Ett frustrerande grafikproblem =/
Hejsan gräbbz!
Jag har haft ett fult grafikproblem på sistone. Det började, härom veckan, då jag installerade nytt forceware från nvidia [162.18] samt ntune [5.05.47.00] (ntune - då för att kolla temperaturen).
Jag kan kolla på film via Media Playern och V-Lan osv... men när jag har kört ett spel och sedan stänger spelet och ska kolla på film är bilden extremt mörk så man knappt ser (det märkte jag då jag testade kolla på GTA IV trailer nr. 2 som förövrigt är väldigt ljus). Annars är det i princip kolsvart med ljud i bakgrunden, man kan se lite (ett par ljusa pixlar) om man anstränger sig tills hjärnan inte orkar mer. Jag måste starta om datorn för att kunna se film, och så fort jag drar igång ett spel och kommer tillbaka till Windows så är jag tillbaks på ruta ett. Filmfilerna är de vanliga (.avi/.wmv/osv osv). Undantag är sidor som youtube och break med deras flashspelare eller vad dem ens använder för något, det kan jag kolla på utan problem.
Detta är förmodligen ett lättlöst problem som ni här på forumet har stött på innan, därför tror och hoppas jag på att ni vet vad det hela handlar om. Det är frustrerande nu i längden, jag måste reboota datorn varje gång jag ska kolla film... orkar inte längre. Jag har tankat rätt versioner, (till rätt grafikkort och till XP etc), och jag har GTX 7800. Allt annat funkar perfekt med forcewaruppdateringen, det är bara denna grafikbugg i filmer efter spel som jag har problem med.
Hjälp mig =/
Tack på förhand