Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Men alla vill kanske inte vara bedragare då? .. Please..

För att tillföra tråden något så har jag ägt både en 6214W och en 6224W .. (Samma fast svart)

Jag hade värmeproblem, men dom flesta verkar ju inte ha det? så jag verkar bara haft otur.

Modellrelaterat som jag kan klaga på är att skärmen inte har så mycket ljusstyrka. Kan upplevas lite svagt ibland, spec om man jämför med en annan dator. Sen personligen så tycker jag 1440x900 är för litet på en 14".

Har samma upplösning på 17" och det är lagom för mig

Slipper man sitta så nära datorn och ändå kunna läsa.

Ah såja, ljug för dig själv... Ofta du vill förlora massa pengar för att vara "rättvis"...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axy
Ah såja, ljug för dig själv... Ofta du vill förlora massa pengar för att vara "rättvis"...

Mm på samma sätt som jag inte sänker min bil i sjön och säger att den blev stulen för att få försäkringspengar.

Bedrägeri, Upp till er om ni vill utföra det, men man behöver inte utgå från det när man jämför 2 olika datorer.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Okej. Har jag uppfattat detta rätt?

Fujitsu-Siemens Amilo Xi 2428-26P -> 9990:-
Dell XPS M1530 -> 12710:- (exkl. 5% rabatt)
Znote 6324W -> 16262:-

Hur i h*lvete är detta möjligt?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wham
Okej. Har jag uppfattat detta rätt?

Fujitsu-Siemens Amilo Xi 2428-26P -> 9990:-
Dell XPS M1530 -> 12710:- (exkl. 5% rabatt)
Znote 6324W -> 16262:-

Hur i h*lvete är detta möjligt?

Jag tror Zepto gör som alla andra affärer som har rea 24/7

Höjer priserna rejält för att folket ska tro att man får fetingrabatt

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wham
Okej. Har jag uppfattat detta rätt?

Fujitsu-Siemens Amilo Xi 2428-26P -> 9990:-
Dell XPS M1530 -> 12710,00 (exkl. 5% rabatt)
Znote 6324W -> 16262:-

Hur i h*lvete är detta möjligt?

Vad bra liknelse MasteraCe... När du säger sånt känns det onödigt att diskutera med någon som du :/.

Wham: Dell med rabatt: 10400, Zepto CC 11500 väl?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Jag tror Zepto gör som alla andra affärer som har rea 24/7

Höjer priserna rejält för att folket ska tro att man får fetingrabatt

Vad är då vitsen med denna "Crazy Countdown" som alla verkar vara så lyriska över? Jag förstår själv inte denna hype, så förklara gärna.

Axy: Stämmer bra. Jag fick fram det priset via en egen konfiguration med 200GB 7200 v/min hårddisken istället för 250GB 5200 v/min.

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axy
Vad bra liknelse MasteraCe... När du säger sånt känns det onödigt att diskutera med någon som du :/.

Wham: Dell med rabatt: 10400, Zepto CC 11500 väl?

Ett bedrägeri är ett bedrägeri.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wham
Vad är då vitsen med denna "Crazy Countdown" som alla verkar vara så lyriska över? Jag förstår själv inte denna hype, så förklara gärna.

Axy: Stämmer bra. Jag fick fram det priset via en egen konfiguration med 200GB 7200 v/min hårddisken istället för 250GB 5200 v/min.

Tja, Bra fråga.. det är ju ett helt ok pris om man bortser från att den kostar 16 normalt.

Sen missar man ju webcam hdmi o.s.v.. Fingeravtrycksläsare kan man nog överleva utan

Och fjärr, har jag på fujitsun.. inte kommit till användning än eller jo fan en gång, kopplade via DVI till 40" LCD och såg film.

My bad.

Jag skulle inte rekommendera zepto på mina erfarenheter, det enda jag ville säga är att dom har trevlig support, och dell är inte bättre på alla punkter. 2.4 Ghz Penryn krossar 2.2Ghz av äldre modellen. T7xxx

Punkt

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Nu finns föresten xps 1330 tillgänglig med penryn, så antagligen kan man nog snart få 1530 med dessa med. Då bleknar zepto ännu mer :(.

http://www.notebookcheck.net/Newsentry.153+M5ccb8802041.0.htm...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axy
Nu finns föresten xps 1330 tillgänglig med penryn, så antagligen kan man nog snart få 1530 med dessa med. Då bleknar zepto ännu mer :(.

http://www.notebookcheck.net/Newsentry.153+M5ccb8802041.0.htm...

Förmodligen, men den stora frågan är om priset blir densamma.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Alltså betyder "Crazy-Countdown" att Zepto börjar närma sig andra tillverkares ordinarie priser?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wham
Alltså betyder "Crazy-Countdown" att Zepto börjar närma sig andra tillverkares ordinarie priser?

Dom har hållit sig ganska jämna innan faktiskt så jag vet inte riktigt.. crazy countdown to new model ?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Som jag ser det hänger det på vad man är ute efter. Personligen skulle jag aldrig gå över 14", så jag tycker det är ett oerhört bra erbjudande.

Permalänk

Ett stort plus med Zepton är väl att du får en bra skärm som slipper bytas ut?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Förmodligen, men den stora frågan är om priset blir densamma.

Med tanke på vad som står i artikeln blir det väl en "lägg till 3000kr" för att få den i Sverige, iaf till en början.

Sen ang. bedrägitjafset, moraliskt är det kanske det men rent juridiskt tvivlar jag starkt då du aldrig utger dig för att vara student när du beställer. Dell informerar f.ö. inte heller kunden att man måste vara student för att få använda rabattkoden.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem

herrrelols, ni jämför ju två helt olika datorer, den ena är 14 tums och den andra 15 tum, vafan håller ni på med! Lägg ner nu =D

Jag står också mellan Zepto och Dell valet, personligen tycker jag det är lite gullit med mindre skärm. Dell får ju byta alla jevla skärmar dom skickar ut verkar det som, palla. Sen vad gäller priset på Zepto, kolla vad Penryn kostar på US-Dell sidan, det är inga småkronor. När Penryn kommer till dell-Sverige får man minsann ingen för 10.000 det kan ni räkna med, inte första 3-4 månaderna i varje fall.

Jag skulle kunna tänka mig att 2.10 penryn hamnar på 2-3 tusen minst extra och sen uppåt, 2.4 säkerligen 3-4 tusen minst, så det där med priset går heller inte att jämföra.

Dellen ser snygg ut som fan.. zepton är rätt ful, men som sagt är ju två olika datorer, dell har ju ingen 14 som kommer i närheten av Zeptons prestanda, närmaste dell har är väl XPS 1330 med ett 8400GS vilket suger rätt fett jämfört med zeptos 8600M GT.

Det som stör mig mest är Dells leveranstider, verkar ju vara typ 20-30 dagar, det orkar jag då verkligen inte med. När jag beställer något vill jag ha det snabbt, får jag en fulare burk får jag la ta den smällen då, då kan jag sälja skiten sen i framtiden om de finns nåt bättre

Seriöst, hade dell haft fet leveranstid hade det nog lutat åt dell... men nu vetifan.

Någon som vet om man kan beställa Zepto mot postförskott, dvs betala när man hämtar ut den om man beställer på zepto.se?

Visa signatur

Antec SmartBlue 350 W [Plexy & UV Mod] | AsRock Dual-Sata 2 | AMD 64 3200+ 2300 MHz @ (1:1) | Crucial Ballistix 2 x 512 MB PC3200 @ 230 MHz | Geforce 7800GT | 126 GB HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axy
Jag är inte fanboy, jag tycker jag använder bra och objektiva argument... Läs nedan.

Fire_Ice:
Det som är + med den ena behöver inte vara - för den andra. Riktigt ologisk teori.

Vad är det för nackdel med att Dell har bättre grafikkort (både prestanda och strömmässigt), bättre material och kvalitet och HDMI? Enda fördelen med zepto är ju storleken, men det är ju relativt, vissa vill ha större skärm. Däremot är det inte relativt om det är bra med HDMI, bra grafikkort etc, det är bara uppenbart bättre.

Du missuppfattade mig. Sedan har jag inte skrivit som du vill få det. Jag märker att du är arg.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xaanin
Med tanke på vad som står i artikeln blir det väl en "lägg till 3000kr" för att få den i Sverige, iaf till en början.

Sen ang. bedrägitjafset, moraliskt är det kanske det men rent juridiskt tvivlar jag starkt då du aldrig utger dig för att vara student när du beställer. Dell informerar f.ö. inte heller kunden att man måste vara student för att få använda rabattkoden.

Hehe kära dell billiga datorer i urprungsläget tills man lägger till något.. 4gb ram 6000kr .. ^^ förut då ram var dyrare.. dock var dell EXTREMA

Antar att alla som gnällde på hur dyr den var i ursprungsläget har fått det förklarat nu

En dell hade hamnat på 15-16+ minst, + att zepton trots allt är 14" .. ju mindre ju dyrare

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Nej, jag är inte arg, sade bara att du tänkte väldigt konstigt. Dessutom är det ingen prisskillnad på t8100 och t7500, om man ser på vad dom tillverkare som säljer penryn nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phosedy
Någon som vet om man kan beställa Zepto mot postförskott, dvs betala när man hämtar ut den om man beställer på zepto.se?

Jepp de kan du

Edit: sweclockers har inte en recension på Znote 6324W - Design (power) va?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phosedy
Någon som vet om man kan beställa Zepto mot postförskott, dvs betala när man hämtar ut den om man beställer på zepto.se?

Mer eller mindre. Vad jag minns från min genomgång av beställningssystemet kan man välja att betala UPS-snubben vid leveransen. Nackelen är att UPS bara tar emot kontanter så det gäller att ha varit vid bankomaten innan de kommer.

Permalänk
Medlem

Är denna datorn verkligen värd ett köp?
Jag ska precis införskaffa min första bärbara, så jag undrar om detta är mycket prestanda för pengarna
8600M + 2.2GhZ + 4GB ram = bra?

Klarar denna datorn av spel, eller används den bara till "design"?

Permalänk
Medlem

Är i princip samma dator som 6224 "Spel" , själva "Design" aspekten ska nog beskriva själva chassit antar jag, den ska då funka bra till spel i varje fall, den klarar av spel men räkna inte med att köra allt de nyaste på högsta, då får du nog köpa en Alienware med dubbla graffekort eller nåt =D Men duger gör den ju helt klart!

Visa signatur

Antec SmartBlue 350 W [Plexy & UV Mod] | AsRock Dual-Sata 2 | AMD 64 3200+ 2300 MHz @ (1:1) | Crucial Ballistix 2 x 512 MB PC3200 @ 230 MHz | Geforce 7800GT | 126 GB HDD

Permalänk
Medlem

Så 8600M-kortet är bra för spel?
Och jag undrade om den hade inbyggd bluetooth och trådlöst nätverkskort också.
Och är det rätt pris för den prestandan?

Permalänk
Medlem

Tja, allt de där är ju relativt, och frågar du 10 olika personer får du säkert 10 olika svar så det är inte så enkelt

8600M är i min åsikt ett helt OK kort, folk spelar diverse nya spel på det. Det finns i varje fall inget spel som inte startar eller fungerar alls på det kortet, sedan om du kan fläska på med högsta inställningarna beror helt på vilket spel. Crysis tex är ju känt för att vara krävande så där går kortet bet, men å andra sidan funkar väldigt få kort på allra högsta i de spelet.

Rent generellt fungerar alla spel, sedan vilken kvalle du kan köra på eller blir tvungen att köra på för att få acceptabel prestanda varierar. Sedan vad du som person anser som acceptabel prestanda är ju också helt upp till dig..... om du är FPS-gamer där varenda fps är viktig så kanske inte bärbart spelande är något att rekommendera. Är du dock mer casual-gamer som vill kunna lira och testa alla spel för skojs skull så duger det säkerligen

Pris för prestanda.... svårt att svara på, samma där alla tycker och tänker olika. Datorer med 2.2 - 2.4 ghz och 8600M kortet brukar ligga på mellan 10-14 lax, sedan varierar det beroende på märke, skärmstorlek, hårddisk och ja alla andra saker som skiljer emellan de olika tillverkarna.

Trådlöst kort har den, bluetooth vetifan... skulle tro de?
Har för mig jag såg de på konfigsidan.

Visa signatur

Antec SmartBlue 350 W [Plexy & UV Mod] | AsRock Dual-Sata 2 | AMD 64 3200+ 2300 MHz @ (1:1) | Crucial Ballistix 2 x 512 MB PC3200 @ 230 MHz | Geforce 7800GT | 126 GB HDD

Permalänk
Medlem

definiera vad "bra" är för dig! självklart WLAN och antar att man kan konfigurera med BT.
Angående priset är det enligt mig rätt bra för den prestanda man får, förutsatt att den inte överhettas.

Visa signatur

www.infocom.lth.se - Bli civilingenjör inom IT

Permalänk
Medlem

I helhet är det ett bra köp från zepto (6324W)?