Hjälp och Råd, köpa Grafikkort

Permalänk
Medlem

Hjälp och Råd, köpa Grafikkort

Hejsan o ni stora samling datorgurus!

Som man kan gissa av trådnamnet så är jag ute efter lite hjälp när jag ska köpa nytt grafikkort. I dagsläget har jag ett GK PCIe Connect3D X1600PRO 512MB/VGA/DVI/TV

I dagsläget så är det jobbigaste mitt grafikkort får göra är att jag tvingar det att spela Crysis. För alla som inte kan systemkraven utantill kommer de här.

Recommended attributes of your Video Card

Video RAM: Required - 640 MB
Video Card 3D Acceleration: Required - Yes
Video HW Transform & Lighting: Required - Yes
Vertex Shader Ver.: Required - 3.0
Pixel Shader Ver.: Required - 3.0

Så om någon nu skulle vilja vara så snäll att guida mig genom denna snårskog av hårdvara så skulle jag bli mycket glad! Tipsa gärna om grafikkort i olika prisklasser.

Visa signatur

En potatis

Permalänk

I vilken upplösning vill du spela i?

Dagens mest prisvärda kort är utan tvekan 8800GT 512. Folk skriver HD3870 men tittar man på prestanda så är det utan tvekan 8800GT 512. Här har du test som bevisar det jag skriver och testet är helt nytt ifrån oss:
http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=6003&page=7

Sedan om du inte har speciellt mycket pengar så köp ett HD3850 512 eller HD3870 512. Men har du 2000+ så hade jag utan tvekan gått på ett 8800GT 512.

Dock är det svårt att hitta dessa kort i lager, 8800GT och HD3870 men de bör dyka upp inom kort.

Mvh Albin

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

I slutsatsen i artikeln (http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=6003&page=12) så säger de att 8800GTS bara har en enda nackdel och det är att det är svårt att få tag i. Medan 8800GT både är svårt att få tag i och har dålig kylning.

Sedan så lyckades jag inte se om de sa något om korten lät mycket. Det är ett problem med mitt nuvarande, fläkten låter rätt mycket.

Jag är ute efter, precis som alla andra, ett bra, tyst och inte allt för varmt kort. Så om jag står och väger mellan 8800GT och 8800GTS, vilket borde jag välja?

Visa signatur

En potatis