Asus eee pc 701 - billig samt intressant!

Permalänk

den som vill köpa datorn nu så finns den här!!

http://www.tradera.com/Asus_Eee_pc_4G_701-auktion-55622411

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

personligen tycker jag expansys känns säkrare men har ju å andra sidan ingen erfarenhet av de

Permalänk

hehe, han har fina omdömmen iaf

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
den som vill köpa datorn nu så finns den här!!

http://www.tradera.com/Asus_Eee_pc_4G_701-auktion-55622411

Samma pris som på Expansys om man får den för utgångspriset .. frakt tillkommer så det känns som samma pris. Såg att någon dåre sålde en för 5000 på blocket också.

Permalänk

men han som säljer ut den på tradera, han har ju den hemma iaf så man behöver ju inte vänta på att den ska *komma i lager*

sen så har han ju fina omdömmen så han borde ju vara seriös =D aja men det var bara ett tips för den som ville köpa en nu på direkten

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
den som vill köpa datorn nu så finns den här!!

http://www.tradera.com/Asus_Eee_pc_4G_701-auktion-55622411

säljaren var inte direkt förtroende ingivande: "Om du vill kan jag även installera windows XP på datorn mot en kostnad på 200kr!"

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
säljaren var inte direkt förtroende ingivande: "Om du vill kan jag även installera windows XP på datorn mot en kostnad på 200kr!"

Är väl inget konstigt med det?

Många användare vågar nog inte prova linux och vet inte hur man installerar XP utan cd-rom. Schysst av killen att fixa det tycker jag.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Men det låter som om det är en piratkopia han skeppar med, tror jag "heande" menade, tror jag iaf.

Permalänk
Medlem

precis, tror inte han skickar med windows-skiva orginal för 200 kronor

Permalänk

hru såvrt e de o fixa win xp själv igentligen? bara koppla in extern dvd speare med xp pro nerladdat ?

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

absolut inte om man kan datorer någorlunda, men absolut inget exempelvis min far eller mor skulle göra...å andra sidan skulle de nog inte köpa denna dator heller

Permalänk

förästen är det 100% säkert att den kommer till sverige?

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

jupp, enligt asus själva
ska släppas med "nordiskt" tangentbord...dvs att åäö finns men att på de finns även danskarnas "ae" och det där jäkla o'et med ett streck genom

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
hru såvrt e de o fixa win xp själv igentligen? bara koppla in extern dvd speare med xp pro nerladdat ?

Med externa cd/dvd läsare är det inget svårt.. dock är det lite knepigare via USBminne/SD minneskort.. även om det går att göra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slowmove
jupp, enligt asus själva
ska släppas med "nordiskt" tangentbord...dvs att åäö finns men att på de finns även danskarnas "ae" och det där jäkla o'et med ett streck genom

Japp. Finns på min nyare bärbara från ASUS. Ö och Ä har tre olika bokstäver på samma knapp. En röd, en grön och så våra svenska bokstäver som är vita.

Permalänk

Grupp beställning

Har ute en tråd på både techsweden och nordichardware om gruppbeställning, 299€ + frakt från tyskland + frakt hem till dig... för en dator kostar frakten 49€ vilket jag förmodar kommer sjunka en hel del när man beställer många..

För alla som undrar så är tradera anonsen min endast för att hitta sammbeställare för att få ner fraktpriset lite, då var tanken att beställa från kina och vinsten för mig var då typ 50kr med traderas jävla avgifter.. annonsen är nu borttagen pga jag tror att på detta sätt får man fler att nappa och priset kommer nog sjunka, blir vi många så kanske man kommer undan med 3100kr från tyskland hem till din dörr..

använda mina referencer på tradera samt på rec.elmor.se TooMpa är nicket där..

alla intresserade kan ju skicka PM.. eller skriva i tråden.. försöker hålla med updates i alla trådar, TS, NH och SWEC..

http://www.tradera.com/trader/trader_grade.aspx?ftgnr=729009
http://rec.elmor.se/review.php?user=206

den tyska sidan..

http://www.notebooksbilliger.de/product_info.php/asus_eee_pc_...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slowmove
jupp, enligt asus själva
ska släppas med "nordiskt" tangentbord...dvs att åäö finns men att på de finns även danskarnas "ae" och det där jäkla o'et med ett streck genom

Æ är ingen höjdare, men Ø är snyggare än våra Ö tycker jag

Permalänk
Medlem

avbeställde hos expansys (eller försöker iallafall) då de var otroligt sega, hade back orders samt inte svarade på mail.
tagit bort pengarna på kontot me så de inte kan dra några pengar nu...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slowmove
avbeställde hos expansys (eller försöker iallafall) då de var otroligt sega, hade back orders samt inte svarade på mail.
tagit bort pengarna på kontot me så de inte kan dra några pengar nu...

Hur menar du med sega? Den har ju inte dykt upp än?
Vad menar du med back orders?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slowmove
avbeställde hos expansys (eller försöker iallafall) då de var otroligt sega, hade back orders samt inte svarade på mail.
tagit bort pengarna på kontot me så de inte kan dra några pengar nu...

Du tror inte att dom drar pengarna ändå och du åker på övertrasseringsavgift?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Hur menar du med sega? Den har ju inte dykt upp än?
Vad menar du med back orders?

back orders = de får inte in så många som de har beställningar, alltså kommer jag inte få nästa leverans
sega = inte svara på mail

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lorenz
Du tror inte att dom drar pengarna ändå och du åker på övertrasseringsavgift?

jag har ju faktiskt hört av mig till de att jag avbeställer, står att man ska göra det via mail, sen att de inte svarar på mail är ju en annan sak

något förslag på vad jag kan göra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slowmove
back orders = de får inte in så många som de har beställningar, alltså kommer jag inte få nästa leverans
sega = inte svara på mail

jag har ju faktiskt hört av mig till de att jag avbeställer, står att man ska göra det via mail, sen att de inte svarar på mail är ju en annan sak

något förslag på vad jag kan göra?

Du kan ju ringa.

Jag har beställt på Expansys. Dock förbetalning men jag avvaktar.

Permalänk
Medlem

kommer till engelska supporten + igår lovade de att bekräfta mitt mail när jag snackade med de men icke, jävla struliga

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slowmove
kommer till engelska supporten + igår lovade de att bekräfta mitt mail när jag snackade med de men icke, jävla struliga

Mysko. Jag har också mailat. Får väl se om de svarar i år.
De är kanske sjuka på den svenska sidan. Får känslan av att de inte är så många som sitter här i sverige.

Permalänk
Medlem

men det verkar vara sporadiskt, några gånger har jag kommit fram till svensk kundtjänst, va de som sa att de skulle svara på mailet, men icke :S

edit: kom nu fram via telefon och har fått ordern annulerad med bekräftelse på det via mail

de är 2 stycken som jobbar på svenska delen av expansys, varav en inte pratar svenska tydligen

Permalänk
Medlem

svenskt tangentbord

Hej kom precis hem från Kina. (Peking, Shanghai, Hong Kong)
Såg Asus eee PC med Vista i en större butik PC MALL, kostade 2999 yuan.
Samma som svenska.

Såg flera stycken som hade sådan på flygplatserna med!
Var sugen på att köpa men känns lite jobbigt att arbeta utan svenska tecken va?

Någon som vet om den släpps i Sverige med Svenska tecken?
(kanske står ngnstans men orkade inte läsa precis alla inlägg...)

Tack på förhand!!

Permalänk
Medlem

Re: svenskt tangentbord

Citat:

Ursprungligen inskrivet av debeaux
Hej kom precis hem från Kina. (Peking, Shanghai, Hong Kong)
Såg Asus eee PC med Vista i en större butik PC MALL, kostade 2999 yuan.
Samma som svenska.

Såg flera stycken som hade sådan på flygplatserna med!
Var sugen på att köpa men känns lite jobbigt att arbeta utan svenska tecken va?

Någon som vet om den släpps i Sverige med Svenska tecken?
(kanske står ngnstans men orkade inte läsa precis alla inlägg...)

Tack på förhand!!

Om du läser längre upp på denna sida så står det om tangentbord.
Ja, den kommer till sverige med svenska tecken.
Jag försöker få tag i en engelsk. Kommer sätta klisterlappar så att knapparna stämmer.

Permalänk
Medlem

Den datorn som nämns på:
http://www.reghardware.co.uk/2008/01/10/ces_everex_battles_ee...
är ju smått cool också. Så det kommer nog komma fler konkurrenter till eeePC

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Den datorn som nämns på:
http://www.reghardware.co.uk/2008/01/10/ces_everex_battles_ee...
är ju smått cool också. Så det kommer nog komma fler konkurrenter till eeePC

Jag tycker den där är rätt ful och att skärmen inte sitter i mitten stör mig.
Rörliga delar vill jag gärna slippa så långt det går också. Visst, dåligt med utrymme i Een men det spelar mindre roll för min del.

Här kommer jag beställa:
http://www.gbax.com/asuseee.html
Får den billigare än Expansys. Utan växlingsavgift så blir det totalt ca 2700 kr inkl. frakt. Jag skippar ju momsen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas

Här kommer jag beställa:
http://www.gbax.com/asuseee.html
Får den billigare än Expansys. Utan växlingsavgift så blir det totalt ca 2700 kr inkl. frakt. Jag skippar ju momsen.

Måste man inte betala moms i det landet du köper ifrån? Eller köps den till ett företag?