World of Warcraft-tråden del 4

Permalänk
Medlem

Jag anser att det ska krävas något extraordinärt för att få extraordinära items.

Vill du ha det bästa får du också lägga ner tid och energi på det.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk

Det är inte extraordinärt att farma bg 15h/dag det är bara..... dumt. Arenasystemet bygger på skill och teamsetup, och är det närmaste man kan komma ett rättvist system som även funkar för causalspelare anser jag.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Arenan är faktiskt riktigt kul, lite jobbigt som hunter men det funkar rätt bra ändå

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

Spelar i en rätt casual guild som rensat karazhan & gruul. Vi har haft lite sommaruppehåll men nu har vi börjat komma igång igen och vill köra lite 25-manna. Vart är det bäst att börja egentligen? SSC? Hört att Void Reaver också är ganska lätt?

Alla hardcore killar som inte tycker casual ska raida o.s.v. behöver ju inte besvära sig med att svara.

Permalänk
Medlem

Void Reaver i TK + Lurker och Morogrim i SSC ifall ni inte har resistance gear till Hydross.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
Jag anser att det ska krävas något extraordinärt för att få extraordinära items.

Vill du ha det bästa får du också lägga ner tid och energi på det.

Och ifall du inte hade raidat hardcore hade du tyckt precis tvärtom...

Alla har rätt till samma saker i spelet, alla har betalat för spelet och betalar för att få spela spelet, Punkt slut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Och ifall du inte hade raidat hardcore hade du tyckt precis tvärtom...

Alla har rätt till samma saker i spelet, alla har betalat för spelet och betalar för att få spela spelet, Punkt slut.

Ja alla har rätt till alla saker i spelet och alla ska behöva jobba lika hårt för att få dom.

Annars kan man likväl dela ut ett paket när spelet startar där alla föremål finns så blir det ju bra.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Alla har rätt till samma saker i spelet, alla har betalat för spelet och betalar för att få spela spelet, Punkt slut.

Hmm undrar varför blizzard inte gav alla karaktärer bästa gear i spelet när man skapar en ny karaktär... Läs vad du skrev själv så skall du förstå hur löjligt det låter :).
Vill du ha det bästa måste du jobba för det, både i RL och allt annat.
Här får man inget serverat på silverfat förstår du.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulle
Är det bara jag som tyckte att PvP'n i WoW var som allra roligast INNAN de ens införde Honorsystemet?

När folk faktiskt raidade den andra faktionens städer för skoj skull. Astranaar var en klassiker t.ex. den var ALLTID under attack. Och southshore/tarren mill såklart. Men även Ironforge och Stormwind var under attack rätt ofta.

Sen kom honorsystemet och då slutade folk med det här för att inte få dishonorable kills. Sen kom Battlegrounds och då försvann PvP i princip helt utanför dem.

Trist...

De borde på något sätt återinföra PvP i världen, och inte bara i vissa zoner utan överallt.

/hulle.

du spelar på fel realm

Visa signatur

Mat = Kraft
Kraft = Spela Wc3
Spela Wc3 = Komma nånstans i det jävla spelet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Hmm undrar varför blizzard inte gav alla karaktärer bästa gear i spelet när man skapar en ny karaktär... Läs vad du skrev själv så skall du förstå hur löjligt det låter :).
Vill du ha det bästa måste du jobba för det, både i RL och allt annat.
Här får man inget serverat på silverfat förstår du.

Men, WoW är inget jobb förstår du!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
Men, WoW är inget jobb förstår du!

Men jobbar du inte för något så uppskattar du inte det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
Men, WoW är inget jobb förstår du!

Nej wow är inget jobb men vad har det med saken att göra?
Alla former av belöning kräver en motprestation.

Är det logiskt att den som inte har tid att spela ska få samma belöning lättare för att han betalar lika mycket som den som har tid att spela?

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

Har den här daggern nu: http://thottbot.com/i27543 på min Warlock.

Men funderar på att införskaffa mig Stormcaller: http://thottbot.com/i29155

Verkar ju hyffsat lätt (tror jag).
Och det är väl värt det? Eller finns det andra bra vapen jag kan få tag på?
Kan också lägga till att jag inte raidar längre i huvudtaget.

Och om jag ska fixa Stormscaller, är det att köra Hellfire instancer då eller?
Hur får jag som snabbast rep med Thrallmar?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
Ja alla har rätt till alla saker i spelet och alla ska behöva jobba lika hårt för att få dom.

Annars kan man likväl dela ut ett paket när spelet startar där alla föremål finns så blir det ju bra.

Klart att alla ska behöva jobba lika hårt för att skaffa sig epics, har jag påstått något annat?

Och det andra du föreslår tycker jag låter oerhört korkat faktiskt, varför skulle man göra det?

Gör man det så finns det ju absolut ingen som helst poäng med att raida?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Klart att alla ska behöva jobba lika hårt för att skaffa sig epics, har jag påstått något annat?

Och det andra du föreslår tycker jag låter oerhört korkat faktiskt, varför skulle man göra det?

Gör man det så finns det ju absolut ingen som helst poäng med att raida?

Han var sarkastiskt till ditt inlägg:

"Alla har rätt till samma saker i spelet, alla har betalat för spelet och betalar för att få spela spelet, Punkt slut."

Enligt vad du har skrivit påstår du att personer som inte lägger ner tid på wow (i detta fall) bör få samma belöning som personer som lägger ner mycket tid på det.
Dock kanske det inte var det, det som du menade, men då bör du omformulera.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Han var sarkastiskt till ditt inlägg:

"Alla har rätt till samma saker i spelet, alla har betalat för spelet och betalar för att få spela spelet, Punkt slut."

Enligt vad du har skrivit påstår du att personer som inte lägger ner tid på wow (i detta fall) bör få samma belöning som personer som lägger ner mycket tid på det.
Dock kanske det inte var det, det som du menade, men då bör du omformulera.

Är mycket väl medveten om att han var sarkastiskt, tycker mitt sätt att möta hans sarkasm förstör poäng med hans sarkasm bara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Är mycket väl medveten om att han var sarkastiskt, tycker mitt sätt att möta hans sarkasm förstör poäng med hans sarkasm bara.

Hjälper ju inte så mycket när du resonerar som en kratta i tidigare inlägg.
Men förklara gärna vad du menar med att alla har rätt till items.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Har den här daggern nu: http://thottbot.com/i27543 på min Warlock.

Men funderar på att införskaffa mig Stormcaller: http://thottbot.com/i29155

Verkar ju hyffsat lätt (tror jag).
Och det är väl värt det? Eller finns det andra bra vapen jag kan få tag på?
Kan också lägga till att jag inte raidar längre i huvudtaget.

Och om jag ska fixa Stormscaller, är det att köra Hellfire instancer då eller?
Hur får jag som snabbast rep med Thrallmar?

Var ett tag sedan jag gjorde ungefär samma uppgradering. Gick från 2k inpå revered till exalted på två dagar. Om du grindar lite marks som gör att du får 30% mer reputation av mobs när dom dör går det grymt mycket snabbare. och ja, enklaste sättet är att köra hellfire instancer, Shattered Halls är enklast av dom tre, vanligt Shattered då, inte heroic.

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Kom det någon patch idag?

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

nepp

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem

Snabb fråga finns det något bra addon för att se ett mobs HP i procent samt 500/1000 kvar ni fattar som Mobinfo fast något bättre.

Och finns det något annat program av Titanbar som kan visar durability, cord osv på ens map eller något liknande gillar inte bar som titanbar har.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Snabb fråga finns det något bra addon för att se ett mobs HP i procent samt 500/1000 kvar ni fattar som Mobinfo fast något bättre.

Och finns det något annat program av Titanbar som kan visar durability, cord osv på ens map eller något liknande gillar inte bar som titanbar har.

Abvänder mig av MobInfo2 och Archaeologist för att visa HP/mana. Sen finns ju FuBar om man inte gillar Titan - http://files.wowace.com/

Permalänk
Medlem

Hej!
En dum nybörjar fråga.
Hur fungerar betalningen i World of Warcraft?
Ett 60 dagars prepaid, gäller det i 60 dagar från det att man aktiverar det eller är det 60 spel dagar? Spelar det någon roll hur mycket man spelar per dag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jmbcth
Hej!
En dum nybörjar fråga.
Hur fungerar betalningen i World of Warcraft?
Ett 60 dagars prepaid, gäller det i 60 dagar från det att man aktiverar det eller är det 60 spel dagar? Spelar det någon roll hur mycket man spelar per dag?

60 vanliga dagar.. alltså 2 månader. Från det du aktiverade det.
Spelar ingen roll hur mycket eller hur lite du spelar.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Perfekt att Account Management ska vara nere när man ska lägga till mer speltid.

Permalänk
Medlem

meh, använd kreditkort så slipper du

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Jag ska sova nu, ville bara säga godnatt, så... godnatt

Visa signatur

Mat = Kraft
Kraft = Spela Wc3
Spela Wc3 = Komma nånstans i det jävla spelet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enity
Hjälper ju inte så mycket när du resonerar som en kratta i tidigare inlägg.
Men förklara gärna vad du menar med att alla har rätt till items.

Det är väl inte så svårt att förstå, alla betalar lika mycket för spelet därav har alla lika stor rätt till items?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Det är väl inte så svårt att förstå, alla betalar lika mycket för spelet därav har alla lika stor rätt till items?

Så prestation ska inte ha något med att göra vad du får för föremål utan en som inte raidar black temple ska få samma vapen och armor som en som raidar black temple, bra tänkt där du...

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Det är väl inte så svårt att förstå, alla betalar lika mycket för spelet därav har alla lika stor rätt till items?

Är inte det som att säga att jag köpt ett spel och därför har jag rätt till att få möta sissta bossen direkt?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf