problem med leadtek 7600gs!

Permalänk
Medlem

problem med leadtek 7600gs!

Tjenare, jag har bytt grafikkort i datorn idag till ett leadtek 7600gs 256mb AGP.
Jag har även bytt nätagg + att jag satte in 512mb mer i ram.

Men när jag startar upp filmer i datorn då hänger sig allt och skärmen blir svart och sedan kommer tillbaka. Den börjar alltså flimmra.

Vet någon vad det är eller vad jag kan göra åt det?

/bombay

Permalänk
Medlem

Installerat rätt drivare? Provat andra drivare?
Drivare som krockar?

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Rätt drivare? Jag installerade dom jag fick med på skiva? Drivare= drivrutiner?

Drivare som krockar? vad menar du med det?

Och sedan hittar jag inte på www.nvidia.com några drivisar till mitt grafikkort ( leadtek 7600gs 256mb agp, geforce. Det finns typ bara 7800serien och 8800serien verkar det som?

Permalänk
Vila i frid

Avinstallera alla gamla drivare, inklusive dina nya nVidia samt eventuella ATI eller whatever drivare. Starta om. Tryck ESC/neka på frågorna om "ny hårdvara funnen" och installera sen om drivarna själv från din CD. Avinstallera även RivaTuner etc om du har det installerat - eller tryck och håll ned CTRL efter det du skrivit in ditt lösenord vid inloggningen.

Permalänk
Medlem

Det testade jag, men det funkade inte Så idag va jag iväg till inet och frågade lite men dom sa att jag skulle testa nya drivare från nvidia, men det har jag reda n gjort. Så jag knalla upp till service avdelningen där dom tog hand om kortet och dom skulle testa det. Jag frågade även om jag kunde lämna tillbaka det och byta upp mig till ett Leadtek 7600GT men det ville dom inte:S

Så vad ska jag göra om dom inte tar emot kortet och jag kan inte byta upp mig utan får tillbaka det gamla?