Permalänk
Medlem

Kylpasta 30g, 115kr ;)

Tänkte tipsa om denna för er som törs testa, lite skillnad mot 100kr för 3,5g

Clas Ohlson: 3833kr per kilo
Arctic silver 5: 19714kr per kilo (hos komplett)

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=383396

Permalänk
Medlem

Min AS har räckt i över 3 år nu. Kilopriset anser jag inte vara intressant mao.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem

I know, jag kör också med AS5, men det är lite intressant, Clas Ohlson-pastan är ju klart billig.

Permalänk

Frågan är om den är bra.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Den frågan kan jag besvara.

Nej verkligen inte. Min oklockade opteron ligger på 42 grader idle med den pastan tillsammans med en AC Freezer 64 Pro.

Visa signatur

"There is no reason for any individual to have a computer in his home." - Ken Olsen

Permalänk
Medlem

Jag läste ngn test och det visade sig att AC5 inte längre är dne bästa pastan. Jag kommer inte ihåg vem vinnaren var nu men det var nån av de större kylflänstillverkarna som hade den bästa pastan. Typ Scythe eller Zalman. Nån so har koll?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Avstängd

artic cermique är den bästa tycker jag.

zalmans är också bra om man kör höga temperaturer

har man råd o köpa en dator för 10 000kr eller mer så är man snål om man inte kostar på kylpastan nästan.

AS5 inte AC5 ska va ganska svår o applicera jämfört med zalmans flyttande grå gegga som torkar.

flytande silver ska va bra också men det har jag för mig om va ganska dyrt.

Permalänk
Medlem

Sant att man har råd, men det bli en intressant diskussion om kylpastor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
artic cermique är den bästa tycker jag.

zalmans är också bra om man kör höga temperaturer

har man råd o köpa en dator för 10 000kr eller mer så är man snål om man inte kostar på kylpastan nästan.

AS5 inte AC5 ska va ganska svår o applicera jämfört med zalmans flyttande grå gegga som torkar.

flytande silver ska va bra också men det har jag för mig om va ganska dyrt.

Man kan också vara så smart som jag å glömma bort å beställa kylpasta och inte komma på det förns man står där med processorn i handen.

Visa signatur

"There is no reason for any individual to have a computer in his home." - Ken Olsen

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Belorios
Man kan också vara så smart som jag å glömma bort å beställa kylpasta och inte komma på det förns man står där med processorn i handen.

eller så är man smart som jag o har en massa kylpasta tuber hemma

glömmer man beställa så får man väl beställa igen

skulle ytorna va helt plana skulle ingen pasta behövas heller.

Permalänk
Medlem

Jag var dock bara nära att glömma kylpastan vid senaste beställningen, det var givetvis AC5 som lades till i ordern.

Rätt ang. ytorna, men det är oerhört svårt att få en HELT plan yta, både med fräsning och slätgjutning.

Permalänk
Medlem

Om man kollar på testet som SweC gjorde på kylpastor så verkar det göra mindre skillnad vilken man väljer ändå.
Kan inte tänka mig att det skiljer nämnvärt mycket mellan AS5 och noname pastor heller förutom konsistens.

Permalänk
Medlem

jag ska prova deras i helgen.

Permalänk
Medlem

Clas Ohlsons?

Permalänk
Medlem

pasta...hmm...ingen som kör med kopparfett, det är manligt :)...och billigt

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Vadå? Kopparpasta till bilar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 5wE
Vadå? Kopparpasta till bilar?

självklart!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
pasta...hmm...ingen som kör med kopparfett, det är manligt :)...och billigt

iofs, fungerar det bra?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 5wE
Clas Ohlsons?

precis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
eller så är man smart som jag o har en massa kylpasta tuber hemma

glömmer man beställa så får man väl beställa igen

skulle ytorna va helt plana skulle ingen pasta behövas heller.

Har bara clas ohlsson skitpasta hemma. Det värsta med den är att den är äckligt jobbig att använda.

Lite jävligt å slänga 50kr på pasta + 50kr i frakt...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av danneee
Om man kollar på testet som SweC gjorde på kylpastor så verkar det göra mindre skillnad vilken man väljer ändå.
Kan inte tänka mig att det skiljer nämnvärt mycket mellan AS5 och noname pastor heller förutom konsistens.

Det skilljer en hel del. Vet inte vad Artic coolings pasta heter men iallafall skiljde de ca 5 grader på min förra CPU (3000+) jämfört mot Clas ohlson pastan.

Visa signatur

"There is no reason for any individual to have a computer in his home." - Ken Olsen

Permalänk
Medlem

ska dit på fredag så slipper frakten

Permalänk
Medlem

Okej, intessant. Kopparpastan är ju också intressant, dock vet jag inte om jag skulle ha det på mina komponenter

Permalänk

hahaha, fan vad gött att man tycker om detta forum, kanske ska lägga till pastan i varukorgen, tack så mycket grabbar

O förresten vilken e den bästa pastan för cpu?
(hehe, se vad man startar)

*edit: vad tycks om dem här:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=302915

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=302888

https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=ZALSTG
den sista verkar lätt, bara o pensla... men funkar den till cpu?

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triskelon1

https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=ZALSTG
den sista verkar lätt, bara o pensla... men funkar den till cpu?

Den sistnämnda ska vara den bästa i dagsläget.

EDIT: Har den själv och är nöjd.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Vilken är den bästa pastan nudå? Ska beställa från komplett.se

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Belorios: Visst, men det kan lika gärna ha varit mycket pga olikheter i appliceringen. Jag står fast vid min åsikt tills jag blir motbevisad av ett riktigt test.

Permalänk
Medlem

Har hört många tester som nämner AC MX1 som bästa pastan just nu, men den är inte den lättaste att applicera.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Den sistnämnda ska vara den bästa i dagsläget.

EDIT: Har den själv och är nöjd.

Den kör jag oxå med och den är klart bäst av alla jag testat,grisenkel att applicera oxå:-)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Varför snåla och köpa en Clas-skitpasta? Kolla specifikationerna på vilken pasta som har den bästa värmeledningsförmågan.

Jag köpte AC5 på GTEK för 59:- och det är en pasta som är erkänt bra. Endast 3,5 gram men de räcker ju ändå till ett antal processorer och de är ju inte så ofta man byter cpu eller kylning.

Visa signatur

Intel NUC i5 - Corsair 8GB - Intel 180GB

Permalänk

http://www.thermaxtech.com/ - Jag har den inte, men jag har hört att det är den bästa kylpastan, och den är även billig. På deras sida länkar de flera recensioner.

Här finns den att köpa: https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=TMTXTF...

Visa signatur

ASUS P5B . Intel Celeron 3.33GHz @ 4.33GHz . A-DATA 2048MB PC2-6400 . XFX GeForce 6600GT 128MB . Samsung 200GB IDE