Permalänk

problem med windows, hjälp!! snarast!!

Tjena..

har lite problem med windows, har köpt en ny dator "notis" och har problem med installationen.

har en speciell verison av XP hemma, (av nowarez på piratebay) xp med vista design.

varje gång jag försöker installera så får jag kuggar i hjulen.

Jag formaterar om datorn, och sen kommer ju som vanligt kopierar filer.

den kör på till 72% sen står det, kan inte kopiera ks.sys och någon annan .dll fil.

om jag väljer att ignonrera detta så blir windows instabillt, bränner om på nya skivor samma windows och det blir samma sak på spliter nya skivor, la dit en annan dvd rom spelare, och det blev samma sak.

så jag gick på den vanliga xp och då funkar hela installationen, men när den är klar så går det inte att skriva något, som t ex i google.

kan skriva i adress fältet, men sen när ja ska in på några andra sidor så kan ja inte skriva i t ex sök fältet.

så vet helt ärligt inte vad jag ska göra..

har även vista hemma, men vill inte lägga det med tanke på hur segt det är.

nån som har några råd, vet verkligen inte vad jag ska göra längre.

"om jag testar samma windows på annan dator så fungerar det utmärkt"

hjälp någon??

Visa signatur

Intel Core i7 - 920 || Intel 520 SSD 128GB || Corsair Dominator 12GB DDR3 / 1600Mhz || 2 * 640B WD Black || GTX 580 3GB || Asus P6T SE || Cooler Master HAF || Asus Xonar 7.1 DX ||

Permalänk
Medlem

Korspostning deluxe?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det var väl en skojsig liten tråd? Regler .. va?!?

Mvh

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av esselte
Korspostning deluxe?

det e?

Visa signatur

Intel Core i7 - 920 || Intel 520 SSD 128GB || Corsair Dominator 12GB DDR3 / 1600Mhz || 2 * 640B WD Black || GTX 580 3GB || Asus P6T SE || Cooler Master HAF || Asus Xonar 7.1 DX ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sir_afram
Tjena..

har lite problem med windows, har köpt en ny dator "notis" och har problem med installationen.

har en speciell verison av XP hemma, (av nowarez på piratebay) xp med vista design.

varje gång jag försöker installera så får jag kuggar i hjulen.

Jag formaterar om datorn, och sen kommer ju som vanligt kopierar filer.

den kör på till 72% sen står det, kan inte kopiera ks.sys och någon annan .dll fil.

om jag väljer att ignonrera detta så blir windows instabillt, bränner om på nya skivor samma windows och det blir samma sak på spliter nya skivor, la dit en annan dvd rom spelare, och det blev samma sak.

så jag gick på den vanliga xp och då funkar hela installationen, men när den är klar så går det inte att skriva något, som t ex i google.

kan skriva i adress fältet, men sen när ja ska in på några andra sidor så kan ja inte skriva i t ex sök fältet.

så vet helt ärligt inte vad jag ska göra..

har även vista hemma, men vill inte lägga det med tanke på hur segt det är.

nån som har några råd, vet verkligen inte vad jag ska göra längre.

"om jag testar samma windows på annan dator så fungerar det utmärkt"

hjälp någon??

Hade du tänkt överclocka datorn eller kyla den?

Visa signatur

Asus P5W Dh Deluxe | E6300 1,86 @ 3,1ghz | Ocz Ati Crossfire Pc6400 800mhz 2048mb KIT | Tagan 530W | Hårddisk? RPM? 320gb | Sparkel 8800GT |

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Korspostning... wärch... nyreggad

Läs reglerna en gång till.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||