Moduslink uppgradering, vad får jag egentligen?

Permalänk
Hedersmedlem

Moduslink uppgradering, vad får jag egentligen?

Köpte en Sony Vaio med XP pro som berättigade till en Vista Business uppgradering.

Har lite frågor angående detta som Microsoft support inte hade tydliga svar på och moduslink svarar ej på mail eller telefon.

Får jag någon slags uppgraderingsskiva som kräver att jag installerar från XP-installationen eller får jag en ren vista-skiva?
Om det var så att jag får en uppgradering sa MS-support att jag skulle välja en anpassad installation som inte formaterar men däremot tar bort hela den gamla xp-installationen innan den lägger in vista. Kan det stämma?

Är det möjligt att byta version smidigt, vill hellre ha Home Premium än Business?

HAr verkligen försökt få svar på detta genom sökningar och telefon men det verkar omöjligt.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Är du säker på att det är business versionen du får? Alla som äger en HP dator med media center som är köpt mellan ett visst datum (tror det var 31oktober - 31mars) får en uppgradering till Home Premium.

Sen om skivan är ren och kan installeras på vilken dator som helst låter jag vara osagt. Kan i och för sig inte tänka mig det utan att det säkerligen är låst till datorn.

Permalänk
Hedersmedlem

"Tack för beställningen av en uppgradering på DVD av 32-bitarsversionen av Windows Vista Business 32-bit CD/DVD."

Jodå, det står tydligt! Fick av någon konstig anledning först för mig att det var Ultimate men hade fel. Skulle dock som sagt hellre vilja ha Home Premium än Business då det saknar en del funktioner som är roliga för hemanvändare.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag gjorde min uppgradering igår och eftersom jag har media center edition så får jag vista premium. Tyvärr lade deras server (moduslink) av i samband med att jag betalade med mitt kort så nu är jag 250kr fattigare men utan orderbekräftelse

Permalänk
Hedersmedlem

Oj, det var absolut inte kul! Som du ser i tråden har jag gjort en massa försök att komma i kontakt med dem men det är inte lätt. Ska se om jag hittar något nummer och gör jag det postar jag det här.

Edit: Hittade eras nummer men det är bara telefonsvarare som direkt hänvisar till hemsidan, otroligt dålig service måste jag säga!

Visa signatur

Permalänk

Jag har nyligen varit i kontakt med dom angående uppgradering till Windows Vista Home Premium.

Citat:

We would like you to inform that the upgrade to Vista is free, but you still have to pay for the packing and handling.

Jag gick in och gjorde ordning för att beställa men till min förvåning så blev slutpriset 1013SEK. Låter lite väl mycket bara för "Packing and Handling" tycker jag?

Edit:
Lite info som stod i Mailet om hur ni kan komma i kontakt med dom:

Toll-Free phone :
Germany : 00800 666 44 666
United Kingdom : 00800 666 44 666
France : 00800 666 44 666
Italy : 00800 666 44 666
Netherlands : 00800 666 44 666
Spain : 900 973154

Toll paid Phone :
Phone :+31 880016102
Fax :+31 555433946

Address :
Technical Upgrade Program Vista
P.O. Box 252
7300 AG Apeldoorn
The Netherlands

Web site : http://upgradeweb.moduslink.com/vista/
E-Mail : Europe : MSTUPVISTAEMEA@moduslink.com

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Hedersmedlem

Toll free lyckas jag inte ringa tyvärr och toll paid är bara telefonsvarare som hänvisar till hemsidan.

Har fått svar på mitt mail som...hänvisar till hemsidan!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

är det egentligen någon som fått sin vista-uppgradering från moduslink? och isåfall hur lång tid tog det för er att få den?

Permalänk
Medlem

Jag har också väldiga problem att kontakta moduslink, jag valde att betala via bankkonto men fick ingen riktig information. Verkar vara ett riktigt skitföretag som inte bryr sig.

Permalänk
Medlem

Då tror jag att man väntar att beställa en uppgradering från moduslink. Vill ju inte att det ska hända som det gjorde för andersz.
Funderar också om det e lönt att ta buisness x32 och det är den jag får välja jag som har en hp (bärbar), dehär med batteritid/drivrutiner/musik/film och ev. spelande fungerar

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Hedersmedlem

Har fått svar nu och det är inte möjligt att byta version till någon annan än den som erbjuds vid beställning :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag har också lite matnyttig information att vidareförmedla nu. Har fått svar från moduslink nu (tog en vecka) dem har raderat mitt COA-nummer och tagit bort de pengarna de reserverade från mitt konto så jag kunde lägga en ny beställning, och denna gången gick det vägen. Dock verkar det inte hända mer sedan. Har mailat dem om när dem tror de skickar mitt exemplar (nu gick det snabbare mellan svaren, dock korta svar) de säger att dem har mycket att göra och att dem därmed inte kan ge något specifikt svar mer än att dem skickar ett bekräftelse-mail när dem skickar ut mitt exemplar.

Jag vill tillägga att min pappa själv beställde från moduslink den 28 februari och han har inte fått något bekräftelsemail. Det står dessutom att det kan ta 6-8 veckor innan ditt OS skickas ut. Dvs inom datorvärlden är det så lång tid att man börjat blicka framåt mot nästa utgåva av Windows.

Detta är vad jag vet ang Moduslink i nuläget.

Permalänk
Medlem

Har för mig att jag har hört om dom förut och att dom hade hyffsat med problem med något men vad vet jag inte.
Hur skickade ni in kvittot?
Kan man skicka det igenom mail, för jag fick kvittot som pdf fil. Men finns i kartongen också, tog dock inte med mig den till familjen då jag har praktik så det kan bli lite problem

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

matx: det går alldeles utmärkt att skicka in det via mail. Jag gjorde det själv.

"...För att beställningen ska kunna effektueras måste du skicka in (per brev, fax eller inskannad via e-post) kvittot/inköpsbeviset för den kvalificerade PC:n tillsammans med det onlinebeställningsnummer som anges på den här sidan till nedanstående adress eller faxnummer."

Från min orderbekräftelse.

Permalänk
Medlem

Jag har oxå haft problem med Moduslink. Har en HP Pavilion DV2115EA och har försökt att maila dom kvittot tre ggr på mstupvistaemea@moduslink.com utan att de har svarat en endaste gång. Har försökt o ringa flera ggr men inte kommit fram.

Verkar som om man kan kamma sig på denna Vista-uppgradering.

Vad är Moduslink för j-a skämtföretag?! Undrar vad HP tycker om att de sköter uppdraget så dåligt?!

Permalänk
Medlem

Jag fick skicka in mitt kvitto 4ggr på min pavilion dv2140 innan jag fick nån reaktion, första 3 ggr skickade jag den som pdf, sista gången som en jpg fil, sammanlagt tog det väl än 4 veckor innan det hände nåt. Fick då ett bekräftelse mejl, dock har jag inte sett nåt vista än....

Visa signatur

Citroën: varför nöja sig med en vanlig bil?

Permalänk
Hedersmedlem

Skickade foto på mitt en gång och fick svar men det tog ett bra tag. Håll ut, det är som vanligt när det gäller service på saker man redan betalt...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har beställt men mitt kvitto som skickades in som pdf fil verkar inte fungera.
Fick mail om att jag var tvungen att skicka in kvittot vilket jag gjort 2 gånger nu.
Vad är detta?
Måste man faxa in det?

Visa signatur

Permalänk

Notera även att Moduslink hanterar alla Vista uppgraderingar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mindhunter
Notera även att Moduslink hanterar alla Vista uppgraderingar.

Eh, är det inte exakt det vi pratar om?

Permalänk
Medlem

Äntligen kom mailet som jag har väntat på.
Beställningen av Microsoft-uppgradering har godkänts
Så nu väntar man på bekräftelse mail när dom har skickat ut det, vilket bör bli på måndag kanske?
och få det om 4-6 veckor xD
Nu blev man glad.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan någon vara så snäll o förklara för mej vart man sätter in pengarna för sin Vista uppdatering från moduslink? bank giro eller postgro eller hur gör man... HJÄLP!

Permalänk
Medlem

Kreditkort funkar . Dom tar ditt kortnr och sånt vid beställning men drar det inte förräns dom skickar det (säger dom...)

Visa signatur

Citroën: varför nöja sig med en vanlig bil?

Permalänk
Medlem

Jag tror han menar hur det fungerar när man valt att betala via bankkonto vilket jag gjorde, och det ångrar jag för det komplicerar väldigt mycket. Jag har fortfarande inte betalat men fick den här infon sist jag mailade och frågade.

"The account details to transfer the money to is:
Account Number: 90900030528
Account Holder: ModusLink BV
Currency: SEK
IBAN: SE04 9090 0000 0909 0003 0528
Bank Name: ABN-AMRO
City: Stockholm
Country: Sweden
Swift Address/BIC: ABN AMRO ABNASESS

Please be notified that this is an account in Sweden, and not an international transfer."

Och man ska ange sitt web-ordernummer vid insättningen.
Det som strulade i mitt fall var att jag aldrig fick något web-ordernummer, men det har löst sig nu iaf, får se om jag orkar betala, det verkar ju inte vara världens mest seriösa företag direkt.

Permalänk
Medlem

tack så mkt, hmm nu var det ett tag sen jag gjorde min beställning, o kommer inte riktigt ihåg om jag valde att betala med bankkonto, finns de något sett o kolla upp vad man valde för betal sätt?

Permalänk
Medlem

Dom drog pengarna direkt innan jag ens hade skickat in kvittot
Och betalade med mitt bankkort.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

"Tack för din beställning av Windows Vista Business 32-bit CD/DVD OEM.
Den beställda produkten har skickats. Produkten kommer att levereras inom 3 veckor. Om du inte får beställningen, kontakta oss via e-post MSTUPVISTAEMEA@moduslink.com senast 1 maj 2007 för engelska versioner av produkten och 1 juni 2007 för övriga språkversioner av produkten, så att vi kan undersöka din förfrågan och skicka beställningen."

Tog ett tag

Pengarna är förmodligen inte dragna, endast reserverade.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://www.idg.se/2.1085/1.101667
Moduslink har visst problem, men det gör inget (för mig).
Tänker inte installera förän service pack 1 kommer ut
Näe, men tänker inte installera det direkt iallafall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har väntat i 6v nu sen jag fick mailet om att beställning blivit godkänd. I mailet stod det att jag skulle ha grejerna 4-6v senare.. inte fått något än :\
På hemsidan står det "Beställning mottagen".
Hur går det för er?

Permalänk
Medlem

Vi kommer inte få något förän i slutet av maj
Om inte senare, om du läste min länk så är det inte bara vi utan dom flesta hos moduslink som inte har fått sin vista skiva.

Visa signatur