World biggest upgrade?! ;)

Permalänk

World biggest upgrade?! ;)

Allright, jag lyckades få tag på ett EVGA 8800GTX för 4000, obruten förpackning.. Jag går alltså från mitt gammla grafikkort som är ett 9200 64Mb!!! Me like.. NOT! Sjuk uppgradering enligt mej.. Har inte haft ngt annat kort i mellan.. Kan ni slå detta?!

Permalänk
Medlem

hehe. Tror inte det, men vet inte om min story räknas. hehe. Jag gick från ett Matrox Millenium G400 MAX till ett FX5900 Ultra som jag hrm klockade sönder.
Sen från samma G400 till ett 6800GT som vattenkylningen tog när det läckte...
Sen från samma G400 till mitt nuvarande 7800GS.

Permalänk

hehe hämska "bortgångar", beklagar sorgen jag tror nästan du slår mej asså.. med ngn månad ^^ skilljer väll 4 år mellan g400 och 5900... medans det bara skilljer drygt 3 år mellan 9200 och 8800

Permalänk
Medlem

Haha sjuk storleksskillnad på korten

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Haha sjuk storleksskillnad på korten

eller hur!? ^^ Fatta när jag tog upp kortet o bara, "va f*n, det är ju större än mitt moderkort och väger som mitt chassi"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Haha sjuk storleksskillnad på korten

Snart är nog korten lika små igen förhoppningsvist

"eller hur!? ^^ Fatta när jag tog upp kortet o bara, "va f*n, det är ju större än mitt moderkort och väger som mitt chassi" "

Precis min tanke
Hade ett X1900XT tidigare och jag tyckte det kortet var massivt, och sedan när jag öppnade upp 8800GTX så var mitt X1900XT genast litet.

Permalänk
Avstängd

Re: World biggest upgrade?! ;)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av slaktareOlsson
Allright, jag lyckades få tag på ett EVGA 8800GTX för 4000, obruten förpackning.. Jag går alltså från mitt gammla grafikkort som är ett 9200 64Mb!!! Me like.. NOT! Sjuk uppgradering enligt mej.. Har inte haft ngt annat kort i mellan.. Kan ni slå detta?!
http://img186.imageshack.us/img186/3351/suc53560vb5.th.jpg

Kanske, men jag har inget sådär häftigt grafikkort.

Jag gick från Amiga1200ans AGA till GeForce 2 Ultra 64MB i min Athlon-XP, gav bara 250kr för grafikkortet begagnat men rejäl uppgradering i prestanda ;D

Sedan fick jag låna ett Radeon 9200 ett litet tag och senare ett Geforce 4 TI-4200.

Sedan på inrådan härifrån köpte jag ett 6800LE för 545kr från komplett för något halvår sedan vilket ju upplåst och eventuellt överklockat är en rejäl uppgradering från GF2 även om det är ett skitkort, nu hade jag ju dock de där andra korten tillgängliga då o då däremellan.
Ångrade dock köpet av kortet nästan direkt eftersom jag gärna ville ha 256MB vram av någon anledning, det gick att låsa upp till 12/6 men inte 16/6 och överklockade väl inte så värst bra, fick grafikartifakter senare även på standardfart men de är borta nu, vet inte varför men känns ju lite B =P, kör det dessutom i OS X så där kan jag inte låsa upp det så ett 7600 GS hade ju varit snabbare även om det hade varit dyrare också.

Ja, och sedan köpte jag ju ett DS lite med! Det är ju mycket större skillnad, men _BAKÅT_! ;D

Permalänk
Hedersmedlem

Jag gick från inget till en Vic 20 det ni!!!

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Gick från ATI x600 till 8800GTS 640

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem

Jag körde på mitt Geforce 4 MX 64 Mb tills jag övergick till mitt nuvarande system med X1900XT 512 Mb.
Det var en skön känsla att kunna köra alla spel man suktat efter länge utan att kunna starta och dessutom kunna köra de nyaste spelen på max...
Mmmm mumma !

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Jag har äntligen fått min storebrorsa att uppgradera grafick kort.. från ett 6600 256Mb DDR2 till ett 8800 GTs 640Mb DDR3 han bör få sitt nya kort i börgan av nästa vecka Tror han kommer bli nöjd ^^
Han bort imprinsip framför den och spel.. ^^

Permalänk
Medlem

Jag har tidigare bytt från en FX5600 till 7600GT och nu till en 2900XT - ganska stor skillnad där, men kanske inte rent i storleken som hos ditt gamla kort mot den GTXan. Tycker GTXan ser ganska liten ut pga. kylaren inte täcker fullt hela vägen, trodde det var en 8800GTS först.

Permalänk
Medlem

hm, går från ett 7200GS till ett 2900XT... Men du slår mig ändå tror jag :D, mitt 7200 har typ samma storlek som ditt

Permalänk
Medlem

Jag gick från intels integrerade till ett 2900XT.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
Jag gick från intels integrerade till ett 2900XT.

Och du lever???

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Och du lever???

Hehe ja,lite döv bara

Om jag nu vinner,borde jag få en special namn,typ "Uberuppgraderingmedlem"

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
Hehe ja,lite döv bara

Om jag nu vinner,borde jag få en special namn,typ "Uberuppgraderingmedlem"

Så länge du tog lite skada är det OK!

Jag tror inte någon mod skulle bry sig det minsta om dig och din upplevelse så nej inget fin titel tyvärr...:p

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Trodde jag inte heller,men man kan alltid hoppas

Ingen som gått från inget till typ 8800Ultra i Sli?

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
Jag gick från intels integrerade till ett 2900XT.

Det är ju bara sjukt Men för oss som gör så här stora hopp så blit det ju bara glada överaskningar, fråan att precis kunna köra css över 30-50 fps på lägsta till att kunna köra typ crysis på högsta

Permalänk
Hedersmedlem

Fast man måste givetvis försökt spela med det inbyggda grafiken på max i 1600x1200 för att ha upplevt hur brutal skillnaden faktiskt var innan bytet.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Fast man måste givetvis försökt spela med det inbyggda grafiken på max i 1600x1200 för att ha upplevt hur brutal skillnaden faktiskt var.

hehe, illa ^^

Permalänk
Medlem

Jag testade faktiskt HL2 i 1440x900 med allt på högsta innan jag bytte.
Var imponerad över hur snyggt det var. Inte lika imponerad lite senare eftersom det var som att ha 1300 i ping i cs.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Hedersmedlem

Jepp du får ett pris!

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Gick från Amiga 500+ (måste ju få med pluset där även på den tiden uppgraderade man ) till Amd K7 600mhz med ett Riva TNT2 Ultra 32mb. Vet inte hur stort grafikchippet var på Amiga:n men kan nog garantera att Riva kortet var större

Permalänk
Hedersmedlem

TNT kärnan är enligt mig den första moderna allt i ett chipet och det var helt klart ett lyft efter Matrox/ATI eländet.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Från ATi Rage 8MB till BFG 8800GTS 320 MB

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Gick från ett integrerat med en p2 till en p4 med fx5200 tyckte det va asbra tills jag köpte ett 6800 le grät nästan av glädje skillnaden var skrämmande bra.

Ska idag hämta ut mitt 1950 pro och se om jag blir lika glad

Permalänk
Medlem

Re: World biggest upgrade?! ;)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av slaktareOlsson
Allright, jag lyckades få tag på ett EVGA 8800GTX för 4000, obruten förpackning.. Jag går alltså från mitt gammla grafikkort som är ett 9200 64Mb!!! Me like.. NOT! Sjuk uppgradering enligt mej.. Har inte haft ngt annat kort i mellan.. Kan ni slå detta?!
http://img186.imageshack.us/img186/3351/suc53560vb5.th.jpg

Har du nedgraderat? 8800 < 9200

Visa signatur

E6600@3GHz | Gigabyte GA-965P-DS3 | Sapphire ATI 4850 | 4Gb DDR2 PC6400 | 940Gb hd | Antec P150 | HP 2207 22" TFT

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Från ATi Rage 8MB till BFG 8800GTS 320 MB

Now thats just sick!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johan78
Har du nedgraderat? 8800 < 9200

Skrev faktist från mitt gammla 9200 till mitt 8800 ner gradering i siffror möjligtvis.. ^^