Ny info om radeon HD3800 serien

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Re: Ny info om radeon HD3800 serien

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82
Varför då? Precis samma skit som innan, men med halverar bus och lite högre coreclock. Som om man inte kan lukta sig till hur detta kommer sluta på kilometers avstånd lol...

Som sagt. Image...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Nja, jag vill ge AMD en chans till detta året faktiskt. De fick en chans med R600 och sopade chansen från mig totalt. Jag väntade 4.5 månader på R600 och sedan blev det en *sigh* och köpte mig ett GTX och kunde knappast gjort ett bättre köp. Jag menar enligt testerna ovan så åker HD2900XT 512 bak ett 8800GTS 640.

R670 kan bli vasst och enligt 2good4u så kommer detta klå 8800GT lätt vilket jag också hoppas på. Dedan att R670 gör det eller ej får vi se. Det händer inget på marknaden nu och något måste hända för just nu sitter Nv där och mjölkar.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Någon som hittat nån ny info på sistone? I och med Nvidias dåliga leveranser av 8800GT inväntar jag denna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av altair4
Någon som hittat nån ny info på sistone? I och med Nvidias dåliga leveranser av 8800GT inväntar jag denna.

Finns redan medlemar här på Sweclockers som fått korten skickade med post. Detta bland annat från Dustin.

Datorbutiken hade över 100 i lager men räkna med att det sa WIPS innan de försvann.

Sedan är det Måndag, lugna dig till Ons, Tors.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Finns redan medlemar här på Sweclockers som fått korten skickade med post. Detta bland annat från Dustin.

Datorbutiken hade över 100 i lager men räkna med att det sa WIPS innan de försvann.

Sedan är det Måndag, lugna dig till Ons, Tors.

Ja, de är redan slutsålda = dåliga leveranser på releasedagen i alla fall.

Har hursomhelst bestämt mig att se hur AMD's nya presterar innan jag beställer ett 8800GT. Med AMD får man åtminstone drivrutiner som klarar dual screen för filmvisning i Vista på ett tillfredsställande sätt.

Permalänk

Ursäkta en sån allmän o noobi fråga men jag har tappat kollen lite på ATI på senare tid, de var ju uppe och smiskade Nvidia ett tag där med 1900-generationen och hade bättre bildkvalitet mm, dock hade de alltid varit lite svagare på drajvar men även detta blev bättre vad jag förstår. Men nu på senare tid har de ju halkat efter med maskinprestandan, men hur är det med drajvarna o bildkvalitén?
Om nu den här 3850 vad den nu ska heta kommer kosta runt 2k och presterar bättre än 8800GT, hur tror ni det kommer bli med drajvar o bilden?

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobby Tex
Ursäkta en sån allmän o noobi fråga men jag har tappat kollen lite på ATI på senare tid, de var ju uppe och smiskade Nvidia ett tag där med 1900-generationen och hade bättre bildkvalitet mm, dock hade de alltid varit lite svagare på drajvar men även detta blev bättre vad jag förstår. Men nu på senare tid har de ju halkat efter med maskinprestandan, men hur är det med drajvarna o bildkvalitén?
Om nu den här 3850 vad den nu ska heta kommer kosta runt 2k och presterar bättre än 8800GT, hur tror ni det kommer bli med drajvar o bilden?

Gällande drivrutiner så är man inte överens, nVidianer säger såklart att Ati är sämre och tvärtom.

Men man kan nog säga att till Vista är drivrutinerna inte alls bra för nån av tillverkarna. Prestandan är oftast där men då strular ngt annat istället. oftast crossfire eller SLI. Om det inte är det är det klonläget om man kopplat till TV eller liknande.

Och just nu har nVidia bättre bildkvalitet på sina kort. Mest pga. Ati valt att sköta AA och AF på ett nytt sätt som inte blev så bra alls. Men om du inte tar en screenshot och förstorar upp den 20 ggr kommer du inte kunna se skillnaden.

Med RV670 hoppas vi detta ändras. Och blir kortet som HD2900XT borde varit från start.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Re: Re: Ny info om radeon HD3800 serien

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82
Varför då? Precis samma skit som innan, men med halverad bus och lite högre coreclock. Som om man inte kan lukta sig till hur detta kommer sluta på kilometers avstånd lol...

8800GT har lägre coreklock och minnesbuss än 8800GTS men presterar fortfarande bättre. Bedöm inte kort efter siffrorna på egen hand - det funkar inte. Men det vi kan se hos ATi snart är att de inte försöker göra samma misstag en gång till och stressa fram en produkt, utan R670 har de suttit med säkerligen innan R600 lanserades när det pekade utför med komplettheten av chippet. Det vi egentligen bara behöver se hos R670 i grunden är snabbare streamprocessorer så finns segern i hand tills G90 lanseras då 8800GT slog hårt med sina snabba och många streamprocessorer - men om ATi lyckas få iväg 2,5ggr så många SP med 2/3 av hastigheten så finns det ett övertag där.

Med G80 mot R600 såg vi G80 med dubbelt så många Streamprocessorer medan R600 hade dubbla uppsättningen på halva hastigheten - men det går inte riktigt att jämföra konkret då R600 aldrig riktigt blev klar. Skulle den blivit 100% klar skulle den inte blöda så mycket ström som den gör, som det mest konkreta exemplet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K

Med RV670 hoppas vi detta ändras. Och blir kortet som HD2900XT borde varit från start.

tack för balanserat svar, det hörs vilken sida du står på ändå "vi"

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Medlem

jag hoppas också ati slår tillbaka lite, ska köra en till upgrade med antingen ett 8800gts (nya korten) eller nåt ati beroende på pris / prestanda på dom då.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
enshot och förstorar upp den 20 ggr kommer du inte kunna se skillnaden.

Med RV670 hoppas vi detta ändras. Och blir kortet som HD2900XT borde varit från start.

Inte speciellt optimistisk.
dx10.1 inget jag hoppar högt för, dubbel precision samma där.

dx10.1 betyder bla att korten ska klara 4x multisampling.
men har man ett dx10 kort kör man det med lite andra isntällningar som i praktiken inte märks.
se bara idag på dx9 och dx10.
Ingen större skillnad.

Mjukvaran/tillverkarna ligger efter i att använda dx10 effekter.
Vad jag tyckte var intressant var att lord of the rings online implementerat dx10 i sitt spel.

Men jag är inte hoppful angående nya ati korten.

Köper hellre då 8800GT och väntar till mars när dubbla gpu på en pcb släpps.

Det beror ju också på att idag har vad 10% eller så Vista.
Spelen görs efter en marknad och dx9 är större, ännu.

http://www.next-gen.biz/index.php?option=com_content&task=vie...
angående dx10.1

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Moderator
Testpilot

Att ni orkar.

Väldigt gott om kappvändare i den här tråden. Ska bli intressant och se hur det låter om ett par år när vi kanske har en till med i leken, nämligen Intel.

Diskuteras ljudnivå och prestanda på en produkt som inte ens är lanserad än, man jämför den med sitt syskon R600 som är en arkitektur som bygger på en större tillverkningsprocess. Äpplen och päron, expertna radar upp sig med sina högfärdiga utlåtanden om hur ATi har "gjort bort sig" och har dålig "image"? Vadå "image"?

Här sitter folk på antingen nVidia eller ATi och det gäller att försvara sitt val in i det sista oavsett om man framstår som en komplett idiot eller inte. Önskar att skolsystemet hade lärt ut alla gossar och flickor att lära sig att vara mer kritiska till all information samhället och marknaden matar oss med inte bara dem som vi inte "tycker om" av idiotiska anledningar.

Tack för mig. Hata mig bäst ni vill.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt