Följ Black Week på SweClockers

EA köper upp Bioware

Permalänk
Medlem

Snyft. Först lades Black Isle ned och nu går Bioware till EA. Var ska våra kvalitets-RPG:n komma ifrån nu? (våga inte nämna Gothic eller Elder Scrolls. Diablo 3? HAHA)

Några spel de har producerat tillsammans:

Fallout (1997)
Fallout 2 (1998)
Planescape: Torment (1999) Fantastiskt spel!
Icewind Dale (2000)
Icewind Dale: Heart of Winter (2001)
Icewind Dale: Heart of Winter - Trials of the Luremaster (2001)
Icewind Dale II (2002)
Baldur's Gate (1998)
Baldur's Gate: Tales of the Sword Coast (1999)
Baldur's Gate II: Shadows of Amn (2000)
Baldur's Gate II: Throne of Bhaal (2001)
Lionheart: Legacy of the Crusader (2003)
Neverwinter Nights (2002)
Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide (2003)
Neverwinter Nights: Hordes of the Underdark (2003)
Neverwinter Nights: Kingmaker (2005)
Star Wars: Knights of the Old Republic ("KotOR") (2003)

Galet hög jämn kvalité! Det enda av dem jag inte har spelat är Lionheart så det kan jag inte uttala mig om.

Permalänk
Medlem

EA är, och kommer alltid förbli ett steg i fel riktning imho.
De bryr sig bara om $$$, till kostnad för nytänkande.

"varför ändra ett vinnande koncept" är inte vad folk vill ha när det gäller spel.. Titta bara på alla FPS som spottas ut, enda roliga jag sett på flera år är portal.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Ingen kommentar.

Okej, jag kan inte hålla mig. H******* J**** S***-EA!!!!!!!

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz

"varför ändra ett vinnande koncept" är inte vad folk vill ha när det gäller spel.. Titta bara på alla FPS som spottas ut, enda roliga jag sett på flera år är portal.

Om jag har förstått det rätt så är väl portal ett pusselspel med snygg grafik snarare än ett FPS?

Permalänk
Medlem

http://en.wikipedia.org/wiki/Ea_games#Criticism
http://en.wikipedia.org/wiki/Ea_games#Former_studios

Det värsta är väl att vanliga personer (ej insatta i spelbranschen, spelar bara spelen) inte vet vad som händer.

Så nu har jag diverse hatord i mitt msn nick mot EA och alla som frågar varför, dirigerar jag till länkarna ovan.

Permalänk
Citat:

Spännande att se vilken syn folk har på spelskapande företag.

Så som i vilken bransch som helst, så länge en vara säljer, varför ska man ta risken att tvärvända för att sedan göra något annat som kan gå käpprätt åt helvete? Dom som spelar sportspel köper dom just för att dom är som dom är. dom som älskar unreal köper unreal för att dom gillar den sortens fps o.s.v. Vill man istället se drastiska drag kanske man ska överväga att kolla andra studios spel.

Tror man måste jobba i spelindustrin för att verkligen se hur saker och ting fungerar när det gäller spelutveckling. Däremot är jag helt för att vi inte ska se ett framtida monopol eller bara 2-3 studios som gör spel. Men tyvärr köps fler och fler företag upp, kolla bara microsoft, EA, google, Autodesk.. det är den bittra sanningen.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikSvensson
Spännande att se vilken syn folk har på spelskapande företag.

Så som i vilken bransch som helst, så länge en vara säljer, varför ska man ta risken att tvärvända för att sedan göra något annat som kan gå käpprätt åt helvete? Dom som spelar sportspel köper dom just för att dom är som dom är. dom som älskar unreal köper unreal för att dom gillar den sortens fps o.s.v. Vill man istället se drastiska drag kanske man ska överväga att kolla andra studios spel.

Jag tycker folk har en väldigt bra syn på spelskapande företag. Jag tror itne det finns någon här som vill hindra utvecklandet av spel, det som det protesteras över är risken för att utvecklandet av spel blir en löpande-band-industri där "annorlunda" är någonting att dra sig för.

Med det resonemanget så kan ju branchen sluta utveckla spel över huvud taget och bara pumpa ut Halo, the sims och NHL en gång om året. Och att kolla andra studios spel är ju rätt svårt när det finns ett par enorma jättar som springer runt och köper upp allting som ens har en gnista av möjlighet till framgång.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Med det resonemanget så kan ju branchen sluta utveckla spel över huvud taget och bara pumpa ut Halo, the sims och NHL en gång om året. Och att kolla andra studios spel är ju rätt svårt när det finns ett par enorma jättar som springer runt och köper upp allting som ens har en gnista av möjlighet till framgång.

Detta scenario är nog EA:s våta dröm.

Fram för fler små studios! Ge dem statligt bidrag eller nåt.

Och sluta stjäla bra spel! Köp dem!

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad folk vill ha är det som säljer. Om folk ville ha annorlunda och nyskapade spel skulle inte spel som ICO, Okami, etc etc sälja som crap. Det är en stor skillnad på vad pretentiösa gamers som vi vill ha och vad folk i allmänhet vill ha.

För att utvecklare ska satsa på annorlunda idéer måste de ju få ett kvitto på att det säljer bra och det får de väldigt sällan tyvärr.

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Citat:

Jag sa inte att alla gör så, och önskar inte alla gör det heller. Men istället ska alla vara nyskapande och riskera? det är väl ändå upp till företagen att välja, eller? Är du inte nöjd, kolla på andra studios spel då om nåt företag bara upprepar. Om dom inte skulle sälja skulle dom nog sluta göras. Om the sims sålde dåligt, skulle dom då göra uppföljare?

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=20731
http://www.fz.se/filmer/?id=98

Erik

Edit. Kanske skall sägas att jag är animatör och inte spelkonceptutvecklare. Så för mig är det viktigaste att jag får animera roliga saker, oavsett projekt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nosnos
Vad folk vill ha är det som säljer. Om folk ville ha annorlunda och nyskapade spel skulle inte spel som ICO, Okami, etc etc sälja som crap. Det är en stor skillnad på vad pretentiösa gamers som vi vill ha och vad folk i allmänhet vill ha.

Om inte folk i allmänhet ville ha annorlunda och nyskapande så skulle t.ex. Dice och BF-serien vara en fotnot i historien av misslyckade spel och studios, med det är de ju inte, eller hur? Att folk köper det dem matas med är ju för att de hoppas på någonting nytt. Att de sen inte alltid får det är en annan sak, men det håller inte i längden heller. Skulle du själv köpa samma spel om och om igen om ingenting förändrades?

Citat:

Jag sa inte att alla gör så, och önskar inte alla gör det heller. Men istället ska alla vara nyskapande och riskera? det är väl ändå upp till företagen att välja, eller? Är du inte nöjd, kolla på andra studios spel då om nåt företag bara upprepar. Om dom inte skulle sälja skulle dom nog sluta göras. Om the sims sålde dåligt, skulle dom då göra uppföljare?

Erik

Edit. Kanske skall sägas att jag är animatör och inte spelkonceptutvecklare. Så för mig är det viktigaste att jag får animera roliga saker, oavsett projekt.

Nej, alla behöver inte bara nyskapande och ta risker, men det är ju inte bra att alla som är det hamnar på EAs, MS eller någon annan gigants lönelista heller. Och som jag sade, det är ju inte lätt att kolla på andra studios spel när "andra" studios blir uppköpta så fort de lyckas med någonting.

Är du sen animatör så har du ju som du själv säger att göra oavsett projekt. Men säg istället att du skulle bli tillsagd att animera samma sak om och om igen. Inte riktigt lika underhållande eller? Och nej, om the sims sålde dåligt skulle ingen göra uppföljare. Men då kommer frågan, säljer the sims lika bra nu som förr? Nej, och nu görs det bara en drös med expansioner om och om igen, expansioner som dessutom inte innehåller så fruktansvärt mycket mer än just ytliga förändringar.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Erik

Det vore helt underbart om alla spelföretag försökte vara nytänkande och vågade riskera lite enligt min mening, eftersom jag är helt ointresserad av den massproducerade smörja storföretagen ger ut.

Det är synd att folk köper den där massproducerade smörjan istället för nytänkande och udda spel, för det ger mindre pengar till dem som enligt min mening förtjänar det.

EDIT: Det jag beskriver är en fantasivärld skräddarsydd för mig, där jag kan kan bada i fantastiska spel. Jag förstår givetvis att det inte kan funka så i verkligheten.

Permalänk
Citat:

Om inte folk i allmänhet ville ha annorlunda och nyskapande så skulle t.ex. Dice och BF-serien vara en fotnot i historien av misslyckade spel och studios, med det är de ju inte, eller hur? Att folk köper det dem matas med är ju för att de hoppas på någonting nytt. Att de sen inte alltid får det är en annan sak, men det håller inte i längden heller. Skulle du själv köpa samma spel om och om igen om ingenting förändrades?

Nej, alla behöver inte bara nyskapande och ta risker, men det är ju inte bra att alla som är det hamnar på EAs, MS eller någon annan gigants lönelista heller. Och som jag sade, det är ju inte lätt att kolla på andra studios spel när "andra" studios blir uppköpta så fort de lyckas med någonting.

Är du sen animatör så har du ju som du själv säger att göra oavsett projekt. Men säg istället att du skulle bli tillsagd att animera samma sak om och om igen. Inte riktigt lika underhållande eller? Och nej, om the sims sålde dåligt skulle ingen göra uppföljare. Men då kommer frågan, säljer the sims lika bra nu som förr? Nej, och nu görs det bara en drös med expansioner om och om igen, expansioner som dessutom inte innehåller så fruktansvärt mycket mer än just ytliga förändringar.

Om man köper ett spel, och tvåan suger, köper man då trean? Det är väl ändå en individuell uppskattning vad man gillar och inte gillar. Återigen, om säljsiffrorna visar att spelen säljer, oavsett med nytt koncept eller ej så fortsätter man såklart att utnyttja detta. (på gott och ont)

Om jag skulle göra det.. Kan inte komma på direkt nån serie där jag köpt uppföljare, då jag fram tills i april i år inte spelat ett enda annat spel än counterstrike 1.6, då min gamla dator var en workstation snarare än en speldator. Nu har jag inköpt Command and Conquer och jag tycker att den serien fortfarande håller hög klass. Så jag kan inte påstå att EA har förstört C&C, tvärtom. Dock var nog dom 2 första C&C bäst, helt klart, men inget i världen kan bevisa att tiberium wars hade varit bättre om westwood gjort det.

Det med lönelista.. du ska veta vilken trygghet det är som person att ha ett storföretag i ryggen när det gäller lön. Du vet att du får den, vilket oftast spelar störst roll som individ och för familj/hushåll.

Animera samma sak, det gör man jämnt ändå, oavsett projekt. Du gör dina springcykler, gåcykler, skjuta, dö, göra emotions, o.s.v. Den enda skillnaden är ju stil på spelet och genre typ. Så jag har inga problem med det, att göra "samma" sak dag ut och dag in.

The sims kanske inte var det bästa exemplet, men uppenbarligen så säljer expansionerna med, så visst finns en marknad för det med. Även om du just kanske ogillar serien och hatar allt vad the sims heter så finns det folk som tydligen gillar det. Är väl i högsta grad en smaksak vad man gillar för spel.

Tåls även att slutligen säga att jag talar o mina egna vägnar och står för mina egna kommentarer här. Dock tror jag jag lämnar konversationen här, och låter den fortlöpa bäst ni vill

Erik

Visa signatur

Permalänk

FAAAAAAN!! Inte bara så förstör EA speltitlar, de tar dem också och gör ett av dem per år, vilket inte skulle varit ett problem OM SPELEN VAR BRA!
De tar en jävligt bra speltitel och gör om den till skräp eller till medelmåttliga spel, visst en del är kul, ett tag.
Kolla t.ex. på The Sims 2, samma saker som ettan, men snyggare grafik! Och "lite" mer saker du kan göra. Sen släpper de 20 expansioner som innehåller ett fåtal nya saker.
Jag som hoppades på ett bra Baldurs Gate 3.
Nä jävla EA...

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

Jag tycker detta "hat" mot EA är lite skumt, själv så tycker jag en hel del av spelen dom släpper är bra/verkar vara bra, och spelföretag utan EA i ryggen kan också göra dåliga spel...
Men det faktum att dom äger majoriteten av spelföretag och har lite svårt för att vara innovativa är väldigt synd...

Men jag tror att EA faktiskt har tillräckligt bra koll för att veta att Baldurs Gate mfl. är populära, och därför ser till att utvecklarna gör det rätt och som dom vill...

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Snyft. Först lades Black Isle ned och nu går Bioware till EA. Var ska våra kvalitets-RPG:n komma ifrån nu? (våga inte nämna Gothic eller Elder Scrolls. Diablo 3? HAHA)

Några spel de har producerat tillsammans:

Fallout (1997)
Fallout 2 (1998)
Planescape: Torment (1999) Fantastiskt spel!
Icewind Dale (2000)
Icewind Dale: Heart of Winter (2001)
Icewind Dale: Heart of Winter - Trials of the Luremaster (2001)
Icewind Dale II (2002)
Baldur's Gate (1998)
Baldur's Gate: Tales of the Sword Coast (1999)
Baldur's Gate II: Shadows of Amn (2000)
Baldur's Gate II: Throne of Bhaal (2001)
Lionheart: Legacy of the Crusader (2003)
Neverwinter Nights (2002)
Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide (2003)
Neverwinter Nights: Hordes of the Underdark (2003)
Neverwinter Nights: Kingmaker (2005)
Star Wars: Knights of the Old Republic ("KotOR") (2003)

Galet hög jämn kvalité! Det enda av dem jag inte har spelat är Lionheart så det kan jag inte uttala mig om.

Lionheart: Legacy of the Crusader tror jag inte är så bra. Men det var å andra sidan Reflexive Entertainment och inte Bioware som utvecklade det spelet.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing
och därför ser till att utvecklarna gör det rätt

Det var ju det som är kruxet, med EA som chef så bestämmer ju EA vad som är "rätt"

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex

Permalänk
Avstängd

EA WILL RULE THE GAME WORLD! GO EA GAMES.......(Ja jag är en EA fan)

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

fyfan säger jag bara.. så riktigt äckligt.. mår fan illa..

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite väl överdriven negativitet över EA.
Absolut ingen vet här inne vad detta innebär. Vad jag har luskat ut så
ska bioware stärka EAs äventyr/rollspel sida. Där dom inte har några som helst starka titlar.
Bioware kommer ha fria tyglar, dom kommer fortsätta med dom spel dom har under utveckling.

-Edit-

Counterstrike, Medal of Honor, Crysis, Battlefield, Need for Speed, Rock band - o.s.v. -

Undrar hur många som spelar dessa spel, eller kommer spela?
Dom flesta av alla "haters" är nog bara trendhoror som hakar på andras inlägg.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
Lionheart: Legacy of the Crusader tror jag inte är så bra. Men det var å andra sidan Reflexive Entertainment och inte Bioware som utvecklade det spelet.

Japp det har du visst rätt i, men Black Isle hade ett finger med i spelet (men bioware hade ingenting med Lionheart att göra).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vansinne
Tycker det är lite väl överdriven negativitet över EA.
Absolut ingen vet här inne vad detta innebär. Vad jag har luskat ut så
ska bioware stärka EAs äventyr/rollspel sida. Där dom inte har några som helst starka titlar.
Bioware kommer ha fria tyglar, dom kommer fortsätta med dom spel dom har under utveckling.

-Edit-

Counterstrike, Medal of Honor, Crysis, Battlefield, Need for Speed, Rock band - o.s.v. -

Undrar hur många som spelar dessa spel, eller kommer spela?
Dom flesta av alla "haters" är nog bara trendhoror som hakar på andras inlägg.

Sen när vart CS ett EA spel?

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Citat:

Det var ju det som är kruxet, med EA som chef så bestämmer ju EA vad som är "rätt"

Nu skulle jag hålla mig borta, men vill bara fråga, har du jobbat på ett sub-företag till EA? Eller var får du reda på att det är så?

Erik

Visa signatur

Permalänk

hmm, då kanske man blir tvungen att spela ett EA-spel tillslut då...

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu skulle jag hålla mig borta, men vill bara fråga, har du jobbat på ett sub-företag till EA? Eller var får du reda på att det är så?

Erik

Behöver jag ha gjort det? Nu vet jag inte hur gräset ser ut från andra sidan, men även om jag inte är med och utvecklar, så spelar jag ändå spelen. Må så vara att de som faktiskt jobbar åt EA inte är olyckliga med det, eller upplever det som någonting negativt. Men som (om jag får säga det själv) väldigt erfaren spelare så kan jag helt ärligt säga att det hittills, i alla EA-spel jag någonsin spelat (och det är många) funnits den där väldigt specifika känslan av att det är just ett EA-spel.

Den är lite svår att sätta fingret på, och jag fick tänka både länge och hårt på vad det var innan jag kom på det. Den enda liknelsen jag kan komma på som ens kommer i närheten av att förklara den känslan är att ha en hund springande löst på bakgården. Den får leka som den vill och springa fritt. Men man håller koll på den, den får inte springa för långt, ta för stora risker eller göra vissa saker... och det är just det som alltid finns i EA-spel. Känslan av att det kunde vart mer, det kunde vart bättre men att någonting hållt tillbaka för att inte ta för stora risker. Och det är min upplevelse som spelare, och rätta mig om jag har fel, men spelare är väl ändå det som är det viktigaste som finns i spelbranchen?

Sen kanske jag är överkänslig, kanske har mina 20 år av spelande lämnat mig överdrivet kräsen eller bara petig och kritisk. Men om det bara vore jag så borde jag ju vara ensam att vara negativ... men även om man tar bort alla som bara hakat på "Anti-EA"-tåget för nöjes skull, som bara är negativa för att de gillar att klaga eller liknande, så är jag ju inte ensam...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex

Permalänk

Det är konsumenterna som bestämmer vilka spel de vill ha genom att köpa dem, speciellt när det finns ett sådant väldigt stort utbud av spel.
Konsumenter talar idag om genom sitt handlande, att det just är uppföljare och expansionspaket som de gillar mest. Att skillnaden mot den föregående är minimal kvittar, de köper så glatt de spelen framför de andra ändå.

Att EA köper upp en massa speltillverkare ser jag inte som något större problem, då liknande händer inom andra marknader. Det finns dessutom pengar att spara, då de kan samarbeta och inte behöver göra hela arbetet själv för diverse saker.
Att EA kommer få monopol på spel tycker jag inte är troligt, då det varje år spottas ut så många nya spelprogrammerare & designers.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

"Och det är min upplevelse som spelare, och rätta mig om jag har fel, men spelare är väl ändå det som är det viktigaste som finns i spelbranchen?"

Du har helt rätt. Så då kommer följdfrågan, varför säljer dom mycket spel då? Är inte spelarna i fokus då om dom köper spelen, eller varför köper man spelen för? Speciellt när dom är så dyra just nu.

Erik

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

"Och det är min upplevelse som spelare, och rätta mig om jag har fel, men spelare är väl ändå det som är det viktigaste som finns i spelbranchen?"

Du har helt rätt. Så då kommer följdfrågan, varför säljer dom mycket spel då? Är inte spelarna i fokus då om dom köper spelen, eller varför köper man spelen för? Speciellt när dom är så dyra just nu.

Erik

Jag har aldrig sagt att spelen är dåliga. Jag själv är löjligt förtjust i Skate just nu, så att folk köper spelen är ju förståeligt (utom the sims... the sims är ett mysterium för mig). Jag menar bara på att det för spelare inte finns någonting att vinna på att spelindustrin utvecklas enligt löpande-band principer där nästa spel, nästa uppföljare eller nästa expansion bara är precis så annorlunda att det kan kallas för just nästa spel, nästa uppföljare eller nästa expansion.

Det bästa exemplet jag kan komma på just nu är Metroid Prime. Kommer inte du ihåg allt snack det var, om hur kasst det skulle bli, vilken katastrof det var och om hur 3d och fps-inriktning var fel väg att gå... Men istället för att låta bli riskerna, istället för att följa samma likformiga mönster där man bara ändrade tillräckligt för att kunna kalla det "nytt" utan att det var ren lögn så gjorde Retro faktiskt någonting nytt, och inte vart det dåligt heller.

Och utan folk som både får och kan ta risker, göra udda saker eller leka med koncepten så skulle spelbranchen bli sjukt tråkig. Och inte lär det bli mycket av det, när de enda som är kaptener på skeppen är EA, MS, Sony och de andra super-jättarna... Att sen någon mindre utvecklare hinner göra 1, kanske 2 spel av den kalibern för att sen köpas upp och falla in i leden är ju ingenting att hurra för.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex

Permalänk

Ställ dig följande scenario.

1. Göra nytt concept, hoppas att det säljer.
2. Bygga på tidigare produkt som sålt bra.

Vad väljer du? Som i alla branscher handlar det om pengarna, det är inte ofta värt att ta risken att göra ett "nyskapande" spel jämnt. Speciellt med tanke på utvecklingstiden på ett spel med och antal folk som krävs för att göra det.

Sedan tycker jag EA har haft ett par coola nytänkande produkter uppe, och mer lär det säkert bli, vet inte helt vad folk syftar på när man menar nytänkande, kan du säga något spel du skulle vilja se som är revolutionerande och nytänkande som man skulle kunna tänkas utveckla?

Metroid prime har jag ingen aning om, vågar därför inte uttala mig. Tycker inte spelbranschen är trist, tvärtom ser många bra roliga spel komma ut. Ser fram emot dom spel som kommer framöver faktiskt, nu när man väl kan spela dom.

Erik

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det jag fruktar mest i spelvärlden är EA. Köper ju för fan alla bolag. Jag hatar EA. Den dagen EA köper upp blizzard kommer ja sluta med allt som har med PC spel att göra. Blir rädd av det här.

Varför säljer sig alla till EA? Kan någon förklara.

PS: Är det inte EA som gör spel där det inte innehåller blod, nakenheter, droger m.m?

De får ju för fan se till att göra bra spel, med kvalite om de ska hålla på så här. Lovar att framtiden inom PC spel kommer va som operativsystem. EA har 90% av marknaden inom spel. Sina äckliga skit spel som de släpper vaje år.