Mus och Tangentbord som inte svarar i Windows XP

Permalänk
Medlem

Mus och Tangentbord som inte svarar i Windows XP

Jag råkade avinstallera något nvidia drivare av misstag för 1 timme sedan och nu när jag startar datorn så vägrar musen och tangentbordet att fungera, och det kommer upp en ruta att den har hittat någon PCI-Bryggenhet som den vill installera, men jag kan inte göra så mycket åt det eftersom att jag inte kan röra musen eller tangnetbordet, har ni något förslag hur jag ska bära mig åt för att lösa detta problemet utan att behöva formatera om? jag har för mycket inforamation som jag skulle behöva kopiera över först.

Permalänk
Medlem

USB eller PS2?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har testat båda, både mus usb ps2 och tangentbord usb och ps2

Permalänk
Snusfri

Testat att starta med windows-skivan och tagit repair/reparera ?

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

nja jag är lite osäker på hur jag reparerar me skivan, vet du hur jag gör et så berätta gärna

Permalänk
Snusfri
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ch|CkeN
nja jag är lite osäker på hur jag reparerar me skivan, vet du hur jag gör et så berätta gärna

Här har du en steg-för-steg guide om hur du gör, fast på engelska:
http://www.michaelstevenstech.com/XPrepairinstall.htm

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Update

Jag har nu formaterat om datorn 2 gånger! Varför 2 gånger? Första gången jag hade gjort det så hängde sig windows så fort jag stoppade in en cdskiva i cdromen, det gör den nu också (2a gången) så jag fick installera drivarna till nätverkskortet från ett usbminne, men vet någon varför windows hänger så fort jag stoppar in en cdskiva? Detta är verkligen något som jag aldrig varit med om förut om man säger så.