ska jag köpa begagnad? E6400 och uppåt?

Permalänk
Medlem

ska jag köpa begagnad? E6400 och uppåt?

Hej!

jag ska köpa en processor för att bygga en dator.

Har dessa delar:

http://www.prisjakt.nu/optimize.php?f=&e=&p=84125,125078,1381...

Måste köpa nätaggregat och processor. så vilken processor ska jag köpa? (E6400 och uppåt?) ni kan även komma med förslag till nätaggregat.

Tack på förhand

Permalänk
Avstängd

Det finns klipp att göra på begagnat. Men vad du än köper så jämnför alltid med nypriset för varan innan du handlar.

Tex så kom jag själv över en Q6600 2.4ghz GO för 1100 kr på blocket.

Finns alltså klipp att göra. För en E6400 så skulle jag inte ge mer än 500-600 kr om du letar begagnat.

Så ut och leta begagnat. Även en E6400 överklockad ger väldigt bra prestanda.

Leta annars efter en Q6600 vilket är en mycket kompetent och prisvärd processor även sett till nypriset.

Till nätaggregat så rekommenderar jag ett valfritt Corsair agreggat från 450w och uppåt. Köp det du anser dig ha råd med, fler watt borgar för större utbyggnadsmöjligheter i framtiden.

Visa signatur

-C2D 6850 2.9tb 8GB ATI 40" LCD

Permalänk
Medlem

om man köper en processor på blocket så är den väl med ganska stor sannolikhet ett måndagsex som knappt klockar?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hasse44
om man köper en processor på blocket så är den väl med ganska stor sannolikhet ett måndagsex som knappt klockar?

Är nog precis lika stor chans som att man få ett dålig ex från affären. De flesta på blocket som säljer klockar eller leker ju inte alls med sina datordelar.

Men vill man vara säker så får man väl be om att få prova den före?

Visa signatur

-C2D 6850 2.9tb 8GB ATI 40" LCD

Permalänk
Medlem

jo, har letat ganska mycket i blocket och tradera. men hittar inga prisvärda processorer för tillfället.

jag tänkte om jag ska byta moderkort också?