Permalänk
Medlem

Val av Chassi

Hej,

Nu behöver jag hjälp att välja något av dessa chassin. Vill gärna ha bra kylning men även att det ska vara hyfsat tyst.

Nexus Caterpillar
Antec Sonata III
Antec 900
Thermaltake Armor

Visa signatur

Stationär:Mac mini early 2009 + Apple Cinema Display 23" Alu
Laptop: Lenovo Z61p | MBP mid 2012

Permalänk
Medlem

Prioriterar du ljud före kylning så ta Sonata 3 annars är 900 ett bra val men lite för ihågligt för att hålla en bra nivå.
Nexus chassit är piss pga värdelös hddhållare.

Permalänk
Hedersmedlem

Ska du ha nätagg med? för Antec Sonata III har ju nätagg i. Eller det kanske inte gör någon skillnad?

Permalänk
Medlem

Det gör ingen skillnad om det medföljer nätagg men visst blir det lite mer prisvärt. Annars var jag inne på att ev köpa ett Corsair.

Visa signatur

Stationär:Mac mini early 2009 + Apple Cinema Display 23" Alu
Laptop: Lenovo Z61p | MBP mid 2012

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bash
Det gör ingen skillnad om det medföljer nätagg men visst blir det lite mer prisvärt. Annars var jag inne på att ev köpa ett Corsair.

Det som kommer med Sonata III (Antec Earthwatts) görs av Seasonic som många av Corsairs agg, stora skillnaden är väll mindre fläkt och låter något mer men har inte hört någon klaga på det aggets ljudnivå än iaf

Permalänk
Medlem

om du vill ha det tystaste och mest prisvärda tycker jag Antec Sonata III
om du vill ha bäst kylning tycker jag Antec nine hundred
om du vill ha ett stort chassi så är Armor bra

Permalänk
Avstängd

Utav dom du listar upp så är det bara Armor som vinner en plats i mitt hjärta..

Thermaltake:Snyggt,Stilrent,Oftast aluminium
Antec:Lika värdelöst som Sonata II,Fult som stryk,Fläktarna låter som jetplan..
Nexus caterpiller: Fult som stryk,Värdelöst monterad HDD bur,

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

nja nu kan det ju diskuteras om armor är stilrent...

Permalänk
Avstängd

Smaken är väl som baken wazzabi.Tycker det är "stilrent" men skulle nog kunna bli stilrenare om det inte hade suttit något funt fönster i sidan..

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]