Drog du på AS5 på nord&sydbrygga på P5W/P5B?

Permalänk
Medlem

Drog du på AS5 på nord&sydbrygga på P5W/P5B?

Läste nån överklockningsguide där dom rekommenderade att man bytte ut pastan på nord&sydbryggan om man överklockar. Ska hämta ut grejer till nya datorn imorron, och sitter o planerar bygget i skallen nu. Känns så himla pilligt/trist att börja med att byta ut pastan när man bara ville pela ihop allt annat... så, hur gjorde du? Är det värt besväret?

Visa signatur

Antec P180 + Noctuafläktar | 2500k | P8P67 Pro | Corsair 32GB RAM | 2 x SSD Intel 330 RAID0 | Noctua NH-U12F | Geforce 560 | ESI Maya XTe | Edirol PCR-800 | Novation Zero SL MK II | Akai MPD24 | Benq 27" + LG 27" IPS <-------- fan vad jag älskar prylar! :D

Permalänk
Medlem

Jag fick ner MBtemp 4-6 grader iallfall. Jobbigt är det väl inte, tar 5 minuter kanske. Använd bara acteon eller nåt som får bort den sega gamla kylpastan.

Permalänk
Medlem

Hur ser ni nordbryggetemp på era p5b?
Är det MB-tempen i asus probe som är den rätta?

Visa signatur

E6600 | Arctic Freezer 7 Pro | 7600 GT @ passiv kylning | Spinpoint 250 GB | Asus P5B | Hiper 530 @ zalman fläktstyrning | Coolermaster Mystique 631

Permalänk
Medlem

Ska du överklocka på ett Asus så är det ett måste.

Flänsen till NB blir tokvarm på mitt P5W så det var bara att byta till aktiv kylning

Permalänk
Medlem

Jag drog på AS5 på mitt gamla P5W direkt.

Ska göra det på mitt nya Striker extreme med.

Visa signatur

Intel i9 12900K | Asus Z690 Apex | 32GB G.Skill DDR5 6400C32
Asus Strix 2080Ti | Asus Rog Swift PG279Q | 2xWD Black SN850
Corsair AX1200i | Lian Li O11DXL Dynamic | EKWB Custom loop

Permalänk

men behöver man kyla sydbryggan?
den sköter väl bara hårddiskarna o småsaker?

Visa signatur

Q6600, Dominator 8500,IP35 Pro,8800GTS,Corsair 550W, Antec Ninehundred Two

Permalänk
Medlem

Både kul och fördelaktigt att pilla med NB och SB. Byt pastan och plocka gärna också av reklamlocken som bara hindrar luftflödet genom kylflänsarna.

Permalänk
Medlem

Kan nån svara på en fråga jag har?

Tempen som står i Asus PC Probe under "MB" (moderkortet), är det nordbryggetemperaturen?

Inget skoj att byta pasta om man inte kan ha koll på tempen sen om man har monterat fel.

Visa signatur

E6600 | Arctic Freezer 7 Pro | 7600 GT @ passiv kylning | Spinpoint 250 GB | Asus P5B | Hiper 530 @ zalman fläktstyrning | Coolermaster Mystique 631