iriver clix2 eller samsung p2 ?

Permalänk

iriver clix2 eller samsung p2 ?

yapp ska skaffa mig en ny spelare, frågan är vilken ? funderar på iriver clix2 eller samsung p2 både med 4 gb ? eller ska jag skaffa en annan spelare ? kom med förslag

Permalänk
Medlem

Beror vad du prioriterar först,
Musik eller film?

P2.an hade jag nog tagit om det är film, annars skulle nog det väga över lite på clix2 då den inte är touch som kan vara lite knepigt ibland i fickorna.

Annars kan jag tipsa om iAUDIO D2, den är mitten av dessa.
Den har touch screen och även knappar.

Permalänk

jag vill både ha film och musik

Permalänk
Medlem

Kan rekomendera Creative zen.
2.5" skärm och den har även plats för minneskort. Har själv precis beställt en sådan.

Permalänk

creative zen har jag med funderat på men gillar inte den modellen hehe...

Permalänk
Medlem

Tycker du ska gå och klämma på dem innan, Tänkt på iAUDIO D2?
Jag skulle nog valt Samsung P2 innan iriver clix2, saknas vissa funktioner på Clix2 som jag behöver.

Permalänk

mjoooo ifs D2 värkar vara grym den med fan ska man välja

Permalänk
Medlem

Tror det inte finns mycket som slår clix 2 ljud och bild mässigt just nu.

Permalänk

oki då står det mellan iriver clix2, d2, och p2

Permalänk
Medlem

Clix2, mer musik (p.g.a storleken på skärmen)
iAUDIO D2 (allround har haft den själv)
Samsung P2, Mycket bra till film p.g.a storleken på skärmen. Ljudet vet jag inget om, men hört att samsung har kvalité på deras spelare.

Men testa dem på t.ex. TM, där har dem Clix2 och iaudio D2.

Permalänk

ifs har ju d2an sd kort slot och sd kort kostar ju inte så dyra

Permalänk
Avstängd

Du kan testa Creative Zen på Webhallen, var där idag och det var en tjej som stod och demade dem. Hon var fräsch och spelaren var riktigt bra!

Visa signatur

Sojid

Permalänk

jag har en som är i asien just nu och han rekommenderade mig oppo v5, ngt att ha ?

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska gå till en butik och testa de olika spelarna innan du bestämmer dig, precis som flera andra har sagt. Oftast är det först när man testat olika prylar i verkligheten man verkligen kan avgöra om man gillar dem eller ej. Allmän kvalitetskänsla, hur bra menysystemet fungerar, storlken osv är svårt att förmedla genom bilder och recensioner på nätet.

oppo v5 är jag tveksam till. Den har en ganska stor skärm men tyvärr brukar de kinesiska märkena ha ganska dåliga menysystem och firmware. Dessutom kan det bli trassel med garatin. Men om du kan få det väldigt billigt kanske det kan vara värt att prova.

Permalänk

skulle få oppo v5 för ca 1400kr fraktad från kina det som är bra med denär att den stödjer Rm, rmvb, youtubefiler, 3gp, avi.. m.m...

och en d2 kan jag köpa av en kompis för ca 1200 kr 4 gb

Permalänk

Fan, jag är i exakt samma banor som dig oopeteroo. För mig står det mellan D2 och P2, jag är helt fastkörd... Vilken har bäst ljud tro? Hade D2 haft en lite bättre skärm hade jag tagit den direkt... men den har inte det, och hade P2 skippat jojsticken och klippt av den direkt efter skärmen hade tagit den, va fan ska jag göra. Kan någon ge mig tips?

MvH Tobias!

Permalänk

hahhah va nere och tittade på d2an idag den va mkt tjockare än clix2 jue XD menmen åt andra sidan lite större skärm och Sd kort det e synd att p2 inte har SD support...

Permalänk
Medlem

Jag var på HiFi-klubben och lekte med P2. Blev verkligen imponerad men tror nog det tar ett litet tag innan man lär sig funktionerna på touch-skärmen. T ex kändes den väldigt oprecis när man spolade i en film, kunde bli både 20 sekunder och 1 minut. Menysysmtemet var cool men lite åt det segare hållet (ni vet där man scrollar/trollar fram menyerna

Men hittar man en för ett bra pris så slå till!

Visa signatur

LACIE 324

Permalänk
Medlem

iAUDIO D2 4GB är en utgående modell nu verkar det som. Den kostar runt 1300kr på www.abtech.se

Passa på

Permalänk

Jag har en fråga till någon som äger D2, hur blir det med filmer i Widescreen när D2:ans skärm är 4:3? Blir det väldigt mycket avskalning? Går det att kolla på en långfilm på den? Jag vill gärna ha den, men så har ju Samsung P2 större och bättre skärm.. Snälla ge en utförlig förklaring hur pass bra filmvisningen är på D2.

MvH Tobias

Permalänk

shiet det va billig för en ny d2 kanske ska skaffa ifs har p2 större skärm men den e åt andra sidan dyrare XD kanske ska slå till ?:D

Permalänk
Medlem

Jag har använt min sålda D2 i många månader och jag tyckte att det var utmärkt att kolla fim på den, men det är nog mer från person till person.
Jag har kollat minst 100timmar film på den kan jag säga.

Permalänk

varför sålde du den ?:P

Permalänk
Medlem

1700kr
4gb D2 med metallsticker + screenprotector + TV-out kabel och crystalcase och ett 8gb minneskort. sålde den i september.

Permalänk

mjoo men why hade du tröttnat på den eller e bara lite nyficken eftersom de flesta gilllar d2an

Permalänk
Medlem

Är också inne i detta val...

Jag försökte först få tag på en Ipod touch genom Ebay. Det gick inte så bra då det är väldigt få som skickar till sverige, samt att det blir dyrt med frakt och allt.:D

Då tänkte jag på P2an. Den fick en 8:a av M3 som skrev att den hade väldigt bra ljud. Då hade jag i stort sätt bestämt mig.
Dagen efter läste jag en recension på Prylporalen som gav den en 2a. Den hade bra funktioner och ljud men sega/buggiga menyer.

Nu står jag här och kan inte bestäma om jag ska vänta in Ipod touch (prissänkning) eller köpa någon annan..:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=oopeteroo=-
mjoo men why hade du tröttnat på den eller e bara lite nyficken eftersom de flesta gilllar d2an

Jag gillar nya prylar och sånt, byter mp3 och mobil ofta sen behövde jag mer minne också. Annars är det den bästa mp3.n jag har haft. iPoden kommer inte nära med sitt ljud.

Permalänk

hehe har aldrig gillat ipod i stort sätt fan jag blev lite sugen på en d2a nu eller bör man skaffa en oppo s5 eftersom att den klara rm format och youtube formatet, samt 3 tums skärm. tydligen ska den vara ganska bra enligt min polare........ eller ska man ha en p2 dock är den dyr =/

oppon är rätt fin med
http://price.ea3w.com/mp4_player/index132346.shtml

Permalänk
Medlem

Om du använde RM/RMVB filer mycket så är den bra, jag använder RM/RMVB hela tiden då jag kollar på kinesiska serier som släpps i sådant format, men har du en bra dator så kan jag säga att det går lika bra att konvertera.

Permalänk

mjoo jag är lite mer inne i formaten som youtube använder samt rmvb, och skärmen på 3 tum, dessutom är designen rätt fin med men frågan om man ändå ska ta d2an ?:P har så himla svårt att bestämma mig..