Permalänk

Asus Striker Extreme problem -.-'

EDIT: Löste problemet! Cpu fläkten glappade trots att den satt helt rätt! klämde på ny kylpasta å sen startade den precis som den skulle

Tjena!
Som rubriken lyder så har jag fått stora problem med mitt Striker mobo.

Hade köpt en ny cpu fläkt. Så jag tog av den gamla men eftersom den nya inte passade (pga kylflänsar runt cpu) så fick jag sätta i "stock" igen.

Startade sedan upp datorn igen, "PIP PIP PIP" och LED displayen "sa" TESTVRAM. Ok tänkte jag, började pilla ut RAM å köra på en osv.

Inte heller detta funkade då led displayen sa "TEST MEM". Clearade cmos. Då grinade den på CMOSERR. osv osv osv. Bara massa jevla problem.

Har haft moderkortet nu i typ ett år och detta är enda gången de strulat. Datorn stänger även av sig helt plötsligt efter typ 20-40 sec. Och efter den stängt av sig så startar man den igen å då går den i 10 sec. Alltså jag kan knappt komma in i bios och byta boot order så jag kan flasha.

Nån som vet vad detta kan vara?

Problemen:
Mystiska avstängningar. 20-40 sec efter start.
Byter felsökningsgrejj på LED displayen hela tiden.
osv
Kan inte ens starta med striker extreme skivan så jag . kan flasha om biosen.

Nån som vet hur jag flashar bios? Läste att jag kan använda Striker Skivan för att starta med den och flasha om bios. Men de blir ju svårt eftersom den knappt startar =/

Cpu: E6700 (socket 775)
ram: Corsair value ram 2gig (2*1)
Mobo: striker extreme
OS: XP (Men kommer ju inte ens in på de )

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

aha, problemet löst.. vad gör jag här då? hm.. starkt jobbat

Permalänk
Medlem

Hört om folk som har haft samma problem.
Men jag antar att du ska updatera biosen, sen xtreme har e produktionsfel eller vad det var vet jag inte exakt just nu.

Men har du testat updatera biosen.
Men annars vet jag inte, bara hört att det var några produktions fel.

Men det låter konstigt