Timeshift verkar bli ett grymt fps...

Permalänk
Avstängd

man får ju t.om ''regn splatter'' och sprickor på visiret (hjälmens glas). Regnar
det igenom hela spelet? nån som vet?.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Tycker också att spelet var riktigt snyggt, och flöt samtidigt på väldigt bra. Blir kanske ett köp när det släpps, om recensionerna är bra

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

Bara jag som gillar det gammal Timeshift? Det som dom gjorde klart men aldrig släpte mer än på några få ställen?

Permalänk
Medlem

http://www.fz.se/spel/?id=1607

Rätt intressanta videos som tar upp den långa och snåriga vägen för utvecklingen av Timeshift. Spelade själv igenom demot men blev inte riktigt övertygade fick nu dock se hur multiplayer delen kommer vara och det såg rätt coolt ut.
Men det är många spel som släpps nu framöver speciellt fps så det är inget självklart köp för mig, blir nog att man får gå efter recensionerna.

Permalänk
Inaktiv

Ngn som vet varför jag får sånan här groa grafikproblem :S?

Testade att köra allt på low får fortfarande samma. Kör jag allt på high hackar de inget men då har jag fortffarande samma grafikproblem :S

Det är datorn i sign de handlar om.

Det är alltså bara på gubbarna som det här problemet uppstår.

Permalänk
Medlem

Det här spelet är riktigt grymt och snyggt. Har kommit cirka 2 timmar in i spelet och jag älskar det.

Visa signatur

Q6600 2048mb DDR2 600 mhz PNY 8800 GTS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eMPiii
Det här spelet är riktigt grymt och snyggt. Har kommit cirka 2 timmar in i spelet och jag älskar det.

Du vaa!!! Det släpps väl först i morgon?

Edit, aha du går kanske efter TPB release

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eMPiii
Det här spelet är riktigt grymt och snyggt. Har kommit cirka 2 timmar in i spelet och jag älskar det.

Timeshift irl?

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Du vaa!!! Det släpps väl först i morgon?

Edit, aha du går kanske efter TPB release

Tänkte skrivit något sådant igår, men sen insåg jag att spelet släpps idag och det har hänt att om man förhandsbokar spel så kan man få det 1 dag för tidigt...

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

Varför kraschar spelet hela tiden? Det stod att jag kunde behöva installera drivrutiner men jag har redan de senaste. Spelet kraschar när jag ska ändra inställningar/kontroller/audio.

Permalänk
Medlem

Det har väl släppts en patch till spelet, har du installerat den?

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk

Tanka 1.1 patchen, det bör fixa krasherna i menyn.

Permalänk
Inaktiv

NGn som kan hjälpa mig? Kolla inlägget lite längre upp.

Vill verkligen spela det. Har senaste drivrutinerna, har patchat de osv.

Permalänk
Medlem

Jag tycker också att spelet är rätt coolt.

Ganska avslappnande, det är ju helt extremt linjärt

Inget att man ska hitta en massa nycklar, eller andra dumheter på andra sidan banan för att öppna en dörr.

Nej det är bara att trycka in timeshift, springa på fienderna men hagel och spränga dem

en kul grej hände när jag tog vapnet från en snubbe, då gick han ner på knä och la händerna över huvudet och skrek "Don't shoot! please!", så jag tänkte, ok, han ger sig.
Så jag vände mig om för att ta sikte mot snubben som satt i en turret långt långt bort med sniper (det uppdraget då man ska skjuta ner fyra av dem) , och då kommer dräktens varningsröst "Lethal weapon in proximity detected" och då har snubben som jag skonade plockat upp ett vapen och siktar på mig! "Vilket jävla sätt" tänkte jag och han fick en hagelbrakar-salva i huvudet.

Permalänk

Sjukt roligt spel

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vigge89
Tanka 1.1 patchen, det bör fixa krasherna i menyn.

Funkar fortfarande inte.

Permalänk
Medlem

Fan vad grymt det är
Vackert är det också
gillar fan grafiken bättre än i Crysis och regnet/vatten är fan gudomligt
dock svårt på elite
tlx testa att patcha
och ja det slutar regna efter ett tag
fast regnet var så vackert så slipper man det ett tag iaf

Permalänk
Medlem

Skulle nästan våga säga att detta är en överraskning i nästan samma kaliber som Chronicles of Riddick.

Jävligt snyggt, bra optimerat, reverse time-effekten är ganska insane

Permalänk
Inaktiv

Har testat att patcha men det hjälper inte >.<

Permalänk

Testade det igår och shit va skoj jag hade, fast det laggade rätt bra på min datorn, men det är skitsamma

Permalänk
Medlem

Älskar slowmotion och skjuta ner typ 6 gubbar innan första landar
Känner an sig grym men det går åt helvete om effekten tar slut mitt i allt på elite
Jag kör det max utom AF/AA som bara ligger på 4x

Permalänk
Medlem

Testade det "nya" demot för ett tag sen. Tyckte det var skittrist, flöt dåligt men framförallt tråkigt. Ingen spelkänsla alls :/

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem

Demot flyter hur bra som helst med allt på max, samt att det är riktigt snyggt och roligt. Har hela spelet släppts än?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

släpptes för 2 dagar sen och det flyter bra som fan
Roligt att skjuta ner sex gubbar som sagt och spelkänslan är grym
inte lärt mig alla snygga moves än men dom kommer nu

Permalänk

Jag Har idag haft möjligheten att spela spelet (alltså inte demot). Och jag tyckte att spelet blev bara bättre och bättre ju längre man satt vi det. Man kom hela tiden på nya möjligheter att ta ut sina fiender. Det hände flera gånger att jag körde om från sparpunkten, bara för att kolla om jag kunde ta död på mina fiender på ett annat/snyggare/bättre sätt. Och jag älskar när man kryper ihop i buskarna med snipern, pausar tiden, skjuter vapnet ur min fiendes händer. Och när han förtvivlat försöker leta reda på det, då kutar jag fram och lägger av en salva hagel i bakhuvudet.

Ja det här var verkligen ett riktigt bra spel, för det verkar som om jag aldrig kommer tröttna. Jag vill bara ha mer och mer Timeshift.

Plus & minus.

+ Sakta ner, stoppa och spola tillbaka
+ Snyggt
+ Bra möjligheter till att smyga/gömma sig
+ AI, ger upp och lurar en
+ Återuppliva dina vänner/fiender

- Bara en fyrhjuling? (jag hoppas att det dyker upp lite mer fordon)
- Det kunde faktiskt ha varit mer öppet

Det var mina tankar MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Aja får väl pröva fullversionen då

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem

Jävligt skoj att lura fienderna, pausa och ställa sig bakom dom. När han väl upptäcker en springer man runt runt honom

Han försöker då hänga med o skjuta en, då pausar man igen och gömmar sig bakom honom.

Ändå rätt så cool AI, tog vapnet av en kille och sköt honom i axeln, då böjde han sig ner ungefär somom att han blev skadad på riktigt.

Äntligen ett spel där man kan känna skillnad mellan en fiende utan Armor och en med, tar ju några skott att skjuta sönder hjälmen innan man kan sätta ett krysshål i pannan på dom

Går att ha riktigt kul med det här spelet!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En annan detalj som också är nytt (för mig iaf) är att om fienden blir nerskjuten, men lever fortfarande, och ser dig så börjar han skjuta dig medans han fortfarande ligger på rygg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zuch
En annan detalj som också är nytt (för mig iaf) är att om fienden blir nerskjuten, men lever fortfarande, och ser dig så börjar han skjuta dig medans han fortfarande ligger på rygg.

Låter som någonting dom haft i Call of duty sen tidernas begynnelse.

Permalänk

Satte igång spelet, men tyckte det var riktigt mörkt. Man s åg typ ingenting. Tröttnade snabbt och stängde av det.

Det var dock ganska soligt i rummet den dagen så det kanske var därför. Ska testa det igen och höja brightnes kanske eftersom alla verkar ha kul med det.