Permalänk
Medlem

Panik! Hårtoning!

Okej grabbar, nu har jag fan panik!

Det började för ett par dagar sen, hade tröttnat som fan på min mörkblonda hårfärg, köpte en burk hårtoning som skulle färga det ljusbrunt.
Det blev inte alls bra, och istället för brund stod jag där med illrött hår, såg ut som en morot .

I ren panik gav jag mig idag ner till frisören för att tona den i färgen jag ville ha, förklarade mitt problem och frisören förklarade att det ska gå att ordna. Jo, shit tjenare. Precis efter toningen såg det ut ungefär som jag ville ha det, men efter att jag kommit hem och duschat kom nu den andra förskräckelsen. Mitt hår var nu kolsvart, något som jag av någon anledning inte lade märke till i det dova ljuset på salongen! Ser ut som ett litet emobarn som skär sig själv i handlederna för att få uppmärksamet.

Vad fan ska jag göra nu? Svart hår är som bekant inte speciellt lätt att tona blont igen!

Tips?

MVH

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk
Vila i frid

Bara börja skära dig i armen o lyssna på Kent då.
Inget o välja på.

Permalänk
Medlem

Raka dig. Hår är för töntar (om det inte är på bröstet).

Permalänk
Medlem

Sluta vara så himla fåfäng?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Spela roll om håret är svart då?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Haha, skönt att folk har lite humor ;). Jag är inte så ledsen som det låter i texten, men fan, det ser förjävligt ut :P. Har riktigt blek hud så det blir en jäkla kontast =).

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk
Medlem

Du får väll bleka håret som dom flesta blonda fruntimmer gör tills håret är så sönderblekt att det rasar av i stora sjok:)

Permalänk
Medlem

Börja sola

Visa signatur

01000010011011110101101001101111

Permalänk

du kan ju bleka håret. tänk dock på att det sliter väldigt mycket på håret och att det kan kännas lite konstigt efteråt, typ lite frasigt.

och nästa gång du ska gå från blont till brunt så bör du färga det rött (inte orange eller punkröd utan en "naturlig" röd färg) först och sedan brunt. för även om du lyckas med den bruna färgningen direkt från blond så kommer håret få en grön ton (ja, det är sant) vilket inte är speciellt snyggt.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem

inse att emo looken är sjukt het, de enda rätta aka rockerlocken

iställe för att vara ett mainstreeam modetroll

prova inte bleka du blir de rött igen, finns nåt som heter avfärgning testa de sen blek de

kommer slita som fan men de är de alternativet du har.

ps bara för att du har svart hår behöver du ju inte vara emo
krävs ju lite mer än svarthår för att folk ska tro du är emo.

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk

Testa INTE avfärgning, då blir du garanterat röd/orange (tro mig jag har testat).

Men har du färgat eller tonat håret? Toning går ur efter ca 10 tvättar.

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Korsordsguru

Gå till frisören och be om en vardaglig manlig frisyr. Då spelar det ingen roll vilken färg du har på håret. Svart funkar utmärkt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toker!!!
inse att emo looken är sjukt het, de enda rätta aka rockerlocken

Hahahhahahahahah!:D

Dröm vidare.

Permalänk
Medlem

Svart hår är skitsnyggt, men är det toning (och inte färgning) du har gjort kommer det ändå gradvis försvinna när du tvättar håret...

Permalänk
Medlem

Ditt absolut största problem kommer vara när det börjar växa ut, svartfärgat hår med två centimeters utväxt är kanske det fulaste i hela världen, efter celluliter i ansiktet. Så du har faktiskt anledning att bli ett emobarn, skära dig i armarna, och färga håret svart, du har hamnat i en ond cirkel helt enkelt.

Det var kul att känna dig

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
celluliter i ansiktet.

eh va? kan man ha det? jobbigt.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
Ditt absolut största problem kommer vara när det börjar växa ut, svartfärgat hår med två centimeters utväxt är kanske det fulaste i hela världen, efter celluliter i ansiktet. Så du har faktiskt anledning att bli ett emobarn, skära dig i armarna, och färga håret svart, du har hamnat i en ond cirkel helt enkelt.

Det var kul att känna dig

Haha det låter lite jobbigt =).

Gick iaf och fixade en riktigt flashig frisyr istället, och ser nästan lite modellaktigt gay (inget fel på dem, så inga kommentarer nu) ut .
Bättre det än en morot på alla vis =).

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wushu
Haha det låter lite jobbigt =).

Gick iaf och fixade en riktigt flashig frisyr istället, och ser nästan lite modellaktigt gay (inget fel på dem, så inga kommentarer nu) ut .
Bättre det än en morot på alla vis =).

Bild please.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Du skulle ha tagit en bild för varje stadie...

Visa signatur

01000010011011110101101001101111

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av headcleaner
eh va? kan man ha det? jobbigt.

Tror han menar typ människor som fått ärrbildningar av finnar i tonåren.(?)

Permalänk
Medlem
Permalänk

Män färgar inte sitt hår, det gör bara pubertetspojkar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
Män färgar inte sitt hår, det gör bara pubertetspojkar.

Han kanske är en? ;D

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
Män färgar inte sitt hår, det gör bara pubertetspojkar.

ditt inlägg och det faktum att du bor i Norrtälje passar som handen i handsken. det ligger tydligen en del sanning i fördomar. varit ute och spöat bögar med kompisarna på sistone?

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av headcleaner
ditt inlägg och det faktum att du bor i Norrtälje passar som handen i handsken. det ligger tydligen en del sanning i fördomar. varit ute och spöat bögar med kompisarna på sistone?

För att inte riskera en varning så får man väl skriva WORD! (hemligt vem jag syftar på)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av headcleaner
ditt inlägg och det faktum att du bor i Norrtälje passar som handen i handsken. det ligger tydligen en del sanning i fördomar. varit ute och spöat bögar med kompisarna på sistone?

Nej, jag bor inte i Norrtälje, men det är närmaste stad (3mil).
Jobbar för övrigt i stockholm.

Nog att jag är homofob, men inte drar jag ut på stan och misshandlar homosexuella för det. Mitt register är nog det renaste du kan hitta för övrigt.

Jag tycker som kille att man inte ska färga håret, det är töntigt och bögigt, låt tjejerna som är så galna i sitt utseende göra det istället.

Att färga håtet som kille är ungefär som att fixa nagelbanden varje kväll, tar 30 min att fixa sig innan skolan, shoppa upp det mesta man tjänar (eller man får genom csn) etc. Finns inget värre än utseendefixerade killar, var nöjd med ditt hår som det är.