Följ Black Week på SweClockers

Huset som är byggt för LAN

Permalänk
Melding Plague

Huset som är byggt för LAN

Kenton Vardas nya hem har 22 spelstationer med RTX 4070 för spel med kompisar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Slutsats: Kenton Varda har pengar!

Permalänk

Inte mycket pengar ändå. Någon köpte en banan, en rulle silvertejp och instruktioner för hur man ska använda dem för 6,4 miljoner dollar. https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/zAV619/bananverk-sal...
(jävla inflation som gjort att pengar tappat värde)

Nå tom i sverige så i storstäder så är utrymmet som detta tar i bostaden dyrare än datorutrustningen. Och jag är mer fundersam på vilken bekantskapskrets han har som kan ta in 22st gamers.

Permalänk
Medlem

Skit i allt det tekniska! Snacka om att hitta en fru med exakt samma intresse, alt ett hus delat i två...

Permalänk
Skrivet av SuperNova:

Skit i allt det tekniska! Snacka om att hitta en fru med exakt samma intresse, alt ett hus delat i två...

Skulle gissa att hans vilja att bygga ett permanent lan i deras hem inte var den starkaste anledningen hans fru änskade gifta sig med honom., men jag kanske är alltför cynisk.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Werner:

Slutsats: Kenton Varda har pengar!

Inga pengar kvar till musmattor tyvärr.

Hittade snabbt min favorit-komponent iaf.

Dold text
Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Låter ju typ som Deadmau5 hus

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Jag som var mest imponerad av kattgrejet i huset

Och läsa båda personernas resume

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olof_von_Knorring:

Skulle gissa att hans vilja att bygga ett permanent lan i deras hem inte var den starkaste anledningen hans fru änskade gifta sig med honom., men jag kanske är alltför cynisk.

Under deras Q&A (https://lanparty.house/#q-and-a) framkommer en framstående karriär hos frun. Kan lika gärna vara hennes pengar och ett hemensamt intresse som ligger bakom.

Permalänk
Medlem

Alltså, det finns en överhängande risk att jag själv går ner ett liknande spår, då jag fått en nytändning med mitt datorintresse i år, med fokus på lite äldre hårdvara. Har redan en WinXP/Win10 burk och håller på att samla delar för en WinXP/Win7 och en WinXP/WinVista burk efter det. Samt så har jag också en Windows 98SE burk som jag håller på att få igång och har nyligen bestället en IDE/Sata adatper till!

Så med tanke på att Quake 3 går att köra på allt från Windows 98 till 11, så lär det i slutändan bli minst 5 maskiner i huset. Och det är utan att räkna med två stycken laptops som jag har!

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Extreme | G.Skill Trident Z Royal, 4x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti OC Edition 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Seagate FireCuda 520 2TB, Seagate FireCuda 530 2TB, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair H1500i | XG27AQM|

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av SuperNova:

Skrivet av Olof_von_Knorring:

Skrivet av lhugo:

Under deras Q&A (https://lanparty.house/#q-and-a) framkommer en framstående karriär hos frun. Kan lika gärna vara hennes pengar och ett hemensamt intresse som ligger bakom.

Det framgår också att han byggde sitt första LAN-hus innan han träffade Jade, och att han var mycket välbeställd redan då.

@SuperNova har ju rätt. Det är inte självklart att man kan fylla huset med gamingutrustning utan invändningar från sin bättre hälft. Hur många trådar har man inte läst här på SweClockers som inleds så här: "Jag och min flickvän har flyttat ihop, så nu måste jag klämma in datorn i en skrubb på 1 m²." Du nämner "gemensamt intresse", men det förändrar ju inte poängen: ytterst få skulle kunna göra detta inom ramen för en parrelation. Låt oss glädjas med Kenton!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Mest smart var nog katten; den kan vara bra att ha när man har några hundra meter kabelkanaler där mössen kan springa genom huset.