Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monnexs
Hehe ok jag tycker väll i och för sig inte att om det var något specifikt jag kommenterade och tjat är samma sak Tjat är något mer laddat om man säger så.
Hade för mig att det fanns några teorier på bloggen men det kanske är borttaget. Något med 2co och hur de möjligen skulle kunna få pengar från dem. Kan ha fel där.

Det jag menade med konspirationsteorier och massmedia är att de kasnke vill ha något mer konkret att gå på än de saker som du nöjer dig med som är anonym. De kanske kablar ut nyheten när/om bluffen är ett faktum istället. De kan ju säkert bli stämda om det nu med den där 0,000001 chansen visar sig att de inte är bluffare.

På det sättet är det väll kanske bra att du som anonym kör ditt race.

Nej, jag har aldrig haft något om 2CO på sidan. Jag kör bara med fakta, relevanta frågor och framför konstigheter.
Med tjöt menar jag att jag börjar tröttna att på varje sida i denna tråd behöva förklara varför det hela är viktigt. Och det har med media att göra. Om ingen försöker få fram konkreta bevis så kommer ju som sagt var inte media reagera på riktigt. Om ingen skulle funderat på detta från början och diskutera så skulle de fakta och frågetecken som finns idag inte finnas, och vem vet vad som kommer komma fram imorgon när vi fortsätter leta? Kanske inget, kanske allt. Kanske att vi hittar nått som visar att dessa datorer faktiskt finns. Vem vet. Men det är viktigt att det fortsätter, och där är teorierna mycket viktiga.

Permalänk
Medlem

Du gör ett skitbra jobb TheNisse! fortsätt med det!

Visa signatur

MacBook Pro 13,3" C2D 2,26Ghz 2GB 1066Mhz RAM

Permalänk

håller med Stonken..

TheNisse: du gör ett bra jobb!, skit i vad alla andra idioter tror, dom är bara tröga! Förtsätt med arbetet!!

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Fast jag kanske skulle börja posta konspiratoriska saker också.. Som att "medison celebrity" is an anagram for "yes, i'm not credible"" som jag blivit tipsad om

Permalänk
Medlem
Citat:

Som att "medison celebrity" is an anagram for "yes, i'm not credible"

Heh, det var ju kul!

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

http://www.medison.se/history.htm
Inte samma sida som man hittar genom länkplatsen på medison.se. Där finns bland annat en portfolio med alla företag han haft och vad de har gjort. Kanske redan sett det men kolla in ändå. Kanske finns något där du kan kolla upp.

Läste också att Valdi på nått sätt varit inblandad med i Mac design. Kommer inte ihåg vart jag såg det men kasnke kan gå och kolla upp också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monnexs
http://www.medison.se/history.htm
Inte samma sida som man hittar genom länkplatsen på medison.se. Där finns bland annat en portfolio med alla företag han haft och vad de har gjort. Kanske redan sett det men kolla in ändå. Kanske finns något där du kan kolla upp.

Läste också att Valdi på nått sätt varit inblandad med i Mac design. Kommer inte ihåg vart jag såg det men kasnke kan gå och kolla upp också.

De företag där som går att verifiera att de faktiskt funnits är antingen avregistrerade eller likviderade förutom United Keys, men att det företaget är tveksamt har vi ju redan konstaterat.

Apple-designen är svår att verifiera, det blir inga resultat vid googling och den enda personen som jag tror kan svara på det är nog Jonathan Ive som ledde designgruppen. Han är "Senior Vice President of Industrial Design" så jag tvekar på att han svarar på personliga e-mails om vilka han arbetat med tidigare.
Men som man brukar säga: Om man inte kan googla fram det så är det inte sant

Permalänk
Medlem

Ja men dessa borde ju vara lättare:
http://www.medison.se/cfreng.html

Kreativum har dem inte på samarbetspartners i vart fall:
http://www.kreativum.se/includes/page.asp?info=2398212e61

Hör ihop med detta:

Capital and Fund Raising
Many orgsanizations and companies have got several millions together through us. See who they are.

Permalänk
Medlem

@TheNisse
Borde det inte vara dags att informera Tele2 och de övriga företagen om att det fortfarande länkas till dem via medisons hemsida. Klickar man 2ggr på annons platserna så länkas man vidare till bla deltaco å tele2!? Tror inte att de företagen är så intresserade av att förknippas med medison?!

Visa signatur

[P4 3,2 Extreme Edition ] [4x512Mb Corsair 3200xlpt @ 2-2-2-5] [Radeon X850XTPE @590/605] [Asetek waterchill antarctica dual 120mm CPU/VGA/CHIP] [120 Gb Hd] [Antec 480W Neopower] 01: xxxxx 03:14351 05: 6870
Bärbar:FS Amilo M3438G 2,0Ghz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zacke7
@TheNisse
Borde det inte vara dags att informera Tele2 och de övriga företagen om att det fortfarande länkas till dem via medisons hemsida. Klickar man 2ggr på annons platserna så länkas man vidare till bla deltaco å tele2!? Tror inte att de företagen är så intresserade av att förknippas med medison?!

Hehe, när blev jag "defender of all good"?
Ska sova lite nu iaf får se om det är något jag orkar styra med imorgon, annars får gärna någon annan gärna göra det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
håller med Stonken..

TheNisse: du gör ett bra jobb!, skit i vad alla andra idioter tror, dom är bara tröga! Förtsätt med arbetet!!

Också ett jävligt nödvändigt inlägg!
Är ju exakt det här som en del har påpekat förrut, ifrågasätter någon vad de flesta tror (jag med) så blir de kallad för IDIOT eller TRÖGSKALLE.
Ynkligt, ni måste väl begripa att det finns två ändar på en korv, folk tror olika. Jag håller faktiskt med "tvivlarna" på att inget är ju 100% bevisat.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
håller med Stonken..

TheNisse: du gör ett bra jobb!, skit i vad alla andra idioter tror, dom är bara tröga! Förtsätt med arbetet!!

Vilka är det du syftar på? Det är ju plural... så det måste va en hel del jag missat här

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PippiRull
Också ett jävligt nödvändigt inlägg!
Är ju exakt det här som en del har påpekat förrut, ifrågasätter någon vad de flesta tror (jag med) så blir de kallad för IDIOT eller TRÖGSKALLE.
Ynkligt, ni måste väl begripa att det finns två ändar på en korv, folk tror olika. Jag håller faktiskt med "tvivlarna" på att inget är ju 100% bevisat.

Vad är det som inte är bevisat?

Har du missat tråden?

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Avstängd

BLUFF BLUFF BLUFF

Visa signatur

AMD64 & Intel Core 2 Duo

Permalänk
Medlem

Fick svar från Kreativum idag:

"Jag tillträdde som vd i januari, och har därför inte hunnit med att läsa in alla turer som varit här tidigare. En snabb kik i ärvda pärmar gav heller inget svar. Jag har dåligt med folk på administrationen här idag, men senare i veckan återkommer de som jag hoppas har bättre koll. Av vilken anledning kollar du upp dem?

Med vänliga hälsningar,

/T___"

Kreativum-uppslaget förblir alltså ouppklarat.

On another topic....
Valdi har hävdat någonstans (antagligen på en äldre version av medison.se) att han designat möbler åt IKEA, närmare bestämt "Mammoth". Det roliga är ju att IKEA alltid använder svenska namn på sina möbler och om man kollar på "Mammut"-serien står det inget om att någon Mr Ivancic skulle vara inblandad.

Permalänk

Vad säger moderatorn; ovanstående långdragna skitsnack, för det är ju inget annat, har väl inte mycket att göra med 'Bärbara datorer' ?

Visa signatur

Words, words, words !

Permalänk

Ja man kan ju undra

Permalänk
Medlem

Pengene er tilbake på konto.
Bestillte 2 stk 25.07 Avbestillte ved å ringe 2checkout ( 2co.com ) samme dag.
Den 29.07 var pengene tilbake.

Viser at betalingsselskapet holder hva de lovet.

Slipper å tenke mer på Medison - svindelen.

Permalänk

Då får man ta och säga grattis!!!

Permalänk
Medlem

Jag har också fått tillbaka pengarna på kontot, har dock inte gjort en avbeställning.

Visa signatur

iMac 27"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J0xx3r
Jag har också fått tillbaka pengarna på kontot, har dock inte gjort en avbeställning.

Betyder detta att 2CO har insett något och brutit avtalet med medison?? Mycket interssant...

Visa signatur

||Malum cum malum expoltio est||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J0xx3r
Jag har också fått tillbaka pengarna på kontot, har dock inte gjort en avbeställning.

Jag oxo..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
Vad är det som inte är bevisat?

Har du missat tråden?

Nej serru, har inte missat tråden. Allt är indicier som högst sannolikt pekar på att det är som de flesta tror, men något bevis är det då fan inte. Återstår isf att se i domstol, varken du, jag eller TheNissepisse är någon domare som har befogenhet att avgöra det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nikkeeee
Jag oxo..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av J0xx3r
Jag har också fått tillbaka pengarna på kontot, har dock inte gjort en avbeställning.

Fick ni något mail eller dylikt som gav någon som helst information om _varför_ ni fick tillbaka inbetalda pengar utan att ni begärt det??

Visa signatur

||Malum cum malum expoltio est||

Permalänk
Medlem

Nää ikke fått mail om det.

Permalänk

Har följt utvecklingen i forumet sedan dag 1 men jag är fortfarande lite osäker på om någon har skriftligt bevis på att 2co inte betalar ut reserverade kunders pengar till sin leverantör utan bekräftelse på varje kolli/order? Hur isåfall valideras detta?
Som någon påpekat kanske 2co har en rejält tilltagen försäkring som gör att de kanske inte riktigt bryr sig om de betalar ut 2-3000st eller kanske 5-10.000st kunders pengar till leverantören.. Ett par tusen kunder är nog om jag får gissa/anta bara en bråkdel av antalet beställningar de fått, eller i alla fall fick initialt.

Att Medison sen påstår att de skall sälja 2 miljoner datorer och inte klarar av att leverara pga efterfrågan de inte räknat med så kan man ju undra hur många orders de fått osv, väcker många frågor för mig...

Tack i övrigt till i stort sett alla som postat i detta ärende, kul att följa.

Permalänk
Medlem

Ni som ej avbeställt men ändå fått pengarna tillbaka kan ni inte vara snälla och maila 2 co så att vi får reda på varför dom agerat på så vis.

Permalänk
Medlem

Jag har då inte fått några pengar tillbaka ifrån 2co ännu, jag tror nästan att de som tror att de har fått det utan att avbeställa inte har haft koll på att pengarna aldrig har dragits ifrån kontot när de beställde utan bara legat som reserverat.

Permalänk

Det är inga konstigheter, när du gör en beställning så reserveras pengarna hos 2CO. När dom inte sedan drar dom pengarna så släpps dom åter till ditt konto. När dom sedan levererar varan så dras pengarna igen.

Detta är ett system som bankerna har, gäller samma för alla internetbutiker.

Visa signatur

Laptop: HP ENVY 13 (2017), I5-7200U, INTEL HD GRAPHICS 620
Desktop: DIY Gigabyte Z170-HD3, Core i5-6600K, Nvidia 1080 Ti
<3 Hackingtosh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av loveisliving
Det är inga konstigheter, när du gör en beställning så reserveras pengarna hos 2CO. När dom inte sedan drar dom pengarna så släpps dom åter till ditt konto. När dom sedan levererar varan så dras pengarna igen.

Detta är ett system som bankerna har, gäller samma för alla internetbutiker.

Stämmer.