Permalänk

Med den nya rev. på 7900 korten är det väldigt svårt att få upp prestandan till gtx nivå. Men det klockar ganska bra ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av treeo
Givetivs 1920x1200

Jag har den skärmen och den ör gudomlig, den har truelife också. fantastiskt..

Ta absolut 1920x1200 istället för 1440x900!!!

Jag vet inte vilken som är bäst. Men jag ville ha Truelife så jag var tvungen att köpa 1920 x 1200 skärmen. Tror definitivt det blir skönare bild på den, men vi får se.

Skriv gärna här vad ni beställt och hur mycket ni fick ge för paketet.

Permalänk
Medlem

har också 1920x1200 skärmen och den är superfin. har inte sett 1440x900 skärmen personligen men jag skulle tro att den är att föredra om höga fps är högt på prioriteringslistan. själv är det inte det så därför passar den högupplösta skärmen alldeles utmärkt. har själv en skärm från sharp, och den är det toppklass på. säkerligen minst lika bra som LG-Philips skärmarna som alla surrar om.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoOnesHero
Från vad jag vet så har du inga utgångar på 9400 som gör att du kan köra 5.1. Det finns folk som försökt "hacka" drivrutinen för ljudkortet så man ska kunna köra 5.1 men vad jag vet har de inte lyckats. Vill man få stöd för 5.1 får man nog köpa ett ljudkort att sätta i expresscard-sloten (det heter väl så?) eller möjligen om det finns lösningar som man kan koppla genom usb så kanske det funkar.

Men hur är det med uttaget för S-VHS:en? Den är ju 7-pinnig så man kan ta ut ljud där.....vad får man för ljud då? :/

Visa signatur

[Inspiron 9400 | CoreDuo 1.83GHz | 2 x 1024MB (667MHz) | GeForce Go 7900 GS (256MB) | 120GB (5400RPM) | 3DMark05: 6333 (oklockat och originaldrivers)]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pi
har också 1920x1200 skärmen och den är superfin. har inte sett 1440x900 skärmen personligen men jag skulle tro att den är att föredra om höga fps är högt på prioriteringslistan. själv är det inte det så därför passar den högupplösta skärmen alldeles utmärkt. har själv en skärm från sharp, och den är det toppklass på. säkerligen minst lika bra som LG-Philips skärmarna som alla surrar om.

Funkar spel som WOW ändå galant?
Snacket som går om DVi/HDMi...Hur ligger det till på Insp 9400?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danny1891
Funkar spel som WOW ändå galant?
Snacket som går om DVi/HDMi...Hur ligger det till på Insp 9400?

Tack på förhand

HDMI vet jag inget om, men DVIutgång har ju datorn

Jag lirar wow med högsta inställning på allt i 1920x1200 på min dell med 7900go oklockat. funkar finfint! brukar ligga på runt 60 fps vilket duger helt och hållet.

Hur kollar man vilket märke på skärmen man har förresten?

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av treeo
HDMI vet jag inget om, men DVIutgång har ju datorn

Jag lirar wow med högsta inställning på allt i 1920x1200 på min dell med 7900go oklockat. funkar finfint! brukar ligga på runt 60 fps vilket duger helt och hållet.

Hur kollar man vilket märke på skärmen man har förresten?

jag minns inte exakt hur jag kollade vilken tillverkare av skärmen som jag hade. ksmb skrev ett inlägg hur man gör det. kolla tillbaka en bit i tråden så hittar du nog det...

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av treeo
Hur kollar man vilket märke på skärmen man har förresten?

Står i tråden. Du går in i enhetshanteraren och letar upp produktbeteckningen för skärmen och sen finns den en nyckel nånstans här i tråden, eller så googlar du.

Visa signatur

Legalise Internet (and stimpacks)

Permalänk
Medlem

jag hann före!
jäkligt skumt att vi svarade samtidigt...

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk

Hehe, mm.

Någon som vet om man behöver installera drivrutiner till DVD-brännaren? Den vägrar bränna rätt. Varje gång man försöker bränna en skiva så står det att den misslyckas (Vilket den gör). Använder Nero 7.0 Ultra Edition. Om så, var finns dem?

Visa signatur

Legalise Internet (and stimpacks)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Avfallskvarnen
Men hur är det med uttaget för S-VHS:en? Den är ju 7-pinnig så man kan ta ut ljud där.....vad får man för ljud då? :/

http://pinouts.ru/Video/dell_vidout_pinout.shtml ser du vilka kontakter som används.

//Mattias

Permalänk
Medlem

Jag verkar ialf ha en SEC3155-skärm. Bra eller anus?

Verkar vara en samsung ialf....?

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Medlem

Ny dator

Har precis fått hem mitt system.
T7200
2gb667mhz
7900gs
17" 1440 osv

Undrar ett par saker.

Var hittar jag biosversionen och revisionnummer på mitt grafikkort?
Några bra prestandatips? Kör Windows Vista
Hade bara en två partitioner från början, Vista och Recovery, är det värt att blåsa datorn ändå?

Tycker den är lite seg överlag. Något jag glömt göra, eller är det Vista eller min nya dator som verkligen är seg?

Visa signatur

_________________________________
AMD64 3500+ 2.2@ 2.6 Ghz, 2048 mb ram TwinMOS PC3200, Gainward 6800GT Golden Sample @ 420 - 1200

Permalänk

Eftersom den är ny är den med stor sannorlikhet v.1 (inte 0), kommer dock inte ihåg hur man kollar. Står någonstans i tråden dock.

Sen lite halvt OT (Har i alla fall en Inspirion 9400): http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=738...
Någon som kan hjälpa mig?

Visa signatur

Legalise Internet (and stimpacks)

Permalänk

lite märklig värmeutveckling i min tycker jag. när jag spelar tickar gpun upp mot 84 grader, vilket väl är acceptabelt. men när den stått oanvänd ett bra tag är den ändå på 79-80. dvs 79-84 oavsett vad jag gör. jag har klockat den rätt bra men det ska väl inte påverka idle?

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk

Har lite problem när jag kopplar in min 9400 till projektorn, en Sanyo PLV-Z3.
Jag använder en DVI->HDMI kabel och kör på inställningen "Automatisk helskärm". Problemet är att den sträcker ut alla filmer, på höjden, till 16:9. Även filmer som är i t ex 2,35:1.
Det gör att gubbarna blir väldigt långa i ansiktet..!

Hur gör ni för att få rätt på det?

/Daniel

Permalänk
Medlem

Re: Ny dator

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aspartam
Har precis fått hem mitt system.
T7200
2gb667mhz
7900gs
17" 1440 osv

Undrar ett par saker.

Var hittar jag biosversionen och revisionnummer på mitt grafikkort?
Några bra prestandatips? Kör Windows Vista
Hade bara en två partitioner från början, Vista och Recovery, är det värt att blåsa datorn ändå?

Tycker den är lite seg överlag. Något jag glömt göra, eller är det Vista eller min nya dator som verkligen är seg?

Hur lång tid från beställning fick du den? Jag beställde min 23:e maj. När kan man beräknas få den tro?

mvh
Peter

Permalänk
Medlem

Re: Re: Ny dator

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xeamus
Hur lång tid från beställning fick du den? Jag beställde min 23:e maj. När kan man beräknas få den tro?

mvh
Peter

vanligast är 8 arbetsdagar, men dom brukar säga 7-10 arbetsdagardagar.

Måste dock tillägga att för mig tog det bara 6 dagar innan jag fick min, dvs 4 arbetsdagar

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk

när jag beställde min xps så fick jag min efter 5 dagar ;D

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Min far undrar hur man sätter på/stänger av touchpadden på en inspiron (modell något/några år äldre), då han råkat stänga av den på något sätt. någon som vet hur man kan sätta igång den igen?

EDIT:

Det är en inspiron 8500.

Varken touchpadden eller den lilla runda pluppen funkar.

I BIOS stod det Touchpad/ps2 mouse typ. Så den borde ju egentligen vara enablad. Kan det vara något i enheteshanteraren etc?

Permalänk

favoritfråga i repris: har nu 2x512 MB DDR2-533 DDR2 SDRAM. kan jag byta ut dem mot 2x1 GB 667 MHz minnen tex
dessa ? kan jag i everest se vad jag max kan ha, antar det är 667 MHz?

edit:fel länk - eller varför inte detta ? blir ju billigare med 1x2 GB

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Najsman
favoritfråga i repris: har nu 2x512 MB DDR2-533 DDR2 SDRAM. kan jag byta ut dem mot 2x1 GB 667 MHz minnen tex
dessa ? kan jag i everest se vad jag max kan ha, antar det är 667 MHz?

99% säker på att minnena anpassar sig. Det som står är bara vad de Max klarar av att köra. (ja det går att pressa mer med överklockning)

Permalänk

En liten ide...

Är det inte någon vänlig skäl som skulle kunna göra en F.A.Q/Guide för hur man går till väga från det att man fått sin i9400 tills dess att man gjort allt man borde, dvs installera drivrutinerna rätt, klocka rätt o.s.v osv.

Vore iaf grymt tacksamt om någon orkade i princip sammanfatta allt i ett.
Saken är inte den att jag inte orkar utan mer att inte ens ja själv skulle lita på de ja skrev

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Ny dator

Citat:

Ursprungligen inskrivet av treeo
vanligast är 8 arbetsdagar, men dom brukar säga 7-10 arbetsdagardagar.

Måste dock tillägga att för mig tog det bara 6 dagar innan jag fick min, dvs 4 arbetsdagar

Strålande! Hoppas allt funkar som det ska i den. *håller tummarna*

Permalänk

är lite intresserad av att få ut ljudet från "S-VHS"-uttaget på 9400:an..... var en del skriverier om det tidigt i denna tråd, men sen svalnade visst intreeset av....eller?

Nån som för tillfället nyttjar detta alternativ till ljuduttag för tillfllet och kan ge lite feedabck? Vad måste man ha för sladd, och viktigast av allt...vart köper man den och till vilket pris?
Kan man på nåt sätt få ljudet därifrån direkt in i TV:n utan att behöva använda en digital mottagare? (ljudet kommer ju ut digitalt), eller måste man ha en TV/ljudanläggning med digitalingång?.......tänkte om det finns nån form av "minitransformerare" som kan fixa till ljudet att kommer över i stereo (alt. bättrre format) som direkt kan pluggas in i TV:ns ljudingångar

nåån?

Visa signatur

[Inspiron 9400 | CoreDuo 1.83GHz | 2 x 1024MB (667MHz) | GeForce Go 7900 GS (256MB) | 120GB (5400RPM) | 3DMark05: 6333 (oklockat och originaldrivers)]

Permalänk

Min ett år gamla 9400 väntar på ny 100GB hårddisk.
Den har haft lite konstiga saker för sig i ett tag, stannade helt igår, igen.
Slog av den och körde diagnostik, visade fel på IDE0. Ringde dell, dom skickar ny disk strax.

Visa signatur

//

Permalänk
Medlem

tja!

Beställde en Inspiron förra fredagen och enligt leverans-statusen på schenker så kommer den hit denna fredagen!

Det känns som mina frågor har ställts ett antal ggr men jag frågar dem iaf:

Vad rekommenderar ni, 9400 experter, att man gör när man fått datorn? Formatera om den?
Klocka? ( som jag iofs aldrig gjort och kanske är synd att göra på en splitterny dator)
Något program som är livsnödvändigt?

Klarar den av att visa 1080p förresten? (1440x900)

Det var någon i denna tråden som bad någon att skriva en F.A.Q på 9400, det låter som en riktigt bra idé tycker jag

hehe, ha d gubbar...tack på förhand!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av simmeyao
tja!

Beställde en Inspiron förra fredagen och enligt leverans-statusen på schenker så kommer den hit denna fredagen!

Det känns som mina frågor har ställts ett antal ggr men jag frågar dem iaf:

Vad rekommenderar ni, 9400 experter, att man gör när man fått datorn? Formatera om den?
Klocka? ( som jag iofs aldrig gjort och kanske är synd att göra på en splitterny dator)
Något program som är livsnödvändigt?

Klarar den av att visa 1080p förresten? (1440x900)

Det var någon i denna tråden som bad någon att skriva en F.A.Q på 9400, det låter som en riktigt bra idé tycker jag

hehe, ha d gubbar...tack på förhand!

Själv avinstallerade jag bara alla onödiga program som följde med, sen letade jag upp senaste grafikkorts drivrutinerna för Vista. Jag använde de som egentligen inte är för laptop grafikkort men som har moddats att fungera bra med "Go" grafikkort. Annars har jag inte ändrat något. Enda jag tänkt på att fixa är att "ta bort" den andra partitionen som hårddisken har, så jag får mer utrymme att utnyttja på hårddisken.

Permalänk
Medlem

Fick min för 5 min sedan. Beställde 23:e maj. Beräknades komma 26 juni så det får duga. Kommenerar intryck senare.

/Peter

Permalänk

Någon mer än jag som har haft problem med DVD-brännaren? Behöver man ladda ner drivrutiner till den också!?

Har flera gånger försökt bränna DVD-skivor, men de bränns inte korrekt. Det är hemmagjorda filmer och jag använder Nero 7.0 Ultra.

Visa signatur

Legalise Internet (and stimpacks)