Vem skulle vinna i en fight mellan...

Permalänk

Vem skulle vinna i en fight mellan...

Första frågan:
I en fight mellan Bill Gates och Steve Jobs, vem skulle vinna och varför?

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem

Självklart skulle Bill Gates vinna, han behöver bara smälla till Steve Jobs med sin feta plånbok! TKO i första ronden!

Permalänk
Medlem

Fast med Steve Jobs "reality distortion field" skulle det nog enbart leda till att Gates smackar till sig själv..?

Visa signatur

MacBook Air

Permalänk

Steve Jobs tror jag vinner, finns nog en anledning till att hans favoritord är "boom"

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

I en "riktig fight" skulle jag nog hålla på Steve. Han känns som en bättre fighter helt enkelt. I en fight om vem som gör bäst operativsystem skulle båda förlora stort...

Permalänk
Medlem

Vi måste ju ha bilder.

VERSUS

Steve ser aningen tuffare ut faktist. Större käke, och mera energisk.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Lätt att Steve ser mer ut som en fighter.

Men man vet aldrig vad Mr. Gates har lagt sina pengar på för kampsportskurser

Permalänk
Medlem

Chuck Norris

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk

Hm.. svårt att säga, men jag tror nog att Steve skulle vinna...
Han verkar mer "hård".

Visa signatur

There is a Swedish conspiracy.
http://forum.theswedishconspiracy.com

Permalänk

hahaha... bill gates skulle få på keften...

Permalänk
Medlem

I en one-on-one mellan Jobs och Gates skulle det bli tufft, men Jobs kanske skulle vinna. Betänk dock att Steveigheten har haft cancer för bara tre år sedan, han kanske är klen pga detta.

I en tag-team-match mellan Gates/Ballmer och Jobs/Cook skulle matchen utan tvekan gå till Microsoft.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Om man lägger in Linus Thorvald i fighten då? Han e ju yngre än båda två.

Permalänk
Medlem

hehe roligt att denna tråd dök upp precis nu:P har sett igenom filmen "Pirates of Silicon Valley" där både Gates och Jobs är huvud-karaktärer. rekommenderar den till alla:) mycket bra film. ontoppic: jobs vinner lätt.

Visa signatur

Those aren't nades..they are his testicles. / Roligt Citat från Team Fortress.
PSN: wilcore

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
Om man lägger in Linus Thorvald i fighten då? Han e ju yngre än båda två.

Han skulle väl kräva att knivar skulle tillåtas och det kan vi ju inte gå med på.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Steve skulle vinna såklart, det ser ju vem som helst.

En vettigare fråga är vilka som skulle vinna i en fight mellan pirater och ninjor.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
Steve skulle vinna såklart, det ser ju vem som helst.

En vettigare fråga är vilka som skulle vinna i en fight mellan pirater och ninjor.

Nä, piraterna vinner ju såklart. Dom behöver bara piratkopiera sig själva tills dom är så många att ninjorna inte kan vinna!

Permalänk
Medlem

Dolf Lundgren

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Om ninjorna attackerar på natten hade de nog enkelt dödat alla i sömnen. Om det var en vs battle mellan en ninja och en pirat i en arena hade nog även där ninjan dödat piraten. Ninjor är bäst.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Ninjor och Pirater? Pirater är helt klart coolare och bättre på att fäktas. Men Ninjor kan kasta sand i ögonen. Det blir nog en standstill innan Vikingarna kommer in och hugger ner allihop.

Permalänk

Ni har uppenbarligen inte hört talas om Theory of Conservation of Ninjitsu.

Den lyder:

Citat:

Theory of Conservation of Ninjitsu: a cinematic theory proposed and more or less proven by Seanbaby.
The theory states: "the more ninjas there are in a group, the less skilled the individual ninja is.
"If one ninja attacks you, you're probably fucked, but if a hundred ninjas attack you, you'll be fine.
An army of ninjas is so laughably inept as to not be worth mentioning.

This is further enhanced by the Wilde-Mueller-Meyer Corollary: in any group of ninjas,
there is apparently a finite and fluid amount of skill. As ninjas are whittled down from the main group,
the survivors will grow more skilled as their numbers decrease.

Assuming a roughly equal initial division of skill,
the last five ninjas out of a group of a hundred are always the most dangerous of the lot,
even if they were demonstrably fuckups at the beginning of the fight,
and the lone surviving ninja is just as dangerous as if he'd been the only ninja to begin with,
if not moreso, due to his rage and grief making him an unstoppable killing machine.

Om vi antar att pirater fungerar på samma sätt blir ju varje pirat mindre och mindre värd när dom kopierar sig själva, medans ninjorna blir starkare ju färre dom är.

Ninjorna har helt klart övertaget!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Midvinter
Ni har uppenbarligen inte hört talas om Theory of Conservation of Ninjitsu.

Den lyder:

Om vi antar att pirater fungerar på samma sätt blir ju varje pirat mindre och mindre värd när dom kopierar sig själva, medans ninjorna blir starkare ju färre dom är.

Ninjorna har helt klart övertaget!

Jamen se det är inte så pirater fungerar, piraterna styrka är ju att dom är jättemånga (och att dom är ascoola)

Förresten måste vi ju inleda den här tävling ivf (bra idé Cloudstone) med bilder!

Hittade den här bilden:

PIRATESversusNINJAS

Kan det för övrigt bli manligare än det där?

Ah, det här är tydligen en redan ordentligt debatterad fråga, så jag länkar väl vidare till vad andra har kommit fram till:

Enligt PaulDotCom vinner alltid ninjas:

Wikipedia

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Don't Panic
Studerar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vladmir
Fight!

Fast Steve har det ganska fördelaktiva ordet jobs i sitt namn. Det är faktiskt Gates som vinner, konstigt vore annars.

Fight with " "

Permalänk
Medlem

Så sant Men jag vill ju att Jobs ska vinna

Visa signatur

Don't Panic
Studerar

Permalänk
Medlem

Jobs har nog inga problem att ta hem denna, och om han har det behöver han bara hämta Woz.

"One more thing..."

Permalänk
Medlem

Vad säger ni om Hulken mot Spindelmannen?

VERSUS

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Om hulken väl får grepp om Spindelmannen ligger han illa till , blir krossad av hulkens dasslock till nävar.

Permalänk
Medlem

Lol, spindelmannen blir mos.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk

Spindelmannen har faktiskt mött Hulken i en av spindeltidningarna, kommer inte ihåg vilken eller närifrån men det är en massa år sen iaf... Hursom, Spindelmannen får massa extra krafter, tex kan han flyga osv, bla Magneto slåss med Spindelmannen och som sagt Hulken och tack vare Spindelmannens nya krafter bankar han till Hulken så hårt att han går ut i omlopp.... Sen flyger Spindelmannen upp och hämtar ner honom igen, sen så ger Hulken upp... Det hela slutar med att en robot eller så går bärsärkargång och tänker förstöra kärnkraftverket vid Three Mile Island eller vad det nu heter och Spindelmannen räddar dagen mha sina nya krafter. Typ...

Okej då, Chuck Norris eller Steven Seagal, vem hade vunnit?

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem

Chuck Norris, Steven Seagal är en poser.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.