Permalänk

Suck beställde min i går och så får man rabbatkoden idag. och den är redan redo för leverans. Aja en förlust affär på 1500kr =( sniff sniff. men avbeställer jag hinner jag troligen inte beställa en ny innan jag får tebax mina pengar och grejer. aja skit samma 1500kr kan får man väl offra denna gången.

någon som testat koppla in dubbla ksärmar ? en via hdmi och en via vga ut ?

fungerar det?

Permalänk
Medlem

Till er som är lite händiga så råder jag er att byta ut kylpastan som sitter på cpu:n och grafikkortet (nordbryggan har en kudde som jag råder er låta sitta kvar). Drygt 4-6 grader kallare är processorn nu, grafikkortets temperatur har dessutom kommit närmre processorns så det känns riktigt bra Vill ni så kan jag fixa fram lite bilder på kylningen avmonterad.

Permalänk
Medlem

Ja det hade vart intressant att se.

Permalänk
Medlem

Igen, någon som kan hjälpa mig med att stänga av touchpaden? Hittar inte "device select", kanske en bild kunde hjälpt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baily
Precis. Känns som den är smutsig för jämnan.

Hej Baily,

Har precis samma problem som dig, beställde två XPS M1530 som jag fick i måndags. Båda två med WSXGA+ skärmar utav Samsung, gryniga som bara den. En av skärmarna har även en dålig pixel som lyser hela tiden.

Vilken support ringde du? Den vanliga tekniska supporten eller XPS 24h support. Har du provat att ringa vid olika tider så att du får olika länder på supporten. Jag har för mig att supporten som sitter i Irland skall vara lättast att ha att göra med.

Jag skall tyvärr åka bort nästa vecka så för mig blir det nog tyvärr att begära att returnera dem, synd när man fick ganska bra pris med alla rabatter och är ganska nöjd i övrigt.

Berätta gärna hur det går för dig.

/Henrik

Permalänk
Medlem

Klicka på bilderna för större varianter.

Permalänk
Citat:
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Start > inställningar > kontrollpanelen > maskinvara & ljud > mus.
sen klickar du på bilden.
Sen "device select"
sen längst ner finns en ruta att boka för.

Wola

Ursprungligen inskrivet av Guldett
hittar inte "device select", där problemet ligger ;s

Samma för mig..
Toivo83: Har du installerat SetPoint?

Permalänk
Avstängd

Någon som vet något program som är gratis som jag kan kolla tempsen på CPU GPU etc etc? Ska vara så exakt som möjligt, hittar det inte i biosen.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkoV
Någon som vet något program som är gratis som jag kan kolla tempsen på CPU GPU etc etc? Ska vara så exakt som möjligt, hittar det inte i biosen.

Jag kör med RMClock för cpu och Rivatuner för gpu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdahl
[B]Ursprungligen inskrivet av Guldett
hittar inte "device select", där problemet ligger ;s

Samma för mig..
Toivo83: Har du installerat SetPoint? [/B][/QUOTE]

Fixade det nyss genom att installera drivrutinerna till touchpaden som du får med på skivan =D

Perfekt :D:D:D:D nu ska jag bara gnälla lite på supporten och få en ny skärm

Permalänk

skall bli spännande och se vad man får. Tog 1650 skärmen.
den vart fas 4 nu beställde i går rätt nice
Dock fasiken att man missade 15% rabbaten.

Permalänk
Avstängd

Vilken Rmclock ska man ladda ner för att se tempen? Finns så jävla många olika grejet att ladda ner på deras sida!

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkoV
Vilken Rmclock ska man ladda ner för att se tempen? Finns så jävla många olika grejet att ladda ner på deras sida!

Kika i tråden om underklockning, tror det står bra där (har inte laptopen igång just nu).

Permalänk
Medlem

Någon som kan ge mig numret till XPS supporten? Hittar inte det på hemsidan ,(

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guldett Fixade det nyss genom att installera drivrutinerna till touchpaden som du får med på skivan =D

Perfekt :D:D:D:D nu ska jag bara gnälla lite på supporten och få en ny skärm [/B]

Ok, vilken skiva exakt?

Permalänk
Medlem

drivrutins skivan

Permalänk

Kunde inte se det pga Logitechs programmvara (SetPoint) var installerad hela tiden.
(För er som har samma problem: Avinstallera Dells TouchPad programmvara och Logitech's SetPoint. Installera sedan Dells TouchPad igen, gör dom rätta inställningara, sen installera SetPoint.)

Ett annat förslag till er som använder SetPoint är att ladda ner drivrutinerna från deras hemsida istället för dem som kom på skivan..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oktay
jag har en 1280x800 skärm, det ser ut som att det är typ... fett utsmetat över skärmen, tog ett tag tills jag såg det men nu stör det mig och att man vet att det finns en mycket bättre skärm som man kunde ha fått gör mig surare..

en annan grej jag undrar över...
när jag kollar på filmer och serier så blir bilden rätt så pixlig? jag har testat med olika codecs och mediaspelare och jag använder senaste drivrutinen från den dära lap2 sidan eller vad den hette, är det så för er med eller har jag instrallerat fel drivrutiner lr nåt?

Har exat samma problem har testat massa olika format och typ 4-5 st olika mediaspelare.

Stängde av min film nyss pallade inte med de stora pixlarna !

Någon som vet hur man gör för att få bort detta problem ? :S

/ lAlAz0r

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lAlAz0r
Har exat samma problem har testat massa olika format och typ 4-5 st olika mediaspelare.

Stängde av min film nyss pallade inte med de stora pixlarna !

Någon som vet hur man gör för att få bort detta problem ? :S

/ lAlAz0r

Testa Gom player om du inte redan gjort de, funkar kanon för mig iaf! testade VLC innan men den skalar upp divx på ett väldigt pixligt sätt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hook123
jag tycker du ska kräva återköp och sända tillbaka den.
valde själv att göra det direkt när jag såg vilken skärm jag skulle få.
dumt tyckte vissa men problemen med XR860 1 MOD,LCD,15.4WSXGA+,SMSNG,M153 som du har är så vanligt att jag
visste vad som väntade. risken är att man får brottaröron av alla tel.samtal.....

jag hoppas du får en ny skärm i utbyte men tyvärr kan det bli en likadan om du har otur
be att få partnr. på utbytes skärmen mejlat innan du går med på ett byte.

lycka till//hook123

Om man tar ett byte, får man en exakt likadan konf. då ? Eller kan man ha flyt och få en LG skärm ?

Ledde74: Jag har ringt på dagen båda gångerna, men har pratat med de från Irland båda gångerna. Känns så jäkla olustigt just nu, när jag vet att flera fått sin utbytt, men de kan då inte byta ut min. Jag ringde till den som är 24h, det är väl samma som tekniska ? Får se om deras manager ringer mig imorgon då annars testar jag ringa imorgon igen.

Permalänk
Medlem

byter du skärm får du exakt samma dator fast chans att få en LG..skärmarna slumpas mellan LG , samsung och en tredje.

samt du behåller datorn och det kommer hem en tekniker till dig och byter på plats

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Med gom player blev det lite bättre, men det är inte bara på divix utan när jag sätter igång en dvd film också !

kolla hur pxligt det är !

Någon annan som har samma problem ?

/ lAlAz0r

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Någon som vet vilken kod man använder till studentrabatten?

Tack på förhand/ prijar

Visa signatur

Chassi: Antec P183 - Moderkort: Gigabyte GA-X58A-UD3R - PSU: Corsair VX 550w
CPU: Core i7 950, 3,06GHz - Kylare: Noctua NH-U9B - GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 OC
HDD: 1TB Samsung 7200RPM - SSD: Corsair SSD Force Series 120GB - Minne: Corsair 6GB DDR3 1600MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av prijar
Hejsan!

Någon som vet vilken kod man använder till studentrabatten?

Tack på förhand/ prijar

Skämtar du eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lambroo
Skämtar du eller?

Nä, då hade jag klämt in en smiley någonstans i meningen.

Faktum är att jag inte vet om studentkoden är konstant eller om den
bytas ut med jämna mellanrum...Vet inte heller om den går att
kombinera med nuvarande 15% rabatt.

Som jag har förstått det så måste man logga in på CSN för att
få tag på den. Men det kommer säkert visa sig att jag är helt
ute och cyklar eftersom du trodde att jag var på skämt.

mvh/ prijar

Visa signatur

Chassi: Antec P183 - Moderkort: Gigabyte GA-X58A-UD3R - PSU: Corsair VX 550w
CPU: Core i7 950, 3,06GHz - Kylare: Noctua NH-U9B - GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 OC
HDD: 1TB Samsung 7200RPM - SSD: Corsair SSD Force Series 120GB - Minne: Corsair 6GB DDR3 1600MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
byter du skärm får du exakt samma dator fast chans att få en LG..skärmarna slumpas mellan LG , samsung och en tredje.

samt du behåller datorn och det kommer hem en tekniker till dig och byter på plats

Jo, men om du läser lite tillbaka i tråden kan du se att jag pratat med 2 olika supportnissar, och båda vägrar ge mig ett byte. Det enda jag kan göra är att få datorn utbytt eller pengarna tillbaka enligt dem.

Permalänk
Medlem

se längst ner på sidan 63... och ja det går att kombinera

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man får en film som visas i dualview på TVn, att inte visa skrivbordet i miniformat när man stänger locket på datorn ? Nu när jag stänger locket så switchar den auto över till datorns bild.

edit: Funderar om man kanske ska lämna tillbaka 1530n och satsa på en 1330 med LED skärm, less på denna "flottiga" samsungskärm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lambroo
se längst ner på sidan 63... och ja det går att kombinera

Tack för hjälpen.
Ledsen att jag inte gick tillbaka och kollade i tråden.
Jag var rädd för att jag skulle behöva bläddra igenom
halva tråden för att finna att koden jag hittat ändå
skulle vara för gammal.

mvh/ prijar

Visa signatur

Chassi: Antec P183 - Moderkort: Gigabyte GA-X58A-UD3R - PSU: Corsair VX 550w
CPU: Core i7 950, 3,06GHz - Kylare: Noctua NH-U9B - GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 OC
HDD: 1TB Samsung 7200RPM - SSD: Corsair SSD Force Series 120GB - Minne: Corsair 6GB DDR3 1600MHz

Permalänk

Jag fick min dator igår.
Är väl ganska nöjd förutom förinstallerade vista med alla bloatware...

Sen en fråga.
Vad har ni för batteritid???

Jag har full laddat och den pendlar mellan 2 timmar och 4 timmar.
Det verkar som att jag har runt 2 tim med ett 9cells det är ju väldigt dåligt...