Black Week-stream med Webhallen!
Permalänk
Medlem
Skrivet av Agamemnon_71:

Åh, där ser man.
Satt just och funderade på att det inte är så svårt att modda dit själv om man har en stol som är öppen under.
En rejäl skruv på rätt ställe skulle nog fungera

Eames EA2XX stolar har en rejäl skruv som lösning för just detta. Dock för lutningens startvinkel.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | FujiFilm X-T4

Permalänk
Medlem

Herman Miller kör sommarrea med 20%.

16k för en Embody i valfri färg samt 8.3k för Vantum (Osäker hur bra dessa är).

Ganska sugen att uppgradera min Mirra 2, frågan är väl vad man kan tänkas få för den i andrahandsvärde 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeroastic:

Herman Miller kör sommarrea med 20%.

16k för en Embody i valfri färg samt 8.3k för Vantum (Osäker hur bra dessa är).

Ganska sugen att uppgradera min Mirra 2, frågan är väl vad man kan tänkas få för den i andrahandsvärde 🤔

Frågan är om det ens blir en uppgradering? Jag tycker Mirra 2 är bästa stolen från Herman Miller. Men alla är vi olika.

Permalänk
Medlem

Vet inte om detta är rätt tråd för denna fråga:

Vet någon var man kan köpa reservdelar till Herman miller Aeron i Europa?

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Skrivet av AndersB:

Vet inte om detta är rätt tråd för denna fråga:

Vet någon var man kan köpa reservdelar till Herman miller Aeron i Europa?

Är inte den generösa garantin till för detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Är inte den generösa garantin till för detta?

Nåja, jag tänker på de som har gamla stolar och köpta i andrahand.. Finns säkert många sådana, som jag.

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem

Finns det några bra ställen där man kan provsitta/köpa kontorsstolar i Göteborg? Inte IKEA.

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem

Nu har Fractal stolarna kommit in i lager. Tyvärr inte i butik, hade gärna velat testa en innan köp då det är ganska högt pris.
https://www.inet.se/produkt/6337193/fractal-design-refine-mes...

Men om någon här köper en så får ni gärna ge oss lite feedback

Permalänk
Medlem

Jag kan bara lägga in en avrådan från att köpa en kontorsstol / gamingstol från Jysk väldigt dålig kvalite.
Köp då hellre en Ikeastol om de skall vara nya billiga.
Eller Mediumpris Ikeastol med 10år eller en begagnad Kinnarps eller EFG finns vissa firmor som säljer med en liten garanti och hos några av dem har de möjlighet att man kan kolla på plats vet att det låg nån tidigare kring Solna (Stockholm) har sett i Göteborg också men övriga städer vet inte.

Vi har själv använt dessa:
https://www.rekomo.se/produkt-kategori/stolar/arbetsstolar/ko...

https://bbsmobler.se/sv/categories/begagnade-kontorsstolar

Billigare begagnad Ikea Stol tex Volmar är ganska fin. Men kommer du över en Kinnarps för liknande pris så slår de jue lite högre.

Detta är min personliga favorit:
https://bbsmobler.se/sv/products/begagnad-kontorsstol-savo-s3...

Permalänk
Medlem

Dags för ny stol igen. Hur ser marknaden ut för en ergonomisk stol med nackstöd, armstöd, skinn/skinnimitation för en person på ~90kg som kör 24 timmars sittningar.

Helst under 7000;- om det går men några tusenlappar högre är ok om stolen är en betydligt bättre konstruktion, begagnat är ok. Vet att mer pengar kan ge bättre stol men är inte ute efter en buyitforlife produkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av junk5:

Dags för ny stol igen. Hur ser marknaden ut för en ergonomisk stol med nackstöd, armstöd, skinn/skinnimitation för en person på ~90kg som kör 24 timmars sittningar.

Tror det är bättre om du tar några sovpauser (och inte i stolen!)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Tror det är bättre om du tar några sovpauser (och inte i stolen!)

Ungefär den nivån på svar jag förväntade mig från att fråga här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av junk5:

Helst under 7000;- om det går men några tusenlappar högre är ok om stolen är en betydligt bättre konstruktion, begagnat är ok. Vet att mer pengar kan ge bättre stol men är inte ute efter en buyitforlife produkt.

Jag skulle råda dig kolla på begagnat där de har flera stolar där du kan åka och provsitta då det är väldigt viktigt att man sitter bra om man sitter så långa sittningar.
Eller är alltid viktigt sitta bra men blir extra viktigt när det är lång sittningar ja ni förstår.

Själv gillar jag Savo stolen men den är nog egentligen avsedd för 8-12tim sittningar.

Permalänk

Hello

Är det någon skillnad på dessa eller är det bara Mio som kallar XL för plus?
Vernazza SoftFabric™ Plus https://www.mio.se/p/vernazza-softfabric%E2%84%A2-plus---by-a...

Vernazza XL Softfabric™ https://cdon.se/inredning-och-mobler/arozzi-vernazza-xl-softf...

Permalänk
Skrivet av discomega:

Hello

Är det någon skillnad på dessa eller är det bara Mio som kallar XL för plus?
Vernazza SoftFabric™ Plus https://www.mio.se/p/vernazza-softfabric%E2%84%A2-plus---by-a...

Vernazza XL Softfabric™ https://cdon.se/inredning-och-mobler/arozzi-vernazza-xl-softf...

De ser ju ut att skilja i färg på tyg/detaljer, annars ingen aning. Men den där ser enligt mig inte varken ergonomisk eller bekväm ut. Är det inte bättre att lägga pengarna på en bra begagnad kontorsstol?

Permalänk
Skrivet av junk5:

Du spanar efter en KAB, tror de kallas för övervakning/monitor stol.

Och som jag nämnt tidigare är ergonomisk inte samma sak som bekväm.

Permalänk

Jag håller helt och hållet med KAB gör de bekvämaste stolarna för lååånga sittningar....

Permalänk
Livsnjutare 😎

Såg recensionen utav de nya stolarna från Fractal och måste säga att jag är imponerad utav vad jag såg! Det blir ett sådant köp mest troligt 👏

Lutar åt mesh-varianten i svart.

Någon här inne i tråden som köpt och kan dela med sig utav sina tankar / åsikter ? 🤔

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Har nu haft min KAB controller i snart 5 år och den är lika dan som när jag fick den, absolut den skönaste stolen jag sitter/suttit i, klarat många och långa gaming / jobb dagar utan problem.

såg att priset har stigit som tusan på dem, tror jag inhandlade den för 15-16 tusen, idag kostar den mellan 20-25tusen beroende på om man har bolag eller ej.

Visa signatur

Cpu : Amd 5950x, Moderkort: X570, Socket-AM4, Grafikkort: Geforce RTX 4080 super, Minne: Beast DDR4 3600MHz 32GB, Skärm: LG ultragear 38gn950, ASUS ROG Swift PG279Q 27 3 Tb Nvme M2 disk 7GB /write & read.

Permalänk

Jag köpte min KAB stol ny 1992. Jag bytte tyget i sitsen 2019 och gaskolven 2023. Så den är som i nyskick.
Den var dyr i inköp. Men billig relaterat vad den har kostat per timme användning...

Permalänk
Medlem

Någon som känner till en "sitt och känna"-butik i stockholm som man kan prova lite bättre stolar och eventuellt få experthjälp att hitta en som passar mitt behov?

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Någon som känner till en "sitt och känna"-butik i stockholm som man kan prova lite bättre stolar och eventuellt få experthjälp att hitta en som passar mitt behov?

DPJ workspace vid Åhlens city lever fortfarande tror jag.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

DPJ workspace vid Åhlens city lever fortfarande tror jag.

Får se om jag kan hitta dit med bilen.. Borde väl vara rätt så lugnt på gatorna efter rusningstrafiken.

Permalänk
Medlem

Någon som hittat rea på bra kontorsstolar nu under Black week?

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem

Herman miller har 25% på alla stolar

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ 2x Asus 27GP850P/Fractel Design North

Ljud : Qacoustics 3030i / AMP Emotiva TA1 / Sub SVS SB2000 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av gothenburg:

Någon som hittat rea på bra kontorsstolar nu under Black week?

Kinnarps lager, har bra nedsatta priser på så kallade felbeställda stolar, dock inte BF, utan vanlig prisavdrag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kezzo:

Herman miller har 25% på alla stolar

Det har även funnits en rabattkod TIM5 som ger ytterligare 5% - osäker om den funkar fortfarande.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.