Permalänk
Medlem

mest kompetenta vet jag inte om jag kan hålla med om. GR var grymt mycket roligare

Permalänk

håller inte med dig.
GRAW är mer realistiskt och definitivt mycket roligare.
Visst GR var bra, men inte lika bra action.
(Och vem kan pausa i realtid i verkligheten???)

Och gällande "arcadigt", eller inte....
Här är ENDA in-game screenshotet som finns av GRAW 2 till PC hittils:
http://www.fz.se/bildarkiv/image.php?id=39413

Arcadigt? I think not....

Visa signatur

X2 6000+ -- 4GB ram -- 2x8800GT SLi -- Zalman 600W -- X-FI

Permalänk
Medlem

Nävisst, jag har svårt att se att GRAW2 blir "arkadigt".

Saken är den att GRAW2 är till hälften GRAW. De hade kunnat göra en expansion till GRAW, istället för en standalone två. Det hade varit dumt gjort så jag är glad att de inte gjorde det. Men saken är den att GRAW två till pc är på inga vis ett arkadspel och det går inte att göra GRAW2 till ett sådant heller baserat på vad jag nämnt ovan.

GRAW/GRAW2 till pc och 360 är helt olika saker. Till GRAW så drog sig en av utv. till pc sig till minnes att de kanske (!) använde en modell från 360 till pc (om det var en helikopter eller vad det var). Annars är allt, AI, kontroller, modeller på vapen, kartor, grafik etc helt olika.

Man kan ju tänka sig mer utbyte mellan pc/360 för tvåan, men grunden är ändå lagd på olika fundament så var inte oroliga om de för tvåan finner synergi mellan spelvarianterna, det blir sannolikt bara mer bang för bucken so to speak.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av natashero
håller inte med dig.
GRAW är mer realistiskt och definitivt mycket roligare.
Visst GR var bra, men inte lika bra action.
(Och vem kan pausa i realtid i verkligheten???)

Och gällande "arcadigt", eller inte....
Här är ENDA in-game screenshotet som finns av GRAW 2 till PC hittils:
http://www.fz.se/bildarkiv/image.php?id=39413

Arcadigt? I think not....

Tsss...
3 teams med mycket bra tacmap, Sköna vapen, Död = död, Härligt loadout del och hela spelet känns "vettigare" samt mer färger än fyrahundraarton nyanser av brunt (mexiko kändes som det absolut tråkigaste landet/staden att välja på).
GR med uppdaterad grafik och fysik skulle ju äga totalt.

Ska man hårddra det så har Graw lika många saker som är orealistiska...

*edit*
Här är ett till PC screenshot:
http://image.com.com/gamespot/images/2006/340/937003_20061207...

*edit2*
Wewt!
Det dom snackar om här låter sjukt lovande(inte graw 2) synd att det låter som det tar ett tag innan release:
http://www.gamespot.com/pc/action/graw2/show_msgs.php?topic_i...

Permalänk
Medlem

De bilder och länkar du postat är för 360, oavsett hur de lyckats felsortera bild och artikel på sajterna som de hör till.

Någon medic med magisk defilibrator kommer vi inte att se i pc (se bilden ovan), utan bara i arkad 360. Detta baserat på hyfsat bra hint från Bo på GRIN.

Sedan handlar artikeln bara om Red Storm, vilka gör 360-versionen.

Här har du en riktigt pc-artikel
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,976648,00.htm...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Horus
De bilder och länkar du postat är för 360, oavsett hur de lyckats felsortera bild och artikel på sajterna som de hör till.

Någon medic med magisk defilibrator kommer vi inte att se i pc (se bilden ovan), utan bara i arkad 360. Detta baserat på hyfsat bra hint från Bo på GRIN.

Sedan handlar artikeln bara om Red Storm, vilka gör 360-versionen.

Här har du en riktigt pc-artikel
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,976648,00.htm...

Om det där var ett svar till mig fattar jag verkligen ingenting av vad du säger om "artikeln" har nått att göra med det jag postade...

*edit*
Det här:
http://4players.de/4players.php/screenshot_list/PC-CDROM/8669...
Ska dock vara bekräftade PC screenshots. Är ju dock inget sett ur riktigt ingame perspektiv men man får ju titta på lite fin grafik iaf.

Permalänk
Medlem

Tja, länk nr.2 som du postade är en artikel, och den handlar inte om pc, vi diskuterar pc här.

Om du i ditt svar avser artikeln som jag länkade från Aftonbladet så håller jag med om att den inte hade så mycket att göra med vad du postade om.

Däremot undrar jag om inte Ghoststaholic har flera bilder som rör GRAW2 pc:
http://www.ghostaholic.com/index.html
(jag avser artikeln postad 070116 ).

I vilket fall ser de djäkligt fina ut de bilderna.

EDIT: Ahhh! du hann redigera din post före! Jaja, bilderna är schyssta i varje fall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Horus
Tja, länk nr.2 som du postade är en artikel, och den handlar inte om pc, vi diskuterar pc här.

Om du i ditt svar avser artikeln som jag länkade från Aftonbladet så håller jag med om att den inte hade så mycket att göra med vad du postade om.

Däremot undrar jag om inte Ghoststaholic har flera bilder som rör GRAW2 pc:
http://www.ghostaholic.com/index.html
(jag avser artikeln postad 070116 ).

I vilket fall ser de djäkligt fina ut de bilderna.

EDIT: Ahhh! du hann redigera din post före! Jaja, bilderna är schyssta i varje fall

Om du tar och läser länk två så ser du att den handlar om PC men INTE GRAW 2.
"Det dom snackar om här låter sjukt lovande(inte graw 2)"
Skrev jag.
Det var som en spinoff grej på att jag gillar Gamla GR bättre. Kortfattat är det en massa folk från Redstorm som har startat eget och tycker att "realistiska" shooters inte riktigt uppfyller det de och många spelare vill så de arbetar på ett eget spel som är liknande med GR.

Permalänk
Medlem

Jovisst, men vi får se var det landar till slut - jag är också GR-spelare sedan tidigare så visst är det kul med initiativ.

Jag antar att en del på RSE har större anledning att leta efter GR-rötter än vad de på GRIN har. Som synes i Aftonbladsartikeln är det exakt GR-roots vägen som GRAW2 till pc går, medan GRAW 360 går arkadvägen med magisk defilibrator och (har jag läst) tankning av "hälsa" vid str.ford. "Mule".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av natashero
Kolla upp lite fakta innan du postar med okunskap grabben...
Vad menar du med arcadigt?
Det finns bara 1 (!) in-game screenshot från GRAW 2 till PC släppt. Och om det ser arcadigt ut, tja då ser SAMTLIGA fps till PC "arcadiga" ut.
Se här: http://www.fz.se/bildarkiv/image.php?id=39413 ENDA screenshot som finns av GRAW 2 till PC i dagsläget.

Och inget av dom är det minsta "Arcadigt".....

Ja, det luktar photoshop över hela skiten på den bilden...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666

Här är ett till PC screenshot:
http://image.com.com/gamespot/images/2006/340/937003_20061207...

snygg [i]PC[/i] screenshot.... not.
Dom andra shotsen från pc är snygga, men dessvärre inte från "spelarens" vy.
Som sagt så finns det ännu bara 1 screenshot:

http://www.fz.se/bildarkiv/image.php?id=39413

PHOTOSHOP?
Du har inte spelat GRAW va?
Det ser EXAKT ut som en ingame shot från GRAW. Så något photoshop montage handlar det definitivt inte om här.
Däremot finns det en annan bild som florerar:
http://www.fz.se/bildarkiv/image.php?id=39412
Den däremot ser lite "mystisk" ut.

Visa signatur

X2 6000+ -- 4GB ram -- 2x8800GT SLi -- Zalman 600W -- X-FI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av natashero
snygg [i]PC[/i] screenshot.... not.
Dom andra shotsen från pc är snygga, men dessvärre inte från "spelarens" vy.
Som sagt så finns det ännu bara 1 screenshot:

http://www.fz.se/bildarkiv/image.php?id=39413

PHOTOSHOP?
Du har inte spelat GRAW va?
Det ser EXAKT ut som en ingame shot från GRAW. Så något photoshop montage handlar det definitivt inte om här.
Däremot finns det en annan bild som florerar:
http://www.fz.se/bildarkiv/image.php?id=39412
Den däremot ser lite "mystisk" ut.

Jodå... lirat/lirar graw, inkl. alla dess mods...

Permalänk

ok....
Och du tycker fortfarande det ser photoshop-fejkat ut?

Själv tycker jag det ser ut som en ny bana till GRAW.
Förhoppningsvis får vi lite mer varierade färger i uppföljaren också...
Brunt är ganska tröttsamt...

Men det är fortfarande j*****t snyggt.
(Och på din burk kan du ju maxa t.o.m. textures)
(Själv är jag begränsad till medium på textures eftersom mina 7800GTX bara har 256mb) ....allt annat är givetvis maxat.

Visa signatur

X2 6000+ -- 4GB ram -- 2x8800GT SLi -- Zalman 600W -- X-FI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av natashero
ok....
Och du tycker fortfarande det ser photoshop-fejkat ut?

Själv tycker jag det ser ut som en ny bana till GRAW.
Förhoppningsvis får vi lite mer varierade färger i uppföljaren också...
Brunt är ganska tröttsamt...

Men det är fortfarande j*****t snyggt.
(Och på din burk kan du ju maxa t.o.m. textures)
(Själv är jag begränsad till medium på textures eftersom mina 7800GTX bara har 256mb) ....allt annat är givetvis maxat.

Jomen om du kikar på vapenflammorna (muzzleflashes på engelska), så ser du ju att de e "utsmetade"... Som en tavla... Vet att GRAW e skit snyggt på min dator, men GRAW2 såg/ser utsmetat ut hahaha

Neverming now..
Jag kikade på 360 MP videosarna... Riktigt fin grafik, och galet realistiska ljud, märkte jag. Men jag vet (ok, PC-versionen skulle utvecklas för sig) inte varför i helva helvete man ska se på "hud:en" att man laddar om vapnte, fyfan vad jag hatar det.. Ok, det fanns i GR1. Men sånt kan man faktiskt skippa... Samma gäller granat kastning. Allt jävla "pille-måjs-plott-hud-candy" -skit kan man vara helt utan.. Blir väl att vänta på modsen som kommer...

När släpps PC-versionen?

Permalänk

I början av mars...

Kanske lite photoshop då...

Det där med hud:en gäller ju bara XB360-versionen.
På PC slipper vi sånt tjafs. (GR & R6 har ju så... fast då ser man ju inte vapnet framför sig iofs)
Tror GRAW2 blir i princip som GRAW1, fast med en del förbättringar. Grafiskt ligger det nog i samma klass, i så fall är det nog snarare level-designen som är bättre.
(Måste säga att jag skarpt ogillar "stads"-banorna jämfört med de i "cowboy-städerna" (eller vad man ska kalla dom
Förhoppningsvis blir det mer sånt i GRAW2.

Vet inte vad alla andra tycker, men jag tycker att svårighetsgraden är väldigt bra. Lagom svårt. (Ganska väldigt svårt t.o.m. )
Brukar spela en timma eller två på kvällen, och på den tiden klämmer jag ungefär 2 checkpoints. (Möjligtvis är det jag som är kass men att spelet skulle klaras på de 10 timmar som recensenterna påvisar, känns föga troligt)
XB360-versionerna är nog "a walk in the park", jämfört med detta.
Men GR1 var ju också en pärs vill jag minnas...

Jag har lirat igenom de flesta R6 spelen (utom de två senaste som är rena barnspel), GR, H&D-spelen, OpFlashpoint, m.fl. m.fl.
(som borde hamna under ungefär samma kategori som GRAW)
Och hittils är detta den absolut bästa spelupplevelsen som helhet (i denna gengre) (...och trots att ungdomens dagar är förbi, då man kunde lira nätterna igenom...) (*suck*)

Nånting saknas i GRAW för att det ska bli perfekt, förmodligen är det en bättre
och mer inlevelserik story / berättande...
Sen det här med "checkpoints"... jag är absolut emot "quicksave" vilket jag anser sabbar hela spelupplevelsen, när man bara kan spara vid varje hörn... men samtidigt tröttnar jag om jag misslyckas 3-4 gånger i rad med att ta mig vidare... Då stänger jag av & försöker igen dagen efter....
Kanske har dom kommit på en bra lösning i 2:an, läste att man kan quicksave:a närhelst, förutom i strid. Dessutom spawnar alltid gubbarna på olika ställen, vilket eliminerar att man "lär sig" vart fienden är.

Det ultimata (och mest realistiska) hade nog egentligen varit checkpoints som i 1:an OCH att gubbarna alltid spawnar random....
Men det hade faan blivit sjukt svårt då....

Visa signatur

X2 6000+ -- 4GB ram -- 2x8800GT SLi -- Zalman 600W -- X-FI

Permalänk
Medlem

Sista mars är det senaste budet för GRAW2 pc, blir väl lite senare än så kan man tippa.

Jag tycker heller inte att den där "enda" GRAW2 bilden är modifierad. Det vore väldigt konstigt då bilden är så pass lik vanliga GRAW att det inte skulle spela nån roll om man moddat bilden eller ej, spelet ser ju ut så där. Mynningsflammorna (n.b.) kan ju te sig olika när man tar en Sc.

Jag kör med max settings ibland, vilket funkar, men då jag spelar MP så jag man ju FPS också, och så vidare. Om man kollar in recensionerna i allmänhet och kommentarer på GR.net (till och med på damp-stället Ubis forum) så vet man att något som alla gav GRAW high five för var ljudet.

SP skulle jag nog ta upp igen, men jag installerade om spelet och miste min kampanj. Jag bara vägrar spela igenom ambassaduppdraget en enda gång till, jag kan nästan alla botsen i sömnen ett halvår efter jag spelade uppdraget

Permalänk

Jag förstår...
Jag var grymt nära att ge upp på ambassaduppdraget....
Riktigt irriterande... Men skönt när man äntligen kom vidare...
Är fortfarande på mission 7, sedan 2 veckor tillbaks, men jag har knappt haft tid att spela så....

Hur "låga" settings måste du köra för att få perfekt flyt i MP?
Får mitt GRAW på posten idag, så jag kommer testa MP första gången ikväll.

För min del får dom gärna skjuta på releasen en månad eller två.
Dels har jag GRAW SP att klara av först. (Har 3 uppdrag kvar)
Sen kommer ju Stalker i början av Mars också (om det nu är nåt att ha)
Och GRAW MP kommer förhoppningsvis hålla mig sysselsatt ett tag. Är ganska less på BF2 efter 1,5 års spelande

Ogillar skarpt att det inte går att köra high textures på mina grafikkort...

Ha det!

Visa signatur

X2 6000+ -- 4GB ram -- 2x8800GT SLi -- Zalman 600W -- X-FI

Permalänk
Medlem

Kör jag på allt högsta och 1920*1400 så ligger jag på 25 FPS.

Kör jag på nästan allt lägsta (texure medium och shadows On tror jag) på 1600*1200 så har jag runt 35-42. Det är vad jag anv. om det inte är något alldeles speciellt.

Sedan har jag väl runt 60-80 på 1200*1024 men det ser inte snyggt ut på min skärm.

Permalänk

Jag kör 19" LCD, så 1280x1024 är det enda som ser riktigt bra och skarpt ut.
över och under det blir bara emulerade upplösningar på lcd-skärmar.
(gäller samtliga 17-21" lcd tror jag)
På en CRT (som du förmodligen har) är det annorlunda. Där lönar det sig definitivt att öka upplösningen.

I SP kör jag textures på medium (tyvärr), allt annat på high. 1280x1024. Ingen AA. Ligger på runt 60fps.
(AA ser av nån anledning alldeles för blurrigt ut i GRAW tycker jag)

Förhoppningsvis kan jag behålla dom inställningarna i MP.

Visa signatur

X2 6000+ -- 4GB ram -- 2x8800GT SLi -- Zalman 600W -- X-FI

Permalänk
Medlem

Du kan nog behålla inställningarna. På en 19" är 1280*1024 helt ok (använt 17" på den inst. länge innan jag bytte till 24" nyligen).

AA i GRAW handlar faktiskt en hel del om blur som du bskriver, det är ingen riktigt riktig AA. Fråga mig inte _vad_ det är. Men jag har den på i alla fall, en klar förbättring jfrt. med att inte ha den (dock inte i FPS).

Permalänk

24"? grymt...
Letade efter en 21" LCD men alla var widescreen, och alla spel stödjer ju dessvärre inte det. (Speciellt inte BF2....grrrr)
Så det fick bli en 19"....

Sen får ju plånboken bestämma också....

(Vågar inte räkna på vad datorn kostat genom åren egentligen... brrrrr)

Ha det!

Visa signatur

X2 6000+ -- 4GB ram -- 2x8800GT SLi -- Zalman 600W -- X-FI

Permalänk
Medlem

Jag kanske sökte lite dåligt men jag hittade inget om vad för directx det är till graw2, någon som vet något?

Det hade ju varit underbart om det var dx10

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk

med 99,999% säkerhet dx9

Visa signatur

X2 6000+ -- 4GB ram -- 2x8800GT SLi -- Zalman 600W -- X-FI

Permalänk
Medlem

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk

förmodar att du sitter på ett 8800gts/gtx?

Jag är i princip säker på att GRAW 2´s grafikmotor är densamma som GRAW.... Vilket inte är fy skam det heller...
Du får helt enkelt hålla tummarna för Crysis.... Där kommer nog ditt grafikkort till sin rätta... Eller kolla in Age of Conan annars.... Helt annan genre iofs, men verkar riktigt grymt

Visa signatur

X2 6000+ -- 4GB ram -- 2x8800GT SLi -- Zalman 600W -- X-FI

Permalänk
Medlem

nja, sitter inte med ett 8800 kort, men jag funderar på ett R600 eller 8900.
eftersom jag gillar graw så hade det ju varit väldigt roligt om det hade haft stöd för dx10 om jag skulle skaffa ett sådant kort.

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk

Jo... vi kommer väl alla att byta till dx10 förr eller senare....

Visa signatur

X2 6000+ -- 4GB ram -- 2x8800GT SLi -- Zalman 600W -- X-FI

Permalänk
Medlem

Jo i en intervju drån Ubi/GRIN nyligen så bekräftades att det inte är dx10.

Motorn till GRAW2 är som till GRAW, fast optimerad förstås.

Permalänk
Medlem

fan va surt, då väntar jag med ett dx10-kort tills crysis är släppt.

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson