Permalänk
Medlem

Behöver ny mail, vilken?

Har tröttnat rejält på min Spraymail nu, den fungerar i princip aldrig som den ska, svårt att logga in och mail tar flera timmar på sig att skickas.

Gmail verkar ju bra, men tycker det är lite skrämmande med allt utrymme, känns som att google vill hålla koll på en på något vis. Känns som om jag vill hoppa över den.
Hotmail verkar inte stödja pop3 på gratismailen så den går också bort.

Vad finns det mer att välja på? Vill som sagt ha pop3 så man kan kolla mailen i mobilen, pålitlighet och gärna en gnutta integritet

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

jag har mailkonton hos telia, bredbandsbolaget, spray, hotmail och gmail och jag är i särklass nöjdast just med den sist nämnda gmail.

jag håller nu på att tanka upp massa bra nytto program som jag vill kunna nå även om alla mina burkar är ur bruk eller om jag sitter på en burk utan en vettig ftp-klient på mitt gmailkonto. ex. everest, gpuz, siw m.m. även om de flesta programmen jag laddar upp på mitt konto är freeware så slipper jag söka runt på nätet för att hitta dom samt jag vet att dom är fria från virus.

den enda tjänsten jag kan komma på utöver dom som är nämnda och som är relativt stor är yahoo..

rekommenderar endå gmail, dock svårt att motivera och argumentara om varför, det bara är så

Permalänk
Medlem

Gmail är enligt mig överlägsen alla andra motsvarande tjänster jag sett. Kommer inte på något negativt alls faktiskt.

Om du tycker det är skrämmande med det store utrymmet kan du ju alltid läsa vad de skriver om vem som har access till informationen. Minns inte var jag såg det men var ganska strängt skyddad.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Westbound: Hur går det till? Jag har en domän som jag betalar för

Visa signatur

MacBook Pro 15.4" Retina | 2.3 GHz i7-3615QM | 16 GB DDR3L 1600 MHz | 256 GB SSD | 10.9.3 Mavericks
PowerBook 12" | 1.5 GHz PowerPC G4 | 1.25 GB DDR PC2700 | 80 GB Toshiba | 10.5.8 Leopard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1331891
Westbound: Hur går det till? Jag har en domän som jag betalar för

http://www.google.com/a/ kan hosta din domän, så blir det som en gmail-adress fast med din egen domän istället.

(t.ex. min på http://mail.bogg.nu)

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte annat än att rekomendera gmail, hur grymt bra som helst.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

bogg: Ah, nice. Verkar som att det tar 48h att verifiera min mail eller nåt. Men det verkar fungera att ta emot mail åtminstone.

Visa signatur

MacBook Pro 15.4" Retina | 2.3 GHz i7-3615QM | 16 GB DDR3L 1600 MHz | 256 GB SSD | 10.9.3 Mavericks
PowerBook 12" | 1.5 GHz PowerPC G4 | 1.25 GB DDR PC2700 | 80 GB Toshiba | 10.5.8 Leopard

Permalänk
Medlem

Jag tvivlar inte på att det är bra
Var mer det att det känns som om Google bygger upp en stor databas av alla mail, för att kunna skicka riktad reklam osv. Att de håller koll på vad man skriver helt enkelt.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Hedersmedlem

Oh, fungerar hur nice som helst med google mail och egen domän.

Kör med IMAP, verkar fungera lika bra som betaltjänsterna jag testat.

Ska testa ett par månader och se hur det fungerar.

Permalänk

Bästa mailtjänsten IMHO är fastmail, http://www.fastmail.fm

Mycket väl vär att punga ut med $40 per år för deras "Enhanced". Men de erbjuder billigare tjänster också.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Jag tvivlar inte på att det är bra
Var mer det att det känns som om Google bygger upp en stor databas av alla mail, för att kunna skicka riktad reklam osv. Att de håller koll på vad man skriver helt enkelt.

Nja, det enda är att den verkar "läsa av" vilka ord som står på sidan man är på just nu eller vad man skriver i mailet just nu, så visar den reklam baserad på vissa ord.

Att dom sparar i en databas, det tror jag inte...

Permalänk
Avstängd

www.hotmail.com är det ända rätta

Permalänk
Medlem

Re: Behöver ny mail, vilken?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD

Hotmail verkar inte stödja pop3 på gratismailen så den går också bort.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888

www.hotmail.com är det ända rätta

du missade nog att läsa NAD's första inlägg eller så kanske du har koll på om man kan använda hotmails pop3 gratis och kan dela med dig av detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Nja, det enda är att den verkar "läsa av" vilka ord som står på sidan man är på just nu eller vad man skriver i mailet just nu, så visar den reklam baserad på vissa ord.

Att dom sparar i en databas, det tror jag inte...

Värst vad okonspiratoriskt lagda vi var här då

Jag vill inte ha reklam baserat på vad jag skriver, det är ett steg i fel riktning tycker jag.
Tyvärr verkar det inte som att man har några alternativ, välj en dålig mail, eller en bra som bevakar vad du gör. Hmm.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Värst vad okonspiratoriskt lagda vi var här då

Jag vill inte ha reklam baserat på vad jag skriver, det är ett steg i fel riktning tycker jag.
Tyvärr verkar det inte som att man har några alternativ, välj en dålig mail, eller en bra som bevakar vad du gör. Hmm.

Försök hitta en mail som inte har reklam