Pridefestivalen och homosexuella i allmänhet

Permalänk
Medlem

Pridefestivalen och homosexuella i allmänhet

Homosexuella vill ha lika rättigheter och inte känna sig särbehandlade, men ändå klarar de sig inte utan mycket uppmärksamhet och en alldeles egen äcklig parad.

Är det bara jag som fått den uppfattningen? Jag skulle nog inte vilja kalla mig själv för homofob, men något åt det hållet kanske. Inget ont mot dem personligen, men ibland blir det bara för mycket.

Ett exempel är låten som vann melodifestivalen i år, en "kampsång för lesbiska", eller nåt liknande. Illa! Eller varför inte våldsbrott som uppmärksammas mer bara för att offret är en homosexuell. Det verkar som om homosexuella ofta ser sig själva som just offer.

Diskutera!

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Du måste tänka att media är dem som blåser upp det mesta t.ex. "kampsång för lesbiska".

Varför ska de inte få ha sin Pridefestival? Folk som vill supa har roskilde/hultsfred, scouter har jimbirjangi, lanare har dreamhack mm. Det påverkar varken dig eller mig något asevärt än vad de andra festivalerna har..

Permalänk
Vila i frid

Jag har inget emot bi/homo/trans whatever dom nu hittar på härnäst. Det jag stör mig på att dom skall höras så fasligt mycket och göra ett sådant väsen.
Då menar jag inte festivalen, självklart som Furir säger så har dom lika mycket rätt och festa ihop.
Det är vardagsfjolleriet på stan, dom skall höras och synas så jävla mycket. Gothare, emo den typen av människor klär sig annorlunda. Men dom syns/hörs tar inte lika mycket plats.

Visa signatur

Assumption is the brother of all fuckups

Permalänk
Medlem

När homosexuella säger i media att dom är som vilken man/kvinna som helst så tycker jag att dom inte ska visa upp sig som något speciellt vilket dom gör med pride festivalen och låtarna!

Stör mig otroligt mycket på låten "I'm gay and I'm proud" eller vad dom sjunger, inte nog med att låten är så dålig att man inte vet vart man ska ta vägen utan budskapet är lite som att bögar/flator skulle vara bättre än hetro...fantastiskt!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk

Jo, just Pride känns lite "IN YOUR FACE".

Och kom ihåg, det är inte homosexuella som kollektivt gör saker för att irritera dig

Permalänk
Medlem

Jag har ingenting emot homosexuella, däremot har jag antagligen mer föreståelse för lesbiska tjejer än jag har för bögar. Detta på grund av att jag själv är intresserad av tjejer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bijan
Jag har inget emot bi/homo/trans whatever dom nu hittar på härnäst. Det jag stör mig på att dom skall höras så fasligt mycket och göra ett sådant väsen.
Då menar jag inte festivalen, självklart som Furir säger så har dom lika mycket rätt och festa ihop.
Det är vardagsfjolleriet på stan, dom skall höras och synas så jävla mycket. Gothare, emo den typen av människor klär sig annorlunda. Men dom syns/hörs tar inte lika mycket plats.

Homosexuella ser nog på allt heterosexuellt som jobbigt och stötande. 9999/10000 filmer innehåller heterosexuella relationer, kramar och pussar och allt det där. Under Pridefestivaler och liknande får du stå ut med i en vecka vad de står ut med resten av året.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Medlem

Har ingenting emot homosexuella för att de är homosexuella, men det är jobbigt när de ska hålla på hela tiden.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xerent
Jag har ingenting emot homosexuella, däremot har jag antagligen mer föreståelse för lesbiska tjejer än jag har för bögar. Detta på grund av att jag själv är intresserad av tjejer.

Homosexuella ser nog på allt heterosexuellt som jobbigt och stötande. 9999/10000 filmer innehåller heterosexuella relationer, kramar och pussar och allt det där. Under Pridefestivaler och liknande får du stå ut med i en vecka vad de står ut med resten av året.

Rent krasst sett så har människan av naturen varit hetero ganska länge. Åtminstone vad som har kommit fram på ytan. När en grupp väljer att sticka ut från den stora massan, och sedan blir crank över att folk inte direkt accepterar det. Det är att ta i.

Visa signatur

Assumption is the brother of all fuckups

Permalänk
Medlem

En sak jag inte förstår är varför dom ska ha parder medans motståndarna till tex homosexuela/invandrare inte får ha några parader. Jag tror faktisk homo parderna stör minst lika många som motsåndar paranderna, om inte fler.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
En sak jag inte förstår är varför dom ska ha parder medans motståndarna till tex homosexuela/invandrare inte får ha några parader. Jag tror faktisk homo parderna stör minst lika många som motsåndar paranderna, om inte fler.

De har visst rätt att ha parader.

Permalänk
Vila i frid

jag har all förståelse för att dom vill bli lika behandlade i frågor som adoption, giftemål, bloddonation etc. Men att bara ut och marschera bara för att man väljer att leva med någon i av samma kön...

Visa signatur

Assumption is the brother of all fuckups

Permalänk
Medlem

Vad jag vet har de paraden till stor del för att göra folk uppmärksamma på att de faktiskt väldigt ofta inte behandlas "som vanligt" just på grund av sin läggning. Sen att de ibland drar på som fan gör de väl för att det är kul och för att folk ska lägga märke till hela grejen. Att det är mycket stökigare eller högljuddare än andra festivaler tror jag inte, möjligen ser politiker en del möjligheter att plocka hem korrekta poäng genom att visa hur bra de tycker att hela grejern är.

Bijan, homosexualitet är knappast ett nytt fenomen. Att tvingas vänta åtskilliga hundra år på att bli accepterad när vi lever i ett så kallat öppet samhälle känns rätt visset

Permalänk
Medlem

Usch ja, pride(pride för att vara bög? lol!) och liknande arrangemang suger. Om man nu vill påstå att man är normal så ska man väl visa det.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

Jag citerar Alex Schulman från hans blogg;

Citat:

Jag läser också att Pride-festivalen börjar nu. Vad skönt att jag inte är där. Jag avskyr den där jävla Pride-festivalen. Den består bara av två typer av människor:

1. Bögar som vill STÅ för sin bögighet så till den grad att de överdriver den. De överdimensionerar sin egen bögighet, skriker gällare, gör yvigare och fjolligare gester, klär sig som prostituerade kvinnor och springer runt på stan och skriker: "JAG ÄR BÖG! JAG ÄR BÖG! ÄR DET NÅGON SOM HAR NÅGOT PROBLEM MED DET?"

2. Opportunister främst från kändis- och politikersfären som insett det fina med att associeras med homosexuella, denna utsatta grupp i samhället. Här ser vi folkpartister mingla med Mona Sahlin och Ola Salo.

Håller helt med det där

Permalänk
Medlem

Jag har en annan intressant fundering, hur ställer ni er till Love Parade och Karnivalen i RIO? De är ungefär lika dekadenta.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Jag har en annan intressant fundering, hur ställer ni er till Love Parade och Karnivalen i RIO? De är ungefär lika dekadenta.

Dessa festivaler är väl kanske inte till för att "demonstrera" sin sexuella läggning i den utsträckning pridefestivalen är. Kan inte alla typer av människor (hetro och homofolk), delta i de festivalerna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Dessa festivaler är väl kanske inte till för att "demonstrera" sin sexuella läggning i den utsträckning pridefestivalen är. Kan inte alla typer av människor (hetro och homofolk), delta i de festivalerna?

Vilket är just den springade punkten. Problemet är alltså inte vad mäninskorna gör, utan vilka människorna är.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Vilket är just den springade punkten. Problemet är alltså inte vad mäninskorna gör, utan vilka människorna är.

Nja, snarare vad människorna på karnevalen försöker lyfta fram, precis som GiiX säger. Meningen med karnevalen i Rio är ju inte att lyfta fram sig själva som just heterosexuella, och hur bra det är med heterosexualitet. "Kolla på mig, jag är minsann heterosexuell, wohoo!"

Själv blir jag mest trött på Pridefestivalen och folk som gör det till en livsstil att vara så tydligt homosexuell som möjligt.

Men visst, jag kan se det som ett sätt att flytta fram gränserna för det accepterade. Om folk blir vana vid att se utspökade dragqueens år efter år så kanske det känns mindre farligt med homosexuella som är mest som vanligt folk. Och det kan det ju finnas en poäng med.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Furir
Varför ska de inte få ha sin Pridefestival? Folk som vill supa har roskilde/hultsfred, scouter har jimbirjangi, lanare har dreamhack mm. Det påverkar varken dig eller mig något asevärt än vad de andra festivalerna har..

Ja, det sammanfattar väl det hela rätt väl.

Homosexuella stör inte mig mer än vad skräniga ungar i åldern 14-20 gör. Shit, jag börjar bli gammal. Ska fan köpa mig en käpp att hytta med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Ja, det sammanfattar väl det hela rätt väl.

Homosexuella stör inte mig mer än vad skräniga ungar i åldern 14-20 gör. Shit, jag börjar bli gammal. Ska fan köpa mig en käpp att hytta med.

Hehehe. Du har inte lust att bli medlem i min permobilklubb? Målet är att ha en permobilliga som åker omkring på trimmade permobiler och välter mopedister.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Hehehe. Du har inte lust att bli medlem i min permobilklubb? Målet är att ha en permobilliga som åker omkring på trimmade permobiler och välter mopedister.

Bara om den tillverkas av Apple.

Permalänk
Medlem

Det verkar som om folk bor i superhomotäta områden, att de stöter på "skrikande viftande" homosexuella vart de än går..

Jag har aldrig stött på någon som det skriker "bög" i någon av de större städerna.. Kanske alla homosexuella bor på landsorterna??
De homo's jag ahr stött på har varit precis som alla andra, förutom att de tänder på egna könet, inget handviftande, röstförvrängningar eller dylikt.. Men kanske jag som lyckats leva i en utopi eller något

Permalänk
Medlem

Folk får vara hur mycke gay de vill. Men jag är trött på att det ska tryckas i ansiktet på folk hela tiden. Stör mig faktiskt på Pride-festivalen, tycker de gör bort sig helt.

Enligt Pride-festivalen är homosexualitet:

väbyggda männ i rosa hotpants och dansar och pussas, överviktiga kvinnor i hiphop-kläder och sist men inte minst, fjolliga männ utklädda som prostituerade.

Sorry för generaliseringen, men ni förstår. Hade jag själv varit Bög så hade jag skämts över Pride-jippot.

Permalänk
Medlem

Jag var på Mardi Gras i Sydney förra året, och det var verkligen riktigt skoj. Jag ser det inte så mycket som en "HAHA TITTA VI ÄR BÖGAR! VI FÅR GÖRA VAFAN VI VILL"-parad utan mer som en "KÄRLEK OCH FÖRSTÅELSE!"-parad.

Det är ju bara skoj att det händer nåt i stan liksom. Musik, folk överallt, dans, humor.

Tyckte denna bilden var så klockren;

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Furir
Det verkar som om folk bor i superhomotäta områden, att de stöter på "skrikande viftande" homosexuella vart de än går..

Jag har aldrig stött på någon som det skriker "bög" i någon av de större städerna.. Kanske alla homosexuella bor på landsorterna??
De homo's jag ahr stött på har varit precis som alla andra, förutom att de tänder på egna könet, inget handviftande, röstförvrängningar eller dylikt.. Men kanske jag som lyckats leva i en utopi eller något

Precis, verkar vara ett stort problem med homogäng som viftar glatt och hoppar omkring.

Nä, allvarligt. Jag tycker inte det är nått problem med att vissa homosexuella annordnar en parad. Vi får väl fixa en egen parad, vi hetero, om det nu inte redan finns. Sedan att homosexualitet uppmärksamas så väldigt mycket ibland kan väl inte skyllas på de homosexuella, skulle tro att tidningarna väljer själv vad dom vill skriva. Men sanningen är ju att det finns vissa problem i samhället gällande homosexuallitet, b.la. diskriminering, detta bör media uppmärksamma.

Glöm inte att homosexuella är precis som heterosexuella människor, merparten vill bara leva ett normalt liv, kanske skaffa familj någon gång, sådär tråkigt normalt som alla andra.

Sedan om brott mot homosexuella uppmärksamas mer än andra brott vet jag inte, kanske sk. hatbrott uppmärksamas mycket, vilket jag tycker är rätt. Slå nån på käften p.g.a. personens sexuella läggning är mer än sjukt.

Att melodifestivalvinnaren kallades "lesbisk kampsång" tror jag var en mediagrejj, om jag inte minns fel.

Jag tror inte alls att merparten av de homosexuella ser sig själv som offer, dom jag har träffat gör inte det. Det som står i tidningarna är ju oftast när det är problem på något sätt, diskriminering eller så, då är det inte så konstigt att personen känner sig som ett offer.

Visa signatur

On my lap: DELL Studio XPS 16 (Numera stendöd efter utspilld burk med oliver. R.I.P).

Efter 2 år utan stationär är nu Sandy + Sapphire 6950 beställd. :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Furir
Det verkar som om folk bor i superhomotäta områden, att de stöter på "skrikande viftande" homosexuella vart de än går..

Jag har aldrig stött på någon som det skriker "bög" i någon av de större städerna.. Kanske alla homosexuella bor på landsorterna??
De homo's jag ahr stött på har varit precis som alla andra, förutom att de tänder på egna könet, inget handviftande, röstförvrängningar eller dylikt.. Men kanske jag som lyckats leva i en utopi eller något

Nja, jättetätt vet jag inte om det är, men vi har ett halvdussin eller så här i stan som har någon nojja på att springa runt i hotpants/avklippta jeans, nån kortklippt t-shirt och håret i uppsatt i nån såndär strumpa som man har innanför peruker... de ser ut som den nyvakna svär-farmorn from hell, och de envisas med att springa runt på stan klädda så, och man ser dem verkligen överallt... har man väl en dag sett någon av dem, så kan jag garantera att man hinner se denna person minst 10 gånger till inom den närmsta timmen. Så de är inte så många, de är bara hyperaktiva.

Alternativ två är när man är på krogen så sitter den nån och stirrar på en, och senare när man blir upptvingad på dansgolvet av polarna så känner man två väldigt "icke feminina" händer glida över ryggen på ett sådant där lagom sliskigt vis... vilket är en av anledningarna till att jag inte gillar att gå ut längre.. fick nog när jag fick en hand på baken och en fråga om jag ville följa med hem för typ, fjärde gången...

Jag har ingenting emot homosexuella, har tillochmed vänner som är det och de får vara dem de vill för allt i världen, jag är bara trött på att det ska skyltas med det hela tiden. Att ha festivaler och annat som stora neon-skyltar som pekar "här, titta på mig jag är översexuell" är bara smaklöst, oavsett läggning. Ok visst, inget fel på att ha en festival i sig, men just fokusen på att visa upp sig så mycket som möjligt på så extrema sätt som möjligt är otroligt utnött... varför inte bara vara en del av vardagen om det nu är det som de vill åstakomma, eller ännu bättre, fixa en festival för alla...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Det roliga är att några av de homosexuella jag känner tycker att pride är skräp, de är inte intresserade, de vill inte dränka sig själv i tyll och de tycker inte att gaycommunityt är något för dem.

Permalänk
Medlem

Homosexuella har jag inget emot. Utstående homosexuella, som märkligt nog ofta uppmärksammas i media, och gör en stor grej av det hela, känner jag inte lika mycket för. Vilket menas att jag tycker pridefestivalen är trams.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Hedersmedlem

Har inget emot varken pride eller hbt-personer. Jag vill dock INTE bli uppraggad av killar eller mtf-transor.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det vore kul med en allmän parad med temat sex och samlevnad där heterosexuella var i fokus..

Jag kan också förstå de homosexuella som är kritiska till paraden.
Den verkar ju mest handla om sex och utflippad klädsel.
Det ger ju verkligen inte intrycket att de homosexuella, bortsett från sin läggning, skulle vara som vem som helst.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.