ett pris för att skaffa mig33 klienten.
Men hur dyrt är det att använda msn då? Att vara uppkopplad och chatta typ..
Hur mkt kostar det ungefär?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klubban
Okej, ett pris för att skaffa mig33 klienten.
Men hur dyrt är det att använda msn då? Att vara uppkopplad och chatta typ..
Hur mkt kostar det ungefär?

Det kostar inte mycket är du en flitig användare kanske 20-30kr i månaden. Det är ju bara text som skickas, tror inte det finns någon klient som stöder överföring av filer ännu, är dock inte säker på detta kanske finns något till smartphones. Har själv bara testat tre´s klient men den funkar bra.

Permalänk
Medlem

kommit in på wapsidan nu för mig33 och ska klicka på download mig33 men de går inte. Har provat den andra "please try this link instead" också men de står bara sänder och så händer de inget..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikaelto
Det kostar inte mycket är du en flitig användare kanske 20-30kr i månaden. Det är ju bara text som skickas, tror inte det finns någon klient som stöder överföring av filer ännu, är dock inte säker på detta kanske finns något till smartphones. Har själv bara testat tre´s klient men den funkar bra.

Man kan skicka bilder med en del klienter, tror det går med eMSN.

Permalänk
Medlem

Har installerat de nu, håller på att regga mig i telefonen, men den fastnar när den står å laddar på Registration: Registering user...

?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boney
funkar mig33 till Nokia N73 också tror ni?

Fungerar prima.
mig33 fungerar på alla telefoner med java stöd.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
mig33 är nog den bästa gratis klienten jag hittat hitils iallfall.
Men det absolut bästa är nog Agile Messanger. Skitbra program.
Kostar ca 100 spänn att köpa men grymt bra.

msn, yahoo, icq, aim.. allt går i den.

Va?! Är det något nytt? Eller är det fortfarande gratis för windows mobilerna?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag har riktiga live messenger på min, det går att köra om man har den kinesiska klienten eller vad man ska säga, kan länka till en tråd i annat forum där det finns till dom flesta, funkar kanon:)

http://mobilforum.mkf.se/default_thread.aspx?id=69746

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MCRJ
http://www.ebuddy.com/mobile/msn.php

Måste man inte köra det där genom deras wap sida?
går bra snabbare med ett program.

med gratis är att du betalar för trafiken.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kör på msn egna som du finner på länken jag länkade:)

Permalänk
Medlem

Fixad mig33 nu, funkar helt ok.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T3nggren
Kör på msn egna som du finner på länken jag länkade:)

De går möjligtvis inte att "öppna" programmet och själv försöka översätta de så man får de på svenska

Har lite svårt att förstå kinesiska

Visa signatur

Intel i7 11700K - Corsair Vengeance PRO RGB 32GB - Aorus Z590 Pro AX - Asus RTX 3060 OC - Samsung 980 PRO - Lian Li O11 Dynamic Evo - MSI G273Q - Asus ROG PG278Q - Corsair RM850X - Corsair iCUE H150i ELITE LCD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dixipixi
De går möjligtvis inte att "öppna" programmet och själv försöka översätta de så man får de på svenska

Har lite svårt att förstå kinesiska

Okej, om du läser i tråden så finns det olika versioner för olika telefoner. Det är även på engelska programet så, jag tog förgivet att du förstog det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T3nggren
Okej, om du läser i tråden så finns det olika versioner för olika telefoner. Det är även på engelska programet så, jag tog förgivet att du förstog det.

Okej.. mitt är bara på engelska om jag ställer in telefonspråket på engelska... annars blir de bara massa konstiga tecken.. har en K800

Visa signatur

Intel i7 11700K - Corsair Vengeance PRO RGB 32GB - Aorus Z590 Pro AX - Asus RTX 3060 OC - Samsung 980 PRO - Lian Li O11 Dynamic Evo - MSI G273Q - Asus ROG PG278Q - Corsair RM850X - Corsair iCUE H150i ELITE LCD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dixipixi
Okej.. mitt är bara på engelska om jag ställer in telefonspråket på engelska... annars blir de bara massa konstiga tecken.. har en K800

Okej, har en 7610 med s60 jag. Jag kunde välja både engelska eller kinesiska. Men från start laddade jag ner den första versionen som finns i tråden, då blev det bara på kinesiska så du kan ju testa den till typ nokia 7610 kanske? Jag kunde ju köra på fel så.