Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Vi tar den här situationen då. Långt fram ser jag en lastbil. De som ligger före mig i högerfilen börjar köra om, jag hänger på, även om det saktar ner mig, så får man inte köra om i högerfilen. Därför ligger jag i vänsterfilen och harvar i väntan på att få plats att köra om de som ligger framför mig. Då kommer nån tjomme och kör om i högerfilen och försöker tränga sig in i vänsterfilen längre fram, när korrekt handlade hade varit att lägga sig snällt bakom mig i vänsterfilen och vänta på sin tur att köra om.

Ibland kan det bli rätt många meters "kö" i vänsterfilen när det t ex är en lastbil som ska köra om en annan lastbil. Och det är oftast då det sker en omkörning i högerfilen.

I detta scenario har jag förståelse för varför folk ligger i vänsterfilen, för att högerfilen är blockerad.
Samtidigt förstår jag inte varför folk ska ut i vänsterfilen 800m innan lastbilen. I andra länder åker man upp bakom, med säkert avstånd, gör en omkörning och sen in igen. Men inte i sverige!

Där lägger man sig i vänsterfilen 800m innan, kör om med en inbördeshastighetsskillnad på 5km/h, trots att tradarna kör max 90km/h. Sen hänger man kvar lite och chillar i vänsterfilen.
Irritation uppstår och man kör om i fel fil.

Visa signatur

Assumption is the brother of all fuckups

Permalänk

Ojojoj inget gör mig så förbannad som vägsniglar , här uppe i vbotten finns det en hel del 2+1 110 vägar efter E4an och det måste ju vara sadisternas paradis , härdsmältan är nästan ett faktum om man har bråttom och hamnar bakom nått jäkla rövhål som bara gör fantastiska 80-90 knyck på 110 vägen (vackert väder torrt väglag osv mm) , och det händer ju var och varannan gång . Lastbilar och bilar med släp/husvagn å dylikt stör mig inte då dom inte kan/får köra snabbare men drönare i personbil får mig att http://www.youtube.com/watch?v=Pu88gb1EpmI så ser ni ett ljussken norrifrån så vet ni att det en vacker dag blev för mycket för klargplutte )

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soulnut
Hellre 20 km/h för sakta än 20km/h för fort....

ElDiablo: Kör in i ett objekt i 130km/h på en motorväg så ska du nog se att det är farligt.

Du vet väl att 20km/h för sakta är farligare i trafiken där hastigheter uppnår 90-110 km/h än 10-20km/h snabbare?

Får se hur många som vet...

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svanteson
Kan du nämna en sådan omständighet (förutom utryckning)?

Nödvärn.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Nödvärn.

Ok, jag räknade in detta under "utryckning". Har man tex. en gravid fru bredvid sig eller någon annan omständighet som gör att man måste köra för fort så kanske polisen ser mellan fingrarna. Dock tror jag inte att man kan räkna med det. Finns det någon lagtext som säger att man får köra för fort under vissa omständigheter?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svanteson
Ok, jag räknade in detta under "utryckning". Har man tex. en gravid fru bredvid sig eller någon annan omständighet som gör att man måste köra för fort så kanske polisen ser mellan fingrarna. Dock tror jag inte att man kan räkna med det. Finns det någon lagtext som säger att man får köra för fort under vissa omständigheter?

Risken är ju stor att polisen åtar sig att skjutsa frugan till BB om man hävdar att man har bråttom pga det.

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fastforward

2. Ass-kissers. De här är svåra, det går inte att få dem att fatta att man tycker att de ligger för nära. Har testat att bromsa lätt för att tända bromslysena men det går liksom inte hem. Numera biter jag i det sura äpplet och kör allt långsammare så länge de inte ökar avståndet. Någon gång ska jag försöka komma ner till stillastående och gå över till asskissern för ett liten pratstund.

HAr upptäckt att det funkar ganska bra att långsamt glida ut mot mitten, sen lite hastigt kasta sig in igen några gånger. Ingen vill åka nära en misstänkt rattfull människa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svanteson
Ok, jag räknade in detta under "utryckning". Har man tex. en gravid fru bredvid sig eller någon annan omständighet som gör att man måste köra för fort så kanske polisen ser mellan fingrarna. Dock tror jag inte att man kan räkna med det. Finns det någon lagtext som säger att man får köra för fort under vissa omständigheter?

? Nödvärn under utryckning? Känns inte riktigt som samma sak... Gravid fru räknas såvitt jag vet inte som nödvärn om hon inte försöker jaga dig eller nåt i en bil. Det finns säkert något specialfall om man måste föra någon till sjukhus akut eller nåt.

Jag är ingen lagbok och har inte koll på var man hittar alla omständigheter när man får köra för fort. Däremot är nödvärn ett sådant tillfälle.

Permalänk

Nej, menade inte att det var samma sak men att det borde hamna under samma kategori av anledningar till att köra för fort.

Hade varit bra om någon kunde visa någon lagtext som beskriver detta om det nu finns någon. Jag tror inte att det finns någon utan att det är något som hanteras från fall till fall. Skulle tro att man får köra full eller narkotikapåverkad också om man har någon bra anledning.

Mvh/Nicklas

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur många omkörningsolyckor vägsniglar är orsaken till, jämfört med vad som brukar sägas, att folk ska köra för fort.

För det kan mycket väl hända att man gör en lite dum omkörning efter att ha legat bakom en vägsnigel ett tag. I alla fall mer ofta än att man kör om någon som håller hastigheten.

Jag har då i alla fall mer bråttom förbi en person som kör i 70 på 90-väg än en persom som håller 90.

Sen något mer som är grymt jobbigt är dessa hastighetspendlare, som ena stunden kör 90, för att sedan några 100-meter senare köra 70, fortfarande på 90-väg, och sedan upp i 90 igen osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pato
Du vet väl att 20km/h för sakta är farligare i trafiken där hastigheter uppnår 90-110 km/h än 10-20km/h snabbare?

Får se hur många som vet...

Jo det är klart. Helst ska man väl hålla 110 på en 110-väg. Det jag menade var att om man krockar (vilket händer) eller måste bromsa snabbt så finns det ju inget positivt med att hålla 130km/h

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soulnut
Jo det är klart. Helst ska man väl hålla 110 på en 110-väg. Det jag menade var att om man krockar (vilket händer) eller måste bromsa snabbt så finns det ju inget positivt med att hålla 130km/h

Jo du kan ha bättre reaktionstid om du kör snabbare för då ligger man inte och halvsover. Att köra snabbare gör att man blir mer alert iaf jag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svanteson
Nej, menade inte att det var samma sak men att det borde hamna under samma kategori av anledningar till att köra för fort.

Hade varit bra om någon kunde visa någon lagtext som beskriver detta om det nu finns någon. Jag tror inte att det finns någon utan att det är något som hanteras från fall till fall. Skulle tro att man får köra full eller narkotikapåverkad också om man har någon bra anledning.

Mvh/Nicklas

Förstår fortfarande inte hur nödvärn som en privatperson använder sig av och en polisutryckning ens kan jämföras. Aja här iaf en länk:

http://www.trafikjuristen.se/mygel/mygel12.htm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bijan
Där lägger man sig i vänsterfilen 800m innan, kör om med en inbördeshastighetsskillnad på 5km/h, trots att tradarna kör max 90km/h. Sen hänger man kvar lite och chillar i vänsterfilen.
Irritation uppstår och man kör om i fel fil.

Det kan ju såklart diskuteras huruvida det är den bästa lösningen på en omkörning ja. Å andra sidan, så i bland annat norge används inte vägrenen för att släppa förbi någon som kör om. De använder helt enkelt inte vägrenen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Jo du kan ha bättre reaktionstid om du kör snabbare för då ligger man inte och halvsover. Att köra snabbare gör att man blir mer alert iaf jag.

Det där argumentet köper inte jag om jag ska vara ärlig. Visst, du blir mer alert, men samtidigt har du ännu mindre tid på dig att reagera. Så att ha det som ett argument håller inte. Däremot kan jag erkänna att vissa hastigheter är sövande, men det är också enformiga sträckor, så det är inte bara hastigheten som påverkar din vakenhet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo

Förstår fortfarande inte hur nödvärn som en privatperson använder sig av och en polisutryckning ens kan jämföras.

Jag skrev "Nej, menade inte att det var samma sak men att det borde hamna under samma kategori av anledningar till att köra för fort."

Alltså ingen jämförelse alls. Kategorin jag pratar om är alltså nödfall.

Förstår du nu vad jag menade?

Skodaföraren i länken du skickade borde ha åkt dit ordentligt. Likaså pojkvännen...

Mvh/Svanteson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Det kan ju såklart diskuteras huruvida det är den bästa lösningen på en omkörning ja. Å andra sidan, så i bland annat norge används inte vägrenen för att släppa förbi någon som kör om. De använder helt enkelt inte vägrenen.

Det där argumentet köper inte jag om jag ska vara ärlig. Visst, du blir mer alert, men samtidigt har du ännu mindre tid på dig att reagera. Så att ha det som ett argument håller inte. Däremot kan jag erkänna att vissa hastigheter är sövande, men det är också enformiga sträckor, så det är inte bara hastigheten som påverkar din vakenhet.

Du förutsätter att om man ligger och halvsover när man kör kan man agera på en gång. Det betvivlar jag. Jag tror mer på att den som är mer alert hinner handla snabbare och mer korrekt.

Svantesson: Du pratade om kategorin utryckning. Jag svarade med att nödvärn var ett läge när man fick köra för fort. Om du sen vill vrida och vända på det du ursprungligen skrev till nödfall och sen inkludera nödvärn så fine, men du uttryckte dig extremt otydligt om kategorin utryckning även inkluderar nödfall och nödvärn för privatpersoner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Du förutsätter att om man ligger och halvsover när man kör kan man agera på en gång. Det betvivlar jag. Jag tror mer på att den som är mer alert hinner handla snabbare och mer korrekt.

Dags att studera teorin igen. Mer alert, ja visst. Det hjälper dock föga. För att inte tala om tunnelseendet. Du förutsätter att alla som inte åker "fort" halvsover. Är man så trött att man inte kan koncentrera sig i trafiken har man inget där att göra. Leta upp närmaste rastplats. Jag förstår ditt resonemang, men det gör inte saken säkrare ur någon annan synvinkel än att du inte somnar.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Dags att studera teorin igen. Mer alert, ja visst. Det hjälper dock föga. För att inte tala om tunnelseendet. Du förutsätter att alla som inte åker "fort" halvsover. Är man så trött att man inte kan koncentrera sig i trafiken har man inget där att göra. Leta upp närmaste rastplats. Jag förstår ditt resonemang, men det gör inte saken säkrare ur någon annan synvinkel än att du inte somnar.

Jadu... Inte riktigt samma sak att vara så trött att man måste stanna på en rastplats som att ha en försämrad uppmärksamhet på grund av ett slött trafiktempo. Av erfarenhet märker man att folk som kör långsamt ofta halvsover. De gör idiotiska filbyten, visar ingen uppmärksamhet på andra trafikanter eller utryckningsfordon.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo

Svantesson: Du pratade om kategorin utryckning. Jag svarade med att nödvärn var ett läge när man fick köra för fort. Om du sen vill vrida och vända på det du ursprungligen skrev till nödfall och sen inkludera nödvärn så fine, men du uttryckte dig extremt otydligt om kategorin utryckning även inkluderar nödfall och nödvärn för privatpersoner.

Jo, vet att jag extremt otydlig men jag försökte förklara vad jag menade. Det funkade inte så bra det heller...

Permalänk
Medlem

Det störigaste är ju alla stressade jävlar. Om folk skulle lugna ner sig några hekton skulle trafiken va så mycket trevligare och säkrare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Jadu... Inte riktigt samma sak att vara så trött att man måste stanna på en rastplats som att ha en försämrad uppmärksamhet på grund av ett slött trafiktempo. Av erfarenhet märker man att folk som kör långsamt ofta halvsover. De gör idiotiska filbyten, visar ingen uppmärksamhet på andra trafikanter eller utryckningsfordon.

Men det är väl knappast ett resultat av att dom kör saktare , dom skulle nog halvsova precis lika mycket vid en högre hastighet med värre konsekvenser , du verkar se problemet från fel håll klara man inte av smidiga filbyten vid låg hastighet tror jag inte att det blir bättre vid högre.

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Avstängd

Hatar jävlar som ska köra om extremt sakta, fan köra om någon som håller 105 på 110 i hela 110! sen när fanskapet är förbi så blir vägen enkelfiligt igen, kan säga att 3x130W ger lite fart på dom.

Blinkers? fan snutarna använder inte dom heller, hände att jag sluta med det också

Alla idioter som stannar för cycklister vid rondeler, zebralagen gäller fotgängare men sundförnuft säger stanna fan inte om du inte vill ha en bil i röven och/eller skapa en kö som heter duga bakom en... smart att blockera hela trafiken i en rondel.. asshole

Alla som ska bromsa en evighet innan avfart fast avfarten är lagom lång för att sakta in bilen till stillastående utan obehag, läs trafikläroboken.

Fishål som bara måste om för att sedan själva köra för sakta, eller dom idioterna som kör om på blöt väglag och lägger sig framför en direkt fast vägen är dubbelfiligt och knappt någon trafik.

Rövslickarna blir man av med lätt, bara att panikbromsa ett par gånger.. dom fattar gallopen snart, har ingen användning av dragkroken ändå.

Bara för att man har körkort betyder det inte att man kan köra bil per automatik, 90% av alla kan inte köra bil. Då menar jag betendet.

Men jävla skönt att ge igen med deras irritationsmoment, kör dom för sakta så kör jag om dom och bromsar in dom, tar deras omkörningar för lång tid.. ja, då blir min också när dom ligger bakom mig och lastbilen ligger brevid lagom tills det blir enkelfiligt...
Lägger dom sig framför väldigt tidigt vid blöt väglag... hehe, jag letar då efter all jävla vatten jag kan hitta på vägen när jag kör om dom.
Mina bilar har lite för stor undersug mot vägen så det suger upp vatten så det blir en stor jäkla moln bakom bilen.

SKOTTPENG PÅ DIMLJUS FJANTAR, fast dom får igen med 3x130watt :evil:

Just ja, alla MC förare har ju helljus på i dagsljus, fan det har jag med om dom bländar mig, fan ska dom särbehandlas för?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Alla idioter som stannar för cycklister vid rondeler, zebralagen gäller fotgängare men sundförnuft säger stanna fan inte om du inte vill ha en bil i röven och/eller skapa en kö som heter duga bakom en... smart att blockera hela trafiken i en rondel.. asshole

Om jag inte minns helt fel så har faktikst cyklisterna företräde på en cykelbana direkt efter rondell.
En regel som i mitt tycke är helt sinnessjuk. Eller kanske snarare sinnessjukt att ha cykelvägar så nära inpå rondeller.

edit: Hmm, hittar totalt motsägelsefulla uppgifter om vad som faktikst gäller. Får nog maila vägverket.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Massa dynga...

Du verkar synnerligen omogen och borde egentligen inte få vistas i trafiken. Hur gammal är du? 20? Och tror du är gud på vägarna?
Nåja, du lugnar ner dig när du blir äldre...

Permalänk
Medlem

Jag stör mig på vägsniglar så fort jag sätter mig i bilen. Men nu när jag sitter framför datorn kan jag inte riktigt hosta upp så mycket aggresion.

Jag kör notoriskt 28 kmh för fort på 70 - 110 väg, fortare än så under den tiden av dygnet då det knappt är någon trafik (om det är en väg med viltstaket dvs).

Men alla har rätt att åka i sin egen takt... eller ja kanske inte vi som kör för fort vi borde säkert skämmas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3

Just ja, alla MC förare har ju helljus på i dagsljus, fan det har jag med om dom bländar mig, fan ska dom särbehandlas för?

Det beror ju helt enkelt på att man inte vill bli överkörd. Många bilister verkar ha extremt svårt att se när det kommer motorcyklar, så om det kan hjälpa till att undvika olyckor genom att ha helljuset på så är jag helt för det. Helljuset på motorcyklar är ju dessutom mycket ljussvagare än helljuset på bilar så det blir ju inte riktigt samma effekt som när bilister åker omkring med helljuset påslaget. Det bästa vore ju att utbilda alla att bli mer uppmärksamma på motorcyklar i trafiken, speciellt som det bara blir fler och fler motorcyklar för varje år.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pelleplu
Det beror ju helt enkelt på att man inte vill bli överkörd. Många bilister verkar ha extremt svårt att se när det kommer motorcyklar, så om det kan hjälpa till att undvika olyckor genom att ha helljuset på så är jag helt för det. Helljuset på motorcyklar är ju dessutom mycket ljussvagare än helljuset på bilar så det blir ju inte riktigt samma effekt som när bilister åker omkring med helljuset påslaget. Det bästa vore ju att utbilda alla att bli mer uppmärksamma på motorcyklar i trafiken, speciellt som det bara blir fler och fler motorcyklar för varje år.

Precis därför. Även om det är lika olagligt som med bil så ser polisen genom fingrarna och körskolorna tipsar om att ha helljuset på även på dagstid. Även polishojarna brukar köra med helljus på (de jag sett). Just därför att bilister har svårt att se hojar (för att inte tala om last/skåpbilar). Bilister verkar också ha någon inbyggd avundsjuka på hojåkare och avskyr dem. Så de lägger sig precis i arslet, ska till vilket pris som helst köra om (att det är enkelfiligt och mitträcken spelar ingen större roll) eller så ska de lägga sig jämnsides eftersom en hoj "inte tar någon plats".

En annars vanlig orsak till otrevliga olyckor på hoj är att bilisterna ska köra ut på en väg och mycket tydligt ser hojen men antar att det är en moped och smiter ut ändå. Det enda man kan göra som hojförare då är att försöka väja och troligtvis sätta sig i framskärmen, eller om man är hämndlysten försöka sätta hojen i dörren och plocka bilisten också.

Jag gillar inte det faktum att man alltid måste sitta med två fingrar på bromsen i "tät" trafik och måste sakta ner vid korsningar (och fingrarna på bromsen, såklart) för att vara säker på att bilen inte struntar i väjningsplikten, men annars stryker man åt fort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Hatar jävlar som ska köra om extremt sakta, fan köra om någon som håller 105 på 110 i hela 110! sen när fanskapet är förbi så blir vägen enkelfiligt igen, kan säga att 3x130W ger lite fart på dom.

Blinkers? fan snutarna använder inte dom heller, hände att jag sluta med det också

Alla idioter som stannar för cycklister vid rondeler, zebralagen gäller fotgängare men sundförnuft säger stanna fan inte om du inte vill ha en bil i röven och/eller skapa en kö som heter duga bakom en... smart att blockera hela trafiken i en rondel.. asshole

Alla som ska bromsa en evighet innan avfart fast avfarten är lagom lång för att sakta in bilen till stillastående utan obehag, läs trafikläroboken.

Fishål som bara måste om för att sedan själva köra för sakta, eller dom idioterna som kör om på blöt väglag och lägger sig framför en direkt fast vägen är dubbelfiligt och knappt någon trafik.

Rövslickarna blir man av med lätt, bara att panikbromsa ett par gånger.. dom fattar gallopen snart, har ingen användning av dragkroken ändå.

Bara för att man har körkort betyder det inte att man kan köra bil per automatik, 90% av alla kan inte köra bil. Då menar jag betendet.

Men jävla skönt att ge igen med deras irritationsmoment, kör dom för sakta så kör jag om dom och bromsar in dom, tar deras omkörningar för lång tid.. ja, då blir min också när dom ligger bakom mig och lastbilen ligger brevid lagom tills det blir enkelfiligt...
Lägger dom sig framför väldigt tidigt vid blöt väglag... hehe, jag letar då efter all jävla vatten jag kan hitta på vägen när jag kör om dom.
Mina bilar har lite för stor undersug mot vägen så det suger upp vatten så det blir en stor jäkla moln bakom bilen.

SKOTTPENG PÅ DIMLJUS FJANTAR, fast dom får igen med 3x130watt :evil:

Just ja, alla MC förare har ju helljus på i dagsljus, fan det har jag med om dom bländar mig, fan ska dom särbehandlas för?

Du verkar vara ett riktigt föredöme i trafiken.

Tänk om alla uppträde lika bra som dig.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Avstängd

Nej jag är ingen fördömme, bara jävla trött på alla tvekare/lallare i trafiken, jag kör normalt om andra gör det.

Jag är mogen och garanterat äldre än dig Svanteson

Det jag skrev händer kanske någon gång per halvår, förutom parkerings incidenterna... när ska folk lära sig parkera? dom får hemläxa av mig alla fall, någon som behöver högersidospegel?
Min 745:a är i fint skick förutom förardörren, bucklor, repor, rost och rengbågens alla färger.

Angående helljusen på MC så förstår jag dom, men förarna kanske inte fattar att dom blivit feta under vintern och tynger ner häcken på sin cyckel så att lamporna pekar lite mer uppåt.

Och bort med övergångställena från rondelerna..

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bijan
Jag förutsatte att det fanns en högerfil när han skrev att han blev omkörd på insidan.
Jag tillhör den skaran som ser vänsterfilen som en omkörningsfil, har man inga planer på att köra om så har man inget där att göra.
Finns inget värre än såsare som lägger sig jämsides med en bil i vänsterfilen och parkerar där i exakt samma hastighet.

Igår så la sig en "såsare" sig jämsides med mig i 130 på e18. Blev tvungen att tvärnita när en bil skulle svänga ut från accelerationsfilen. Följde efter idioten i vänsterfilen ett par kilometer (tänkte säga ett par väl valda ord till personen) men gav upp efter ett tag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Hatar jävlar som ska köra om extremt sakta, fan köra om någon som håller 105 på 110 i hela 110! sen när fanskapet är förbi så blir vägen enkelfiligt igen, kan säga att 3x130W ger lite fart på dom.

Blinkers? fan snutarna använder inte dom heller, hände att jag sluta med det också

Alla idioter som stannar för cycklister vid rondeler, zebralagen gäller fotgängare men sundförnuft säger stanna fan inte om du inte vill ha en bil i röven och/eller skapa en kö som heter duga bakom en... smart att blockera hela trafiken i en rondel.. asshole

Alla som ska bromsa en evighet innan avfart fast avfarten är lagom lång för att sakta in bilen till stillastående utan obehag, läs trafikläroboken.

Fishål som bara måste om för att sedan själva köra för sakta, eller dom idioterna som kör om på blöt väglag och lägger sig framför en direkt fast vägen är dubbelfiligt och knappt någon trafik.

Rövslickarna blir man av med lätt, bara att panikbromsa ett par gånger.. dom fattar gallopen snart, har ingen användning av dragkroken ändå.

Bara för att man har körkort betyder det inte att man kan köra bil per automatik, 90% av alla kan inte köra bil. Då menar jag betendet.

Men jävla skönt att ge igen med deras irritationsmoment, kör dom för sakta så kör jag om dom och bromsar in dom, tar deras omkörningar för lång tid.. ja, då blir min också när dom ligger bakom mig och lastbilen ligger brevid lagom tills det blir enkelfiligt...
Lägger dom sig framför väldigt tidigt vid blöt väglag... hehe, jag letar då efter all jävla vatten jag kan hitta på vägen när jag kör om dom.
Mina bilar har lite för stor undersug mot vägen så det suger upp vatten så det blir en stor jäkla moln bakom bilen.

SKOTTPENG PÅ DIMLJUS FJANTAR, fast dom får igen med 3x130watt :evil:

Just ja, alla MC förare har ju helljus på i dagsljus, fan det har jag med om dom bländar mig, fan ska dom särbehandlas för?

Klockrent exempel på en som inte borde har körkort. Har du glömt teorin helt eller?