Permalänk
Medlem

Allt startar(nästan) ingen bild.

Jag fick idag efter kylarmontering-monteringen ingen bild till datorn.
Fick av en orelevant anledning ta ut det mesta och moderkort för att komma åt.
Tog det lugnt och metodiskt då jag tog ur och satte i allt, men sedan fick jag ingen bild då jag skulle starta.
Först såg jag inte mycket till liv i datorn utom fläktar. Men så noterade jag att kylare+ processsor var varm, så den gick ju i alla fall.
Dock gick grafikkortskylaren på fullaste varv. Först misstänkte jag att det var grafikkortet som strulade så jag inte fick någon bild. Jag har tyvärr ingen möjlighet till att testa något annat PCI-E kort i datorn för att jag inte har något sådant. (Det tjuter inte heller då jag startar....så lite fundersam blir jag)

Så jag tänkte att jag skulle se om datorn sa ifrån om jag tog bort strömkablen till grafikkortet. Det tjöt, frågan är dock om detta bara betyder att datorn säger ifrån för att kylaren till graffet inte går igång eller om att hela kortet blir ledset.
Tänkte att om hela kortet säger ifrån så vet man ju i alla fall att det fungerar.

För övrigt var det systemet i sign.

Vet ej om jag var tillräckligt klar i förklaringen om mitt problem. Förklara är inte riktigt min starkaste sida. Fråga gärna om det är något som är oklart.

Det går annars bra att flytta tråden till en annan forumdel om detta är fel.