Permalänk
Medlem

Sweex LW904 slår ut Telias nät :/

Telia tog och stängde av min kompis lina.
Ringde dem och dom sa att min kompis router Sweex LW904 sänkte nätet för flera 1000 andra pga att routern sökte ny IP adress flera gånger i sekunden. -Byt fabrikat hade teknikern loggat som stängde av linan.

Tyckte det lät så fruktantsvärt konstigt att routern sänker nätet för flera tusen andra...

Kompisen använder ADSL modem och därifrån har han jackat in en router med WLAN.

Någon som varit med om liknande?

Permalänk
Inaktiv

Många ISPer har denna policy eller automatiserade system. O det teknikern skriver om "byt fabrikat" vet jag inte riktigt. Det är ju inte så att dom tillverkas med denna felaktighet medvetet. Ett tips är att byta till ett annat exemplar iaf. Kanske gå upp lite i pris.

Permalänk
Medlem

Routern är testad av Sweclockers och har ju inte direkt fått dåligt betyg. Routern har alla funktioner som krävs för att fungera som en normal trådlös router. Min kompis har inte så mycket pengar och därför är det lite surt att åka och köpa en ny router för 700-1000:-.

Permalänk
Medlem

Det kanske just är ett fel, och går att lösa med en ny firmware till routern.

Visa signatur

. Computing happiness.

Permalänk
Medlem

Verkar inte finnas någon uppgradering av firmware på tillverkarens sida iaf.

Permalänk
Medlem

Hör av dig till säljaren isf så får dom lösa ditt problem för routern funkar ju inte för er som avsett och då är det säljarens huvudvärk. Kolla bara så ni inte kopplat in den fel så en wlanport är ansluten till adslmodemet.