Permalänk

Bytt mobo, nu har jag blue screen..

Okej, jag har precis bytt moderkort från P5KC till P5K Premium. Jag har nyaste biosen, 0404. All hårdvara har korekt drivrutin.

Det finns fler än ett problem. I bland startar den helt normalt, extremt långsamt, men när man är inne i Windows så fryser allt och jag får blue screen, där står ngt om att win32k.sys är trasig osv.. Tillsammans med detta har jag även haft problem med IDE kopplad HDD och CDD. Ingen av som syntes i bios, men efter mycket mäck fram och tillbaka kunde datorn hitta CDD:n. Det är inte slut än! Ofta hittas in min SATA disk heller och jag får meddelande om att jag skall välja en bootbar disk bla bla bla.. Bryter jag strömmen i 30 minuter och uppåt hittar den SATA diskarna i varje fall. Allt detta uppstod efter mobo byte alltså. Ngn som har ett konkret tips? Kan det vara värt att försöka ominstallera Windows eller måste jag hitat SATA drivare eller liknande först?

EDIT: Skrev fel..

Permalänk

Re: Bytt mobo, nu har jag blue screen..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av slaktareOlsson
Okej, jag har precis bytt moderkort från P5KC till P5K Premium. Jag har nyaste biosen, 0404. All hårdvara har korekt drivrutin.

Kan det vara värt att försöka ominstallera Windows eller måste jag hitat SATA drivare eller liknande först?

Har du inte ominstallerat Windows efter att du bytt moderkakan ?? Då är det där du skall börja!! Vet i och för sig inte vad som skiljer korten men ominstallation hjälper förmodligen då du har bytt "hjärtat" i datorn.