Permalänk
Medlem

amd

jag undrar hur mkt jag kan klocka min amd athlon 64 3800+ (2,4ghz)?? och värmen ligger runt 33 grader

Permalänk
Medlem

som en sa till mej: hur långt är ett snöre?

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk
Avstängd

jag tror du kan klocka den mycket för att jag tror att du kan så mycket om överklockning så då är det inga problem med o klocka den.

PS. läs inte FAQen på sweclockers för den måste va ganska dålig eftersom ingen annan heller läser den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aldabal
hur långt är ett snöre?

klockren

Permalänk
Vila i frid

Du kan klocka den tills CPU-tempen i full last med Orthos/Prime95 ligger på ca 60 grader stabilt i en timme eller så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hasenfrasen
Du kan klocka den tills CPU-tempen i full last med Orthos/Prime95 ligger på ca 60 grader stabilt i en timme eller så.

självklart kan den bli instabil innan de temperaturerna uppnås.
nä det bästa är nog att han tar och läser FAQ'en och slutar fråga saker som inte går att svara på.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frink
självklart kan den bli instabil innan de temperaturerna uppnås.
nä det bästa är nog att han tar och läser FAQ'en och slutar fråga saker som inte går att svara på.

varför läsa FAQen när man kan göra en tråd

gör så att du skriver hur bra du är på o klocka så kanske vi kan gissa på hur mycket just du kan klocka

angående snöret,gör så att du skriver vad det är för snöre samt va du har för temp på snöret.är det för långt kanske du behöver modda en linjal så den blir lite längre om du ska mäta. hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
varför läsa FAQen när man kan göra en tråd

gör så att du skriver hur bra du är på o klocka så kanske vi kan gissa på hur mycket just du kan klocka

angående snöret,gör så att du skriver vad det är för snöre samt va du har för temp på snöret.är det för långt kanske du behöver modda en linjal så den blir lite längre om du ska mäta. hehe

klocka är inga problem.... bra att veta hur mkt de går när man verkligen behöver klocka datorn lite...:D

Permalänk
Vila i frid

Volten brukar lägga sig runt 1.50 när man har klockat färdigt. När man besinnat sig efter det första härliga ruset brukar man sänka vCore till 1.40 och låta CPU-hastigheten landa runt 2640 och få en behagligt sval CPU.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hasenfrasen
Volten brukar lägga sig runt 1.50 när man har klockat färdigt. När man besinnat sig efter det första härliga ruset brukar man sänka vCore till 1.40 och låta CPU-hastigheten landa runt 2640 och få en behagligt sval CPU.

antecknar... de ska jag lägga upp på minnet:P

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Korspostning är inte tillåtet.

Sen bör du skriva tydligare rubriker på dina trådar i fortsättningen...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||