Droppen från nVidia, men inte helt oväntat, FUSKANDE!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av No.21
Nej varför då? Jag tycker det börjar bli inressant.

Speciellt med en fråga som den här:

Förklara prestanda ökningen/minskningen mellan drivrutinerna med buggen och fixen.

Skapa isf en ny tråd som behandlar skillnaden i prestanda mellan olika drivrutiner.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raghor
Tycker ni kan bråka vidare via PM istället. Har anmält tråden nu så att den kan låsas.

Anmälde tråden för några sidor sen :p.
För övrigt, så har du flera gånger anklagat att nvidia fuskar No.21, om du inte kan bevisa det så är det slut på saken, domstolen kommer att ogiltighetsförklara.
Dock, har du också sagt att nvidia "möjligtvis" fuskar, men du har inget att backa upp detta med, och nej, bilderna är knappast självklara, så ta inte upp det ämnet igen.
Så nu tar vi det här igen:
1. Om du anklagar Nvidia för fusk behöver du konkreta bevis.
2. Om du vill diskutera angående om Nvidia fuskar eller inte så behöver du något som backar upp dina "ord", än så länge finns det inget du har skrivit som backar upp detta förutom att du hänvisar till några bilder som inte har något värde i sig och du "förmodar" att nvidia fuskar för att dem är ett stort företag.
Tyvärr men det räcker helt enkelt inte, adios.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Skapa isf en ny tråd som behandlar skillnaden i prestanda mellan olika drivrutiner.

Huh? Det har relevans med vad jag försöker framföra.

Citat:

Anmälde tråden för några sidor sen .
För övrigt, så har du flera gånger anklagat att nvidia fuskar No.21, om du inte kan bevisa det så är det slut på saken, domstolen kommer att ogiltighetsförklara.
Dock, har du också sagt att nvidia "möjligtvis" fuskar, men du har inget att backa upp detta med, och nej, bilderna är knappast självklara, så ta inte upp det ämnet igen.
Så nu tar vi det här igen:
1. Om du anklagar Nvidia för fusk behöver du konkreta bevis.
2. Om du vill diskutera angående om Nvidia fuskar eller inte så behöver du något som backar upp dina "ord", än så länge finns det inget du har skrivit som backar upp detta förutom att du hänvisar till några bilder som inte har något värde i sig och du "förmodar" att nvidia fuskar för att dem är ett stort företag.
Tyvärr men det räcker helt enkelt inte, adios.

Och vad, du är domstolen eller? Jag behöver inte ha bevis för att anklaga. Var har du fått det ifrån? Vad jag har är indicium och givna skäl. Som jag har nämnt och inte minst Nvidias historik.

Vad är det som inte är självklart med bilderna på EB? Du måste ju vara blind för att inte se skillnaden.

För att det är ett stort företag? Dom har ju fuskat förrut för fan, jezus. Är du godtrogen till ett företag som har fuskat förrut eller vad? Om så, då är du fan en hjärntvättad fanboy.

Du kanske borde ta och svara på min fråga som jag ställde:
Förklara prestanda ökningen/minskningen mellan drivrutinerna med buggen och fixen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Huh? Det har relevans med vad jag försöker framföra.

För att denna tråd har gått över styr samt att den egentligen är avslutad. Men du och några till måste envisas om att tjafsa vidare om något som inte har med ämnet att göra. Eran såkallade diskusion handlar nu mest om vem som skall få sista ordet. Går nästan att jämföra med ett bråk på krogen.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem
Citat:

För att denna tråd har gått över styr samt att den egentligen är avslutad. Men du och några till måste envisas om att tjafsa vidare om något som inte har med ämnet att göra. Eran såkallade diskusion handlar nu mest om vem som skall få sista ordet. Går nästan att jämföra med ett bråk på krogen.

Vad är det som inte har med ämnet att göra? Det var ju knappast jag som hakade upp mig på vidare om jag kunde bevisa det eller inte. Det är nog mer så att folk är patetiska nog och känner sig träffade. På så sätt försöka försvara sitt ego istället för att diskutera.

Permalänk
Medlem

No.21 jag ger upp, går inte att diskutera med dig, hoppas att denna tråd stängs.
Dock måste jag påpeka att det var kul att du kallar mig fanboy.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Vad är det som inte har med ämnet att göra? Det var ju knappast jag som hakade upp mig på vidare om jag kunde bevisa det eller inte. Det är nog mer så att folk är patetiska nog och känner sig träffade. På så sätt försöka försvara sitt ego istället för att diskutera.

Jag har visserligen ingen lust att bli en till i detta tjafs om vem som har rätt eller fel. Jag anser iaf att ni inte kan komma med något konkret till denna tråd. Ni slänger bara samma frågor, uttryck och påståenden på varan hela tiden och de enda resultatet som har kommit fram är att ni blir irriterade på varann och börjar kalla varann för fanboys och annat.

Denna diskussion tog upp ett problem eller fusk, vilket vart en drivrutin som vart en Beta dessutom. Syftet med ett Beta är att den är under utveckling och man vill få den testad och sedan få feedback på bra eller dåliga saker. Nu tog trådskaparen upp ett problem i form av ett fusk som ingen här har kunnat bekräfta va ett fusk eller ett problem. Troligtvis ett problem då senare Beta version inte har detta fenomen. Men ni är dock så ego trippade och säkra på att ni kan allt och börjar därefter bråka om vem som har rätt. Jag kan bara säga att dom enda som vet vad som är rätt och fel är NVIDIA själva samt Beta testare som gör sitt jobb som Beta testare. Och har ni nu svårt att lägga ner detta så tycker jag ni tar kontakt med NVIDIA och frågar varför de blev som de blev istället för att ni själva tror att ni är NVIDIA eller ATI och kan förolämpa vem ni vill bara för att ni kan!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu var det väl iofs så att drivrutinen rekommenderades av Nvidia och att den därigenom inte endast var tillgänglig för en sluten betatest-grupp.
Det var väl också om jag förstått saken rätt 2 betor det rörde sig om plus att drivarna kom ungefär samtidigt som den största konkurrenten håller på lansera sina nya produkter. Det finns också ett mått av historik med i bilden och kanske därigenom kanske också bevis för en rådande företagskultur. Visst det är inget bevis för fusk men det finns väl ungefär lika mycket som talar för att det kan vara ett stategiskt misstag

Men i detta fall bör man nog fria snarare än fälla då det ändå för oss vanliga lekmän är totalt omöjligt att ta reda på hur saken egentligen ligger till.

Visa signatur

/havoc

Permalänk

Offtopic och med risk för att det skall bli tjatig. (jag är inte den första som nämner det)
Men, herregud! Lever den här tråden än?

Permalänk
Medlem

Det är tydligt och genom din post och sedermera min post så kommer den fortsätta göra det. Vill du att den skall försvinna så lär inte den bästa lösningen vara att bumpa den;)

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
No.21 jag ger upp, går inte att diskutera med dig, hoppas att denna tråd stängs.
Dock måste jag påpeka att det var kul att du kallar mig fanboy.

Givetviss, om du nu håller med vad jag skrev.

Citat:

Jag har visserligen ingen lust att bli en till i detta tjafs om vem som har rätt eller fel. Jag anser iaf att ni inte kan komma med något konkret till denna tråd. Ni slänger bara samma frågor, uttryck och påståenden på varan hela tiden och de enda resultatet som har kommit fram är att ni blir irriterade på varann och börjar kalla varann för fanboys och annat.

Denna diskussion tog upp ett problem eller fusk, vilket vart en drivrutin som vart en Beta dessutom. Syftet med ett Beta är att den är under utveckling och man vill få den testad och sedan få feedback på bra eller dåliga saker. Nu tog trådskaparen upp ett problem i form av ett fusk som ingen här har kunnat bekräfta va ett fusk eller ett problem. Troligtvis ett problem då senare Beta version inte har detta fenomen. Men ni är dock så ego trippade och säkra på att ni kan allt och börjar därefter bråka om vem som har rätt. Jag kan bara säga att dom enda som vet vad som är rätt och fel är NVIDIA själva samt Beta testare som gör sitt jobb som Beta testare. Och har ni nu svårt att lägga ner detta så tycker jag ni tar kontakt med NVIDIA och frågar varför de blev som de blev istället för att ni själva tror att ni är NVIDIA eller ATI och kan förolämpa vem ni vill bara för att ni kan!

Vad Havoc skrev.

Bug eller fusk så är det dåligt för industrin och konsumenten. Då resultaten kommer att vara missvisande. Att den prestanda ökningen i dom drivrutinerna med buggen inte finns i dom fixade är ju bara bevis på att Nvidia f*** up. Men det är ju knappast dom som kommer att lida av det då dom kan lätt skylla på att det är en bug och beta drivrutiner. Dom borde ju vara noga och kvalitetsgranska vad dom för ut och rekommenderar dessutom. Man kan ju hoppas på att det inte händer igen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Givetviss, om du nu håller med vad jag skrev.

Vad Havoc skrev.

Bug eller fusk så är det dåligt för industrin och konsumenten. Då resultaten kommer att vara missvisande. Att den prestanda ökningen i dom drivrutinerna med buggen inte finns i dom fixade är ju bara bevis på att Nvidia f*** up. Men det är ju knappast dom som kommer att lida av det då dom kan lätt skylla på att det är en bug och beta drivrutiner. Dom borde ju vara noga och kvalitetsgranska vad dom för ut och rekommenderar dessutom. Man kan ju hoppas på att det inte händer igen.

Men i vilket fall som så är de en bråkdel av alla som laddar hem drivrutiner som tar hem Beta. Men eftersom du hoppas på att de inte händer igen så kan vi alla gå vidare nu och vara glada av att de inte finns i gällande WHQL samt Beta drivrutiner.
Finfint!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Problemet ligger inte exakt hos hemanvändaren, utan recensenter.

Permalänk
Avstängd

Media i all form tar mer än gärna upp de negativa med saker. De är de som säljer.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst och en varning utdelad*

Jag har låtit er hållas här med väldigt högt till tak.
Då har man spenderat flera timmar av lördagskvällen åt att läsa igenom hela den här tråden från början till slut, mest nogrant på er som munhuggit mest.

Efter allt läsande har jag en uppfattning om hur ni betett er.
Jag påminner lite om reglerna som jag själv tycker är självklara.
§ 1.1 Var trevlig, respektera andras åsikter.
§ 1.2 Det är förbjudet att skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande.

Det är några som är mer eller mindre nära att få en varning om det fortsätter i samma stil (det låg på spetsen och vägde ibland). Däribland 2good4you, A.N'doja, Sanazin, blade80
Det är bara ett råd tänka efter mer i fortsättningen, även om ni inte tycker det är befogat nu.
Men det var en som jag tycker gick för långt (men inte långt före vissa andra). Men det lilla extra i obefogad otrevlighet fanns där bitvis, så No.21 får en varning.

edit:
Jag blev uppmärksammad på fel i bedömningen jag gjorde. No.21 var inte skyldig till allt ovett men blade80 är istället. Jag lämnar det öppet för att ge blade80 en varning.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG