Permalänk
Medlem

Min order ligger också kvar, men vad gör det? Betyder ändå inte att Medison har mina pengar på deras konto. Jag känner mig säker. Spännande med "presskonferensen".

Btw, de nya produktbilderna var närmast katastrofala.

Helt ärligt verkar det som att alla som ropade "100% scam!" i den här tråden får äta upp vad de sa, riktigt rejält. Inte tror ni väl de håller en presskonferens och så är det en bluff.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fisk47
Lite intressant och få veta om någon i massmedia fått inbjudan till presskonferansen ännu. Snart är det nog försent om några ska hinna ta sig till platsen.

Är det någon som ens vet var den ska hållas? Först var det Köpenhamn, nu verkar det vara Stockholm som gäller men vilken lokal?

Helt bisarrt att inte ha klart med lokalen 6 timmar innan.

Visa signatur

Don't get up gentlemen,
I'm only passing through.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gammal Kefir
Är det någon som ens vet var den ska hållas? Först var det Köpenhamn, nu verkar det vara Stockholm som gäller men vilken lokal?

Helt bisarrt att inte ha klart med lokalen 6 timmar innan.

Ja, med tanke på att de sa att de letar efter en större lokal för att få plats med världspressen så börjar det bli tight

Permalänk
Medlem

Hur är Fedora tycker ni, alla linuxgnidare?

Permalänk
Medlem

Vad är det som säger att lokalen inte redan är klar och att de helt enkelt bara vill att massmedia skall få reda på platsen för att de är rädda för att lokalen bildligt talat skulle "sprängas" om alla eventuella kunder som hade möjlighet valde att närvara.

Intresset är ju bevisligen gigantiskt och om lokalen var känd i denna tråd, hur många skulle då härifrån närvara? Tänk på det lite.

Visa signatur

Wir kennen nur ein Ziel, das die gesamte Politik unserer Partei durchdringt: alles zu tun für das Wohl des Menschen, für das Glück des Volkes, für die Interessen der Arbeiterklasse und aller Werktätigen. Das ist der Sinn des Sozialismus. Dafür arbeiten und kämpfen wir.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mariae71
Vad är det som säger att lokalen inte redan är klar och att de helt enkelt bara vill att massmedia skall få reda på platsen för att de är rädda för att lokalen bildligt talat skulle "sprängas" om alla eventuella kunder som hade möjlighet valde att närvara.

Intresset är ju bevisligen gigantiskt och om lokalen var känd i denna tråd, hur många skulle då härifrån närvara? Tänk på det lite.

Den var ju inte klar igår e.m. iaf enligt Valdi själv, det är ju mest det som är komiskt. De har inte skickat ut någon pressinbjudan än, är det inte meningen än andra än Stockholms residenta journalister som ska hinna dit eller? Det stämmer helt enkelt inte som vanligt när det gäller Valdi.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mariae71
Vad är det som säger att lokalen inte redan är klar och att de helt enkelt bara vill att massmedia skall få reda på platsen för att de är rädda för att lokalen bildligt talat skulle "sprängas" om alla eventuella kunder som hade möjlighet valde att närvara.

Intresset är ju bevisligen gigantiskt och om lokalen var känd i denna tråd, hur många skulle då härifrån närvara? Tänk på det lite.

Helt enkelt därför att man inte beter sig så om man ska hålla en presskonferens. En dylik tillställning är till just för att alla ska få svar på sina frågor. All uppmärksamhet samlad på en plats och tidpunkt är själva tanken med det hela.

Och hur ska journalister från hela världen hinna dit när lokalen presenteras? Det verkar ju åtminstone finnas stort intresse hos dansk press. Antagligen just detta man vill undvika därav flytten från Köpenhamn till Sthlm. Svenska medier verkar ju något mer hrmm... "okritiska" än danska dito.

Visa signatur

Don't get up gentlemen,
I'm only passing through.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggah
Hur är Fedora tycker ni, alla linuxgnidare?

Bäst, men svår om man är nybörjare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Tid och plats för den utlovade presskonferensen idag i Stockholm har nu ringts ut till journalister av Valdi Ivancic. Tiden är flyttad till klockan 19:00. Platsen kan jag tyvärr inte publicera här, men det är i Stockholms innerstad.

mvh,

Anders Nyman, Cint

Permalänk

Se där fick man snabbt svar på tal av Valdi

Man kan ju bara fråga sig hur Valdi "ringt ut" informationen. Har han alla världens journalister i sin telefonbok tro? Ganska smart annars att bara ringa dem han vill se där. Typ Aftonbladets "expert"

Känns bra att Cint kommer vara där iaf. Ser fram emot en spännande kväll!

Visa signatur

Don't get up gentlemen,
I'm only passing through.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gammal Kefir
Helt enkelt därför att man inte beter sig så om man ska hålla en presskonferens. En dylik tillställning är till just för att alla ska få svar på sina frågor. All uppmärksamhet samlad på en plats och tidpunkt är själva tanken med det hela.

Och hur ska journalister från hela världen hinna dit när lokalen presenteras? Det verkar ju åtminstone finnas stort intresse hos dansk press. Antagligen just detta man vill undvika därav flytten från Köpenhamn till Sthlm. Svenska medier verkar ju något mer hrmm... "okritiska" än danska dito.

Allting är ju väldigt dåligt skött så varför skulle det vara någon skillnad nu?

Men jag tvivlar på att journalister från hela världen kommer att flygas in endast för denna presskonferens. Ibland finns det någon utlandskorrespondent i landet annars anlitar man en frilansare eller köper helt enkelt storyn av någon tidning i det landet.

Visa signatur

Ace Clubs 2 | Asus M4A785TD-M EVO DDR3 | AMD PhenomII x2 550 3,1GHz @ x4 3,1GHz | Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 | XFX HD5770 512MB | 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ | Windows 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheNisse
Tid och plats för den utlovade presskonferensen idag i Stockholm har nu ringts ut till journalister av Valdi Ivancic. Tiden är flyttad till klockan 19:00. Platsen kan jag tyvärr inte publicera här, men det är i Stockholms innerstad.

mvh,

Anders Nyman, Cint

Det där räckte ju alldeles utmärkt. Spännade!

Permalänk
Medlem

Kanske TT eller Reuters kommer ha någon på plats...

EDIT: Glömde tillägga att jag väntar med stor, mycket stor (nästan som Swe - Fin finalen i OS 2006... kanske inte riktigt så mycket men bara för att visa att spänningen är mycket stor).

Visa signatur

||Malum cum malum expoltio est||

Permalänk
Medlem

Hoppas Inte Valdi är en bluff. Då skulle jag njuta pga det skulle bli ett oväntat slut på historien om Medison.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gammal Kefir

Och hur ska journalister från hela världen hinna dit när lokalen presenteras? Det verkar ju åtminstone finnas stort intresse hos dansk press.

Tjae, de lär ju förhoppningsvis hitta till sthlm i alla fall, sen tar det ju inte många minuter att ta sig till valfri lokal i innerstaden. Sen vem har sagt att media inte redan har adressen?

Sen tvivlar jag också på att det kommer journalister från hela världen (bara för detta).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggah
Helt ärligt verkar det som att alla som ropade "100% scam!" i den här tråden får äta upp vad de sa, riktigt rejält. Inte tror ni väl de håller en presskonferens och så är det en bluff.

Hur svårt är det att sätta upp en presskonferens?
Kul att folk är så lätt övertygade på att det inte kan vara en bluff pga. att bilder publicerats, presskonferens osv. när det finns dussintals andra detaljer som skriker bluff (för döva öron). Men de har ju bild så då måste det vara OK. Måste vara lätt att driva blufföretag i Sverige.

Lät ju så i början. "De är ju partners med Tele2 m.fl. tror inte de skulle medverka i bluffen" - Hoppsan...

Har aldrig sagt att det är en bluff, de har skött det otroligt kasst oavsett om det är bluff eller ej så de förtjänar all kritik de kan få. Att någon sen kan känna sig någorlunda säker på att de ska få en dator tycker jag är anmärkningsvärt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Tjae, de lär ju förhoppningsvis hitta till sthlm i alla fall, sen tar det ju inte många minuter att ta sig till valfri lokal i innerstaden. Sen vem har sagt att media inte redan har adressen?

Sen tvivlar jag också på att det kommer journalister från hela världen (bara för detta).

Visst överdrev jag lite med "journalister från hela världen" men Medison själva hävdar att de fått flera hundra tusen beställningar och 8000 telefonsamtal om dagen eller nåt liknande så visst lär det finnas stort intresse även utanför Sverige och norden.

Men men... det finns inte mycket annat att göra än att vänta med spänning nu

Visa signatur

Don't get up gentlemen,
I'm only passing through.

Permalänk
Medlem

<brainstorm>Det kanske är Redhat som sponsrar datorerna, ett försök att bryta Microsnopps dominans typ?</brainstorm>

(fast då borde de ju stå med som partner på sidan tycker man)

Visa signatur

Wir kennen nur ein Ziel, das die gesamte Politik unserer Partei durchdringt: alles zu tun für das Wohl des Menschen, für das Glück des Volkes, für die Interessen der Arbeiterklasse und aller Werktätigen. Das ist der Sinn des Sozialismus. Dafür arbeiten und kämpfen wir.

Permalänk
Medlem

Det roliga med detta är att ingen förutom Valdi vet till 100% hur det ligger till. Även om detta inte visar sig vara en bluff så har Medison misskött sig till den stora grad att de säkert skulle kunna bli stämda på en rad punkter. Stämda av tele2 och clevo osv...
Tänk om det skulle vara så att Valdi och teamet har så fullt upp med att bygga datorer att det har varit så klantiga med hemsidan så det ser ut som en bluff.
Man kan ju däremot ifrågasätta varför man inte först sätter igång industrin och sedan börjar sälja datorerna.
En annan sak jag har funderat på. Att bygga en stationär data måste ju vara ganska enkelt men hur många företag bygger bärbara datorer? Är det enbart stora företag som dell, Asus, Fujitsu siemens, HP osv eller finns det små företag som bygger dessa.
Om man tänker t.ex. på annan elektronik som tv-apparater så finns det ju inte så extremt många tillverkare. Det är ju de välkända gigantiska bolagen och sen finns det ju små konstiga märken men då är det väll förmodligen något märke som bara har klistrat på sitt företags logga på en tv som gör tv-apparater åt massor olika kunder. Jag menar t.ex. netonnets märke centrum som antagligen är ett no name märke som tillverkar elektronik till en rad köpare som sätter på sitt egna märke.

Undrar om det nu till den där lilla 0,0001 alternativet att medison inte är en bluff hur många liknande företag kan det finnas som kommer från ingenstans och bygger fabriker för att tillverka datorer??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mariae71
<brainstorm>Det kanske är Redhat som sponsrar datorerna, ett försök att bryta Microsnopps dominans typ?</brainstorm>

(fast då borde de ju stå med som partner på sidan tycker man)

Jag ser det som i princip enda chansen att få ihop detta. Alltså om datorn levereras med en massa reklamprogramvara installerad. Fast detta kanske inte är så meningsfullt i Linux, jag vet inte mycket om Linux skall erkännas.

Personligen tror jag att vi har att göra med en överentusiastisk entreprenör med lite svag verklighetskontakt. Vilket bekräftas av påståenden om uppfinningar, patent, applestores, miljonbidrag till olika organisationer, reklamprogram för 2 miljoner dollar etc etc...
Det är bara för mycket liksom. Fast det roligaste vore naturligtvis om Valdi chockar oss alla genom att börja skeppa hundratusentals datorer från de hemliga fabrikerna i Amazonas mörka djungler

Visa signatur

Don't get up gentlemen,
I'm only passing through.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monnexs
Det roliga med detta är att ingen förutom Valdi vet till 100% hur det ligger till. Även om detta inte visar sig vara en bluff så har Medison misskött sig till den stora grad att de säkert skulle kunna bli stämda på en rad punkter. Stämda av tele2 och clevo osv...
Tänk om det skulle vara så att Valdi och teamet har så fullt upp med att bygga datorer att det har varit så klantiga med hemsidan så det ser ut som en bluff.
Man kan ju däremot ifrågasätta varför man inte först sätter igång industrin och sedan börjar sälja datorerna.
En annan sak jag har funderat på. Att bygga en stationär data måste ju vara ganska enkelt men hur många företag bygger bärbara datorer? Är det enbart stora företag som dell, Asus, Fujitsu siemens, HP osv eller finns det små företag som bygger dessa.
Om man tänker t.ex. på annan elektronik som tv-apparater så finns det ju inte så extremt många tillverkare. Det är ju de välkända gigantiska bolagen och sen finns det ju små konstiga märken men då är det väll förmodligen något märke som bara har klistrat på sitt företags logga på en tv som gör tv-apparater åt massor olika kunder. Jag menar t.ex. netonnets märke centrum som antagligen är ett no name märke som tillverkar elektronik till en rad köpare som sätter på sitt egna märke.

Har du aldrig hört talas om märket centrum ???????
Det är ju fasen ett av dom största inom cd / högtalare tillvärkare!!!!!!!!
hahahahha
Undrar om det nu till den där lilla 0,0001 alternativet att medison inte är en bluff hur många liknande företag kan det finnas som kommer från ingenstans och bygger fabriker för att tillverka datorer??

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Men nått måste ju Valdi leva av. Hur kan han hänga runt i Brasilien,england och USA utan någon inkomst. Något måste han ju göra och något företag måste väll gå runt om han kan göra detta.

Permalänk

Det jag inte fattar är varför andra datortillverkare inte gått ut officiellt och dementerat Medisons dator. Om det nu är omöjligt, så borde ju de stora tillverkarna redan säga att detta ÄR omöjligt.

Visa signatur

Laptop: HP ENVY 13 (2017), I5-7200U, INTEL HD GRAPHICS 620
Desktop: DIY Gigabyte Z170-HD3, Core i5-6600K, Nvidia 1080 Ti
<3 Hackingtosh!

Permalänk
Medlem

lurade?

Tyvärr så misstänker jag att vi alla blir lurade på det här. Jag tror att de vill locka till sig kapital, som de kanske omsätter på börsen(?). Efter 1-2 månader så meddelar de att "något tyvärr har hänt", vilket gör att datorerna inte kan levereras och pengarna betalas tillbaka.

På det sätt går de fria, men de har, troligtvis, lyckats göra sig en fin hacka med våra pengar under tiden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monnexs
Men nått måste ju Valdi leva av. Hur kan han hänga runt i Brasilien,england och USA utan någon inkomst. Något måste han ju göra och något företag måste väll gå runt om han kan göra detta.

Han fick en miljon i bidrag från KK-stiftelsen (passande namn) för att starta den där edison-tidningen. Att döma av resultatet kan det inte ha kostat så värst mycket att dra igång det skräpet.
Källa: http://www.kks.se/templates/ProjectPage.aspx?id=3604
Observera: "Beviljat anslag 1.000.000"

Många här skulle nog bli väldigt förvånade över hur lätt det kan vara att lura till sig bidrag bara man besitter ett välsmort munläder.

Några citat från en intervju angående edison:

"Hur finansierar ni Edison?

- Vi fick medel till att starta tidskriften från KK-stiftelsen och Telias läromedelsfond.

Hur ser framtiden ut?

- Projektpengarna börjar sina nu, men eftersom det gått såpass bra som det faktiskt gjort har vi inga problem att hitta framtida sponsorer. Vi har till och med fått ett erbjudande från ett företag som ville köpa Edison, men vi tackade nej."

Citat från: http://www.musiknet.se/arkiv/sve/news/1996/edison.html

Hmm, jag antar att det var NASA som bjöd 70 miljarder dollar för Vladis webtidning. Tur han inte sålde för det har ju gått jättebra för projektet...

Visa signatur

Don't get up gentlemen,
I'm only passing through.

Permalänk

men 2co släpper inte pengarna för ens dom levererat

Permalänk
Medlem

Re: lurade?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av biet
Tyvärr så misstänker jag att vi alla blir lurade på det här. Jag tror att de vill locka till sig kapital, som de kanske omsätter på börsen(?). Efter 1-2 månader så meddelar de att "något tyvärr har hänt", vilket gör att datorerna inte kan levereras och pengarna betalas tillbaka.

På det sätt går de fria, men de har, troligtvis, lyckats göra sig en fin hacka med våra pengar under tiden.

Men 2co släpper ju inte pengarna så det blir svårt där.
Det bästa svaren får ni efter kl-19 så take it easy.

Permalänk

Medison får inga pengar förrän han skickat ett 1000tal datorer. Om ens då, precis som det stått tidigare i tråden flera ggr.

Visa signatur

Laptop: HP ENVY 13 (2017), I5-7200U, INTEL HD GRAPHICS 620
Desktop: DIY Gigabyte Z170-HD3, Core i5-6600K, Nvidia 1080 Ti
<3 Hackingtosh!

Permalänk

Det här blir bara bättre och bättre.

Nu switchar sidbannern på medisoncelebrity.com mellan bilder på olika kontorsbyggnader i San Fransisco och Sao Paulo samt "From Sweden to Brazil...", klickar man på en av dem kommer en glad Valdi upp med påståendet "We have experience and a global network" under. Därefter börjar en musikvideo spelas

(http://www.medison.se/eissoai.html)

Visa signatur

-" 'You have pierced the heart of Oden' it said. Turn around, or go forward, and be eaten by your fate." Donald Blake, The Incredible Hulk Returns

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

hm.. räcker det inte med att bara få iväg en första leverans varesig den består av 100 eller 1000 datorer?

Visa signatur

What happens in Vegas, stays in Vegas
**reserverar mig för grammatikfel**
/ Znote 3415W - 2,2ghz 7500 - 8600m gt 512mb - 2gb ddr2 - 7200rpm 100gb - XP /