hur sätte på 64bitars i windows?

Permalänk

hur sätte på 64bitars i windows?

hej, vill få igång min 250gigs hdd, för den visar bara 127gb, läste på komplett att man måste sätta igång 64bitars nånting, hur gör jag det? fattade itne instruktionerna på komplett :S

mvh alex

Permalänk
Permalänk

får inte igång det ändå har sp1 och hur man aktiverar 48bitars fattar jag inte:S

EDIT: går det att ändra på något sätt med winguides twakmanager?

Permalänk

Läs detta: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=2... Fattar du fortfarande ingenting så får du väl betala någon som gör jobbet åt dig.

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk

har fixat den ny, men den ligger i en undermapp till c: kan man ändra så att den ligger i c: dirket så man slipper undermappen?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xplane_uppsala
Läs detta: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=2... Fattar du fortfarande ingenting så får du väl betala någon som gör jobbet åt dig.

vadå elak du kunde inteför klara skälv eller.....
.

ja ja skit samma oftast då hd är mindre en den ska så är det för att din dator saknar högre servcepackar en 1an testa lägga in nyare sp o drivare för windows xp

Visa signatur

MIn dator: Intel i7 4770k@4,6ghz, Gtx 780, 32gb ddr3 1866 ,4,25tb hd
Min Htpc: Intel i7 2600k@4,6ghz 1*gtx 760 ,16gb ddr 1600 ,4tb hd

Permalänk

men det är fixat nu igenom diskhanteringen, men då har jag "enhdd" til så det blir liksom c: sen kmr denna "hårddisken" i en undermapp så den är på 104gb och c: är på 127gbkan man inte lägga ihop dom 2 så det bara blir c: med 231gb i den?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lindahl_91
men det är fixat nu igenom diskhanteringen, men då har jag "enhdd" til så det blir liksom c: sen kmr denna "hårddisken" i en undermapp så den är på 104gb och c: är på 127gbkan man inte lägga ihop dom 2 så det bara blir c: med 231gb i den?

Men då är den ju partitionerad i två st delar, ta bort båda och skapa endast en partition så löser det sig.

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk

never mind, fixade det nu med norton partitioner