Permalänk
Robot

Chieftec WH-01 Miniserver

En liten server för semesterbilderna O_o
Min första uppsättning med RAID 5. Förvånansvärt enkelt att installera och konfigurera. Lätt att återställa om en hårddisk skulle gå sönder under drift.

4st 250gb i RAID 5 uppsättning
Hyfsad processor som duger till ändamålet just nu. CPU-Tempen ligger på 21-22 enligt bios. (rums temp.)

Prestanda bedöming av Windows Vista:

Processor 4,8
Minne (RAM) 1,99 GB 5,8
Grafik Intel(R) G33/G31 4,1
Spelgrafik 3,4
Primär hårddisk (699GB totalt) 5,9

Intel Pentium E2160 1.8GHz Socket 775

Gigabyte GA-G33M-DS2R, G33, Socket-775, m-ATX, GbLAN, DDR2, VGA, PCI-Ex16

Hiper Nätaggregat ATX 580W Svart,

TwinMOS DDR2 PC6400 2048MB Dual Pack

4st
Samsung SpinPoint T166 250GB SATA2

Chieftec 3 x 5.25" bays for 4 S-ATA HDD, Hot-Swap, full aluminium

Chieftec WH-01 Miniserver Chassi

Besök albumet: Chieftec WH-01 Miniserver av SweSafe

Permalänk
Medlem

vad har du för grafikkort om jag får fråga? annars ser det nice ut;)

Visa signatur

q6600 @ 3ghz- gigabyte p35 ds3 - 4gb 6400 - hd3870 - antec sonata 3 - 320gb - 750gb- 200gb - 120gb- samsung 206bw - Z-5500 - logitech G5 -

Permalänk
Medlem

Det där chassit ser riktigt intressant ut, mer bilder... pronto tack

Edit: google? bilder? nej nej, absolut inte

Edit2: Tack för bilderna, installationen ser inte så dum ut. Tror bestämt att jag kommer att beställa det här chassit till min nya maskin jag pular på, istället för ett tredje Solo chassi.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EkeNs
vad har du för grafikkort om jag får fråga? annars ser det nice ut;)

Använder förmodligen det interna grafikkortet.

Permalänk
Medlem

Den skulle jag inte ha något emot att ha Chieftec är alltid rätt!

Permalänk
Medlem

Grymt coolt med sån där swap

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Avstängd

9a.. Chassit såg snyggt ut..

Visa signatur

[I]AMD 3600+ X2|2048 MB Kingston 533 MHz|Raidmax Sagitta|AsusM2NPV-VM|Nec DVD|250 GB Sata Samsung|Nvidia 8500GT 256|Saitek Slimline|Logitch|Creative 2.1|Elsa Ecomo 520 19"CRT[/I]

Jag är magic_shoot!

Permalänk
Medlem

Välgit nice Den skulle man villa ha... fast en till hot-swap grejj å fullt me 1TiB diskar :D:D

Permalänk
Medlem

Jävligt nice bygge, ser väldigt proffsigt ut. Och mer power än min main-burk...

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem

Tjena,
Jag gjorde en moddning på 4disk SATA lådan så att den låter MYCKET mindre, jag tyckte den lät som ett Jetplan i min rätt tysta burk.

1. Såga ut den svarta baksidan där fläkten sitter men behåll sidorna så att du kan dra ut fläkten rakt bakåt så att säga och skjuta in den nya fläkten utan att använda skruvar.
2. Köpte en tyst 80mm fläkt (Tog en Noctua).
3. Montera fläkten med hjälp av en 80mm fan holder från Acousti products (eller liknande)
4. Kopplade fläkten till min Fan controller (Mcubed T-Balancer på en kanal)
5. Dra en temperatur diod till ovansidan av SATA lådan från fläktkontrollern.

Nu är problemet att sökningar på diskarna hörs tydligt. skall fundera ut något sätt att frikoppla SATA lådan från chassit. Men ovan gjorde åtskilliga dB.

Jag kör 4st Hitachi Deathstar 7k1000 i denna låda. Idle ljudet är inga problem men söknings vibreringarna då diskarna är i high performance mode låter betydligt. Visserligen kan man sätta Hitachi diskarna i slow seek mode, men det är lite fusk, skall se om jag mekaniskt kan få det frikopplat och tystare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crion
Tjena,
Jag gjorde en moddning på 4disk SATA lådan så att den låter MYCKET mindre, jag tyckte den lät som ett Jetplan i min rätt tysta burk.

1. Såga ut den svarta baksidan där fläkten sitter men behåll sidorna så att du kan dra ut fläkten rakt bakåt så att säga och skjuta in den nya fläkten utan att använda skruvar.
2. Köpte en tyst 80mm fläkt (Tog en Noctua).
3. Montera fläkten med hjälp av en 80mm fan holder från Acousti products (eller liknande)
4. Kopplade fläkten till min Fan controller (Mcubed T-Balancer på en kanal)
5. Dra en temperatur diod till ovansidan av SATA lådan från fläktkontrollern.

Nu är problemet att sökningar på diskarna hörs tydligt. skall fundera ut något sätt att frikoppla SATA lådan från chassit. Men ovan gjorde åtskilliga dB.

Jag kör 4st Hitachi Deathstar 7k1000 i denna låda. Idle ljudet är inga problem men söknings vibreringarna då diskarna är i high performance mode låter betydligt. Visserligen kan man sätta Hitachi diskarna i slow seek mode, men det är lite fusk, skall se om jag mekaniskt kan få det frikopplat och tystare.

Har du fyra 1TiB diskar typ 10000kr bara de ju.... dom med pengar dom kan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av conkan
Har du fyra 1TiB diskar typ 10000kr bara de ju.... dom med pengar dom kan.

står på hans beskrivning:
4st
Samsung SpinPoint T166 250GB SATA2

Permalänk
Medlem

Vad är det där för 120mm-fläkt? Den ser extra tjock ut? Är den tyst?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deveraux
Vad är det där för 120mm-fläkt? Den ser extra tjock ut? Är den tyst?

38mm ganska vanligt, bla Antec har en tricool fläkt på 38mm, även deltas värsting är 38mm. de som har antec p180 vet vad jag snackar om

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

10p, har oxå ett. Fick det igår.

Permalänk
Medlem

Scythe Quiet Drive och Noctua 120mm

Har nästan samma rigg.

Lyckades lösa hd-kylning och ljuddämpning på ett intressant sätt:

Fläkten är fäst med fläkt-ljuddämpnings-gummi-fästen, man ser dem ligga nederst i bilden. Går extremt tyst. Först körde jag med Nexus DiskTwin ( http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=311510 ) fast de amplifiera vibrationerna, totalt IG kort och gott.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=333425
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=325742