Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obbedemus
Hm, något som är lite irriterande i den nya versionen är att man måste trycka en gång för varje steg. Men du har ju inte haft lång tid på dig, så bra jobbat! Man blir ju själv sugen på att göra ett sånt här spel... Om man inte hade så jävla mycket annat som ska göras.
Men trevliga spel!

Hum för mig fungerar det att hålla inne :S men kan vara från dator till dator... är ju inte fult så stabilt.. anledningen till att jag inte kan köra 2 player är för att om 2 knappar trycks in samtidigt så händer ingenting allt låser sig xD vet inte om det beror på att pascal är gammalt och inte byggt för just detta... i dos sammanhang då.. finns ju object pascal för windows miljön... då funkar de nog

ska försöka lära mig mer om graphics modulen.. då kan jag kanske göra lite snyggare grejjor.. som JBHunter har gjort gjorde spelet på mellan 7-8 timmar xD de är jag rätt nöjd med

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1100T BE @ 4.3 Ghz , Gigabyte GA-990FXA-UD3 AM3+, Corsair 8GB CL9 1866Mhz, Gigabyte R9 280X 3Gb OC, SSD 120GB OCZ Vertex 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZarToK
Om du hade läst inlägget precis över ditt så hade du förstått varför..
sidan är igång nu by the way.. va min webhost som gjorde en säkerhets check.

inget funkar ändå jag vet ej vad som är fel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robin2007
inget funkar ändå jag vet ej vad som är fel

okej =/ vet att det har hafft olika efekt på olika datorer... tyvär.. men är kanske pascal i sig som inte är så stabilt i de nya OS som finns.. har skrivit programet i delphi 3 så är allts runt window 95 tiden som 3:an släpptes antar jag... kan varit lite senare inte helt säker där.

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1100T BE @ 4.3 Ghz , Gigabyte GA-990FXA-UD3 AM3+, Corsair 8GB CL9 1866Mhz, Gigabyte R9 280X 3Gb OC, SSD 120GB OCZ Vertex 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZarToK
okej =/ vet att det har hafft olika efekt på olika datorer... tyvär.. men är kanske pascal i sig som inte är så stabilt i de nya OS som finns.. har skrivit programet i delphi 3 så är allts runt window 95 tiden som 3:an släpptes antar jag... kan varit lite senare inte helt säker där.

jag har windows xp om det kan göra någon skillnad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robin2007
jag har windows xp om det kan göra någon skillnad

Vet du om det är 32 eller 64 bits verision?

Du kan testa att högerklicka på exe filen sen så går du in på egenskaper vidare in på fliken kompabilitet.

När du gått in på fliken ska du bocka in "kör den här filen i kompabilitetsläga för: " o sen har man massa alternativ.. testa o köra med windows 95 där... om inte de funkar får du testa med 98.. är allt jag kan komma på nu.

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1100T BE @ 4.3 Ghz , Gigabyte GA-990FXA-UD3 AM3+, Corsair 8GB CL9 1866Mhz, Gigabyte R9 280X 3Gb OC, SSD 120GB OCZ Vertex 2

Permalänk
Medlem

Funkar för mig, snyggt jobbat. XP sp2 32bit.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZarToK
Vet du om det är 32 eller 64 bits verision?

Du kan testa att högerklicka på exe filen sen så går du in på egenskaper vidare in på fliken kompabilitet.

När du gått in på fliken ska du bocka in "kör den här filen i kompabilitetsläga för: " o sen har man massa alternativ.. testa o köra med windows 95 där... om inte de funkar får du testa med 98.. är allt jag kan komma på nu.

hur kollar man om det är 32 eller 64 bits verision?
och jag förstår knapt någonting av det det är nog lika bra att jag ger upp försjöken att spela spelet det krånglar sig bara