Droppen från nVidia, men inte helt oväntat, FUSKANDE!

Permalänk
Medlem

Det är skönt att vi nu verkar börja diskutera sak istället för person i alla fall.
Men för att summera, vad har vi kommit fram till nu då?

Vad jag förstår så finns det inte så mycket att summera. Eller jo, ännu en tråd som handlar om att det ena företaget är bättre än det andra, i alla fall verkar många försöka påvisa detta med väldigt klena bevis. Helt enkelt för att det inte finns bra bevis på fusk, vad man nu menar med fusk i just detta fallet. Det viktigaste är väl i alla fall att nVidia har kommit ut med nya drivrutiner som just nu för mig i alla fall är aktuella nu = saken är utagerad. Den/det vad ni nu vill kalla buggen/fusket är ju inte aktuell längre?!

Vad är det som ni försöker bevisa? Att företag inte alltid spelar med rena kort? Det hoppas jag att alla redan förstår, för det krävs ingen raketforskare för att förstå det. De "bevis" som har lagts fram hittills på att nVidia fuskar är ju bara löjliga, så löjliga att de inte ens behöver kommenteras/försvaras, så tycker jag i alla fall. Åter igen, vi vet att företag i världen inte alltid kör med rent mjöl i påsen, detta är i mitt tycker inte ett sånt fall, några få korn då i sånt fall

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Och vad beror det på?

Drivrutinen ignorerar helt enkelt renderingsinstruktionerna om de kommer från crysis.exe

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Dagis och återigen dagis. Ni måste skärpa er.

Ni? Tycker det är du som kan skärpa dig med ditt sätt att skriva på och inse hur det ligger till när det är framlagt bevis och majoriteten uppfattat efter bevis att det är på ett visst sätt.

[QUOTE]2good4u,
Du som har hängt med så länge och aldrig har fel borde väl veta bättre än att skriva på sandlåde nivå eller? Nej det finns inga ursäkter som att "andra gör". Du har satt ribban högt för dig själv här inne och nu får du leva upp till den.

Du skriver att andra är fanboys på grund av att de har ett Nvidia kort i sin signatur så fort du får en invädning mot dig bara för att andra inte tycker och tänker som du. Det där är dagis nivå och lägg ner det.
Att Sanazin köper ett Nvidia kort har ingenting med Fanboyism att göra. Han köpte kortet för att det kortet var och är bäst på marknaden bortsett från Ultra och till skillnad från R600 som dessutom tog en jäkla tid på sig att lanseras.

[/QUOTE]

Det är inte jag som skriver på sandlåde nivå, det är du:

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=7847999...

Ribban högt? Ja uppfattar du det så måste jag ju hävda att det var förträffligt sagt

När man läst igen trådar där det är AMD versus nVidia kort av t.ex denna diskussion ochy gör en slutsats över vilka personer och vad dom själva har skriver och uttrycker sig så märker man att det ligger lite i det, och det är självklart att man bryr sig om vad man själv har. Hade jag köpt ett 8800GT och fått bevis på att det inte renderar som det ska hade jag blivit riktigt förbannad. Om du sedan läser så är det huvudsakligen att jag kallar honom fan-boy för sitt sätt att skriva på eftersom han använder ordet fanboy mot mig när jag skriver långt innan att jag blivit lika förbannad om jag hade upptäckt detta på ett AMD kort

[QUOTE]För att återgå till fusk eller nej fusk,

Jag har aldrig skrivit att Nvidia inte fuskar medans du skriver att det är uppenbart fusk. Jag har skrivit att det är möjligt det är fusk eller kanske en bugg men du återigen är helt övertygad om att det är fusk och skriver att det är. Vad vet du egentligen? För att andra trovärdiga sidor skriver? Vilka trovärdiga sidor? Forum och forumets medlemar som du länkade till sist? Det var ju inte direkt några meriter du kom med då.

[/QUOTE]

Här har du _slutligen_ bevisat vem som är patetisk, du har hela google.com och jag har visat tidigare. Det finns så mycket belägg och det finns i denna trådens historik. Vad som är ännu mer intressant är vad du har för motbevis, men det spelar ju ingen roll då nVidia upprepat det i .09 som i .04.

[QUOTE]2good4u anser nedan bilder också vara fusk.
På bild nummer 1 är det ATi och på bild nummer 2 är det Nvidia. Nvidias strand ser inte lika fin ut som ATi's så därför har Nvidia fuskat enligt Monsieur ovan. Problemet är att på ATis bild som ni alla ser så är man betydligt närmare marken och då zoomas alla detaljer in och stranden ser betydligt bättre ut på ATi kortet jämfört med Nvidias.
Vad är det här som är svårt att se och förstå 2good4u? Du dömmer bara och skiter fullständigt i vad som verkligen är fakta och inte.

"Ja proffs säger, ja trovärdiga sidor säger" blabla. Det väger nada i mina samt de insattas ögon vad proffs säger som är så proffsiga att de går ut med en sådan här bild. Det är väl inte speciellt proffsigt eller?
Du om någon som påstår sig vara kunnig och har hängt med länge och dumförklarar andra borde väl förstå en sådan enkel sak som att just dessa två bilderna är meningslösa att jämföra mot varandra.

Här har ni bilderna. Lek, analysera, skratta, gör vad ni vill med dem:

Sedan finns det vanliga dödliga här på forumet och andra ställen som tagit ingame bilder i till exempel Crysis med ett HD3870 och 8800GT och man ser i prinsip ingen skillnad. Den skillnaden man ser är när något objekt rör på sig och då blir det lite missvisande att jämföra två bilder rakt av. Men bildkvalitén är superb från båda korten.

169.09 är en mycket bra drivrutin som boostar och håller en bra bildkvalité tillskillnad från 169.04.

[/QUOTE]

Det märks i början på detta citat hur du är upprörd över hur svårt det är att mothävda detta jag skriver, hur kommer det sig

Jag kan då säga att det är extremt mycket som skiljer.

Man ser jämförelser i ljussättningen, både på texturer och i shaders som används i vattnet. Man ser vattenbottnen tydligare på Radeon kortet. Skuggorna i vattnet och på land ser bättre ut. Detaljrikedomen är allmänt bättre på Radeon kortet. Stenarna i vattnet ser allmänt förjävliga ut jämfört med Radeon kortet. En av dom mindre stenarna är ett rakt streck av dess ena dimensionssida.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Drivrutinen ignorerar helt enkelt renderingsinstruktionerna om de kommer från crysis.exe

Precis

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you

Jag kan då säga att det är extremt mycket som skiljer.

Man ser jämförelser i ljussättningen, både på texturer och i shaders som används i vattnet. Man ser vattenbottnen tydligare på Radeon kortet. Skuggorna i vattnet och på land ser bättre ut. Detaljrikedomen är allmänt bättre på Radeon kortet. Stenarna i vattnet ser allmänt förjävliga ut jämfört med Radeon kortet. En av dom mindre stenarna är ett rakt streck av dess ena dimensionssida.

Jag misstänker att skillnaderna i de bilderna snarare beror på viewdistance än något annat. På de övriga bilderna i testet från Crysis och även från andra spel, så är skillnaderna mycket mindre. Testarna skriver själva att det förmodligen är svårt att ens upptäcka någon skillnad under spelande.

"In both instances, the differences are not obvious at a glance and we can't say for sure that they would be noticed in gameplay or how much of a performance impact would be caused as a result."

Det faktum att de har bytt ut bilderna i testet till en ny uppsättning (med marginella skillnader i bildkvalitet mellan korten) tyder ju på att även de själva har insett att jämförelsen inte var rättvisande.
Så kan vi inte sluta att använda just de bilderna för att visa på skillnaden i kvalitet mellan korten.

Så här ser testet ut numera:
http://www.vr-zone.com/articles/AMD_Radeon_HD3850_and_HD3870_...

Jag tror inte att många skulle kunna säga vilket kort som renderat vilken bild i ett blindtest.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Jag misstänker att skillnaderna i de bilderna snarare beror på viewdistance än något annat. På de övriga bilderna i testet från Crysis och även från andra spel, så är skillnaderna mycket mindre. Testarna skriver själva att det förmodligen är svårt att ens upptäcka någon skillnad under spelande.

"In both instances, the differences are not obvious at a glance and we can't say for sure that they would be noticed in gameplay or how much of a performance impact would be caused as a result."

Det faktum att de har bytt ut bilderna i testet till en ny uppsättning (med marginella skillnader i bildkvalitet mellan korten) tyder ju på att även de själva har insett att jämförelsen inte var rättvisande.
Så kan vi inte sluta att använda just de bilderna för att visa på skillnaden i kvalitet mellan korten.

Så här ser testet ut numera:
http://www.vr-zone.com/articles/AMD_Radeon_HD3850_and_HD3870_...

Jag tror inte att många skulle kunna säga vilket kort som renderat vilken bild i ett blindtest.

På dom bilderna håller Radeon kortet bättre texturkvalité, vissa detaljer. Palmerna är något fylligare, ljuddämparen på vapnet är mer detaljerad. Även texturer på längre distans är skarpare. Jag kan spara den och visa på alla ställen där det förekommer.

Det är ett steg i rätt riktigt, men fusket har uppvisats tidigare och det är jäkligt dåligt alltihopa. Kvalité är extremt viktigt.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Förklara för mig varför Nvidia skulle fuskat med vilje när de inte har några kort att sälja och inte haft heller. Det är ju knappast 1+1 men för övrigt så kan jag hålla med dig. Det kunde lika gärna vara så som du skriver. Men det behöver inte vara så återigen.

Det står varför och jag förklarade. Om du inte kan pussla ihop det....hmm mja, synd för dig och tråkigt för mig om jag måste förklara mig ännu enklare/tydligare.

Nä men vad är sannolikheten? Om du vet att en konkurrent kommer att lansera sin produkt inom några dagar, vad "kan" du/dom göra då? När du/dom inte har tillräckligt av produkten för att möta efterfrågan? När det finns en sån stor efterfrågan men du/dom kan inte leverera? Miljoner av pengar.
Varför är det en så stor efterfråga? Vad kan det bero på? Hur kan vi/dom göra det bästa av det för att få folk att köpa? Att "vänta"? Etc.

Med risk att den kommer att vara bättre för kunden. Att konkurrenten kan leverera. Etc.

Fan detta test av 3870 och 8800GT med 169.04 drivrutinerna: http://www.hexus.net/content/item.php?item=10415&page=11
Konstigt nog.

Permalänk
Medlem

Ett stadigt och utnött fusk som för användare bakom ljuset vid så dom ska köpa en viss produkt, visst är det fult...
Men absolut ingen nyhet, inte för oss och verkligen inte för alla dom som slänger upp tester.
Själv så tycker jag att det är deras skylldighet att försöka upptäcka fusket, en del gör så med som synes, en del gör inte upptäckten. Medvetet eller omedvete?? Styrda av sponsorer och annonsörer, kanske?
Tomshardware är ett gott exempel på en sida som styrs i viss utsträckning, ändå så ser jag den som en stor resurs.

Värre är det när man öppet och medvetet påver och manipulerar test resultaten.
På Xtremesystems har en användare hittat två sidor som mannipulerar, av responsen att dömma så verkar dom flesta inte ens reagera:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=165713
Senare även på Techpowerup, även där så reagerar man inte:
http://forums.techpowerup.com/showthread.php?p=532280
Sidorna som det gäller är:

http://www.techspot.com/review/74-in...0gt/page3.html

http://www.legionhardware.com/document.php?id=703&p=1

Är inte svårt att förstå vem som är största sponsorn

Samma gäller en del forum där admin stänger ute användare och kallar dom för lögnare om dom kritiserar vissa produkter, om någon ifrågasätter utestägningen så blir admin otäckt fula i skrift. Samma sponsor...

Ett beteende som inget seröst företag skall stå bakom även om pengar styr. Man kan tycka att en viss etik bör råda inom alla brancher!

Har en gång i tiden önskat det företaget all lycka, det var då ett litet företag med ett trevligt bemötande. Till min förvåning så fick jag även en gång svar via e-mail på Svenska ihop med en drivrutin som fick mitt NV1 kort att fungera bra under Windows 95...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
På dom bilderna håller Radeon kortet bättre texturkvalité, vissa detaljer. Palmerna är något fylligare, ljuddämparen på vapnet är mer detaljerad. Även texturer på längre distans är skarpare. Jag kan spara den och visa på alla ställen där det förekommer.

Seriöst, nu måste du väl skämta ...
http://resources.vr-zone.com/Firefox/Radeon%20HD3000/HD3870_r...
http://resources.vr-zone.com/Firefox/Radeon%20HD3000/8800GT_r...

Jag föreslår att alla öppnar båda bilderna i flikfönster och switcha mellan ena och andra och verkligen "ser" skillnaden, som inte verkar existera.
Samma gäller för de andra två bilderna.. -''Antar att det bli en skillnad bara man tvingar sig själv till det.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Avstängd

Sanazin har rätt, öppnade båda bilderna och tabbade snabbt mellan dem, jag borde sett att nått blev mindre detaljerat eller suddigt, men icke.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk

så bara att ett träd vart lite sudigt, men det är troligt vis bara för att vinkeln inte är exackt lika

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
[B] Ni? Tycker det är du som kan skärpa dig med ditt sätt att skriva på och inse hur det ligger till när det är framlagt bevis och majoriteten uppfattat efter bevis att det är på ett visst sätt.

[B]

Det är inte jag som skriver på sandlåde nivå, det är du:

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=7847999...

Ribban högt? Ja uppfattar du det så måste jag ju hävda att det var förträffligt sagt

När man läst igen trådar där det är AMD versus nVidia kort av t.ex denna diskussion ochy gör en slutsats över vilka personer och vad dom själva har skriver och uttrycker sig så märker man att det ligger lite i det, och det är självklart att man bryr sig om vad man själv har. Hade jag köpt ett 8800GT och fått bevis på att det inte renderar som det ska hade jag blivit riktigt förbannad. Om du sedan läser så är det huvudsakligen att jag kallar honom fan-boy för sitt sätt att skriva på eftersom han använder ordet fanboy mot mig när jag skriver långt innan att jag blivit lika förbannad om jag hade upptäckt detta på ett AMD kort

[B]

Här har du _slutligen_ bevisat vem som är patetisk, du har hela google.com och jag har visat tidigare. Det finns så mycket belägg och det finns i denna trådens historik. Vad som är ännu mer intressant är vad du har för motbevis, men det spelar ju ingen roll då nVidia upprepat det i .09 som i .04.

Det märks i början på detta citat hur du är upprörd över hur svårt det är att mothävda detta jag skriver, hur kommer det sig

Jag kan då säga att det är extremt mycket som skiljer.

Man ser jämförelser i ljussättningen, både på texturer och i shaders som används i vattnet. Man ser vattenbottnen tydligare på Radeon kortet. Skuggorna i vattnet och på land ser bättre ut. Detaljrikedomen är allmänt bättre på Radeon kortet. Stenarna i vattnet ser allmänt förjävliga ut jämfört med Radeon kortet. En av dom mindre stenarna är ett rakt streck av dess ena dimensionssida.

Precis

Jag påstår inte skumma saker och dumförklarar andra så jo, det får bli du som skriver på sandlåde nivå.

Ribban högt menades på att du alltid har rätt och aldrig fel om man tittar på hur du skriver. När du väl har fel vägrar du inse det och medlemar runtomkring motargumenterar dig men det struntar du i. Om det har med stolthet eller något annat att göra det vet jag ej.
Du är Sledgehammer nr 2 och du kan inte springa ifrån det, bara ändra dig och skriva som övriga på Sweclockers gör. Sedan om du tycker X eller Y spelar ingen roll.

Jag blir väldigt sällan upprörd bakom en dator och blir jag det har det med Cs att göra som jag för övrigt inte spelar längre. Vad ska jag bli upprörd över dina meningar för?

Vad är det jag ska motbevisa? Det finns inget att motbevisa. 09 är problemet löst och i 04 existerade problemet. Sedan om det är fusk eller ej är mindre intressant idag och framförallt i denna diskussionen.

Jag behöver inte använda google.com utan läser olika tester och ingen klagar på .09. Det är du som klagar på 09.

När du kommer med skumma påståenden så förstår du väl att det är du som får lägga fram så kallade bevis på att Nvidia fuskar med .09 drivrutinerna. Det är ganska allvarlig anklagelse. Varför inte lägga fram och motbevisa oss som tvekar? Det gör du inte genom att länka de två bilderna som du gjort tidigare där viewdistance är boven.

Om du tittar på Sanazins bilder som han länkade så bräcks ditt argument för fusk direkt. Svara på hans kommentar och bilder istället och förklara nu varför man i prinsip inte ser någon skillnad. Skillnaden jag ser är att på Nvidia bilden så är det lite suddigare än på ATi bilden och detta beror förmodligen på att man inte stor 100% still när man tog bilden, eller vinkeln. Men bara för att jämföra dessa två bilder som Sanazin länkade mot dina två bilder så är det en extremt stor skillnad.

Bilderna på ön har med viewdistance att göra.

Läs för övrigt vad WrongTarget skriver:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=784...

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Seriöst, nu måste du väl skämta ...
http://resources.vr-zone.com/Firefox/Radeon%20HD3000/HD3870_r...
http://resources.vr-zone.com/Firefox/Radeon%20HD3000/8800GT_r...

Jag föreslår att alla öppnar båda bilderna i flikfönster och switcha mellan ena och andra och verkligen "ser" skillnaden, som inte verkar existera.
Samma gäller för de andra två bilderna.. -''Antar att det bli en skillnad bara man tvingar sig själv till det.

Gjorde just detta och JAG tycker man ser skillnader på bergssidan framförallt. Mer detaljer med HD3870 imho.

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q8200 : Sapphire Radeon HD4850X2 2Gb : Gigabyte P35-DS3 : 4*1024 Mb DDR2 6400 : WD Raptor 74 Gb : Maxtor 200 Gb : Samsung Spinpoint 250 Gb : X-Fi XtremeGamer Fatal1ty : Logitech G5 : Silverstone TJ09 : Corsair CMPSU-750TX : Benq G2420HDBL@1920*1080

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt_tonga
Gjorde just detta och JAG tycker man ser skillnader på bergssidan framförallt. Mer detaljer med HD3870 imho.

Stämmer men vinkeln är inte detsamma. Tittar man längre ner på berget eller uppe på berget så ser man också att det är lite suddigare på Nvidias bild. Förmodligen så står man inte 100% still på Nvs bild men det är möjligt jag har fel. Svårt för mig att veta när jag inte sett hur de testar.

Hur som helst så är det betydligt mindre skillnad mellan Sanazins bilder och 2good4u's och mina bilder som vi länkat.

Men bara för att göra det enkelt för oss.

G80 och G92 använder sig av samma arkitektur.
R600 och RV670 använder sig av samma arkitektur.

HD3870 bildkvalité är densamma som R600 och 8800GT's bildkvalité är det samma som G80's och G80 har bättre bildkvalité än R600. Vad detta innebär för RV670 och G92 får ni själva räkna ut.

Möjligt jag har fel angående RV670 och G92.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Hedersmedlem

Doja: HD3870 bildkvalité är densamma som R600 och 8800GT's bildkvalité är det samma som G80's och G80 har bättre bildkvalité än R600

Är det du som påstår detta eller?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Doja: HD3870 bildkvalité är densamma som R600 och 8800GT's bildkvalité är det samma som G80's och G80 har bättre bildkvalité än R600

Är det du som påstår detta eller?

Att R600 har sämre bildkvalité än G80 är det prestandasajter som påstår, i prinsip alla de största siterna.

Angående R600 och RV670 så har de samma arkitektur så skillnaden i arkitekturen är zero. Men om man via drivrutiner kan påverka bildkvalitén i en större utsträckning, får de tala för sig självt. Men skulle man boosta bildkvalitén för R600 skulle man boosta bildkvalitén för RV670 också då de använder sig av samma arkitektur. Det många glömmer är att RV670 är bara en "refresh" av R600 och ingenting annat.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Seriöst, nu måste du väl skämta ...
http://resources.vr-zone.com/Firefox/Radeon%20HD3000/HD3870_r...
http://resources.vr-zone.com/Firefox/Radeon%20HD3000/8800GT_r...

Jag föreslår att alla öppnar båda bilderna i flikfönster och switcha mellan ena och andra och verkligen "ser" skillnaden, som inte verkar existera.
Samma gäller för de andra två bilderna.. -''Antar att det bli en skillnad bara man tvingar sig själv till det.

Precis det jag gjort, ser du ingen skillnad föreslår jag dig gå till en optiker om du skall hävda något annat. I detta citat ser du en användare jag citarat som håller med, sgt_tonga

Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
[B] Jag påstår inte skumma saker och dumförklarar andra så jo, det får bli du som skriver på sandlåde nivå.

[/B]

Nej, jag skriver faktum, och backar upp det. För att ni fastnat för en grön produkt och sen inte klarar av att se något ni inte kan motbevisa visar bara hur patetisk man är. Varför försöka motbevisa det när det är publicerat och uppvisat.

Citat:

[B]Ribban högt menades på att du alltid har rätt och aldrig fel om man tittar på hur du skriver. När du väl har fel vägrar du inse det och medlemar runtomkring motargumenterar dig men det struntar du i.

[/B]

Du känner dig mindervärdig med ditt sätt att skriva på, därför tar du till med sådana löjliga ord, klarar inte av att hålla dig med vettiga argument under en längre tid samt får det att låta som att alla är på din sida. Det är bara roligt att se ju fler som hakar på dig som har ett nVidia kort i signaturen, för då får jag statistik på det också Du har inte lagt upp ett skit till motbevis t.ex. Bara där är det helt kört för allt du diskuterat för hittills. Ju mer du motar det jag försöker uppvisa och andra seriösa testsiter, ju mer förlorar du i mina ögon och majoritetens ögon också om dom tittar på det opartiskt (objektivt).

Ju mer du diskuterar ju fler kommer inse hur patetisk du är som vägrar se att det är skillnader mellan AMD's och nVidia's kort i rendering till AMD's fördel nu. Jag har lagt upp bevis på det, även från .04 och .09 där även era "senaste screenshots" från VR-zone som blev utbytta (antagligen för att du mutat dom med gröna pengar) visar att AMD's kort renderar bilden bättre.

Citat:

[B]Om det har med stolthet eller något annat att göra det vet jag ej.
Du är Sledgehammer nr 2 och du kan inte springa ifrån det, bara ändra dig och skriva som övriga på Sweclockers gör. Sedan om du tycker X eller Y spelar ingen roll.

[/B]

Skall du ge mig val på hur jag skall skriva. Jag föreslår att du läser detta som någon skrev till dig:

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=7847046...

Att jag nämner att alla har samma syn som har ett nVidia kort kan du ta med en nypa salt, det är bara för att se hur du reagerar på det. Det finns flertalet som har nVidia kort som inte är som dig. Dom är inte fan-boys som slavar gratis åt nVidia.

Citat:

[B]Jag blir väldigt sällan upprörd bakom en dator och blir jag det har det med Cs att göra som jag för övrigt inte spelar längre. Vad ska jag bli upprörd över dina meningar för?

[/B]

Jag spelar inte överhuvudtaget så ta det med någon annan. Att tyda din text är _extremt_ och då menar jag _extremt_, lätt.

Citat:

[B]Vad är det jag ska motbevisa? Det finns inget att motbevisa. 09 är problemet löst och i 04 existerade problemet. Sedan om det är fusk eller ej är mindre intressant idag och framförallt i denna diskussionen.

[/B]

Det är du som inte kan inse saker, men vi tar det för 20'e gången i punkterad form (vissa har lättare för det)

* Tråden gjordes för att .04 var fullständigt oacceptabel, detta försvarade du för och grät över.

* .09 släpptes och VR zone var snabba med att lägga upp screens på betydligt mer föremål som kan avslöja fusk. Dessa klagade du på också trots att det är en site och flertalet testsiter, forum och andra här på SweClockers.com. Dom bytte bilderna på VR-zone och du blev överlycklig. Jag står återigen fast vid det och säger att Radeon korten renderar bättre, för det gör dom, även på dom bilderna.

Citat:

[B]Jag behöver inte använda google.com utan läser olika tester och ingen klagar på .09. Det är du som klagar på 09.

[/B]

Läs ovan. Ang google.com är det du som behöver det då det är du som är osäker och inte jag.

[QUOTE][B]När du kommer med skumma påståenden så förstår du väl att det är du som får lägga fram så kallade bevis på att Nvidia fuskar med .09 drivrutinerna. Det är ganska allvarlig anklagelse. Varför inte lägga fram och motbevisa oss som tvekar? Det gör du inte genom att länka de två bilderna som du gjort tidigare där viewdistance är boven.[QUOTE][B]

Jag har inte påstått något skumt alls, det är hela du som diksuterar någon skumt som ingen annan förstår än du och dina gröna vänner.

[QUOTE][B]Om du tittar på Sanazins bilder som han länkade så bräcks ditt argument för fusk direkt. Svara på hans kommentar och bilder istället och förklara nu varför man i prinsip inte ser någon skillnad. Skillnaden jag ser är att på Nvidia bilden så är det lite suddigare än på ATi bilden och detta beror förmodligen på att man inte stor 100% still när man tog bilden, eller vinkeln. Men bara för att jämföra dessa två bilder som Sanazin länkade mot dina två bilder så är det en extremt stor skillnad.[QUOTE][B]

Läs ovan igen, dom bilderna (era nya fina drömbilder) så är fortfarande Radeon korten bättre.

Du klagar på att framen inte var still. (Gapskratt), och du skriver att jag kommer med "skumma påståenden". Du dojjan ta och kamma dig riktigt rejält, för vänt kappan efter vinden har du gjort förr.

Citat:

[B]Bilderna på ön har med viewdistance att göra.

[/B]

Distansen påverkar, men inte så mycket. Och fortfarande så visar helheten av alla bevis som hittills lagts upp att nVidia fuskar/fuskat nyrligen och har sämre renderingskvalité. Det är även hitttills fullständigt och totalt 0 poäng till dig, för du har inget att gå på. .09 är en förbättring på på något uselt som fortfarande inte kan mäta sig med Radeon korten som både äldre och nya bilder bevisar, som testsiter strykt, som användare strykt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt_tonga
Gjorde just detta och JAG tycker man ser skillnader på bergssidan framförallt. Mer detaljer med HD3870 imho.

Precis, och det är trist när korten är bra (8800 är inga dåliga kort)

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Precis det jag gjort, ser du ingen skillnad föreslår jag dig gå till en optiker om du skall hävda något annat.

Antar att om man verkligen tvingar hjärnan till att se skillnad så kommer man göra det till slut :).
Nej, nu är det över för min del i denna tråd, spårat ut som tusan.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Hemskt låg nivå på debatten här. Min pappa är starkare än din pappa dessutom är han inte bara polis utan polischef.

Här kan man ju bara gissa, det finns vissa skillnader i kvalitet ganska uppenbart. Om det är fusk eller misstag det kan vi aldrig ta reda på. Man får helt enkelt använda sig av sunt förnuft och dra sina egna slutsatser.

Visa signatur

AMD X2 3600+ @ 3000Mhz, ASUS M2R32-MVP, 4096Mb Corsair DDR2 800, Gecube Radeon HD3850

Permalänk
Medlem

Sjukt skön tråd lite som vita lögner på slutet, eller är serien verkligen slut?

Kan hålla med om att Ati kortet såg bättre ut på berget men det var knappt märkbart och om jag tjänar några fps på att det är lite suddigare så tar jag den smällen,
jag tar sällan fram förstoringsglas och står still i ett fps spel i 5 min för att hitta ett litet fel i bilden då man ofta dör i fps efter sisådär 15sek stillastående mitt ute på en strand

Ni kan kalla mig fanboy eller vad ni vill äger nog en 4-5 Ati kort och kanske 3 NV kort skulle ändå köpa ett NV i dagsläget då Ati inte alls ser intressant ut i dagsläget

EDIT: Kollade lite extra nu på bilderna tycker att skuggorna från träden på Nv kortet ser skarpare ut än vad det gör på Ati kortet men det är ju bara min bedömning och ingen annans.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Nej, jag skriver faktum, och backar upp det. För att ni fastnat för en grön produkt och sen inte klarar av att se något ni inte kan motbevisa visar bara hur patetisk man är. Varför försöka motbevisa det när det är publicerat och uppvisat.

Okej. Det du skriver är faktum och du backar upp det? Vad är faktum och vad backar du upp det med? Missvisande bilder och vilken uppbackning?

Till skillnad från dig så påstår jag inte saker och ting. Jag skriver inte att det inte är fusk. Jag har skrivit att jag är tveksam till det och att det lika gärna kan vara en bugg. Men det är du som till 100% säger att det är fusk och backar upp det med två bilder där det skiljer mycket på viewdistance. Du skrev till Sanazin och föreslår att han får gå till optikern men jag tror jag vänder den meningen mot dig då du anser längre ned att viewdistance inte gör så stor skillnad.

Citat:

Du känner dig mindervärdig med ditt sätt att skriva på, därför tar du till med sådana löjliga ord, klarar inte av att hålla dig med vettiga argument under en längre tid samt får det att låta som att alla är på din sida. Det är bara roligt att se ju fler som hakar på dig som har ett nVidia kort i signaturen, för då får jag statistik på det också Du har inte lagt upp ett skit till motbevis t.ex. Bara där är det helt kört för allt du diskuterat för hittills. Ju mer du motar det jag försöker uppvisa och andra seriösa testsiter, ju mer förlorar du i mina ögon och majoritetens ögon också om dom tittar på det opartiskt (objektivt).

Ju mer du diskuterar ju fler kommer inse hur patetisk du är som vägrar se att det är skillnader mellan AMD's och nVidia's kort i rendering till AMD's fördel nu. Jag har lagt upp bevis på det, även från .04 och .09 där även era "senaste screenshots" från VR-zone som blev utbytta (antagligen för att du mutat dom med gröna pengar) visar att AMD's kort renderar bilden bättre.

Nu är du här igen. Så fort du inte kan föra en disskussion på en vuxen nivå så börjar du dumförklara och hoppa på en. Varför kan du inte diskutera som folk? Jag vet inte vad och om du har råkat ut för tidigare men det ska inte gå ut över mig. Om du har problem utanför datorvärlden så ska det inte gå ut över någon annan. Du får helt enkelt ta och bita ihop och skriva som folk oavsett om du tycker de skriver åt helsike fel.

*Du skriver att jag känner mig mindervärdig - helt fel

*Du skriver att det är därför jag tar till mig sådana löjliga ord - Vem är det som tar till löjliga ord här inne?

*Du skriver att det är fler som hackar på mig och har ett Nvidia kort och sedan får du en statistik på det - Hur gammal är du?

Sedan skriver du att ju mer jag diskuterar ju fler kommer att inse hur patetisk jag skulle vara. Problemet för dig är bara att jag skriver inte som du och dumförklarar andra och börja med grövre påhopp som du gör 2good4u.

Jag är patetisk som tar till löjliga ord enligt dig fast det är du som skriver hur patetisk jag är X gånger om och dumförklarar både mig och många andra här på forumet.

Jag citerar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem till dig 2good4u

Bara för att slänga in en känga...

Varför, varför, varför tar du alltid dig till denna metod i diskussioner? Du sätter dig själv på en högre pall än andra och hävdar bestämt att du vet bäst. Det här är inte precis den första tråden jag sett det i. Visst, jag både vet och tycker att du har rätt i många, om inte de flesta, fall men det är ändå en förbannat onödig grej att dra ut. Du är heller inte så objektiv som du ger sken av.

Citat:

Skall du ge mig val på hur jag skall skriva. Jag föreslår att du läser detta som någon skrev till dig:

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=7847046...

Att jag nämner att alla har samma syn som har ett nVidia kort kan du ta med en nypa salt, det är bara för att se hur du reagerar på det. Det finns flertalet som har nVidia kort som inte är som dig. Dom är inte fan-boys som slavar gratis åt nVidia.

Om Multiman tycker det är okej att skriva på dagisnivå är det hans problem. Ni sitter och kallar varandra för fanboy i diskussionen och jag tyckte det var dagis och det hörde inte till trådens ämne. Jag vet om att vi just nu är utanför trådens ämne men vi sitter inte och kallar varandra för fanboy, eller du gjorde ovan.

Sedan om andra som har Nvidia (samt ATi, sitter i laptop) inte skriver som mig är det nog för att de inte orkar lägga energi på någon som är som Tobbe citerade. Jag kan ha fel dock.

Citat:

Jag spelar inte överhuvudtaget så ta det med någon annan. Att tyda din text är _extremt_ och då menar jag _extremt_, lätt.

Jag skrev nej förra gången men okej Dr.Phil.

Citat:

Det är du som inte kan inse saker, men vi tar det för 20'e gången i punkterad form (vissa har lättare för det)

* Tråden gjordes för att .04 var fullständigt oacceptabel, detta försvarade du för och grät över.

* .09 släpptes och VR zone var snabba med att lägga upp screens på betydligt mer föremål som kan avslöja fusk. Dessa klagade du på också trots att det är en site och flertalet testsiter, forum och andra här på SweClockers.com. Dom bytte bilderna på VR-zone och du blev överlycklig. Jag står återigen fast vid det och säger att Radeon korten renderar bättre, för det gör dom, även på dom bilderna.

Jag kan inte inse saker skriver du och att jag grät över att .04 var oacceptabel. Varför ljuger du 2good4u?

Okej, jag tycker att du ska gå tillbaka till det allra första inlägget eller de första inläggen jag skrev och läsa igenom de noga några gånger. Citera gärna de inläggen och skriv något.

Citat:

Läs ovan. Ang google.com är det du som behöver det då det är du som är osäker och inte jag.

Jag är varken säker eller osäker. Jag hävdar ingenting eller påstår någonting kring fusket eller buggen. Det är du som gör det. Jag skriver att i .09 har man åtgärdat problemet och det är vad andra siter skriver precis som andra i forumet också har skrivit.

Citat:

Distansen påverkar, men inte så mycket. Och fortfarande så visar helheten av alla bevis som hittills lagts upp att nVidia fuskar/fuskat nyrligen och har sämre renderingskvalité. Det är även hitttills fullständigt och totalt 0 poäng till dig, för du har inget att gå på. .09 är en förbättring på på något uselt som fortfarande inte kan mäta sig med Radeon korten som både äldre och nya bilder bevisar, som testsiter strykt, som användare strykt

Nu helt plötsligt så skriver du att distansen påverkar, men inte så mycket. Hur kommer det sig att du ändrar dig? Uppenbarligen så tänkte du inte innan du skrev förra gången och nu tycker du att distansen påverkar, men inte mycket.

Distansen påverkar väldigt mycket och om du spelar någonting så bör du veta detta. Fråga vem som helst på detta forum och förklara för de att distans inte påverkar så mycket. Varför heter det Viewdistance?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

http://www.elitebastards.com/cms/index.php?option=com_content...

Vilken dunder optimering dom har gjort med 169.09 jämnfört med 169.04. Tog dom 2 veckor.

Kanske nått för dig att gråta över nu.

Som jag har skrivit innan, skulle vara bättre med flera sidor(trovärdiga) som kan validera detta och backa upp. Sweclockers skulle ha kollat upp detta istället tycker jag.

Till dom som tror att det enbart är en bug är ju bara naiva som tror inte att dom vet vad för optimeringar dom gör och kollar upp. Nvidia har haft samma CEO sen 1993 och fuskat innan.

Ja, du är patetisk A.N'doja. Du har gjort det klart för mig med din inblanding och tycke av 3870 i denna tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av No.21
http://www.elitebastards.com/cms/index.php?option=com_content...

Vilken dunder optimering dom har gjort med 169.09 jämnfört med 169.04. Tog dom 2 veckor.

Kanske nått för dig att gråta över nu.

Som jag har skrivit innan, skulle vara bättre med flera sidor(trovärdiga) som kan validera detta och backa upp. Sweclockers skulle ha kollat upp detta istället tycker jag.

Till dom som tror att det enbart är en bug är ju bara naiva som tror inte att dom vet vad för optimeringar dom gör och kollar upp. Nvidia har haft samma CEO sen 1993 och fuskat innan.

Ja, du är patetisk A.N'doja. Du har gjort det klart för mig med din inblanding och tycke av 3870 i denna tråden.

Vem har skrivit att dom har gjort en dunder optimering med 169.09?
Däremot så skriver de på Elitebastards att buggen/fusket är fixat i 169.09 och allt rätt och fixat. Vad ville du med din mening? Jag förstod inte. Men tack för att du tog upp det för nu kan 2good4u svälja gröten om att .09 också är fusk. Du har precis bevisat motsattsen till det 2good4u har skrivit, teamwork!

Jag har aldrig skrivit att Nvidia inte fuskar. Ni måste läsa det jag skriver. Ni påstår och jag är skeptisk och ser inte riktigt anledning till att fuska men fusk är inget jag har uteslutit.

Jag har dragit in HD3870 först när jag skrev att jag var sugen på att köpa två stycken sådana och köra @ Crossfire. Jag har dragit in HD3870 när jag förklarade att man jämfört bildkvalitén mellan HD3870 och 8800GT där man inte sett någon skillnad. Jag blandade in HD3870 för att menapå att kortet har bildkvalité som R600. Det är det ända jag har blandat in HD3870. Däremot är det ni som blandar in HD3870 och börjar argumentera emot. Jag har inte använt HD3870 för att argumentera emot.
Antingen har du dåligt minne eller så får du börja kolla upp vad jag skriver innan du citerar mig!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
[B]Okej. Det du skriver är faktum och du backar upp det? Vad är faktum och vad backar du upp det med? Missvisande bilder och vilken uppbackning?

[/B]

Inget är missvisande, bara du som uppfattar det så för att du är en nVidia fan-boy. Det finns så många, så många som tycker det, och det vet du också. Jag vet sedan tidigare i många trådar ditt snack om GTX och nVidia överhuvudtaget. Ditt snack med nVidia överhuvudtaget och att GeForceFX var bättre. Du fick dig en sådan känga att du fick be om ursäkt. Jag garanterar, du kommer ingenstans med detta, för det är ett fusk från nVidia. Om du tänker dig i vilket sammanträffande det sker i, hur markanden ser ut med övriga aktörer och helheten. Det är inte första gången från nVidia. Du kan dock definitivt aldrig dra mig för fanboyism, jag garanterar. Jag skall själv köpa en Penryn nu, många må vara chockade, men för första gången har Intel lyckats riktigt bra, ungefär med den marginal som AMD på sin tid hade över Intel. Folk är dock så förbannat insnöade att det är svårt att se rakt upp och ned vad som är bra och inte. 8800 korten är bra, deras drivers är skräp och nVidia är skräp.

Citat:

[B]Till skillnad från dig så påstår jag inte saker och ting. Jag skriver inte att det inte är fusk. Jag har skrivit att jag är tveksam till det och att det lika gärna kan vara en bugg. Men det är du som till 100% säger att det är fusk och backar upp det med två bilder där det skiljer mycket på viewdistance. Du skrev till Sanazin och föreslår att han får gå till optikern men jag tror jag vänder den meningen mot dig då du anser längre ned att viewdistance inte gör så stor skillnad.

[/B]

Om du vill påstå något så gör det, och räkna med att jag kommer vara lika stridig som du är om jag vet att jag har rätt genom att fått det bekräftat. Har jag fel visa mig och ha lite kött på benen som du absolut inte har. Du kommer inte med något konkret för fem öre. Det har visats förr, och visas igen, det är skillnad mellan Radeon kortet och GeForce korten. Det enda nVidia haft övertag i bildmässigt under en liten tid sedan R3xx har varit AF kvalitén med 8800 serien innan dessa fusken, annars har ATI varit bättre.

Citat:

[B]Nu är du här igen. Så fort du inte kan föra en disskussion på en vuxen nivå så börjar du dumförklara och hoppa på en. Varför kan du inte diskutera som folk? Jag vet inte vad och om du har råkat ut för tidigare men det ska inte gå ut över mig. Om du har problem utanför datorvärlden så ska det inte gå ut över någon annan. Du får helt enkelt ta och bita ihop och skriva som folk oavsett om du tycker de skriver åt helsike fel.

*Du skriver att jag känner mig mindervärdig - helt fel

*Du skriver att det är därför jag tar till mig sådana löjliga ord - Vem är det som tar till löjliga ord här inne?

*Du skriver att det är fler som hackar på mig och har ett Nvidia kort och sedan får du en statistik på det - Hur gammal är du?

[/B]

Blablabla du dojjan. Här försöker du vrida något för att tagga upp mig. Jag har bara skrivit hur du är och hur du känner, för det är lätt att tyda på din text. Jag är säker på min sak, och klagar du på det, så bör du nog vara klok nog att ha lite kött på benen. När jag märker att du inget har och du börjar med din patetiska diskussionsnivå och jag skriver tillbaka på det, så blir du hysterisk. Det är ditt eget fel dock, för andra gör:

* Tittar på det jag lagt upp (materialet talar för sig självt och inget som är mitt)
* Gör en bedömning och vissa märker skillnad, vissa ingen alls, och vissa större skillnad, eller så bryr vissa sig inte alls.
* Dom flesta ser skillnaden och har även nu fler bilder att gå på, dom kan även frivilligt läsa det jag skriver och titta på bilderna och se att det stämmer då det är precis från bilderna jag har fått källan till det jag skriver.
* Det finns fler som testat, VR-zone är en mycket bra site dom dessutom på begäran ändrade dom screenshots som ni gröna tyckte var "missvisande". Det finns numera användare som bekräftat detta som upplever samma sak, och är jag förvånad?

Nej, jag är säker, för det är så uppenbart med sunt förnuft. Jag säger härmed, jag tror inte att du saknar sunt förnuft, men jag fascineras av ditt engagerande till att försvara något som är uppenbart dåligt, och då är det rätt givet att det hänger på att du är en fan-boy vilket jag vid detta lag är säker på.

Citat:

[B]Sedan skriver du att ju mer jag diskuterar ju fler kommer att inse hur patetisk jag skulle vara. Problemet för dig är bara att jag skriver inte som du och dumförklarar andra och börja med grövre påhopp som du gör 2good4u.

[/B]

Jag har inte hoppat på dig, jag skriver som det är. Set finns full historik om vem som är förste man på att förlöjliga någon eller något, redan så tidigt brister argumenten...

Citat:

[B]Jag är patetisk som tar till löjliga ord enligt dig fast det är du som skriver hur patetisk jag är X gånger om och dumförklarar både mig och många andra här på forumet.

[/B]

Vissa ser en sida, andra helheten, och andra den andra sidan. Han har nog inte sett mycket av dig, och mer av mig. Det finns som sagt historik vem som börjar förlöjliga vad och vem. Är du uppenbart dum (vilket jag anser om du hoppar in i något du inte har kött på benen för får du skylla dig själv, det är ditt eget fel). Jag har inte heller hindrat dig från något, men kom med något vettigt.

Citat:

[B]Om Multiman tycker det är okej att skriva på dagisnivå är det hans problem. Ni sitter och kallar varandra för fanboy i diskussionen och jag tyckte det var dagis och det hörde inte till trådens ämne. Jag vet om att vi just nu är utanför trådens ämne men vi sitter inte och kallar varandra för fanboy, eller du gjorde ovan.

[/B]

Jag skriver inte om någons pappa, det är respektlöst, men det ger dig en fingervisning på vad en tycker om dig när du skriver såhär.

Citat:

[B]Sedan om andra som har Nvidia (samt ATi, sitter i laptop) inte skriver som mig är det nog för att de inte orkar lägga energi på någon som är som Tobbe citerade. Jag kan ha fel dock.

[/B]

Nej dom skriver motsatsen istället, dom håller med dom som inte är fan-boys. Tänk att jag såg en skriva här för inte så längesedan, han hade ett GTX och höll med rakt upp och ned att det var sämre kvalité, men han vet att han sitter på ett bra kort och behöver inte gråta över det för att nVidia är ett sketbolag som gör så med drivrutinerna. Han håller med för han ser att så är fallet, och lösningen är att byta namn på .exe filen till 123.exe eller för säkerhets skull "rbtw62456324q6g3q462h.exe så den inte finns i nVidias "cheat-activator-profile".

Citat:

[B]Jag kan inte inse saker skriver du och att jag grät över att .04 var oacceptabel. Varför ljuger du 2good4u?

[/B]

Grina/grät, samma sak. Det märks när man la fram det hur du tog åt dig av detta. Speciellt när det är så uppenbart. Annars hade du inte brytt dig, utan tagit det som dom andra, studerat bilderna och sett skillnaden vilket jag är 100% säker på att du gör (nya eller gamla bilderna väljer du själv), eller varför inte titta runt på nätet och skaffa dig en uppfattning. Dom bilderna är bara en illustration som sagt En illustration till VÄLDIGT mycket text runt om från världen.

Citat:

[B]Okej, jag tycker att du ska gå tillbaka till det allra första inlägget eller de första inläggen jag skrev och läsa igenom de noga några gånger. Citera gärna de inläggen och skriv något.

[/B]

Visst är det skönt att ha historik i en tråd?

Citat:

[B]Jag är varken säker eller osäker. Jag hävdar ingenting eller påstår någonting kring fusket eller buggen. Det är du som gör det. Jag skriver att i .09 har man åtgärdat problemet och det är vad andra siter skriver precis som andra i forumet också har skrivit.

[/B]

Du får vara vad du vill, men skall du kritisera något jag är säker på när jag har bevis så får du skylla dig själv. Det är precis detta som folk inte tycker. Det finns skillnader mellan ATI och nVidia till ATI kortens fördel.

Citat:

[B]Nu helt plötsligt så skriver du att distansen påverkar, men inte så mycket. Hur kommer det sig att du ändrar dig? Uppenbarligen så tänkte du inte innan du skrev förra gången och nu tycker du att distansen påverkar, men inte mycket.

[/B]

Då tycker jag att du skall läsa tidigare. Distansen påverkar, men inte huvudsakligen på det sättet och i sådana mängder. Det fattar mycket information i bilden renderat från nVidia korten jämfört med ATI korten på dom bilderna. Dom nya bilderna visar samma sak, men mindre skillnader och användare som testat själva upplever samma sak.

Citat:

Distansen påverkar väldigt mycket och om du spelar någonting så bör du veta detta. Fråga vem som helst på detta forum och förklara för de att distans inte påverkar så mycket. Varför heter det Viewdistance?

Nej inte så mycket som du tror, det är bl,a därför du har anisotropisk filtering i spel.

För övrigt så kan du ju läsa under här vad en annan herre skriver, en av många jag sett som börjar tröttna på ditt snack:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av No.21
http://www.elitebastards.com/cms/index.php?option=com_content...

Vilken dunder optimering dom har gjort med 169.09 jämnfört med 169.04. Tog dom 2 veckor.

Kanske nått för dig att gråta över nu.

Som jag har skrivit innan, skulle vara bättre med flera sidor(trovärdiga) som kan validera detta och backa upp. Sweclockers skulle ha kollat upp detta istället tycker jag.

Till dom som tror att det enbart är en bug är ju bara naiva som tror inte att dom vet vad för optimeringar dom gör och kollar upp. Nvidia har haft samma CEO sen 1993 och fuskat innan.

Ja, du är patetisk A.N'doja. Du har gjort det klart för mig med din inblanding och tycke av 3870 i denna tråden.

Jag har knappast missat er diskussion

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Avstängd

Tyvär lite Off Topic men vilken dispyt detta blev...

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

Så otroligt löjligt att vissa ''personer måste ta till personliga påhopp för att kunna argumentera på ett moget nivå när andra försöker diskutera seriöst angående ett ämne. =/

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Vem har skrivit att dom har gjort en dunder optimering med 169.09?
Däremot så skriver de på Elitebastards att buggen/fusket är fixat i 169.09 och allt rätt och fixat. Vad ville du med din mening? Jag förstod inte. Men tack för att du tog upp det för nu kan 2good4u svälja gröten om att .09 också är fusk. Du har precis bevisat motsattsen till det 2good4u har skrivit, teamwork!

Jag har aldrig skrivit att Nvidia inte fuskar. Ni måste läsa det jag skriver. Ni påstår och jag är skeptisk och ser inte riktigt anledning till att fuska men fusk är inget jag har uteslutit.

Jag har dragit in HD3870 först när jag skrev att jag var sugen på att köpa två stycken sådana och köra @ Crossfire. Jag har dragit in HD3870 när jag förklarade att man jämfört bildkvalitén mellan HD3870 och 8800GT där man inte sett någon skillnad. Jag blandade in HD3870 för att menapå att kortet har bildkvalité som R600. Det är det ända jag har blandat in HD3870. Däremot är det ni som blandar in HD3870 och börjar argumentera emot. Jag har inte använt HD3870 för att argumentera emot.
Antingen har du dåligt minne eller så får du börja kolla upp vad jag skriver innan du citerar mig!

Sarkasm.

Du verkar ligga en nivå efter. Du har skrivit det flera gånger. Kanske dags att komma vidare. Du har försökt att bagatellisera anklagelsen och andra.

Jag har, du borde ta och titta och se vad du skrev. Du har gjort bort dig och nu försöker du att bortförklara dig.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag skrev tidigare:
Har man varit med ett tag vet man hur Jen-Hsun Huang fungerar. Han tar till vilka medel som helst och har alltid gjort. Dem som försöker förklara bort det tråden handlar om är historielösa och har inte följt grafikkortsmarknaden de senaste tio åren, alternativt lider av dåligt minne.

Edit: A.N'doja: Du är inte pappa för oss andra på sweclockers. Sluta med ditt fjanteri om att det är dagis eller att vi ska skärpa oss. Jag misstänker f.ö. att jag är gammal nog att vara din pappa, men sådant hör ju inte hit eller hur?

Svar från A.N'doja:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
...Om Multiman tycker det är okej att skriva på dagisnivå är det hans problem. Ni sitter och kallar varandra för fanboy i diskussionen och jag tyckte det var dagis och det hörde inte till trådens ämne. Jag vet om att vi just nu är utanför trådens ämne men vi sitter inte och kallar varandra för fanboy, eller du gjorde ovan....

Vafalls? Har du helt snurrat till det? SKÄRP DEJ!

Om du inte reder ut att hålla isär vad olika personer säger, så sluta debattera. Du beter dig som en person med storhetsvansinne, där alla ska lyssna snällt på ditt evangelium. Välkommen till verkligheten utanför internet.

Edit: Om du, mot förmodan, anser att jag skriver på dagisnivå är du välkommen att visa på vilket sätt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

"Du är Sledgehammer nr 2 och du kan inte springa ifrån det, bara ändra dig och skriva som övriga på Sweclockers gör."

Tycker detta stämmer extremt bra på dig (bortsett från att Sledgehammer verkade kunna mer, enligt mig), du har 3 anmärkningar och det står att du är provmedlem sedan oktober 2005 (varför inte vanlig medlem?)

Skrev detta iochmed intrycket jag fick, att alla var på din sida, precis som 2good4you.

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
are och det är jäkligt dåligt alltihopa. Kvalité är extremt viktigt.

Är det kanske detta som upprör dig mest egentligen? Du vill ha något att klaga på och eftersom du föredrar kvalitet framför spelbarhet så tycker du att optimeringar som tar bort vissa grafikelement är så farliga.

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [cyb]
Är det kanske detta som upprör dig mest egentligen? Du vill ha något att klaga på och eftersom du föredrar kvalitet framför spelbarhet så tycker du att optimeringar som tar bort vissa grafikelement är så farliga.

Nej jag vill inte ha något att klaga på, men kvalitét går att se på olika sätt. Grafikortet renderar sämre kvalité än orginalet (vilket påvisas om du byter namn på .exe filen eller jämför renderingskvalitén hos Radeon korten, och detta utan att kunden vet om det, det tycker jag är riktigt fult, speciellt när folk som inte vet om det jämför korten prestandamässigt sen också och säger att Radeon korten suger.

Kunden skall få ha dessa optimeringar, men då skall dom vara valbara i deras medvetande. Det är bara vi entusiaster som vet det, och det är fult gjort. För att vissa personer (säger inte just du) har svårt att se båda sidor så reserverar jag mig för att jag hade tyckt lika illa om AMD gjort detta med sina Radeon kort, men nVidia har ju gjort det förr...

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]