Permalänk
Medlem

Ska Conan släppas till xbox också?

http://www.webhallen.com/prod.php?id=77370

?

Isåfall blir det väl typ första mmorpg:t på konsol

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lomm3n
Ska Conan släppas till xbox också?

http://www.webhallen.com/prod.php?id=77370

?

Isåfall blir det väl typ första mmorpg:t på konsol

I nu läget verkar det som inte ens Funcom kan svaret på det. Tror dom vill se hur AoC till PC funkar först.

Men med tanke på att spelet kommer behöva minst 20 gig till xboxen så ställer ju hårdisken till ett problem, med tanke på att det ska patchas ofta med.

Men men, vi får se hur Microsoft fixar det

Visa signatur

It's only fun until someone get's hurt, thene it's hillarious.

Permalänk
Medlem

De har annonserat att det ska släppas till Xbox 360, ja. Men releasen till det tror jag dröjer ett tag efter PC-releasen. Tidsfråga.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
De har annonserat att det ska släppas till Xbox 360, ja. Men releasen till det tror jag dröjer ett tag efter PC-releasen. Tidsfråga.

Om jag inte minns fel så kommer Age of Conan drygt ett år till 360'n efter pc släppet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lomm3n
Ska Conan släppas till xbox också?

http://www.webhallen.com/prod.php?id=77370
?
Isåfall blir det väl typ första mmorpg:t på konsol

Nä det finns redan ett mmorpg till konsol både Ps2 och 360, Final Fantasy XI.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Och Phantasy Star Online! ;D

Permalänk

Hej hej tänkte bara tipsa alla er guildlösa spelare om en Skandinavisk guild till AoC, den har inte många medlemmar därför skriver jag här

http://yggdrasil.jam.nu/

Hoppas ni joinar

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Uppgraderade till 4 Gig ram och jävlar vilken skillnad det blev i spelet. Laddningstiderna halverades tror jag och jag kunde höja till High från medium under daytime i spelet. Innan swappade det alldeles för mkt och man låg ofta nere på 2 fps när det fanns många spelare runt en.

Och visst det kanske inte kommer vara buggigt vid release men 2 månader till release och såhär pass buggigt så har de ett sjujävla jobb framför sig. Tänker än en gång på Vanguard.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Uppgraderade till 4 Gig ram och jävlar vilken skillnad det blev i spelet. Laddningstiderna halverades tror jag och jag kunde höja till High från medium under daytime i spelet. Innan swappade det alldeles för mkt och man låg ofta nere på 2 fps när det fanns många spelare runt en.

Och visst det kanske inte kommer vara buggigt vid release men 2 månader till release och såhär pass buggigt så har de ett sjujävla jobb framför sig. Tänker än en gång på Vanguard.

Värt att notera är att det absolut inte är senaste senaste betatesters kör. Detta är inte builden som dem visar ut som PR exempelvis.

För övrigt fungerar 2gb ram bra för mig. (high)

Permalänk

Dom har ju sagt tidigare att utveklarna kör en mycket senare version än beta testarna men jag kan inte mer än hålla med Gambit en del.
Dom har ett stort jobb framför sig om dom ska släppa en bugg fri version tills release.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Uppgraderade till 4 Gig ram och jävlar vilken skillnad det blev i spelet. Laddningstiderna halverades tror jag och jag kunde höja till High från medium under daytime i spelet. Innan swappade det alldeles för mkt och man låg ofta nere på 2 fps när det fanns många spelare runt en.

Och visst det kanske inte kommer vara buggigt vid release men 2 månader till release och såhär pass buggigt så har de ett sjujävla jobb framför sig. Tänker än en gång på Vanguard.

Vad hade du innan? 2 GB?
Funtar på att köpa 1 gb mer, har redan 3gb så jag jag ej om det skulle göra så stor skillnad

Permalänk
Medlem

Dom kan omöjligt släppa en buggfri version till release. Ingen annan har lyckats. Vilka krav ni ställer.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Dom kan omöjligt släppa en buggfri version till release. Ingen annan har lyckats. Vilka krav ni ställer.

Man kan ju bara jämnföra med andra spel. Jag har varit i betatestare i varje större MMO de senaste 7-8 åren. Senast Tabula Rasa, därifrån kommer min jämnförelse. WoW, Tabula Rasa och Matrix Online var betydligt mer putsade 2 månader innan release. Vanguard är för mig bottenexemplet, missförstå mig inte nu. Vanguard är ett bra spel men släpptes 6 månader för tidigt.

AoC är ju ett betyligt större och mer ambitiöst projekt än de spelen jag nämnt, men som sagt det har mkt att putsa. En buggfri version går inte att få såklart, ingen som förväntar sig det. Men om tex. vissa quest inte går att göra eller att vissa feats inte kan användas är stora grejer.

Ozbaab: Yes 2 GB till 4 GB, ett riktigt lyft till Vista x64 + AoC

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Man kan ju bara jämnföra med andra spel. Jag har varit i betatestare i varje större MMO de senaste 7-8 åren. Senast Tabula Rasa, därifrån kommer min jämnförelse. WoW, Tabula Rasa och Matrix Online var betydligt mer putsade 2 månader innan release. Vanguard är för mig bottenexemplet, missförstå mig inte nu. Vanguard är ett bra spel men släpptes 6 månader för tidigt.

AoC är ju ett betyligt större och mer ambitiöst projekt än de spelen jag nämnt, men som sagt det har mkt att putsa. En buggfri version går inte att få såklart, ingen som förväntar sig det. Men om tex. vissa quest inte går att göra eller att vissa feats inte kan användas är stora grejer.

Ozbaab: Yes 2 GB till 4 GB, ett riktigt lyft till Vista x64 + AoC

Vad har du för fps när du spelar? Spelar du med AA påslaget?

När vi endå pratar minne så passar jag på att fråga; Jag har 3gb 667MHz minnen, ska skaffa 1gb till, om jag tar 1033MHz minnen, kommer de automatiskt klockas ner till 667MHz, som de andra minnena jag har?
Så som det funkar när man har ett klockat och ett oklockat gfx kort i SLI?

Isånna fall kör jag på 667MHz nu igen, och uppgraderar till 1033MHz när jag skaffar Vista

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozbaab
Vad har du för fps när du spelar? Spelar du med AA påslaget?

När vi endå pratar minne så passar jag på att fråga; Jag har 3gb 667MHz minnen, ska skaffa 1gb till, om jag tar 1033MHz minnen, kommer de automatiskt klockas ner till 667MHz, som de andra minnena jag har?
Så som det funkar när man har ett klockat och ett oklockat gfx kort i SLI?

Isånna fall kör jag på 667MHz nu igen, och uppgraderar till 1033MHz när jag skaffar Vista

Runt 60 FPS som mest, misstänker att vsync är på i spelet, inte sett att det går att stänga av där. Men det pendlar beroende på om man kör singel eller multi. Med mkt folk inne i en stad kan man ligga nere på 20 fps ibland, men inte ofta, kör ingen AA. Ska kolla upp vad jag får för prestanda då.

Och jag om du köper 1066 Mhz minnen så klockar de ned sig till samma hastighet som dina resterande minnen.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Man kan ju bara jämnföra med andra spel. Jag har varit i betatestare i varje större MMO de senaste 7-8 åren. Senast Tabula Rasa, därifrån kommer min jämnförelse. WoW, Tabula Rasa och Matrix Online var betydligt mer putsade 2 månader innan release. Vanguard är för mig bottenexemplet, missförstå mig inte nu. Vanguard är ett bra spel men släpptes 6 månader för tidigt.

AoC är ju ett betyligt större och mer ambitiöst projekt än de spelen jag nämnt, men som sagt det har mkt att putsa. En buggfri version går inte att få såklart, ingen som förväntar sig det. Men om tex. vissa quest inte går att göra eller att vissa feats inte kan användas är stora grejer.

Ja... men det var just ordet buggfri jag hakade upp mig på, vilket jag tror och hoppas han inte menade, för det vore som sagt vara mänskligt omöjligt (så länge det är människor som kodar).

Men inga som fått några brev från FC eller så, om att folk här har brutit mot NDA:n upprepade tillfällen? Jag menar, de flesta här nu har ju gjort det, och jag är mest nyfiken hur bra koll de har på allt publikt beta-snack.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Men inga som fått några brev från FC eller så, om att folk här har brutit mot NDA:n upprepade tillfällen? Jag menar, de flesta här nu har ju gjort det, och jag är mest nyfiken hur bra koll de har på allt publikt beta-snack.

Jag fundera också på det... har alla ni som snackar inte skrivit på NDA? I så fall begår ni ju praktiskt taget kontraktsbrott genom att prata sådär.

Dessutom så borde ni veta att det skiljer otroligt från en betaklient och ett färdigt spel. Det är mycket på grund av sånt här som de har en enda... så att folk inte ska gå ut och prata om hur buggig betan är och skrämma iväg framtida kunder.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Allt jag säger är att det kommer bli grymmt och kanske att även jag itne kan överstiga 60 fps.

Permalänk
Medlem

Söker Guild

Hej allesammans! Jag letar efter en guild nu när spelet snart släpps. Jag är mest interesserad av PvP så jag letar efter en måttligt stor guild som är välorganiserade och är PvP inriktade så klart. Jag har spelat mycket UO, Shadowbane och DAoC innan och längtar nu till AoC. Någon som är med i eller känner till en sån här guild så tipsa gärna.

Visa signatur

Gigabyte DS3-EP35, E8400 @ 3800, OCZ Reaper 4Gb 8500, 8800GTS 512mb, Chill Inovations 510w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Jag fundera också på det... har alla ni som snackar inte skrivit på NDA? I så fall begår ni ju praktiskt taget kontraktsbrott genom att prata sådär.

Dessutom så borde ni veta att det skiljer otroligt från en betaklient och ett färdigt spel. Det är mycket på grund av sånt här som de har en enda... så att folk inte ska gå ut och prata om hur buggig betan är och skrämma iväg framtida kunder.

Jag brukar vara bra på att hålla tyst men just för Conan vet jag inte varför jag känner att jag måste berätta om. Borde hålla mig ifrån den här tråden och spela mer istället hehe.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vatsug
Hej allesammans! Jag letar efter en guild nu när spelet snart släpps. Jag är mest interesserad av PvP så jag letar efter en måttligt stor guild som är välorganiserade och är PvP inriktade så klart. Jag har spelat mycket UO, Shadowbane och DAoC innan och längtar nu till AoC. Någon som är med i eller känner till en sån här guild så tipsa gärna.

http://yggdrasil.jam.nu/ skandinavisk guild,

Tänkte tillägga, Är det ingen annan här som tkr PVP suger om det är så jag fatta? (jag har fattat att man kan döda vem man vill när man vill utom i städerna) man kommer alldrig bli klar med quest osv om det kommer nån å dödar en hela tiden kommer lungt finnas massa lvl 80's som stör å dödar lowers hela tiden,

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
http://yggdrasil.jam.nu/ skandinavisk guild,

Tänkte tillägga, Är det ingen annan här som tkr PVP suger om det är så jag fatta? (jag har fattat att man kan döda vem man vill när man vill utom i städerna) man kommer alldrig bli klar med quest osv om det kommer nån å dödar en hela tiden kommer lungt finnas massa lvl 80's som stör å dödar lowers hela tiden,

Om man är nojig över detta väljer man en PvE server. Svårare än så är det icke. Detta är vanliga fenomen i MMORPG

Permalänk
Medlem

johan, jag skulle gissa att det blir som vilket annat mmo som helst som har openpvp.
dvs att rewards enbart delas ut om du dödar någon som är i din lvl range(+-5 till 9 levels ungefär)
så det är bättre för dom att döda sin egen level istället för att skutta runt och slakta low levels

Permalänk
Medlem

Jo, fast det där har ju aldrig hindrat folk från att döda low levels i några andra spel tidigare, så vitt jag vet. Människan är lite av ett kräk generellt sett.
Men det är klart, om man vill slippa det så spelar man på en PvE server, det tänker jag göra!

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig förstått mig på skillnaden mellan en vanlig server (pvp, pvp) och en rp server? Är det någon här som kan förklara lite mer vad skillnaderna är?

Permalänk
Medlem

Menar du PVP vs RP-PVP?

RP = roleplay, det är lite andra regler vad det gäller ens karaktärsnamn, och vad som får skrivas i chatten. Folk rollspelar alltså utifrån sin karaktär (låtsas gå och fiska och dricka öl med polarna vid tortagestranden, eller vad som helst), och det är allt som oftast bättre/mognare attityd bland spelarna. Brukar dock aldrig vara ett tvång att rollspela, bara man håller sig inom de gyllene reglerna.

Är det någon som skulle skriva tex "omfg u noob lucky combo strike!" så skulle denna spelare förmodligen få en varning för felaktigt språkbruk. Flera övertramp leder förmodligen till en ban från servern tillslut.

En RP-PVP server är alltså en rollspelsserver, men med PVP i fokus. En vanlig RP-server (som dock inte verkar finnas i AoC) är normalt sett fokuserat på PVE.

http://community.ageofconan.com/wsp/conan/frontend.cgi?func=p...

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

CROLES: Tackar. Njaa det var -rp overall, men det där gav ju en lite mer klar bild av det!
Funderar fortfarande på om man ska spela på en pvp eller pve server. Men pvp är alltid skoj, och verkar som om en rp server inte är så dumt. Vill inte gärna spela med personer som bla skriver saker som du nyss skrev. Sett det alltför ofta.

Permalänk
Medlem

Vet inte om dom kommer implementera det hela, men Funcom sa i någon intervju att folk kunde få bountys på sig om dom gankade för mycket låglevel spelare osv.

Permalänk
Medlem

Ja, minns också att det var på tal om bounty förut. Hoppas de hittar någon bra lösning på det, eller ifall det är nerlagt.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Någon som har lyckats regga ett konto på deras officiela forum?
Gjorde ett konto, fick inget mail, gått igenom dom fyra mailadresser jag har just nu och inget har fått något aktiveringsmail, lite surt.
Allmänt problem?

Visa signatur

Alldeles för mycket för att få plats med kompletta hårdvarulistor i den här lilla ¤#%@!/ rutan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurkburk
Någon som har lyckats regga ett konto på deras officiela forum?
Gjorde ett konto, fick inget mail, gått igenom dom fyra mailadresser jag har just nu och inget har fått något aktiveringsmail, lite surt.
Allmänt problem?

Av någon anledning fick inte jag heller ett mail när jag registrerade för lite mindre än en månad sedan. Inte ens i skräpinkorgen fanns det något. Genom att följa några länkar på sidan, som jag dessvärre inte kommer ihåg exakt vilka de var, kunde jag komma fram till ett ställe där man kunde be om att få ett nytt aktiveringsmail. Det löste problemet.