Konstiga ISP problem, eller något. Hjälp

Permalänk
Medlem

Konstiga ISP problem, eller något. Hjälp

Hej. Jag har ComHem 8/8mb tjänsten och haft det ett bra tag.
Min ned/upp-laddnings hastighet fungerar som den ska, eller lite bättre än den skall faktiskt. Och det är därför jag skapar denna tråd då jag inte kunde hitta något om det andra, stora problemet ComHem ger mig.

De senaste månaderna har jag upplevt fryslagg när jag spelar, ovs vilken server är på. Inte hela tiden, men kanske 1 gång i timman, detta varierar dock lite. Frysslagget håller i ca 2-3 sekunder men är otroligt störande då jag spelar mycket liga-matcher ect inom CS-scenen.

Men mitt största problem är ändå pingen, förut med UPC låg jag och de andra som hade UPC eller Telia bäst rent ping-mässigt till engelska, nordiska och tyska serverar.

Nu kan jag ligga mellan 5-200 till nordiska, 35-250 till engelska och 40-300 till tyska, det hela varierar väldigt stort. Ibland pingar jag 100 till svenska serverar, en av våra warserverar som ligger på BBB 10/10 fiber pingar jag ibland 20 till och ibland 100 till t ex. Detta tycker jag är väldigt skumt, att min ping bara varierar såfort den känner för det, speciellt då jag hade jättefin ping förut.

Är det ComHems fel, min switch... etc? Finns det något sätt att fixa detta på, eller sitter alla som har ComHem i Stockholm med detta problem?

Tack för alla svar
Emil

Permalänk
Medlem

Asså du kanske borde fråga ComHem, det borde vara deras fel att internet är så instabilt...