Följ Black Week på SweClockers

Asus släpper Eee PC i Taiwan

Permalänk
Melding Plague

Asus släpper Eee PC i Taiwan

Asus har i dagarna börjat sälja sin billiga bärbara dator Eee PC i Taiwan. Modellen som säljs kostar motsvarande 358 dollar vilket är högre än de 199 dollar som Asus ursprungligen talade om.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Fartygen är lastade och på väg!

Skall bli kul att se vad dom går för då jag vill ha en...:)

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Ja detta kan bli nått det, liten, lätt och smidig.
Hoppas bara de två bättre versionerna har bra batteritid...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Avstängd

Verkar nice, men skulle vilja veta vilken linux den kör? Ser ju fint ut

Visa signatur

AMD64 & Intel Core 2 Duo

Permalänk
Hedersmedlem

Pris kontar prestand så man tar det som ger mest för lite snål är man allt, man kan alltid ha med sig ett extra batteri. Om det går att byta vill säga?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk

Härligt! Men kunde de inte tryckt in en 32gigare i "värstingmodellen"

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem

Jag har hört från en säker källa att de inte ska börja säljas i Sverige förens veckan efter jul. Man skulle kolla läget med han igen å se om det inte blir framflyttat.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Vad landar priset då? 1000kr? 2000kr? 3000kr? ^^

Perfekt för mig, vill ha något i sängen för internet, msn och irc typ

Permalänk

närmare 3000 skulle jag gissa på.
den billigaste kanske går strax under det.

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fragwolf
Jag har hört från en säker källa att de inte ska börja säljas i Sverige förens veckan efter jul. Man skulle kolla läget med han igen å se om det inte blir framflyttat.

Snackade med en säljare på asus huvudkontor i sverige och deras mål var att få igång försäljningen innan jul. Men sen vet vi ju hur bra företag är med alla dessa mål

Permalänk
Korsordsguru

Vid 358 dollar lär den hamna på runt 3000 i Sverige. Antagligen mer.

Visa signatur
Permalänk

Landar priset över 3500kr så kan man ju lika gärna lägga till 500 och köpa en "riktig" bärbar.

Permalänk
Medlem

Nu får vi hoppas att vi får gratis Wlan i svedala överallt snarast! I USA har dom det nästan överallt har jag för mig.

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gusIII
I USA har dom det nästan överallt har jag för mig.

Haha.. dream on..

Kanske en stunds ISDN surf på Starbucks.

Permalänk
Hedersmedlem

Inget är gratis...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Inget är gratis...

Nej :|. Fast om man har Telia så kommer man kunna surfa gratis i karlstad + några fler städer om ett år eller två.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Haha.. dream on..

Kanske en stunds ISDN surf på Starbucks.

Och när min syrra var i US för några månader sen hade dom gratis WiFi i South Dakota, långt ute i vildmarken var det täckning t.o.m. (Hela Usa var nog en rejäl överdrift).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan nog tänka mig att ta en när de kommer hit.

Permalänk
Medlem

Alltså, måste säga att priser avskräcker. 2000 kr hade varit perfa, men 3600 som den verka landa på nu måste sägas vara i dyraste laget. När man översätter dollar till svenska kronor när det kommer till datorprodukter ska man allt som oftast ta 1 dollar= 10 kronor. Men om man är i taiwan någon gång så kan man ju passa på Om inte annat kanske det banar väg för framtida små portabla billiga datorer.

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej :|. Fast om man har Telia så kommer man kunna surfa gratis i karlstad + några fler städer om ett år eller två.

Och när min syrra var i US för några månader sen hade dom gratis WiFi i South Dakota, långt ute i vildmarken var det täckning t.o.m. (Hela Usa var nog en rejäl överdrift).

Täckning ute i obygden med Wifi? Knappast, var helt säkert en höghastighetsuppkoppling över ett mobiltelefonnät.

Permalänk

Har de ens internet i USA:)?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Täckning ute i obygden med Wifi? Knappast, var helt säkert en höghastighetsuppkoppling över ett mobiltelefonnät.

Måhända, måste fråga henne igen, det var gratis iaf

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Den börjar sannerligen kännas lite dyr nu. Med tanke på priserna på bärbara datorer sjunkit på sistonde.

Permalänk

Borde inte priset bli kring 3000 kr i Sverige då? Härligt med en bärbar dator under 1 kg och utan Internet Explorer för ett sådant pris - nästan att jag blir sugen på köp, men jag har redan en bärbar.

Bra för studenter dock, mkt bra!

Visa signatur

3dfx4life tycker jag - en bloggande och egenföretagande webbutvecklare.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Och vem tror du betalar kalaset? Telia?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Medlem

Priset förminskade möjligheterna med denna drastiskt :\
Nu är den dyr nog (om än billig och smidig) för att vara en riktig budgetbärbar. Förut var den billig nog att kunna ersätta VIA som miniserver och alla routrar.

Den har ju sin marknad, men det enda den har för sig är storleken. Ska väl komma en 10" version i samma chassi sen - dvs. chassit är minst lika stort som en 10" skärm.

Permalänk
Medlem

Vad för sorts Hd använder dom då det är några få gb ?
Är det 1,2 tums diskar eller 2.5 ?

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lady
Vad för sorts Hd använder dom då det är några få gb ?
Är det 1,2 tums diskar eller 2.5 ?

ingen aning, men skulle gissa på flashminne iom att det är så lite. Skulle dom slänga in mekaniska hårddiskar tror jag utrymmet skulle hamna på iaf minst 20gb eller nåt. 1,8" diskar är inte så jättedyra idag då dom produceras i massor till bla iPods.

EDIT:
japp, det är flashdiskar dom använder sig av.
http://www.asus.com/products.aspx?l1=24&l2=0&l3=0&l4=0&model=...

Permalänk

wow det var grymt!

Visa signatur

OS: Windows 11 Prro | Chassi: Fractal Design Define 7 Svart | Moderkort: Asus Rog Strix Z390-F Gaming | Kylning: Corsair CPU Cooling Hydro H100X / 2*240mm | CPU: I9 Socket-LGA1151, 8-Core (16-Thread) 3.60GHz@5Gh (1.33v) | PSU: Corsair 1200W | HDD: Corsair SSD 120GB (OS), Intel 256GB SSD (Games), Seagate 1TB HDD (APPS/DL), Seagate 1TB HDD (Recordings) | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: Gigabyte GTX 980 Ti 6GB | Monitor: HP Omen 27, TN-panel, 27", 165Hz och Nvidia G-Sync

Permalänk
Medlem

Undrar hur Asus kunde räkna fel på 159$?

Visa signatur

Something is wrong with science – fundamentally wrong. Theories just keep getting stranger and stranger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moonglum
Undrar hur Asus kunde räkna fel på 159$?

det skulle vara 1 gb ram och 16gb ssd i den största modellen för ca 400$. Snacka om besvikelse.